Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Otwarty przez: Parzych
28 Paź 2013, 02:47
Ekonomiczna jazda / Eco Driving
Autor Wiadomość
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 26 Sie 2011, 12:22   

Fordzik88 napisał/a:
No chyba żartujesz, 1 - do 40?? :9: 3- do 100 ?? To musisz mieć przyjacielu silnik chyba 2 litry :) . Moja pszczółka odmówiła by posłuszeństwa już na jedynce, jakbym ją tak przeciągnął :-P

Żaden problem. Parę razy kosiarką 1,3i wyprzedzając na trójce dobijałem do 110km/h. Zaraz potem jest odcinka, ale nigdy nie dobiłem, bo po co...
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Sie 2011, 17:13   

Ja pierniczę jak wy je katujecie. Ja silnik, mimo iż w miarę nowy jest (3lata), maks do 3.5tyś obrotow mu daje, a tu na 3jce orły do 100Km/h dobijają.... SZOK :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Sie 2011, 17:26   

AccessX, na dwójce też się da, prawie ;P

pytanie do Matifcb i innych z podobną 'technologią' w autach(czyli mk3 kosiarkowe)
Czy jak wrzucacie trójke poniżej 40km/h i czwórke przy ~50km/h, to nie macie wrażenia że autu ciężko się rozpędzać przy takich obrotach?
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 26 Sie 2011, 17:38   

Ja wbijam piątkę @ 50kmh i toczę się, byle jak najciszej :D
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 26 Sie 2011, 17:56   

no właśnie u mnie przy 50km\h na czwórce i tylko opieram nogę na gazie i se jade, przy trójce przy 50 hałasuje, zresztą trójka przy 50km\h to chyba do hamowania silnikiem, co ostatnio czyniłem bo pękł mi przewód :-) a tak to czwóreczka i spokojnie jade a jak trza to i przyspieszam jakoś :ok:
_________________

 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 40
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1353
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Sie 2011, 22:42   

Fordzik88 napisał/a:
No chyba żartujesz, 1 - do 40?? :9: 3- do 100 ?? To musisz mieć przyjacielu silnik chyba 2 litry :) . Moja pszczółka odmówiła by posłuszeństwa już na jedynce, jakbym ją tak przeciągnął :-P


Fordzik88, to cię zaskoczę, bo wyobraź sobie, że w Matizie z SERYJNYM silnikiem 0.8 biegi kończą się następująco:
I - ok 50 km/h
II - ok 70-80 km/h
III - ok 120 km/h
IV - ok 160 - 170 km/h
V -nie znaju, nie sprawdzilim

Z tym, że na początku silnik trzeba było "odmulić", bo I bieg się kończył już przy 40 km/h...

Vegetagt, nie wiem, ale wydaje mi się, że masz rację... Też mam takie wrażenie (i na 1.1 też je miałam), że zbyt wcześnie wrzucony bieg to auto po prostu zamulało... Jeszcze pamiętam, ojciec zawsze mi tłumaczył, żeby zmieniać biegi na prędkościomierz: II - ok 20, III - ok 40, IV - ok 60 V - od ok 80 w górę.
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 26 Sie 2011, 22:53   

AccessX napisał/a:
maks do 3.5tyś obrotow mu daje
Mulisz go, maksymalny moment obrotowy jest przy ok. 4 tysiącach, a moc przy 6 z kawałkiem...
AccessX napisał/a:
a tu na 3jce orły do 100Km/h dobijają
U mnie na 3 do 110km/h pójdzie, z kawałkiem...
vegetagt napisał/a:
na dwójce też się da, prawie
Mi odcina paliwo ciut powyżej 90km/h...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Sie 2011, 23:41   

Parzych, czyli prawie ;)

na trójce też ~110 przy wyprzedzaniu lecialem, ale nie mam pojęcia czy to odcinka juz byla, czy poprostu moc się 1.1 skonczyla.


