Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, mk4

[MK4] Remont hamulców - kilka pytań
Autor Wiadomość
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 28
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 16 Sie 2011, 18:52   [MK4] Remont hamulców - kilka pytań

Dzień dobry. przymierzam się od pewnego czasu do samodzielnej wymiany hamulców na tyle w Fiescie Mk4 z 99r. Zaopatrzony jestem juz w bębny, szczęki, cylinderki, zestaw naprawczy, dekielki i łożyska. brakuje mi tylko tej nakrętki spod dekielka. Mam kikl pytan:
1. czy konieczna jest nowa nakrętka pod dekielkiem, czy mozna uzyc starej?
2. czy jej gwint jest prawy czy lewy, bo naczytałem się juz róznych rzeczy i jedni pisza tak inni inaczej..
3. z jaka siłą należy dokrecać te nakrętkę pod dekielkiem? i tu znowoz jedni pisza ze do oporu z siła ponad 200n a inni ze nalezy troche poluzowac. w ksiazce do mk4 pisze tak:
"Piasta koła do ramienia : 66N
Nakrętka osi koła 27N
Nakrętka kół: 85N"
jak widzimy, wedle ksiazki 3x mocniej dokrecane sa nakretki koła niż ta nakretka pod dekielkiem. a wiec?
4. hamulec awaryjny nie trzma mi juz prawie wcale, gdy zaciagam go na chyba 5 ząbek i powciskam troche hamulec nożny to ręczny trzyma troszke lepiej ale to i tak powoduej toczenie samochodu. czy ten problem rozwiążę przy wymianie szczęk i bębnów?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Sie 2011, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Jakub
Wiek: 30
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3038
Skąd: Roskilde
Wysłany: 16 Sie 2011, 18:58   

mozesz uzyć starej nakrętki da radę bez problemu
dokręc z taką siłą z jakiej musisz uzyc zeby ją odkręcic
z kierunkiem dokręcania czy odkręcania róznie bywało
_________________
BrzydkieCzarne
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 28
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 16 Sie 2011, 19:06   

i znowoz rózny pogląd. czytalem ze te nakretki są jednorazowego użytku.. chyba mowa o takich http://allegro.pl/nakretk...1758465811.html
a np tutaj, nakretka jest zabezpieczana jakims drutem oO http://files.capri.pl/u/d/e/45f98020283de.l.jpg
 
 
kuba87 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Jakub
Wiek: 30
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3038
Skąd: Roskilde
Wysłany: 16 Sie 2011, 19:15   

http://files.capri.pl/u/d/e/45f98020283de.l.jpg
nie drutem tylko zawleczką i to jest zupełnie inne łozysko, inne auto, inna piasta
a poza tym do nowych łozysk porządna fabryka dodaje nowe nakrętki
_________________
BrzydkieCzarne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Sie 2011, 19:23   

Nakrętki sa 2 jedna na lewe koła druga na prawe, a to dlatego ze jest różny gwint, jadąc do przodu powodujesz "dokręcanie" nakrętki,,, która jest JEDNORAZOWEGO użytku bo nie ma żadnej innej blokady na nią,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 28
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 16 Sie 2011, 19:51   

czyli ze co, lepiej kupic po takiej nakretce przed wymiana? z tym ze na podanej wyzej aukcji nie ma wyboru prawa/lewa nakretka.
a posiada ktos moze jakas fotorelacje z wymiany lozysk we fescie ?
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1155
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Sie 2011, 05:55   

Bzdura, nakretki sa wielokrotnego uzytku, tyle aut juz robilem z tym rozwiazaniem i nigdy nic nie wymienialem, w mojej starej Mk4 zdejmowalem bebny a z 10 razy i do konca jezdzila na jednych fabrycznych nakretkach i nic przez caly okres uzytkowania mojego i kolejnego wlasciciela sie nie odkrecilo, ani nie popsulo :serduszka:
wic nie widze powodu do wymiany, ponadto w instrukcji naprawy NIE MA NAPISANE ze wymienic nakretke, a sila dokrecania... no coz bylo juz wiele batali w tym temacie, ale w instrukcji servisowej forda (desperacja moja byla wielka i sie dowiedzialem od mechanikow ASO) momet dokrecania to 235 Nm w ksiazce jest blad... bo tez mam takowa
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Sie 2011, 06:17   

