|
[MK4] Remont hamulców - kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 06:19
|
|
|
DewREW napisał/a: | gdy samoregultor i szczęki są założone na tarcze kotwiącą to śrubokretem mam nacisnąć który element? do jakiej pozycji mam ustawić tę ruchoma część? | Jak będziesz śrubokrętem tam grzebał to jedną zębatkę można ruszyć,,, będzie trykać i jednocześnie szczeki będą się rozpierać, jak podważysz w dobrą stronę to zazębienie" zniknie i sprężyna ściągnie szczęki do pozycji zerowej,,, jak same nie zejdą do końca to ręką ściśnij,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 06:49
|
|
|
DewREW napisał/a: | do jakiej pozycji mam ustawić tę ruchoma część? |
tak tą ruchomą część ustaw w takiej pozycji, w której szczęki są maksymalnie ściągnięte do siebie - nie umiem Ci tego inaczej wytłumaczyć, z tego co pamiętam musi ona iść na maxa do wewnątrz. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 18:56
|
|
|
okej, samoregulatory opanowane. koła chodziły luzno, ale gdy ponaciskalem troche na hamulec nozny to łapią nieźle. pozniej gdy pociagnałem za hamulec ręczny, sytuacja sie troche zmienila bo reczny trzymał dobrze ale gdy zwolnilem to linka jakby nie puscila i juz nie da sie tak lekko zakrecic bebnem.. czy to sie jeszcze wyreguluje ? w kabinie srubke recznego mam popuszczona maksymalnie, na trzecim zabku lapie tak ze reka bebna sie nie obroci ale np jak sie zaprze mlotkiem czy czyms to sie lekko przekreci.. czy podciagniecie linki w kabinie zwiekszy sile hamulca recznego ? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 19:03
|
|
|
DewREW napisał/a: | ale gdy ponaciskalem troche na hamulec nozny to łapią nieźle. |
przed podciąganiem linki to trzeba kilka razy mocno nacisnąć na nożny, żeby samoregulator dobrze się rozparł. (w linku który podałem było to napisane)
Jeśli masz spore opory po zwolnieniu obu hamulców to ściągaj bęben, ściskaj samoregulator ponownie i z powrotem wszystko składaj. Jak będzie za duże tarcie to rozgrzejesz bębny do czerwoności i przy okazji załatwisz łożyska. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 19:21
|
|
|
DewREW napisał/a: | gdy pociagnałem za hamulec ręczny, sytuacja sie troche zmienila bo reczny trzymał dobrze ale gdy zwolnilem to linka | Już się wyregulowało, samoregulatory nie pozwoliły szczekom odsunąć się od bębna,,, teraz musi się tylko trochę dotrzeć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 23:25
|
|
|
DewREW napisał/a: | kołeczko, również zabkowane o ktore spiera się ta manipulowalna 'ćwiartka'. gdy samoregultor i szczęki są założone na tarcze kotwiącą to śrubokretem mam nacisnąć który element? do jakiej pozycji mam ustawić tę ruchoma część? |
Naciśnij tyłek sąsiadki
Ty ile Ty masz lat bo z rozumowaniem logicznym coś nie bardzo
No chyba że jak nacisnąć to na część która jest RUCHOMA (ta Twoja ćwiartka-byle nie procentowa ) !!!!! A co do tego "do jakiej pozycji"-na MAXA żeby się zeszły-masz wtedy najmniejszą średnicę szczęk.
