Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zamknięty przez: jackrzec
5 Lip 2011, 20:22
[MK3] Miękkie tuleje
Autor Wiadomość
swierzaczek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Lip 2011, 20:53   [MK3] Miękkie tuleje

Witam
Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość.
Ostatnio wymieniałem część zawieszenia z przodu (sworznie, tuleje, łączniki, końcówki, nawet przyszedł czas na przekładnie kierowniczą). Mechanik powiedział mi, że tuleje, które kupiłem mają zbyt miękką gumę, przez co przy dohamowywaniu będzie można usłyszeć stuki. Czy to rzeczywiście wina tulejek, i jeśli tak, co może się stać jeśli będę nadal na takich jeździć? Czy samochód też może "pływać po drodze"? W razie czego jakie tulejki ze sprawdzoną twardą gumą polecacie. I przy okazji jeszcze jedna sprawa, czy po wymianie przekładni kierowniczej(bez wspomagania) ona powinna chodzić póki co twardo, tj, przy pełnym skręcie, kierownica pozostaje w tym samym miejscu (nie chce odbijać), czy tak ma być czy to się poprawi w najbliższym czasie.
Z góry dziękuję za jakieś fachowe rady.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Lip 2011, 22:28   

Hmm... stuków nie powinno być żadnych. Jakiej firmy są te tuleje co kupiłeś? Jesli jest tak jak piszesz, to jeździć możesz z tym że szybko je będziesz musiał wymieniać, bo padną. Pływanie samochodu i niepowracająca kierownica to zapewne wina złej zbieżności - musisz jechać na ustawienie (bo po pierwsze to nie jest za bardzo bezpieczne, a po drugie szkoda opon). Jak chcesz dobre tuleje, to kup oryginalne np:
http://ford.sklep.pl/pl,p...d,przednia.html i
http://ford.sklep.pl/pl,p...ford,tylna.html
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 1 Lip 2011, 22:41   

swierzaczek napisał/a:
Czy samochód też może "pływać po drodze"?

Kiepskie tulejki da się wyczuć (zwlaszcza na niskoprofilowych oponach), np. przy gwałtownym hamowaniu auto może być trochę niestabilne i wężykować (podobny objaw jest kiedy tulejki zaczynają się sypać).

Co do przekładni to też mam nową (wraz z nowym krzyżakiem, drążkami i końcówkami) i też chodzi dość ciężko, chociaz po zrobieniu pewnej ilości km jest trochę lepiej. Myślę że wszystko jest ok. Inna sprawa to jakość tej przekładni. Zamienniki (zazwyczaj regenerowane) po ok. 200 zł to niestety żadna rewelacja i cudów nie ma się co spodziewać.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
swierzaczek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Lip 2011, 22:54   

przekładnia niby nowa kupiona w sklepie za 280zł (niby zapewniali, że nie stosują części po regeneracji), a co do tulejek to jakieś najtańsze. Denerwuje mnie ruszanie, bo przy większych obrotach i boksujących kołach, czuć niestabilość ruszania. Jutro dłuższa trasa przede mną. Zobaczymy co z tego wyniknie. Pozostaje kwestia zbieżności. Przy wymianie, miała zostać zrobiona (czy tak jest?) hm..nie wiem, zbyt wielkim laikiem jestem w tych tematach by móc jakoś samemu dojść czy była robiona czy też nie.
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 1 Lip 2011, 22:59   

swierzaczek napisał/a:
przekładnia niby nowa kupiona w sklepie za 280zł (niby zapewniali, że nie stosują części po regeneracji)

Dużo sprzedawców tak zapewnia, w praktyce jest różnie :)

Jak kupiłeś najtańsze tuleje to niestety może byc ich wina, można to sprawdzić na szarpaku na stacji diagnostycznej.

