[MK3] Swap z 1.1 na 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
ross9465
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 1 Skąd: Kostrzyn wlkp
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 18:02 [MK3] Swap z 1.1 na 2.0
|
|
|
Witam chciałbym się dowiedzieć jaki silnik 2.0 mógłbym wsadzić do mojej fiesty czy istnieje możliwość tylko od escorta RS2000 czy są jakieś inne alternatywy. Szacowana moc która chce osiągnąć to 150km lub więcej. Jeśli ktoś zajmował się taką operacją i ma doświadczenie i wiedzę która może się przydać niech podzieli się ze mną tą wiedzą. Interesuje mnie też to czy skrzynia oryginalna fiesty będzie pasować do danego silnika i co jeszcze będzie trzeba przełożyć żeby działało. Jeśli ktoś wie jakie na oko to będą koszty to chciałbym wiedzieć. |
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 18:06
|
|
|
Popatrz na Projekty FKP. Masz konkretne opisy i fotki, co i jak założyć. |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 20:30
|
|
|
Pierwszy post i od razu z grubej rury... A swoją drogą Elemelek ma rację, wszystko już jest w projektach opisane, powodzenia... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Kusiu
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Adrian
Wiek: 33 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 22:22
|
|
|
a ja bym najpierw proponowal cos slabszego np 1,6 z xr2i, ogarnij to a pozniej bierz sie za RS2000 , bo czarno widze takie przezucenie sie na silnik ktory ma 3 razy wiecej mocy ;] |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 22:32
|
|
|
Myśląć o mocy i silniku to opanuj najpierw 1,1 , potem 1.6. A tak wog ole to zacznij czytanie od tego jak przełożyć hamulce z mocniejszej wersji. Bo silnik to raczej na końcu. Wiesz na końcu długiej prostej zawsze jest zakret . A silnik tam nie hamuje.
I zalecam poczytanie projektów i rs2000 . Duzo tematów wyskoczy. Poczytaj też o żywotności skrzyń z silnikiem rs2000.
Pozdrawiam |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 10:34
|
|
|
i po pierwsze auto musi być w dobrym stanie
bo rdza popuści pod naciskiem 2.0 |
|
|
|
|
zdaszek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 11:04
|
|
|
Już któryś raz zauważyłem, że bardzo przestrzegacie tutaj przed mocnymi silnikami...
Nie wiem jak jeździ fiesta z silnikiem od RS2000, ale 2.0 16V od Ad@musa, jest całkiem normalne
Zapitala oczywiście, i przez pierwsze 10minut po przesiadce z 1.4 można się zdziwić, ale potem jest już OK.
Należy oczywiście pamiętać, że praw fizyki się nie oszuka i ze 140 w miejscu się nie zatrzymasz, ale na prawdę nie wiem o co Wam chodzi z tym "ogarnięciem". |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 14:26
|
|
|
zdaszek napisał/a: | Już któryś raz zauważyłem, że bardzo przestrzegacie tutaj przed mocnymi silnikami...
Nie wiem jak jeździ fiesta z silnikiem od RS2000, ale 2.0 16V od Ad@musa, jest całkiem normalne
Zapitala oczywiście, i przez pierwsze 10minut po przesiadce z 1.4 można się zdziwić, ale potem jest już OK.
Należy oczywiście pamiętać, że praw fizyki się nie oszuka i ze 140 w miejscu się nie zatrzymasz, ale na prawdę nie wiem o co Wam chodzi z tym "ogarnięciem". |
Prawdopodobnie dlatego, ze kazdy chce 2.0, a nikt nie zaczyna w stylu: "cześć, chciałbym mocniejsze hamulce i lepsze zawieszenie, bo niedługo będzie dwulitrowy silnik. A w ogóle to w które miejsca dla fiesty są kluczowe i nie powinno tam być rdzy?" |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 14:42
|
|
|
chocby podłuznice progi punkty mocowania silnika i zawieszenia
jesli masz tam rdzę (nie daj Bóg dziury) odpusc sobie
doprowadz auto do idealnego stanu blacharskiego zrób zawieszenie dokup hamulce opony
zbierz wszystkie potrzebne częsci i działąj |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 21:08
|
|
|
A ja się podepnę... Pojeździłem trochę golfem mk2 w wersji GT SPECJAL... Nie wiem jak to ma się do wszystkich "udawanych" GT ale są cztery tarczowe hamulce, 15" felgi z niskoprofilową gumą, sztywne zawieszenie, no i seryjnie prawie 140KM z silnika 1.8 i chciałbym żeby moja fiesia potrafiła go zawstydzić a nie tylko kaszleć olejem z tłumika I co wtedy?? Mam hamulce wentylowane, co okazało się bardzo dobrą inwestycją, ale 1.3 i to w opłakanym stanie upijający się na umór olejem to raczej nie jest nic godnego chwalenia się :( Dlatego myśląc logicznie zabieram się za składowanie kasiury na twardsze sprężyny, amortyzatory z mocowaniem stabilizatora, większe felgi, żeby nie zdzierało kapcia na zakrętach, poprawę blacharki u znajomego na warsztacie i wreszcie mam na oku 2.0 zetec'a z mondeo... Ale wiem, że potrzebuję pompę wody, chłodnicę i jeszcze parę rzeczy od CHV... Ale jak sprawa skrzyni biegów?? Uprzedzając krytykę wiem, że obecna będzie o wiele za krótka i zamiast mieszać na starcie to będę tracił czas na mieszanie lewarkiem, ale czy skrzynię z 1.3 a właściwie z 1.1 (tą z krótszymi 1, 2 i 3 przełożeniem można spiąć do tego silnika?? I jakie sprzęgło zastosować by wypadało?? |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 21:15
|
|
|
zdaszek napisał/a: | Już któryś raz zauważyłem, że bardzo przestrzegacie tutaj przed mocnymi silnikami...