DewREW napisał/a: | poza tym.. przyglądając się temu zdjęciu zauwazyłem że u mnie szczęki były założone odwrotnie, tzn ta grubsza była po prawej stronie (patrzac na wprost koła), a ta cieńsza po lewej.. tutaj jest odwrotnie : O http://imageshack.us/f/141/beben.jpg/ no chyba że jest to zdjęcie lewego koła, a ja dłubie poki co przy prawym... |
To jest fotka strony pasażera (dla całkowitej jasności). |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 14:55
|
|
|
echh cholera. poskladlaem wszyskto i znow bede musial zdjac.. po 50m wpadlo/wypadlo zabezpieczenie szczek, ta szpilka.. chrupnelo tak ze myslalem ze cos urwalo oO zaraz bede zerkal do srodka. kurde, co to za patent, ze szpilka wpada do wewnatrz... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 15:01
|
|
|
Ta szpilka nie ma możliwości wpaść do środka,,, bo ma kołnierz którym się blokuje o tarczę nośną, potem przechodzi przez szczękę i sprężynę i blokuje o talerzyk,,, wiec jak niedokładnie zapiałeś (nie ma prawa się rozpiąć) to szpila wypadłą na zewnątrz,,, i zgubiłeś w środku będzie sprężyna i talerzyk tylko,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 15:12
|
|
|
no i kolejne 30 zlociszy na zestaw naprawczy , z hamulcami nie ma zartow, dokladnie to poskladaj bo mozesz nie zahamowac, mnie po peknieciu tej szpilki, szczeki zsunely sie z tloczka, a skutek... noga w podloge i zero hamowania szczescie moje bylo ze jechalem autostrada i mialem zjechac na parking, bo w miescie to byloby BUM i koniec , a tak tylko laweta i 70 km do domu |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 18:36
|
|
|
z tym ze wlasnie, w zestawie naprawczym nei bylo sprezynki i talerzyka a zwykle 4 szpilki i 4 blaszki, po dwie na stronei to sluzy jako prowadnik szczek. okazalo sie ze zlamala sie blaszka, szpilka skrzywila glowke.. i wlasnie nie majac nic pod reka wzialem te sprezynke i talerzyk z malucha, niby sie to trzyma dosc stabilnie, ale tamto tez trzymalo, nei wiem dalczego tak sie stalo. teraz mam watpliwosc czy na prawej stronie nie nalezaloby rowniez zastosowac czegos podobnego. poza tym, z koneicznosci zdjecia znow bebna musialem odkrecic nowa nakretke ktora dopiero co zalozylem, ta samokontrujaca.. okazalo sie po zdjeciu ze podkladka kreci sie osobno, a gwint z koszyczkiem osobno, czyli tka jkaby przy odkrecaniu zostalo zerwane zabezpieczenie.. nie wiedzialem czy moge tego uzyc ponownie wiec postanowilem zakrecic stara, ale to tez jest bardzo dziwne, bo stara znowoz nie ma ZADNEGO zabezpieczenia.
takie nakretki posidałem dotychczas (taka tez jest teraz na lewym kole)
a takie zakupiłem, w tym jedna musialem odkrecic wiec w dalszym ciagu taka pozostaje ale na kole prawym
moze mi ktos powiedziec cos na temat tych nakretek? i czy ford orginalnie motowal takie jak na zdjeciu numer 1 i sa one bezpieczne ?? |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 19:20
|
|
|
Nakrętka nie jest jednorazowa i wydaje mi się ze kierunek odkręcania zależny jest od strony auta. Jednorazowy jest dekielek jak go przedziurawisz przy wyciąganiu. Łożyska w mk3 i zakładam że w mk4 nie wymagają regulacji. Składasz, smarujesz i dokręcasz mocno nasadką 30, z przodu 32, to tak na marginesie. |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 20:12
|
|
|
u mnie oba gwinty sa prawe, niezaleznie od strony auta. nakretka nie jest jednorazowa, tzn ktora nie jest? ta na 1 zdjeciu czy ta na 2 ? |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 20:26
|
|
|
ta na 2, ja fabrycznie w obu swoich Mk4 mam (mialem) takie wlasnie nakretki |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 20:44
|
|
|
dojechalem samochodem dp pracy, nie jadac zbyt szybko, powiedzmy 50-60. 20km drogi jechalem patrzac czy aby ktores kolo sie nie odkreca... bebny sa gorace. przy podniesieniu krecily sie jednak luzno, reczny trzyma. rano jeszcze podniose i zobacze czy "nie ma luzów", to tak a propo tych roznych nakretek, zeby wiedziec czy trzymaja. jezezli by nie trzymaly to po takim dystansie powinien sie luz pojawic?
ElGrey napisał/a: | ta na 2, ja fabrycznie w obu swoich Mk4 mam (mialem) takie wlasnie nakretki |
a wiec czy taka nakretke mozna uzyc ponownie po odkreceniu, z ruchomym koszyczkiem i jest to okej, czy nalezy zmienic na nowa? |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 21:25
|
|
|
ja nigdy nie zmienialem i nic sie nie dzialo i nie dzieje niezapominajmy ze nakretki nie maja kataktu z ruchomymi elemetami i dociskaja jedynie bieznie na osce, wic w zasadzie nie maja prawa sie same odkrecic |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 22:20
|
|
|
Nakrętka samokontrująca łożyska piasty - ośki tylnej.
Rozmiar M20, typ koszyczkowy.
Nakrętka stosowana na lewą i prawą stronę z koronką samokontrującą.
Nakrętka łożyska piasty - ośki tylnej.
Rozmiar M20x 1.5mm.
Nakrętka z prawym gwintem.
oraz
Nakrętka łożyska piasty - ośki tylnej.
Rozmiar M20x 1.5mm.
Nakrętka z lewym gwintem.