Skopana zbieżność objawia się głównie piszczeniem opon przy ostrym skrecie.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
swierzaczek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Lip 2011, 23:04   

Piszczenia nie ma, bo jest deszcz hehehe. Poza tym, dopiero zrobione z 50km od wymiany więc praktycznie nic. Zobaczę po przejechaniu 1000km jak się wszystko zachowa, po tym zobaczę co do poprawki. Dziękuję za odzew w temacie.
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 1 Lip 2011, 23:22   

Ale nie tylko piszczenie, mi przy skopanej nie piszczało, auto nerwowe podczas jazdy, przy hamowaniu też, przy skręcie w sumie też, ogólnie walka a nie jazda.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 2 Lip 2011, 03:40   

idzie poznac jak bedziesz mial stargane opony ;d

a co do tulei wystarczy je ponoc sylikonem polac i byda twardsze ;d
chopoki w UK tak robią ;D
_________________
cyyyklon

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Lip 2011, 05:40   

jackrzec napisał/a:
Pływanie samochodu i niepowracająca kierownica to zapewne wina złej zbieżności - musisz jechać na ustawienie (bo po pierwsze to nie jest za bardzo bezpieczne, a po drugie szkoda opon)
jak wymieniane były końcówki wahaczy i tak dalej to na geometrie a nie tylko na zbieżność,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
swierzaczek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: Kielce
Wysłany: 2 Lip 2011, 18:34   

Po przejechaniu 400km mogę stwierdzić, że: coś stuka przy hamowaniu (hamulec na maksa jeden stuk, hamulec półśredni stuki co obrót koła), kolejna rzecz, to czego się obawiałem - samochód pływa, jadąc stałą prędkością przy spuszczeniu nogi z gazu samochodem zarzuca na lewo, co dziwne ogólnie samochód ściąga w prawo. Czyżby wina zbieżności czy to właśnie przez tuleje?
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Lip 2011, 18:48   

Winne są tuleje-niedawno to przerabiałem w dwóch fiestach. Syn kupił jakieś paskudztwo(z resztą pisałem na forum) i autka pływały po szosie ;-( ;-( i to przy przyspieszaniu i hamowaniu.
Ale sprzedawca bez słowa wymienił oba komplety-autka prowadzą się IDEALNIE :ok:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2 Lip 2011, 18:58   

Ogólnie nie radzę oszczędzać na tulejach w fieście, bo to jej dość czuły punkt. U mnie zwłaszcza przy 1.8 kiepskie tuleje powodują że fiesta robi na drodze to co chce... dlatego inwestuje w oryginały albo bardzo dobre zamienniki (zależy co jest dostepne).

swierzaczek, Jeśli masz pewność że zbieżność była ustawiana i jest ok, to winowajcę już znasz ;)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 2 Lip 2011, 19:07   

JoeMix napisał/a:
jak wymieniane były końcówki wahaczy i tak dalej to na geometrie a nie tylko na zbieżność,,,
A powiedz co innego oprócz zbieżności we fieście można ustawić? Jedyna "regulowalna "rzecz to zbieżność...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
swierzaczek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: Kielce
Wysłany: 2 Lip 2011, 19:15   

Zbieżność podobno była ustawiana, aczkolwiek kierownicę chyba źle poblokowali i jest lekkie przekrzywiona co jest na prawdę denerwujące, poza tym na odcinku jakieś 400m samochód lekko skręca.
Czy oryginalne tulejki Forda jakoś za komplet 120zł, będą już dobrym wyborem ? Czy polecacie coś lepszego? Nawet mogą być twardsze. No i jeszcze jedno pytanie takie poza całym tematem. Jakie alufelgi można wstawić (teraz niestety koła 155/70/13) a chcę coś szerszego i większego, ale bez żadnych otarć przy pełnym skręcie. Amortyzatory standard.
 
 
swierzaczek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: Kielce
Wysłany: 5 Lip 2011, 20:16   

Tuleje zostały wymienione, oryginalne Forda, sporo kosztują ale warto. Także dla tych osób którym coś puka stuka, nie kupujcie zamienników bo będziecie musieli dołożyć drugie tyle do całej zabawy. Samochód zaczął normalnie poruszać się po drodze.

Przekładnia kierownicza też została podreperowana, wszystko ładnie odbija nawet jak na samochód który nie ma wspomagania także jestem zadowolony.

Pomoc ze strony forumowiczów niezastąpiona. Dziękuję wszystkim tym co się udzielali i tym który mieli zamiar :) )
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 5 Lip 2011, 20:22   

Cieszę się że wszystko dobrze poszło!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.