Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, mk4

[MK4] Remont hamulców - kilka pytań
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sie 2011, 07:32   


Jak widać na zdjęciu ta nakrętka to kilka nakrętek ściśniętych razem blaszka przytwierdzoną do podkładki, przykręcając kluczem wszystkie się równo kręcą tak samo przy odkręcaniu,,, ale samodzielnie każda działa osobno i wtedy działa jak typowa kontra, czyli nakrętka opierająca się o nakrętkę,,, ta śrubę faktycznie można wiele razy odkręcać i przykręcać,,, puki się ze tak powiem nie rozklekocze,,, i możliwe że na obydwu kołach jest taka sama,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Sie 2011, 09:31   

w mk4 są takie same nakrętki z obu stron, w mk3 były różne z różnymi gwintami
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 20 Sie 2011, 15:54   

u mnie na obydwu kolach byla ta złota nakretka. złota, ze strzałka w prawa. te czarne , wieloelementowe nakretki, chcialem teraz zmaontować, ale jedna juz , przy ponownym odkrecaniu zerwałem. i wygalda ona w ten sposob ze teraz krecać nakretką obraca się sama nakretka po podkładce, a wczesniej, przed uzyciem, przy kreceniu nakretka, podkładka równiez kreciłą się wraz z nia. tak jakby stały się niezależne i stad moje pytanie czy taka można używać ponownie, bo przed jej wykreceniem mechanizm ten zachowywał się inaczej niż teraz.

a dlaczego tak te koła teraz szumia? im szybciej jade tym bardziej, czy te łozyska mogą byc zle docisniete? poza tym dlaczego jeden z bebnow bardziej się grzeje?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Sie 2011, 16:02   

Jeśli bieżnie są źle wprasowane to może się pojawić szum i przy okazji łożyska dostaną o dupie. Jak się jeden z bębnów grzeje mocniej, że od niego nagrzewa się felga, to ściągnij bęben i ponownie ściśnij samoregulator i złóż. kiedyś tez tak miałem, że niby wszystko dobrze złożyłem, a po 10km miałem prawie czerwony bęben. Przy prawidłowym złożeniu i ułożeniu się szczęk nie ma prawa być dużych oporów i grzania się.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 20 Sie 2011, 16:42   

u mnie to w ogole jest tak ze lozysko wewnetrzne siedzi nieruchomo za simmeringiem, a z kolei zewnetrzne jest takie ze jak przechyli sie beben to ono luzno wypada, tak to ma byc, tak?

wlasnie mam rozberany ten grzejacy beben i zerwalem kolejna ta czarna nakretke i ta tez , podobnie jka poprzednia, teraz kreci sie osobno, a osobno podkladka. powinienem ja zakrecic czy moze te zlote nakretki bez zadnego zabezpieczenia, takie jak byly dotychczas ?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Sie 2011, 16:59   

DewREW napisał/a:
u mnie to w ogole jest tak ze lozysko wewnetrzne siedzi nieruchomo za simmeringiem, a z kolei zewnetrzne jest takie ze jak przechyli sie beben to ono luzno wypada, tak to ma byc, tak?

z tego co pamiętam to tak

DewREW napisał/a:
wlasnie mam rozberany ten grzejacy beben i zerwalem kolejna ta czarna nakretke i ta tez , podobnie jka poprzednia, teraz kreci sie osobno, a osobno podkladka. powinienem ja zakrecic czy moze te zlote nakretki bez zadnego zabezpieczenia, takie jak byly dotychczas ?

możesz te drugie, też mam takie tylko, że z pływającą podkładką (jeśli dobrze pamiętam)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 20 Sie 2011, 17:51   

ale czemu ta podkladka teraz zaczela plywac a wczesniej nie? jakie to ma spelniac zadanie.. wciaz sie wacham ktora mam zakrecic, tamta to zwykla sruba bez zadnej koronki, a to znow wyglada na taka jakby zuzyta.. ta koronka lata tam jak bieznia w lozysku..
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Sie 2011, 20:15   

nie wiem czemu, swoje ori wywaliłem przy pierwszej rozbiórce.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sie 2011, 20:27   

