Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: filtry, paliwo, przewody, swiece

[MK4] Szarpie podczas jazdy
Autor Wiadomość
Bart_K 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22 Sie 2011, 20:07   [MK4] Szarpie podczas jazdy

Mam problem z fiesta rocznik 1996. Podczas jazdy auto traci moc, zaczyna nim "szarpać" tzn. zachowuje się jakby paliwo nie dochodziło. W pewnych momentach już potrafi zgasnąć z jego braku. Problem nie występuje cały czas. Bywają takie momenty gdy praca samochodu jest prawidłowa. Zanim w/w "objawy" zaczęły mnie irytować, auto 2 tygodnie wcześniej dziwnie zachowywało się przy samym odpalaniu - tzn. gdy było zimne miałem kłopot z odpaleniem bez delikatnego wciśnięcia pedału gazu. Normalnie wcześniej z racji ssania odpalał od razu z kluczyka. Mój mechanik nie widzi problemu. Podpiął auto pod komputer i nic mu nie wykazało. Dodam że podpiął je w chwilach gdy pracowało regularnie i bez problemu. W kazdym badz razie wyeliminowało nam to problem pompy paliwowej. Czystość samego baku i filtra jest OK bo miesiąc wcześniej były wymieniane a bak wcześniej dokładnie wyczyszczony. Ja ze swojej strony wymieniłem świece na nowe i dolałem do baku butelkę dykty. Z racji tego że plaskam tym autem ponad 100 km dziennie na trasie to regularnie dolewam preparatu STP usuwający nagary etc. Kwestia samego paliwa też jest OK bo drugie auto tankowane tego same dnia tym samym nie wykazuje żadnych problemów. Słyszałem od kolegi który miał kiedyś forda Ka, że jemu przytrafił się podobny problem, ale nie potrafił mi powiedzieć nic więcej niż to że jego mechanik przeczyścił jakieś dyszę. Dodam że oprócz wizyty u mojego mechanika odwiedziłem jeszcze dwóch innych i ich opinie na temat auta się pokrywały.
Tak więc czy ktoś posiadał w przeszłości podobny problem i jak się z nim uporał??
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Sie 2011, 23:10   

to że szarpie jest od czegoś zależne? Np jak się rozgrzeje to są takie objawy czy zupełnie przypadkowo?
_________________
 
 
 
Bart_K 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24 Sie 2011, 06:45   

zauważyłem że rano na zimnym silniku ma z tym mniejsze kłopoty. Problem pojawia się gdy w grę wchodzi pokonanie odcinka dłuższego niż powiedzmy 20 km. No i zwiększyło się spalanie o jakieś 30%
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Sie 2011, 10:41   

no czyli jak się silnik rozgrzeje, przyczyn może być wiele, ja bym sprawdził na początek jaka jest iskra na wszystkich świecach, sprawdził kompresje i jak wtryskiwacz wytryskuje paliwo
_________________
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 24 Sie 2011, 11:07   

a może zaczyna szarpać jak chłopaki z tyłu nie mają siły już pchać :rotfl: :-)
_________________

 
 
Bart_K 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24 Sie 2011, 20:09   

TSRules, mam pod maską 6 myrzynów. Czasami nie dają rady jak widać gdy im wody nie doleje ;) W każdym bądz razie słyszałem już wersje że usterka mojego auta może być związana z przepusntnicą lub przepływomierzem. Nie wiem ile w tym prawdy.... ale bede walczył z fantem w piątek :]
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Sie 2011, 09:21   

ale to chyba błędy na kompie powinno wywalić?
_________________
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 25 Sie 2011, 11:01   

murzynom to jakiegoś energetyka daj :-)
przepływomierz to raczej auto by było mulaste, zresztą dla świętego spokoju możesz przeczyścić, przepustnica też raczej nie, a jak z obrotami nie falują ci ?
matrix-1990 dobrze pisze o świecach ja bym dodał jeszcze kable, sprawdzić wieczorem czy nie ma dyskoteki pod maską :yes:
_________________

 
 
Bart_K 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Sie 2011, 16:52   

matrix-1990, no właśnie cały problem w tym że usterka nie występuje cały czas. Auto ma swoje lepsze i gorsze chwile. A pech chce że ilekroć jestem u mechanika i podłączam do lapka to chodzi cacy. A gdy jestem od niego oddalony o 100 km to ma humory. Złośliwość rzeczy martwych :] Odnośnie świec to jak pisałem są wymienione - stare wcale nie były takie złe, ale dla świętego spokoju dałem nowe. Teoria z kablami się powtarza więc też to będę musiał sprawdzić. Tak samo jak słyszałem już że przyczyną może być cewka. Dzisiaj popołudniu oddaje auto na warsztat. Jestem skłonny już wymieniać, czyścić, demontować każdą potencjalną możliwą przyczynę awarii tego auta <desperat>
 
 
Bart_K 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Sie 2011, 16:53   

TSRules, aha... obroty stabline na jałowym biegu. Wskazówka cały czas na 1000
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Sie 2011, 18:56   

Ja też kiedyś wymieniłem świece, kable gdy miałem jakiś problem a to wcale nie znaczyło, że iskra jest ok. Nie wiem właśnie jak to na wtryskach jest czy błąd wywali w momencie gdy dana część wariuje czy i tak powinno pokazać
_________________
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 26 Sie 2011, 19:26   

pozwolcie chlopaki ze skrobne cos od siebie
nie rozumiem ludzi ktorzy podlaczaja kompa nie ogladajac swiec dla mnie to jest chore
bo
po swiecy wygladzie swiec i sprawdzeniu na nich iskry (na kazdej z osobna) w czasie pracy auta mozna duzo powiedziec
jesli auto traci moc na goracym a na zimnym jest ok i klient zasugerowalby mi ze auto pali 30% wiecej to zobaczylbym czy rzeczywiscie kopci swiece, objaw wskazuje na to ze leje paliwem bo na zimnym ma go duzo (efekt ssania; auto chodzi ok do nagrzania) a na cieplym powinien stopniowo mniej miec paliwa, wiec sprawa jasna za bogato...