Sam fakt że w zestawie łożysk są nowe nakrętki świadczy o tym iż należy ją wymienić,,, skoro nie wymieniałeś na nowe to Twój problem, udało się bez konsekwencji, ale ile razy przekroczywszy prędkość i tez nie dostałeś mandatu? Te nakrętki nie maja żadnej blokady, jedynie gwint w te stronę ze teoretycznie nie powinny się odkręcać,,, w dodatku nie kosztują fortuny,,,
DewREW napisał/a:
a posiada ktoś moze jakas fotorelacje z wymiany lozysk we fescie
Zdejmujesz dekiel, odkręcasz nakrętkę, zdejmujesz bęben, wyciągasz uszczelniacze, wyjmujesz łożyska, wyciskasz stare bieżnie z bębna,,, potem odwrotnie, wciskasz nowe, smarujesz dobrze łożyska, wkładasz w dziurę, wciskasz uszczelniacz, nakładasz bęben, zakręcasz śrubę, zakładasz dekielek.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 28
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 17 Sie 2011, 13:41   

napotkałem problem przy wymianie cylinderków.. a mianowicie.. zkaupilem cylinderki takie : http://allegro.pl/cylinde...1720132709.html
oba są identyczne, wiec chyab nie ma czegos takeigo jak "prawa" "lewa" strona. ale gdy zalozylem je to.. po pierwsze musze go odwrocic (numer seryjny jest do gory nogami), bo drugie, zawor odpowietrzania wychodzi z drugiej strony (patrzac na koło, po prawej) niz w oryginalnym ktory zdjalem (patrzac na kolo, po lewej). czy to robi jakas roznice? zamontowac sie da tylko ze ten numer do gory nogami no i zmiana miejsc otworow..
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Sie 2011, 13:45   

Jeśli tłoczek jest pod kontem to odpowietrznik musi być NAD przyłączem przewodu z płynem hamulcowym,,, inny montaż uniemożliwi odpowietrzenie układu.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 28
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 17 Sie 2011, 14:43   

ale oen sa jeden obok drugiego, waz z plynem i obok drugi , odpowietrznik. no i prawda, odpowietrznik jest jakby taki skosno wkrecony.
kolejna rzecz... jak zamontowac te samoregulatory?? nie moge sobie z tym poradzic, nie chce mi sie zamknac w tym nacieciu na szczęce..
i jeszcze jedna. linka hamulca recznego powinna byc w kabinie calkiem poluzowana i dopiero po skreceniu bebna mozna sobie manipuloawc srubka ?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Family
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 2952
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Sie 2011, 15:18   

jeszcze chwila i temat poleci do kosza.... o ile pamiętam, to w kwestii remontu hamulców było sporo pisane, tak samo jak ich regulacji, w szczególności tylnych, bo jak tego dobrze nie zrobisz to nie będziesz miał ręcznego.
_________________
Jest: Focus mk2FL
Była: Mazda 323F BJ, Fiesta mk4


AUTOELEKTRONIKA, LPG.... ---> RAMIC
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 28
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 17 Sie 2011, 17:12   

powiem tak, sprawa jest powazna poneiwaz wymienione zotaly lewy beben, szczeki,s amoregulator, sprezynki i lozyska. lozyska weszly z oporem i wrecz idealie musza byc ustawione zeby nasunely sie na piaste. gdy juz sie to udalo to... NIE IDZIE ZAKRECIC BEBNEM ! za cholere. obawiam sie czy cos czasem nie jest nie jest zle.. ten samoregulator zostal ustawiony tak aby szczeki trzymaly sie najblizej jak to mozliwe ale jak widac tak bardzo sa rozparte ze trzymaja beben.. co robic ?
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1155
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Sie 2011, 17:38   