Niestety sklep dwa razy dał foto tej samej nakrętki, druga jak pamiętam jest bez widocznej na zdjęciu strzałki,,,
Pierwszy typ nakrętki na pewno jest jednorazowy, bo pokażcie mi wielorazowa samo kontrującą nakrętkę, której trzeba zerwać kontrę żeby odkręcić (wiem że zaraz znajdzie się taki co samo kontrujące odkręcał po 10 razu i jest dobrze)
Drugi typ nakrętki nie posiada żadnej blokady, jedynie fakt że dokręca się do oporu,,, jak troszkę popuścisz to ręka już dalej odkręcisz,,, dlatego są 2 gwinty, ułożone tak by w czasie jazdy nakrętka miała tendencje do dokręcania niż odkręcania,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Sie 2011, 22:27
|
|
|
DewREW napisał/a: | w zestawie naprawczym nei bylo sprezynki i talerzyka a zwykle 4 szpilki i 4 blaszki | A bo ja zapominałem ze to o mk4 chodzi, we wcześniejszych jest jak napisałem, ale u Ciebie jak blaszkę dobrze zatrzaśniesz to tez się sama nie odepnie, chyba że pęknie,,, DewREW napisał/a: | zy ford orginalnie motowal takie jak na zdjeciu numer 1 | Tak, w mk3 takie były,,, Marcinowaty napisał/a: | Jednorazowy jest dekielek jak go przedziurawisz przy wyciąganiu. | No właśnie, jakiś debil napisał że trzeba przedziurawić aby wymontować, a ten dekielek spokojnie można zdjąć bez niszczenia i spokojnie po wyczyszczeniu ponownie zamontować,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 20 Sie 2011, 01:25
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Drugi typ nakrętki nie posiada żadnej blokady, jedynie fakt że dokręca się do oporu,,, jak troszkę popuścisz to ręka już dalej odkręcisz,,, dlatego są 2 gwinty, ułożone tak by w czasie jazdy nakrętka miała tendencje do dokręcania niż odkręcania,,, |
i takie mialem wlasnie u siebie, z wybita strzałka w prawo. wiec wnioskuje ze moge jezdzić spokojnie mając na lewej starszy typ nakretki, a na prawej stronie samokontrujaca? byleby tylko mocno dokrecic..
ElGrey napisał/a: | niezapominajmy ze nakretki nie maja kataktu z ruchomymi elemetami i dociskaja jedynie bieznie na osce, wic w zasadzie nie maja prawa sie same odkrecic |
jakto bieznie? u mnie przed nakretka jest jeszcze taka metalowa podkladka, ktora przy dokreceniu dociska jakby lozyska, wiec niejako nakretka przylega do niej.
---
jeden z bębnów grzeje się bardziej od drugiego. drugi beben jest goracy ale felga kola chlodna, a w pierwszym za to jest wyczuwalnie bardziej goracy beben i ciepła felga. poza tym.. podczas jazdy cos szumi ; | lozyska? jakto, sa przeciez nowe... poza tym nabijane na beben przez mechanika. |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Sie 2011, 06:50
|
|
|
Lozysko sklada sie z biezni zewnetrznej - elemetu tocznego (kulki barylki szpilki itd.) i biezni wewnetrznej, wiec nakretka przytrzymuje lozysko jeko zestaw, ale fizycznie katakt ma z jedna z bieznia... kapujesz
JoeMix powiedz mi co zrywasz w tej nakretce do nie kapuje twojego toku rozumowania, ty mylisz ta kastrukcje z nakretka samohamujaca, ktora posiada elemet poliuretanowy odpowiadajacy za utrzymanie nakretki na gwicie i te nakretki nie powinno sie stosowac wielokrotnie, ale tu i mowie o tej nakretce ze zdjecia od DewREW bo na twoich fotkach jest inna nakretka |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Sie 2011, 07:29
|
|
|
DewREW napisał/a: | jakto bieznie? u mnie przed nakretka jest jeszcze taka metalowa podkladka, | Bo by tam nie było to dotyka do czegoś co się nie obraca względem nakrętki czy podkładki,,, bo inaczej by było tarcie ElGrey napisał/a: | JoeMix powiedz mi co zrywasz w tej nakretce do nie kapuje twojego toku rozumowania | Ja tej nakrętki w ręku nie miałem,,, ale jeśli jest samokontrująca to znaczy że musi być coś co utrudnia odkręcanie,,, i Ty odkręcając pokonujesz to zabezpieczenie ElGrey napisał/a: | mowie o tej nakretce ze zdjecia od DewREW bo na twoich fotkach jest inna nakretka | No to co szumisz niepotrzebnie, DewREW, dał foto 2 razy tego samego elementu tylko że może się tak wyrażę innego producenta,,, i jeśli ma takie nakrętki to coś nie chce mi się wierzyć żeby po obu stronach były takie same,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|