i teraz szukaj przyczyny za bogatej mieszanki jesli pali o 30% WIECEJ
to swieczki beda przyciemnione nawet nowki sztuki
ten mechanik nie ma pojecia, matrix dobrze pisze zajrzyj do swiec

a tak wogole to co kupiles za swiece
pewnie do starych kabli co?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kodex 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Sie 2011, 23:36   

Bart_K, U mnie to była sonda lambda.
Objawy były identyczne.
_________________
MK4 '98 1.25/75KM
 
 
 
Bart_K 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Sie 2011, 16:09   

100 zł przelewem na konto dla tego kto trafi usterkę opisaną wyżej. Przypomnę co było sprawdzane, wymieniane bo trochę się zmieniło. A więc: pompa, filtr paliwa, filtr powietrza, przepustnica, przepływomierz, katalizator, sonda lambda - sprawne, przeczyszczone, działa OK. Świece wymienione - stare nie były okopcone. Przewody i cewka również. Paliwo samo w sobie też jest OK.
Stówka nie jest żartem. Jeśli diagnoza okaże się prawidłowa tego samego dnia proszę o dane i robię przelew.
 
 
Bart_K 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Sie 2011, 16:11   

aha... zawory też były sprawdzane. Jeśli coś zostało to chyba tylko sterownik silnika.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 27 Sie 2011, 16:47   

kable zaplonowe ile czasu maja? jakie sa na chwile obecna zamontowane do nich swiece po rozgrzaniu traci moc tak? prosze podaj model swiec dokladnie to wazne i napisz ile czasu kable siedza, mozesz tez podac ich firme i model jesli znasz, wyglada na to ze masz slabsza iskre jesli to nie problem z paliwem lub kable (izolacja nie wytrzymuja napiecia z cewki dodatkowo moze byc ucieczka napiecia przed przebiciem czyli fatalna iskra). i gorzej tez auto przez to odpala zalozmy. mysle ze to nie jest jednak jakas chwilowa usterka ktora sie pojawia na chwile bo piszesz ze ledwo odpala teraz... przy ubogiej mieszance nie bylo by 30% wiekszego spalania. przy 30% wiekszym spalaniu swiece bylyby ciemniejsze. jest problem z dopalaniem paliwa widocznie przez zarzucanie garu i spadek mocy po rozgrzaniu auta, masz pewnosc co pracy cewki? moze byc jeszcze modul zaplonowy

sprawdz polaczenie i moze podmien jeszzcze 2 czujniki hallotronowe na wale i walku, na wale po odlaczeniu odcina zaplon calkowicie, do tego 2 tensometry - czujniki temp plynu i powietrza sa podpiete do kompa, podmien przekaznik glowny silnika i przekaznik pompy paliwa, jak to nie pomoze to pozostaje tylko przedzownic cala instalacje odpiac kompa podmienic albo szukac usterki mechanicznej
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 27 Sie 2011, 17:43   

Widze że sie wkurzyłeś, nie dziwię się

No zostały wtryski, filtr paliwa, czujnik położenia przepustnicy, krokowy, dokładnie tam sprawdź kabelki\wtyczki, lewe powietrze może ? czujnik temperatury też :ok:
_________________

 
 
Bart_K 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Sie 2011, 09:38   

Pawełos666, zapomniałem też dodać że kable i cewka też zostały wymienione. Iskra sama w sobie jest OK bo już ją chłopaki sprawdzali. Jeśli chodzi o to odpalenie auta na zimnym silniku np po całej nocy... fakt, jest problem ale wystarczy de facto trochę przyłożyć nogę do gazu i już gra gitara. Owa usterka czyli szarpanie występuje gdzieś po 40 km jak go bujniesz na trasę. Powoli tez zaczynam wysnuwać teorię związana z bakiem paliwowym. Był on wymieniany jakieś 3-4 tygodnie temu. Kupiłem używkę ale został gruntownie wyczyszczony więc żadnego syfu w nim nie było. Jednak być może dochodzi w układzie do jakiegoś zapowietrzenia w czasie jazdy gdy pompa cały czas pobiera paliwo. Odkręcałem już wlew paliwa i czasami słychać charakterystyczne syknięcie jak przy wyrównywaniu ciśnienia. Jednak wówczas po takim odkręceniu powinien iść znowu jak burza przez kolejne 40 km... a tak nie jest.
Wasze uwagi są przez mnie zapisywane i przekaże je dla mechanika. Niestety z racji obłożenia zajmie się moim autkiem dopiero w przyszły weekend tak więc mamy 5 dni na burzę mózgów :]
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 28 Sie 2011, 11:11   

Bart_K napisał/a:
Owa usterka czyli szarpanie występuje gdzieś po 40 km jak go bujniesz na trasę.


ale zapowietrzenie od 40km\h ? dziwne by to było, może tu by chodziło o lewe powietrze ? powyżej jakieś prędkości zaczyna się czkawka to by nawet pasowało :yes:
_________________

 
 
Bart_K 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Sie 2011, 13:09   

można jechać 130 km/h i nic... a po owych 40 km zacznie się dławić przy 90km/h. Zresztą już tyle koncepcji przerobiłem że teraz zaczynają przychodzić człowiekowi do głowy różne rzeczy :cojest:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Podczas jazdy po kałużach szarpie
zalewa cewkę?
Jose Elektryka 4 15 Sie 2007, 10:32
Jose


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.