Rozebrac i zlozyc jeszcze raz, samoregulatory musza sie cofnac tak by w miare mozna bylo zakrecic bebenkiem :) skoro wszystko jest nowe to na poczatku bedzie ciasno.
Odpowietrznik w cylinderku pasuje do jednej i drugiej dziurki i nie ma prawego czy lewego. tez niedawno wymienialem i nie mialem zadnych problemow :-P
JoeMix ja wymienialem juz kilkakrotnie lozyska we Foficy i Ka i nigdy nie mialem kapletu z nakretkami... a trafialy mi sie lozyska roznych firm, jak by byly w zestawie to pewnie ze bym zamienil na nowe ozor
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 28
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 17 Sie 2011, 17:53   

dobrze, jutro rozbiore to wszystko raz jeszcze w takim razie..
a prosze mi powiedziec, jaki to jest cofniety samoregulator? jak ma byc ustawiony ten polksiezyc zeby te szczekiz eszly sie najblizej?
ja dzisiaj uzylem tej samej nakretki, mimo ze kupilem takie czarne z jakimis zabezpieczeniami na gwincie ale ta ktora byla wygladala mi na taka wielokrotengo uzytku, zreszta.. nie bylo zadnego zabezpieczenia pod deklem, tylko taka wielka nakretkopodkladka z prawym gwintem, wiec jak na niej jezdzilem to chyba mozna jezdzic dalej ?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Family
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 2952
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Sie 2011, 19:42   

na samoregulatorze jest taka część z ząbkami, naciśnij na nią czymkolwiek tak aby szczęki zeszły się do środka, przy nowych bębnach i okładzinach i do końca ściśniętym samoregulatorze całość składa się bez żadnych oporów, a bębnem można kręcić jednym palcem.

Co do nakrętek to u siebie mam duże nakrętki z pływającymi podkładkami i zawsze dokręcałem je na ile mi waga pozwalała.

edit.

lenistwo śmierdzi... http://www.fiestaklubpols...ic.php?p=385145
_________________
Jest: Focus mk2FL
Była: Mazda 323F BJ, Fiesta mk4


AUTOELEKTRONIKA, LPG.... ---> RAMIC
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Sie 2011, 21:04   

ElGrey napisał/a:
JoeMix ja wymienialem juz kilkakrotnie lozyska we Foficy i Ka i nigdy nie mialem kapletu z nakretkami...
W sklepie wszystkie komplety jakie mamy maja nakrętki w zestawie, za wyjątkiem jakichś bodajże polskich łożysk, ale to na koło 20 złoty z groszem wychodzi,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Family
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 2952
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Sie 2011, 21:49   

JoeMix napisał/a:
W sklepie wszystkie komplety jakie mamy maja nakrętki w zestawie, za wyjątkiem jakichś bodajże polskich łożysk, ale to na koło 20 złoty z groszem wychodzi,,,

do skf-ów jakoś nie dostałem, a tanie nie były :fox:
_________________
Jest: Focus mk2FL
Była: Mazda 323F BJ, Fiesta mk4


AUTOELEKTRONIKA, LPG.... ---> RAMIC
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 54
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Sie 2011, 23:38   

DewREW, Poskładaj tylko dokładnie, bo samoregulatory nie zawsze od razu wskakują na swoje miejsce na szczękach ;-( .Wiem co mówie ,bo zdarza mi się składać po 2 i 3 razy zanim wskoczy na swoje miejsce :sad:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 28
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 18 Sie 2011, 03:25   [MK4]

Marcin napisał/a:
na samoregulatorze jest taka część z ząbkami, naciśnij na nią czymkolwiek tak aby szczęki zeszły się do środka,


która to ta cześć, czesci z zabkami sa dwie, jedna to taka 'ćwiartka' która można przekrecic, a drugie to takie kołeczko, również zabkowane o ktore spiera się ta manipulowalna 'ćwiartka'. gdy samoregultor i szczęki są założone na tarcze kotwiącą to śrubokretem mam nacisnąć który element? do jakiej pozycji mam ustawić tę ruchoma część?
wybaczcie mnogość pytań ale wole wiedzieć wiecej i precyzyjniej niż mniej i dalej się głowić..

poza tym.. przyglądając się temu zdjęciu zauwazyłem że u mnie szczęki były założone odwrotnie, tzn ta grubsza była po prawej stronie (patrzac na wprost koła), a ta cieńsza po lewej.. tutaj jest odwrotnie : O http://imageshack.us/f/141/beben.jpg/ no chyba że jest to zdjęcie lewego koła, a ja dłubie poki co przy prawym...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 0 8 Lut 2014, 21:05
peugeot40619tdi
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Kilka pytań
adamsonm Elektryka 7 9 Sie 2012, 14:34
Marcin
Brak nowych postów Kilka pytań na temat MK4
dexster Mechanika ogólna 7 29 Sie 2014, 20:51
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.