Nie wiem jak jeździ fiesta z silnikiem od RS2000, ale 2.0 16V od Ad@musa, jest całkiem normalne |
Nie chodzi o to że taka fiesta jest nie wiadomo jakim demonem prędkości, tylko o to że 1.1 rozpędza się do 150km/h "wieki", a 1.8 czy 2.0 "chwilę". Nikt mi nie powie że mając 18 czy 19 lat ma duże doświadczenie za kółkiem i potrafi przewidzieć zachowanie auta i znać jego możliwości. To się nabywa z wiekiem, i w takim przypadku planowanie zmiany silnika to częściej chęć popisania się przed kolegami z klasy a nie przemyślana decyzja
Ps. A z silnikiem RS2000 zap***ala i to zdrowo |
_________________ była sobie RS`ka... |
Ostatnio zmieniony przez madek 5 Maj 2011, 21:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 21:16
|
|
|
2.0 z mondeo nie miało koła zamachowego o innych wymiarach? Przynajmniej przy swapie mk2 xr2 na zeteca 2.0 anglicy pisali cos o niepasującym zamachu, a skrzynie biegów w mk3 takie same byly chyba.
madek napisał/a: | tylko o to że 1.1 rozpędza się do 150km/h "wieki", a 1.8 czy 2.0 "chwilę". |
jakiego ja zonka miałem, gdy po zakupie kadeta gsi wrzucilem czwarty bieg, gaz w deske a on sie zaczal żwawo rozpędzać |
|
|
|
|
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 21:20
|
|
|
A zerknijcie tu: 2.0 zetec w fieście
Odnośnie zawstydzania golfa nie chodziło mi o popisywanie się tylko o to żeby nie trzeba było ciągle redukować i kręcić, żeby przemieszczać się sprawnie, tylko dodaję gazu i bez wymuszenia włączać się do ruchu, osiągając bez problemu prędkość porównywalną do poruszających się po pasie który chcę zająć... Aby dało się sprawnie przemieszczać i nie musieć czekać na łaskę aż ktoś dla mnie wyhamuje będzie wpuszczał... |
Ostatnio zmieniony przez burdzyk2 5 Maj 2011, 21:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 21:23
|
|
|
burdzyk2, znamy, to ja nawet mam u siebie silnik Focus 2.0 Black Top. Kolega Daras, założył nawet silnik 2.5 do fiesty.
To jest fajne: Make sure you now tell the DVLA and Insurance what you have done.
"Upewnij się, że Wydział Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów wie co żeś zrobił"
No bo jak cię policja zatrzyma to się za głowę złapią. |
_________________ Burbo Team |
Ostatnio zmieniony przez elmek13 5 Maj 2011, 21:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 21:26
|
|
|
To jeżeli Szanowny Kolego masz takiego swapa za sobą to wypisz nam tu co jest potrzebne i temat do zamknięcia, autor powinien być zadowolony z informacji z pierwszej ręki, a i inni skorzystają... A wie ktoś jak kwestia spasowania mojej skrzyni do zetec'a?? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 21:26
|
|
|
burdzyk2, dokladnie, trzeba zamach od fiesty przelozyc
edit: skrzynie w mk3 pasują od kazdego do kazdego fiestowego silnika. |
|
|
|
|
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 21:29
|
|
|
Czyli tak: Chcę skrzynię z 1.3 to biorę zamach z tego silnika, a jeśli chciałbym kiedyś od rs1800 żeby lepiej wykorzystać moc to z takiego silnika zamach ze sprzęgłem, ale nie trzeba dodatkowej flanszy wycinać czy coś?
Edit: I chodzi tu o pasowanie do 2.0, który chyba jest w sumie rozwierconym 1.8?? To bliźniaczy blok chyba jest? |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 21:32
|
|
|
burdzyk2, poszukaj w projektach, zamiast iść na łatwiznę... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 21:33
|
|
|
burdzyk2, kolego proszę cię co mam opisywać, skoro wszystko jest w Projekty FKP. Tam szukaj. Tam masz gotowe opisy. No może nie taki jak na fiestaguides, ale masz. |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
|
|