Magda M. napisał/a:
Fordzik88, to cię zaskoczę, bo wyobraź sobie, że w Matizie z SERYJNYM silnikiem 0.8 biegi kończą się następująco:
I - ok 50 km/h
II - ok 70-80 km/h
III - ok 120 km/h
IV - ok 160 - 170 km/h
V -nie znaju, nie sprawdzilim


Tico 1szy bieg 60, lpg bez odcięcia górą ;)
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 27 Sie 2011, 09:58   

Cytat:
Tico 1szy bieg 60, lpg bez odcięcia górą ;)


no tikacz jest lżejszy, bo z kartonu praktycznie :ok:
_________________

 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 27 Sie 2011, 19:43   

Magda M. napisał/a:
Fordzik88, to cię zaskoczę, bo wyobraź sobie, że w Matizie z SERYJNYM silnikiem 0.8 biegi kończą się następująco:
I - ok 50 km/h
II - ok 70-80 km/h
III - ok 120 km/h
IV - ok 160 - 170 km/h
V -nie znaju, nie sprawdzilim


Jezu, ciekawe czy moja fofi, by tak poszła. Ale strach sprawdzać, jeszcze coś sie stanie, rozleci lub usłysze wielkie bum w komorze silnika :-P .
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 27 Sie 2011, 21:02   

to poprzeciągajcie swoje trupki do odcinki :P sej podobnie jak honda ma odcine przy 6800
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
Sztandi 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 350
Skąd: Katowice
Wysłany: 27 Sie 2011, 22:06   

Ja chyba za stary jestem, albo co... Temat to Eco Driving, a każdy sie przelicytowuje kto więcej pojedzie na danym biegu :rotfl:
_________________
Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana"
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Sie 2011, 23:40   

Panowie ale takie zagadnienie jest bujda na resorach bo dana jednostka ma swoj moment obrotowy polozony inaczej wzgledem innej jednostki i nie ma co przyrownywac hcs-a do zeteca czy cvh ktore sa inne, to samo tyczy sie opla czy hondy...
Mozemy tu generalizowac przypadki stylu jazdy ale kazdy z nas pod noga powinien wyczuc gdzie auto jedzie bez meczenia sie niskimi partiami obrotow i cieszy sie Nm... diesel i bezyna tez ma inaczej i kazde ale to kazde auto jest inne ze wzgledu na zestopniowanie skrzyni biegow, moc, pojemnosc czy tez zakres obrotow uzytecznych...
Dla mnie walka o 0,5L na 100km jest bzdura i nawet nie chce mi sie bawic, gdzie naj mniej ekonomiczne auto jakie mialem spalalo zawsze 25L na 100km przy spokojnym stylu jazdy na automacie i trybie D bez 'S'* , czyli co 500km witamy na stacji paliw po 125L paliwa.
I jesli ktos mi wyskoczy ze mu 1.1 pali 8,1L na 100 to mi osobiscie opadaja rece...
_________________

 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 29 Sie 2011, 08:01   

U siebie zaobserwowałem, że jak mocno nie ciskam na gaz, to na 3 biegu mogę na prawdę sporo wyciągnąć. Także Panowie, bez gwałtownych przyspieszeń, spokojnie się rozpędzamy i nie meczymy silnika :) Przynajmniej ja :P

Fordon napisał/a:
Dla mnie walka o 0,5L na 100km jest bzdura i nawet nie chce mi sie bawic, gdzie naj mniej ekonomiczne auto jakie mialem spalalo zawsze 25L na 100km przy spokojnym stylu jazdy na automacie i trybie D bez 'S'* , czyli co 500km witamy na stacji paliw po 125L paliwa.
I jesli ktos mi wyskoczy ze mu 1.1 pali 8,1L na 100 to mi osobiscie opadaja rece...


