  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
	
		Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:53		 | 
	
			[MK6] Jaki płyn do chłodnicy ? | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 zuzHIR86  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Gold 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączyła: 12 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Piekary Śląskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lis 2011,  13:28   [MK6] Jaki płyn do chłodnicy ?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
 
jaki polecacie płyn do chłodnicy dla fiesty 1,4 tdci 2006.
 
 
Jaki inny poza fordowskim??
 
 
Czy maintenance fricofin - niebieski się nadaje???
 
 
Może ktoś podpowie jaki kupić i ile, nie wiem jaki mam płyn po starym właścicielu dlatego nie wiem czy mogę tylko dolać czy lepiej wymienić całość.
 
 
Proszę o pomoc i z góry dziękuję. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Lis 2011,  21:39, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lis 2011,  14:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wypada najpierw sprawdzić płyn testerem, który winien posiadać każdy warsztat. Jeśli punkt zamarzania będzie w okolicach -30°C, to nie ma się czym martwić. Jeśli jest niżej... to zważywszy na śmieszne koszta, lepiej jest wymienić.
 
 
To nie tak, że jak np. punkt zamarzania jest przy -25°C, to przy -24,9°C nic się nie dzieje, a nagle przy -25°C mamy nagle lód w układzie    Lepiej mieć spory zapas   
 
 
Zasadniczo nada się każdy płyn, który nie kosztuje 2zł/litr i jest na nim wyraźnie napisane, że nie zaczną się z nim dziać złe rzeczy póki temperatura nie spadnie w okolice -35°C. Fricofin... Wujek Google niechętnie dzieli się informacją o tym jaki jest punkt zamarzania tego płynu, więc jeśli nie jest na nim wyraźnie zaznaczone ILE, to wziąłbym inny   
 
 
Nie wiem ile dokładnie wchodzi płynu do układu w mk6 (takie rzeczy w książce serwisowej; możesz szacować, że do pustego wchodzi z 5-6 litrów), więc pi razy drzwi koszt płynu z wymianą zamknie się w 100zł (no chyba, że mąż/facet wymieni, bo tyle w tym filozofii co w konstrukcji cepa).
 
 
Aha - płyn się dolewa tylko jeśli jego wartość jest poniżej "min" w zbiorniczku wyrównawczym (np. po wymianie gdy otworzy się termostat i płyn zaczyna ze zbiorniczka "uciekać") - a tego nie robi się co miesiąc, bo układ chłodzenia to rzecz z natury zamknięta i jeśli coś nie jest uszkodzone, to jak się zaleje, tak do kolejnej wymiany powinno być tyle samo    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 hawaj  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lis 2011,  17:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja niedawno zalewałem Prestone - temp. zamarzania -37°C także mogę polecić a wchodzi go + - 5L     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 pawel182  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2011,  21:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Najlepiej wymienić. Ja bym polecał Fordowski koncentrat. Ford podaje jego żywotnośc na 10lat. | 
             
						
				_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2011,  22:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pawel182, nie obraz sie ale takie punkty reklamowe forda sa poprostu pomylka, bo kolor plynu chlodniczego zmienia sie od delikatnie fioletowego az po szary, po 4 latach jest ten plyn wrecz czarny, a erozji ani korozji nie zatrzymamy po mimo duzej ilosci gliceryny w plynie... dla mnie plyn traci swoje wlasnosci w momencie jak zmienia barwe lub aerometr wskazuje tempreature krzepniecia ponizej -30*. 
 
Z osobistych wycieczek po plynach moge zalecic prestone, lub cooler-a.
 
W przypadku coolera mamy 2 opcje do wyboru, albo koncentrat albo zwykly plyn, lecz pamietajcie ze sam zlanie plynu z bloku i chlodnicy to nie koniec poniewaz z nagrzewnicy nie tak prosto sciagnac plyn co za tym idzie bedzie musial sie zmieszac sie z tym zostalo. 
 
Jesli ktos wie jak wyflaczyc caly plyn z ukladu wraz z nagrzewnica i zrobi to dobrze to moze sobie lac spokojnie zwykly plyn. 
 
Dla czego ?? 
 
mamy np fieste 1.8TDDI, uklad wcina prawie 7L plynu, zlalismy wszystko z bloku i chlodnicy, zejdzie nam z 5,5L , pozostaje nam 1,5L starego plynu ktory to miesza sie i z dedykowanych -37*C robi sie nam nagle -33 do -35*C, nie mowie tu o przypadkach wody w ukladzie. 
 
 
Calosc jest dosc zlozona na pewne kwestie umowne, lecz plyn dzieki glicerynie bedzie nam gestnial strasznie lecz nie zamarznie od tak. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 zuzHIR86  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Gold 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączyła: 12 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Piekary Śląskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lis 2011,  22:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki za odpowiedź, wymieniłam cały płyn na FUCHS MAINTAIN FRICOFIN.
 
 
Teraz pożyjemy zobaczymy     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |