Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, mk4

[MK4] Remont hamulców - kilka pytań
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Wrz 2011, 07:00   

DewREW napisał/a:
teraz hamulec jest ta ustawiony ze dzwignie postawie baaardzo wysoko i dopiero wtedy reczny trzyma jak nalezy. pan tlumaczyl ze tak to powinno wygladac
Tak powinno to wyglądać, 2 ząbki koło powinno już lekko hamować ale dać się obracać ręką,,, 5 powinno być zablokowane i aby ruszyć trzeba mocnej siły, 7 - blokada na amen, na drodze 4 ząbki powinny wystarczyć by auto stało w miejscu i w jedną osobę nie dało się przesunąć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 14 Wrz 2011, 12:18   

Cytat:
Tak powinno to wyglądać, 2 ząbki koło powinno już lekko hamować ale dać się obracać ręką,,, 5 powinno być zablokowane i aby ruszyć trzeba mocnej siły, 7 - blokada na amen


Tak u mnie również ustawił, wcześniej po zwolnieniu ręcznego szczęki nie odpuszczały i auto przy lekkim wzniesieniu nie staczało się, a teraz po zwolnieniu leci do tyłu więc nic nie obciera i jest git :yes:
_________________

 
 
Dwuteownik 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Wrz 2011, 17:17   

Hehe a ja się Wam pochwalę. Mam to czego się spodziewałem na badaniu technicznym tj. hamulec zasadniczy na tylnej osi daje 0,54 kN (P) i 0,49 kN (L) zaś zaciągając ręczny 0,31 kN (P) i 0,17 kN (L). Super fajnie nic tylko się walnąć młotkiem. Może mi ktoś wyjaśnić skąd przyczyna tak słabej siły hamowania hamulca zasadniczego (pedałem)? Mam nowe bębny, okładziny, samoregulatory, wszystkie sztywne przewody hamulcowe są nowe. Niewymienione elementy to cylinderki i elastyczne przewody. Oczywiście mówię tu cały czas o tylnej osi :) I rzecz jasna wiem już (doczytałem w tym temacie) że od elastycznych przewodów może zależeć siła hamowania. Z kolei przodek 2,73 kN (P) i 2,71 kN (L) lodzio miodzio.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Wrz 2011, 17:50   

Dwuteownik napisał/a:
elastyczne przewody.
:yes: puchną pod ciśnieniem
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 6 Sty 2013, 11:13   

witam
podepnę się do tego tematu mianowicie chodzi mi o nakrętkę do piasty przedniej do MK4 .Lewa strona gdy dokręcałem i chciałem już zablokować nakrętkę tą blaszką która ma wejść w otwór w nakrętce to rozleciała się odpadła ...i teraz pytanie czy śruba się będzie luzować podczas jazdy ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Sty 2013, 11:21   

jacula napisał/a:
i teraz pytanie czy śruba się będzie luzować podczas jazdy
Nawet nie próbuj jeździć tym autem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Sty 2013, 12:31   

jacula napisał/a:
dokręcałem i chciałem już zablokować nakrętkę tą blaszką która ma wejść w otwór w nakrętce to rozleciała się odpadła ...i teraz pytanie czy śruba się będzie luzować podczas jazdy ?

A użyłeś nowej-bo z opisu to pewnie starą przykręciłeś i urwała się .
NOWA NAKRĘTKA MA BYĆ ! I nic nie kombinuj bo się może skończyć tym ze Cię koło wyprzedzi a ty skończysz na przydrożnym drzewie lub słupie i jeszcze kogoś pozbawisz życia (że o Twoim nie wspomnę) :twisted: :twisted:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 6 Sty 2013, 15:04   

nakrętka jest dobra i nie przekręcona :) tylko ta blaszka zabezpieczająca która ma wejść w ten rowek się urwała :sad:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Sty 2013, 15:25   

Widzę że nie dociera do Ciebie - ta nakrętka bez zabezpieczenia to tak jakby jej nie było,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 6 Sty 2013, 16:36   

wiem wiem zrobiłem 20 km i jest dobrze ,bo zaznaczyłem sobie miejsce gdzie dokładnie była przykręcona nabiłem znak punktakiem :-P a jutro i tak muszę nim pokonać 30 km aby zakupić nową nakrętkę :| czy ktoś się orientuje ile kosztuje ona do MK4 ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Sty 2013, 16:46   

:głowąwmur: :kaput:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 6 Sty 2013, 17:09   

cale szczescie ze padł mi samochód, przynajmniej mam pewność ze nie spotkamy sie na drodze...
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Sty 2013, 19:34   

jacula, Czy Ty masz problemy z głową-Te nakrętki po odkręceniu się wyrzuca i daje nowe nunu nunu
Ile Ty masz lat bo coś mi tu przedszkolem zajeżdża :strach: :strach: :strach:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
Ostatnio zmieniony przez drjanusz 6 Sty 2013, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 6 Sty 2013, 19:35   

znalazłem orgynalną nakrętkę do mojej Fiesty w sklepie i nie widzę żadnych zabezpieczeń na niej ?



klik
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Sty 2013, 19:37   

Tę akurat zagniata się rant(punktakiem) w ten rowek na ośce ;-(
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 6 Sty 2013, 19:54   

ale co mogła by być ? czy szukać innej ?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 6 Sty 2013, 19:59   

jacula napisał/a:
tylko ta blaszka zabezpieczająca która ma wejść w ten rowek się urwała :sad:


mógłbyś znalezc jakąś fotke tego? Bo w mk4 nei widziałem w sumie jak półosie są przykręcone.

Jak masz jakiś klej do gwintów to go użyj i raczej dojedziesz do sklepu w miare bezpiecznie...
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Sty 2013, 20:09   

vegetagt, Tak samo jak w mk3 niczym się nie różni.ta co podał może być tyle że zagniata zewnętrzny brzeg a nie zagina podkładkę
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 6 Sty 2013, 20:45   

kleju do gwintu nie mam :sad:
szukam szukam i nie mogę znaleźć dokładnie takiej jak ja mam ?mogę tylko powiedzieć że jest żółta . :|
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 12 Sty 2013, 19:58   

kupiłem dokładnie tą nakrętkę i teraz mogę za........ć spokojnie.. :ok:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Kilka pytań
adamsonm Elektryka 7 9 Sie 2012, 14:34
Marcin
Brak nowych postów Kilka pytań na temat MK4
dexster Mechanika ogólna 7 29 Sie 2014, 20:51
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.