DewREW napisał/a:
ale czemu ta podkladka teraz zaczela plywac a wczesniej nie?
Bo jak pisałem nakrętki samokontrujące sa jednorazowego użytku, ale jak tez pisałem są tacy co używają wiele razy i twierdza ze jest dobrze,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 21 Sie 2011, 04:13   

skrecilem to koło raz jeszcze, wyzerowalem regulator ale on przy pierwszym nacisnieciu hamulca chyba znow sie przestawil i bebny dalej sie grzeja, z przewaga jednego z nich...

w chwili obecnej jezdze na tych zlotych.. jezdze pomalu i ciagle czukiereczekdziwnych odglosów.. zastanawia mnie fakt ze nie sa one nijak zabezpieczone a ja i ktos przede mna tez na nich jezdzil niewiadoma ilość czasu i było dobrze, wlasnie to wplynelo na ich uzycie. po przejechaniu 30km sprawdzilem czy nie pojawiaja sie luzy i poki co nie idzie bardziej przekrecic klucza niz to zrobilem przy montau, wiec chyba jest dobrze... moze jednak mimo wszystko i tak zakupie jeszcze jeden komplet tych srub samokontrujacych , dla swietego spokoju, bo widze ze zdania sa dosc podzielone i na temat jednych jak i drugich srub jednoznacznych odpowiedzi nie ma..
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Sie 2011, 08:31   

DewREW napisał/a:
skrecilem to koło raz jeszcze, wyzerowalem regulator
Żeby wyzerować regulatory (odsunąć szczęki od bębna) nie trzeba rozbierać koła, można to zrobić z ziemi na upartego bez podnoszenia auta, dlatego bo taki zabieg jest niezbędny do demontażu bębna jak ma duże ranty właśnie,,,
DewREW napisał/a:
on przy pierwszym nacisnieciu hamulca chyba znow sie przestawil
No tak ma być :P
DewREW napisał/a:
bebny dalej sie grzeja, z przewaga jednego z nich...
Da się zakręcić kołem? czy tak blokuja że nie da rady,,,

1. Poluzuj linki ręcznego, 2. Zrób jakiś 200km 3. Podnieś auto zakręć kołem,,,

Regulator nie może przeskoczyć o pół ząbka tylko o cały, i może po przestawieniu musi się wszystko dotrzeć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 21 Sie 2011, 13:02   

kołem da się zakrecić, bębny szuraja ale spokojnie koło się kreci.
linka recznego luźna.. a i tak lapie juz na 1,2 ząbku.

jak wyzerowac regualtor bezpodnoszenia ? tak z ciekawosci.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Sie 2011, 13:29   

ja tez jestem bardzo ciekawy :9:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Sie 2011, 14:17   

Cytat:
kołem da się zakrecić, bębny szuraja ale spokojnie koło się kreci.
No to chwilowo olej sprawę, niech się wszystko dotrze,,,
Cytat:
jak wyzerowac regualtor bezpodnoszenia ? tak z ciekawosci.
W tarczy nośnej za samoregulatorem powinna być taka gumowa zaślepka, wyjmujesz, wkładasz płaski wkrętak, odpowiednio zaczepiasz, podważasz, słychać "tryk", zakładasz zaślepkę (warto poćwiczyć na zdjętym bębnie jak wpakować śrubokręt,,,

Przynajmniej mk1-2-3 takie dostęp mają,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 24 Sie 2011, 16:12   

u mnie jest zaslepka ale na dole tarczy, po prawej jedna jest jakby otworem do czujnika abs ktorego nie posiadam, a druga jest nie wiem do czego bo jest po lewej stronie. samoregulator jest na gorzej, pod cylinderkiem. i problem jest dosc powazny, biorac pod uwage ze po przejechaniu 30km w upale 35* beben jest baaaardzo goracy i felga kola rowniez jest taka ze nie idzie ja dluzej dotykac.. z przeciwnej strony wyglada to juz lepiej, beben jest goracy ale nie parzy tak znacznie.. poza tym felga chlodna. na tym jednym kole w ogole jest opor krecenia, sprawdzoen na podnosniku.. zakreci sie reka , zrobi obrot ale zaraz sie koło zatrzymuje i widac ze szczekisa bardzo rozparte, takze przy normalnej jezdzie juz pewnie tra. regulator byl ponownie zerowany prez zdjecie bebna ale znow rozpał się do takiego stanu. i co z tym robic hmm... ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sie 2011, 09:39   

