Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, mk4

[MK4] Remont hamulców - kilka pytań
Autor Wiadomość
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 28 Sie 2011, 10:18   

zatem no w poniedziałek kolesia przycisnę żeby porządnie to zrobił, a mam pytanko wybrałem przewody miedziane zamiast stalowych, ponoć lepsze bo nie korodują ? aha i jeszcze czy różna średnica ma znaczenie ? nie wpływa na siłę hamowania ?
_________________

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Sie 2011, 10:44   

Różna średnica ma znaczenie, koło z mniejszym wężykiem będzie hamować słabiej i później,,, miedziane wężyki są lepciejsze od stalowych.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Dwuteownik 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Wrz 2011, 14:50   

Pozwólcie, że zadam trochę inne pytanie odnośnie hamulców tylnej osi [Ford Fiesta - MK4 - 1996]. Mianowicie jaka powinna być minimalna siła hamowania na tej osi dla lewego/prawego koła, bo na badaniach technicznych zawsze mam z tym "ręcznym" problem. Mechanicy zakładają nowy bęben i okładzinki, a siła przypadająca na koło to ledwo 0,9 kN. To trochę mało.

Znalazłem w internecie takie coś, ale nie bardzo doczytałem się tam informacji o stanie technicznym przebadanych pojazdów. W tym linku są podane pewne wartości sił hamowania różnych modeli aut także Ford Fiesta.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Wrz 2011, 15:14   

Siła hamowania powinna być taka ze jak pociągniesz za wajchę to auto powinno wyskoczyć z rolek :hihihi:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Dwuteownik 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Wrz 2011, 16:17   

Uhum rozumiem mniej więcej, bo jest tak jak mówisz z przednimi, natomiast tylne tylko słychać, że trą.
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2 Wrz 2011, 22:47   

Dwuteownik napisał/a:
natomiast tylne tylko słychać, że trą.

moze to kwestia wysluzonego/zle ustawionego samoregulatora?
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Wrz 2011, 06:44   

Szybciej to co ja napisalem wczesniej, przy matazu nie zostala zluzowana linka recznego wiec polozenie samoregulatora jest nieprawidlowe, hamulec glowny dziala, ale reczny juz nie koniecznie ;-(
Trzeba poluzowac linke, zdjac bebny i zluzowac samoregulatory, po zlozeniu nie uzywajac recznego przejechac sie by sie wszystko ulozylo i dopiero zaciegnac reczny i jesli to konieczne naciagnac linke recznego. Konstrukcja dzwigni recznego na szczekach, jest taka jaka jest :) tez mialem taka sytacje i po tym zabiegu wszystko dzialalo prawidlowo i to na starych bebnach i szczekach, od jakis fachura nieznal sie na fordach i poskladal na sztuke :krzesłemgo:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Dwuteownik 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Wrz 2011, 14:09   

ELGrey - dzięki za poradę to może być na 99,9% właśnie to (jak mechanicy mogą nie umieć tego poprawnie złożyć...ja to wiem, że nie umiem, bo już próbowałem :P )

DewREW - samoregulatory też zostały zastąpione nowymi, zasadniczo wszystko zostało powymieniane poza cylinderkami

Zatem tajemnica została rozszyfrowana, ale nie macie może takich średnich wartości sił hamowania na tylnej osi dla tego modelu pojazdu? Dla niektórych marek znalazłem takie zestawienia na różnych forach.
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 3 Wrz 2011, 14:29   

Dwuteownik napisał/a:
Zatem tajemnica została rozszyfrowana, ale nie macie może takich średnich wartości sił hamowania na tylnej osi dla tego modelu pojazdu? Dla niektórych marek znalazłem takie zestawienia na różnych forach.

Ja miałem na tyle 0.86 i 0.85 tylko nie pamiętam czy na roboczym czy na ręcznym - ale wartość była OK - szczęki i cylinderki nowe - sam składałem.
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 3 Wrz 2011, 22:56   

Dwuteownik napisał/a:
zasadniczo wszystko zostało powymieniane poza cylinderkami

cylinderki tez mozna bylo za jednym zamachem zmienic, nie jest to wielki koszt, a przy okazji pewnosc ze sie nie zawiesza , przynmajmniej ja wychodze z takiego zalozenia z doswiadczen po maluszku gdzie jak sie cylinderek rozparł tak został i wracałem z zablkowanym kołem : P a do mk4 placilem za sztuke 10 zł wiec mysle ze nie majatek :P
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 4 Wrz 2011, 11:44   

