Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cvh, swap

[MK3] Swap z 1.3i na 1.6 CVH z Escorta
Autor Wiadomość
baddogns 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Mirek
Wiek: 35
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 7 Sie 2011, 13:01   [MK3] Swap z 1.3i na 1.6 CVH z Escorta

witam posiadam miałem silnik 1.3 i teraz robię swap na 1.6 efi i mam pytanie jak wygląda sprawa elektryki tj. kabiny i silnika czy instalacja z escorta podejdzie bez żadnych przeróbek czy jak nie to jak by ktoś mógł opisać co musze przerobić i jak wygląda sprawa pompy paliwa itp czy podejdzie z escorta ?
z góry dziękuje za odpowiedź
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Sie 2011, 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 7 Sie 2011, 13:17   

To posiadasz czy miałeś?
Wiązka silnikowa podejdzie, ale może podłączeniem kabinowym się różnić, więc to może przerobić. Pompe paliwa na wydajniejszą, czy z escorta podejdzie nie wiem. Napewno łapa jest inna.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 7 Sie 2011, 13:26   

wiązki silnikowe różnią sie głównie rozmieszczeniem osprzętu jak map sensor edis itd kwestia skrócenia bądź zawinięcia kabli aby były jak w fiescie.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Sie 2011, 14:11   

co do pompy paliwa to zalezy w jakim stanie masz swoją, bo generalnie pompy sa te same, ale z wiekiem tracą na mocy. Ja aktualnie przy 1.8 nie wymieniałem pompy i smigam na pompie z 1.3 i wszystko chodzi jak należy. Pamiętaj przełozyć przekaźnik zapłonu na ten z efi( w 1.3 jest duży zielony, a w efi normalny czerwony)
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 7 Sie 2011, 14:33   

luk-90 napisał/a:
bo generalnie pompy sa te same, ale z wiekiem tracą na mocy.
:hahaha:

1.3 czyli monowtrysk ma 1.5bara z tego co pamiętam a zetec czyli wtrysk ma 3,5 bara
i to są te same ta?

baddogns napisał/a:
czy instalacja z escorta podejdzie bez żadnych przeróbek czy jak nie to jak by ktoś mógł opisać co musze przerobić

może być różnica we wtyczce łączącej wiązke silnika z wiązka auta - w tym wypadku wywalamy wtyczki i łączymy kolorami

baddogns napisał/a:
i jak wygląda sprawa pompy paliwa itp czy podejdzie z escorta ?

plug&play nie jest ale da sie zamontować
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 7 Sie 2011, 14:43   

Stunt_Man, i jak masz wieksze cisnienie na pompie to z wiekszym cisnieniem ci wpada do komory spalania i jest wieksza moc ? :rotfl:
_________________
cyyyklon

 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 7 Sie 2011, 14:45   

przy pompie z hcs;a obsługującej EFI ciśnienie przy pełnej pi*** spada bardziej niż przy pompie fabrycznej czyli 3,5
nie na darmo fabrycznie efi ma pompy 3,5
i nie chodzi też o samo ciśnienie ale o wydajność
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 7 Sie 2011, 15:55   

no to czemu mi na pompie z 1.1 to hulało i jakos nie czulem zadnego spadku mocy nawet gdy obroty do 7k dochodizly? zreszta to kwestia wzgledna.

ja jakbym mial juz pompe wymieniac to albo z bakiem bo bak trzeba ciąć albo bym stara zostawil i odpioł tylko a zamontował zewnetrzną
_________________
cyyyklon

 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 7 Sie 2011, 16:08   

ciąć bak? nic takiego nie musiałem robić
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Sie 2011, 16:32   

ech kazdy ma tu swoją bajkę i każdy tyle wie ile zje. Ja także jakoś nie odczuwam braków na pompie z 1.3 wszystko hula bez żadnego zająknięcia. Fordon także mówi, że nie trzeba pompy zmieniać.

Jeżeli miałeś zajechaną pompę paliwa to oczywiście, że musiałeś zmienić tyle w temacie

PS. pompa jak już ma wydajność, przecież od ciśnienia jest regulator na listwie

Co do wiadomości dla autora tematu, to po prostu jak zrobisz swapa to zostaw pompe z 1.3. Jeżeli nie będzie miała siły wydolić to wtedy ją zmienisz
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 7 Sie 2011, 21:43   