DewREW napisał/a:
jak wyzerowac regualtor bezpodnoszenia ? tak z ciekawosci.




Znalazłem mk1/2 oraz mk3 wydaje mi się ze w mk4 tez powinien być jakiś dostęp, bo bez wyzerowania nie da się raczej zdemontować bębna, jak zużyte szczęki i sam bęben z ranem jest,,,


Co do problemu,,, jeśli samoredulator tak daleko się blokuje że szczęki trą o bęben to jak pisałem, albo musi się dotrzeć, albo coś z nim jest nie tak,,, może spróbuj lewą stronę z prawą zamienić (jak są takie same) albo kupić nowe, może z zapadką coś nie tak?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Sie 2011, 18:55   

Dzisiaj wymienialem u siebie w Mk4 szczeki :)
1. nie da sie poluzowac samoregulatora przed demontazem bebna :sad: brak jakiegokolwiek otworu na wysokosci padalca, no i w Mk4,5 sa inne samoregulatory niz na tych rysunkach (cale szczescie ze w Mk 6 sa juz zupelnie inne hamulce z tylu :yes: )
2. nakretki sa 2 z takim samym gwintem.
3. Nakretka jest samokatrujaca wielokrotnego uzycia (pytalem sie w sklepie jak bralem okladziny i nie ma zestawow do MK4,5 Ka z nakretkami :-P )
4. problem z grzejacymi sie bebnami moze byc spowodowany nie poluzowaniem linki recznego przed matazem nowego zestawu (i o wiele latwiej zlozyc wszystko bo nie prezy)

Osobiscie poluzowalem reczny bo nie moglem zapiac okladziny. Po zmatowaniu i rundce by sie wszysto poukladalo, zabralem sie dopiero za naciagniecie recznego i wszystko gra :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 27 Sie 2011, 21:47   

Ja się podepnę bo nie będę tematu nowego zakładał:

Wczoraj w ten upał szczelił mi przewód hamulcowy, lewy tył, jakoś dojechałem do warsztatu mechaniora, ale wyleciał praktycznie cały płyn, kupiłem przewód, gościu zamontował, zalał płyn, odpowietrzył, lecz tylko tę stronę (lewy tył) no i oczywiście pedał miękki.
Ja nawijam że trzeba odpowietrzyć wszystkie cztery (płynu weszło 250ml) gościu kontra że nie i leci czysty płyn bez powietrza, a przy bębnie coś nie gra bo tylko on nie trzyma a inne koła hamują :9:
Z racji że było chyba z 35 stopni powiedziałem że przyjadę w poniedziałek jeśli nic sie nie zmieni i pedał będzie miękki, ale dziś refleksja bo jesli zapowietrzony to pompowanie pedałem powinien twardnieć, a tu miękki non stop (hamuje pod koniec) aha pompa niby dobra bo sprawdzał, co myslita ?? :-)
_________________

 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Sie 2011, 21:52   

ze przedewszystkim trzeba odpowietrzyc wszystkie 4, a pozniej zobaczyc co sie bedzie dzialo :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Sie 2011, 08:16   

Strzelił jeden przewód, trzeba się przyjrzeć wszystkim, układ odpowietrzyć cały, po okazji wymienić płyn,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Kilka pytań
adamsonm Elektryka 7 9 Sie 2012, 14:34
Marcin
Brak nowych postów Kilka pytań na temat MK4
dexster Mechanika ogólna 7 29 Sie 2014, 20:51
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.