No ja niestety nadal walczę z heblami :|

Nadal miękki pedał hamulca :|

Napisze co było zrobione:
Wymiana przewodów
Wymiana cylinderków
Odpowietrzenie dokładne, pompy też
z pompy nie cieknie
bębny z tyłu sprawdzone wyczyszczone, wyregulowane

Objawy, miękki pedał, lepiej chwyta po regulacji tylnich hamulców,tak na 1\2 może 3\4 wszystkie koła hamują
pedał miękki cały czas tak samo, niezależnie czy pompowany, czy gwałtownie naciskany, ręczny brzytwa, serwo działa, hamowanie mocne na wszystkie koła, sprawdzane na podnośniku, żadnego syczenia, stopniowego spadania pedału, gościu coś bredził o regulatorach przy pompie ?? WTF ? :9: Ja juz nie wim :|
_________________

 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 4 Wrz 2011, 12:11   

mi tez się tak zrobiło:P
heble mocne ręczny tez a pedał jest miękki
myslę ze to dlatego ze są nowe przewody hamulcowe...
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Wrz 2011, 12:25   

TSRules, Ty zmieniałeś przewody sztywne czy elastyczne? Płyn w układzie nowy?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 5 Wrz 2011, 15:56   

zmieniałem sztywne, płyn nowy oczywiście DOT4 :ok:
_________________

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Wrz 2011, 16:12   

To zmień elastyczne, albo przytrzymaj je ręką a ktoś niech depnie w pedał,,, bo jest szansa że pęcznieją (pod wpływem ciśnienia) ze starości,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 6 Wrz 2011, 10:22   

no sprawdzę, choć wydaje mi sie że to tez mechan sprawdzał, a dwa że pedał trochę za miękki na to bo chyba troszkę ciężej by jednak pracował bo te przewody aż tak elastyczne nie są, lecz nie zawadzi zobaczyć :ok:
_________________

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Wrz 2011, 10:26   

Stare przewody elastyczne dają taki właśnie efekt, hamulec niby jest, ale nie czuć twardości pedału - zawsze jest miękki, bo jak dociśniesz i tłoczki się rozejdą to zamiast przepływ płynu się zatrzymać,,, to im mocniej naciśniesz tym więcej "w przewody idzie", które się ze tak powiem rozciągają (zwiększa się ich średnica wewnętrzna) ze starości,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 6 Wrz 2011, 18:23   

oczywiście to sprawdzę, lepiej być pewnym niż wymieniać pompę bez potrzeby, bo wiadomo po co niepotrzebne koszta :yes:
_________________

 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 13 Wrz 2011, 20:59   

byłem u mechaników aby wyregulwali odpowiednio te tylnie hamulce, poniewaz byla roznica w hamowaniu. przed odadniem samochodu reczny łapał mi juz solidnie na 3 zabku. teraz hamulec jest ta ustawiony ze dzwignie postawie baaardzo wysoko i dopiero wtedy reczny trzyma jak nalezy. pan tlumaczyl ze tak to powinno wygladac ponieważ, uprzednio, przy hamulcu recznym lapiacym na 3 zabku ta dzwignia na szczece ktora pociaga linka, opierala sie juz na piascie i to nie jest korzystne. stad ponoc hamulec reczny powinien byc postawiony wysoko. co o tym sadzicie ? wlasciwie nie spieralem sei z panem, bo jego teza jest ciekawa, a hamulec owszem jest, ale tak jak mowie, trzeba dzwignie zdecydowanie pociagnac w gore, jest to moze 6 zabek..
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Wrz 2011, 05:43   

Skoro hamulec trzyma, to znaczy ze jest ok.
Jesli reczny lapie za wczesnie, to dzwignia na szczece nie cofa sie do polozenia najnizszego i hamulec zasadniczy moze dzialac nieprawidlowo, albo reczny moze nie odpuszczac calkowicie a sprawdzenie czy jest dobrze naciagnieta linka bez zdjecia bebna jest raczej teoretyczne ;-| mozna zdjac mieszek od recznego i zobaczyc jak pracuje linka, to znaczy czy przy podciaganiu zaczyna ukladac sie na prowadnicy, czy tez caly czas na niej lezy, jesli jest napieca nawet po spuszczeni recznego do konca, to mozna przyjac ze jest ustawiona optymalnie :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Kilka pytań
adamsonm Elektryka 7 9 Sie 2012, 14:34
Marcin
Brak nowych postów Kilka pytań na temat MK4
dexster Mechanika ogólna 7 29 Sie 2014, 20:51
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.