I tutaj się zgodzę :)
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
David 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 47
Skąd: Bytom
Wysłany: 29 Sie 2011, 09:13   

Może takie pytania zadam co do tej ekonomi całej :D
1. Na przykład taka sytuacja: zapala się czerwone światło widzimy je z daleka i wiemy, że nim dojedziemy nie zapali się zielone tak więc lepiej jest zwalniać powoli (wydłużyć drogę hamowania) czy też zahamować raz a porządnie oczywiście nie chodzi mi o pisk opon ale o bezpieczne szybkie zahamowanie. Takie coś chyba też ma wpływ na spalanie paliwa - kiedyś coś o tym czytałem ;) Chyba był to poradnik 10 punktów jak ekonomicznie jeździć jakoś tak.
2. A drugie pytanie czy z górki lepiej toczyć się na luzie czy na biegu?
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 29 Sie 2011, 09:35   

Więc tak, na pierwsze pytanie wydaje mi się, że lepiej delikatnie hamować, bo zawsze istnieje szansa, że się zmieni :) i wtedy przekładnia na drugi bieg i jedziesz.
Co do drugiego pytania, to czytałem, czy nawet oglądałem jakiś dokument w którym robili testy na spalanie itp. I jadąc z górki na biegu, silnik jakby mniej spalał niż puszczając go na luzie. :) Nie wiem, czy to nie była jakaś ściema :)
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 29 Sie 2011, 09:37   

do świateł i z górki toczyć się powinno na biegu, minimalne spalanie wtedy masz
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20 Wrz 2011, 17:59   

Hm, ciekawe rzeczy ludzie piszą :) Ja osobiście jeżdżę mniej więcej tak:

I bieg - do 10 km/h, a w sumie tylko do ruszenia
II bieg - do 30km/h
III bieg - do 40-45km/h
IV bieg - do 70km/h

Co do samej jazdy, staram się nie przyspieszać za mocno, szczególnie w mieście - bo i tak zaraz się zatrzymam. W trasie staram się 90-100km/h jechać. Latem spala mi do 6l/100 w cyklu mieszanym. Zimą potrafię dobić i do 10l/100, no ale to inne warunki.
Ostatnio zmieniony przez Freeman 5 Mar 2015, 15:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 20 Wrz 2011, 23:05   

2.5 roku jazdy fiestą z 1.1i :-)

1- 0-20km/h
2- 20-30km/h
3- 30-40km/h
4- 40-50km/h
5- 50-60km/h
i nie maiłem żadnych problemów ze skrzynią przegubami czy czymkolwiek , wszystko śmigało jak najlepiej i spalanie benzyny między 5.4-6.5 l na 100 km, zależąło od nogi i osób na pokładzie,

a na bucie :twisted:
1- 40
2- 40-60
3- 60-110
4-110-140
5- 150 z wysiłkiem;) spalanie duże
_________________
 
 
 
pawelxr2i 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 41
Skąd: Mierzów
Wysłany: 7 Sty 2012, 10:31   

arecki napisał/a:
ale powyżej 2500 rpm dopiero się frajda z jazdy zaczyna :2xf:

eco driving nie jest dla mnie niestety

z resztą taka zamulona jazda jest dobijająca dla skrzyni biegów



spróbuj kiedyś zacząć od 5000 rpm :)

co do ekonomicznej jazdy to niemam chyba sie co wypowiadać, mam fieste zrobioną pod rajdy tak ze pali około 20 nawet 30 na co dzień w pracy jeżdżę peugeot partnerem ale jest to samochód służbowy to poprostu jak juz sie paliwo kończy to tankuje i jade dalej "wiadomo jak sie jeździ samochodami służbowymi 1 o-40 itp", prywatne auto dzielą czasem z dziewczyną i jest to fiat punto I ze skrzynią automatyczną, tam wiadomo jak mocno ciśniesz to pali nawet 9 (motor 1.2) ale prz delikatnej jeździe około 5l


napewno wszystko zalezy od wyczucia swojego auta
_________________
zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Członkowie FKP na portalu POLSKA JAZDA
sowa Hyde-Park 49 21 Lis 2011, 19:32
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gumy czyli bezpieczna jazda z każdym partnerem
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 4 13 Sty 2005, 23:59
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów [MK7] Eko driving
miro2013 Hyde-Park 29 19 Cze 2014, 00:13
Kam1l
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] eCo^logiczna Fiesta
xr2i z 2.0 na pokładzie
eCo^ Nasze auta 18 22 Wrz 2009, 21:01
Laskosz
Brak nowych postów [MK7] Tryb Eco - Jazdy z zimnym silnikiem w %
Twardygreg Mechanika ogólna 11 10 Lut 2014, 21:59
Marcinowaty


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.