Do autora, stary jestes z nowego sacza, napisz do urzytkownika Laskosz, gosc ci ogarnie calosc i bedziesz zadowolony.
Do pozostalych parafian:
Pompy paliwa maja identyczna wydajnosc a za cisnienie na listwie czy monowtrysku odpowiada i zawsze bedzie odpowiadal regulator cisnienia paliwa jak i czasy wtrysku.
Pompa escorta zaleznie od modelu byla stosowana skosna z sitem na malej wanience lub prosta jak w fiescie w duzej wanience z sitem prostokatnym.
Zbiornik ma okno rewizyjne i jego dekiel odkrecamy za pomoca mlotka i tempego srubokreta w lewo...
_________________

 
 
 
baddogns 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Mirek
Wiek: 35
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 12 Sie 2011, 23:50   

piotrka znam od lat hehe ;) nie no silnik już wsadzony pozostało elektrykę zrobić łapę silnika i coś zrobić z alternatorem :/ bo wchodzi na belkę przednią jakieś pomysły ?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 13 Sie 2011, 00:03   

Pogadaj z Piorem on ci doradzi co i jak bo ma tez nie male doswiadczenie w rzezbie... my mozemy spekulowac tu tylko i wylacznie dla tego ze nie ma fot pogladowych... tak ze zalecam wizyte u niego...
_________________

 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 13 Sie 2011, 00:10   

Altek sobie zalatw z Fiesty + lapka do niego i po problemie:) TAk samo lape silnika.
_________________
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Sie 2011, 00:20   

Fordon napisał/a:
Pompa escorta zaleznie od modelu byla stosowana skosna z sitem na malej wanience lub prosta jak w fiescie w duzej wanience z sitem prostokatnym.


Dodam jeszcze że ta skośna jest jakby pod innym kątem od Fiestowej i będzie haczyć o dno baku przy wkładaniu ... trzeba mocniej wcisnąć żeby się nagięła / naprężyła :ok:
 
 
 
dżolero 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 216
Skąd: Żary FzA
Wysłany: 4 Paź 2011, 22:46   

odgrzebuje temat, nabyłem escorta z silnikiem cvh 1.6 8v na pełnym wtrysku. mam go w całosci całe auto i chce wsadzic silnik do fiesty. miałem 1.1i mam 1.3i. kilka pytan
na której łapie zamocowac silnik?? fiesta?? escort??
zostawic skrzynie z 1,3?? czy wsadzac z escorta?? co z łyzwa pod nią??jesli zostaje skrzynia z fiesty to jak sprzęgło zamach ?? podejdzie pod półosie z fiesty??
co do wiązki to rozłamuje polastikowe wtyczki i motam kable kolorami tak? jak tam mam pełen wtrysk to nie bedzie zadnej róznicy??
do swapa jeszcze troche czasu jak silnik bede miał na wierzchu to chce wymienic rozrząd i wszystko co z nim związane za wczasu wymienic .
pozdro Dżolero
_________________
była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps ;)
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 5 Paź 2011, 18:15   

<szukaj>
 
 
baddogns 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Mirek
Wiek: 35
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20 Paź 2011, 01:13   

dżolero, o kurde kolego powiem tak instalacja to czarna magia by ją ogarnąć mi zajęło to 4 godziny by przerobić z 1.3i na 1.6 na 100% idąc w ten sposób będziesz musiał uciąć wtyczkę od instalacji 1.3i ta co idzie za map sensorem i i Edis'em reszta to schemat obu instalacji i zabawa w lutowanie ale tym radze zająć się jak silnik bd miał w aucie, ogólnie to silnika nie wyjmuj do póki nie załatwisz sobie tylnej łapy silnika z poduszką i alternatora z łapą uwierz mi nie jest to takie łatwe przeszukiwałem fora dzwoniłem po ludziach z allegro wszyscy mi mówili że sprzedają to z silnikiem jako gotowiec pod swapa w razie problemów pisz do mnie na pw postaram się jak mogę pomóc ci
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 20 Paź 2011, 20:43   

kolejny wyważający otwarte drzwi... po co ciąć kable, lutować? 4 godziny przerabiałeś wiązke? ludzie... tyle razy wałkowane było jak to zrobić a Ty potrzebowałeś schematów? :|
Cytat:
ogólnie to silnika nie wyjmuj do póki nie załatwisz sobie tylnej łapy silnika z poduszką i alternatora z łapą uwierz mi nie jest to takie łatwe

trzeba było na forum zapytać... ZAWSZE ktoś ma takie teile
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 21 Paź 2011, 07:05   

Prawdopodobnie w poniedziałek będę miał do sprzedania łapkę razem z poduszką ;)
Swoją drogą ciężko znaleźć taki sprzęt, ale da się. Sam szukałem na allegro silnika z fiesty i patrzyłem, który ma łapę, potem pytałem kto mi ją sprzeda, :-P sprawa załatwiona w 1-2dni+czas wysyłki.
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.