Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:49
[MK6] Zlamany bagnet w 1.4 TDCI
Autor Wiadomość
saided 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 36
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 42
Skąd: z internetu
Wysłany: 5 Lip 2011, 10:50   [MK6] Zlamany bagnet w 1.4 TDCI

Witam,
jutro jade na zmiane oleju w mojej Fistaszku..Fiesta 2003, 1.4 TDCI
ale otoz dzis chcialem wyjac bagnet, a tu KU-KU, urwana zostala czesc od pomiaru, czyli min-max....
pytanie co w takiej sytuacji zrobic? przy wymianie oleju zleci mi ta pierda czy jakos inazcej sobie z nia pomoc?
czy jazda krotkotrwala z tym w misce moze uszkodzic silnik?
dzieki za pomoc
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Lip 2011, 12:22   

Ile się odłamało? Metal? Plastik? Zapewne jak się miskę olejową zdejmie to się wyciągnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
saided 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 36
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 42
Skąd: z internetu
Wysłany: 5 Lip 2011, 15:03   

odlamala sie ta koncowka na ktorej jest miara MIN-MAX..
plastikowy bagnet...
moze mocno zaszkodzic silnikowi?
a nie da rady aby splynal razem z olejem?:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Lip 2011, 15:27   

Raczej z olejem nie spłynie,,, a jak plastik to będzie pływał w oleju,,, przy odrobinie pecha pewnie wlezie gdzie nie powinien.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Lip 2011, 19:07   

Mi się wydaje że plastik nie na robi żadnych szkód w silniku olałby to.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
skrage 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Wrz 2011, 09:25   

Radzę Ci poszukać i kupić całą, sprawną miarkę. Niemożliwość precyzyjnego sprawdzenia poziomu oleju, to duże utrudnienie np. przy wymianie oleju, jak i później przy dolewce. Za krótka miarka to ryzyko wlania za dużo oleju, a to nie jest zdrowe dla silnika.
 
 
DanielFM 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18 Wrz 2012, 09:16   

Odkopie temat. Przy wymianie oleju również ułamałem koncówkę bagnetu..... zadzwoniłem do aso i po vinie powiedzieli mi, że te bagnety który miałem wycofano i są nowe, zapewne metalowe, ale prawdopodobnie prowadnica również do wymiany.....
Czy taki bagnet od hdi podpasuje? wizualnie wygląda tak samo
http://allegro.pl/bagnet-...2613151462.html
_________________
www.fabryka-mocy.com
chiptuning, modyfikacje, serwis, hamownia 4x4
Lublin, Rzeszów
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 18 Wrz 2012, 11:32   

bagnet od hdi na pewno pasuje bo to ten sam silnik. Może i wycofali. Mi tam się miarka złamała i w sumie nic się nie dzieje od dłuuugiego czasu. Oleju mam ciutek za dużo i też jakoś silnik nie zmarł od tego.
 
 
jmac 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Wrz 2012, 11:32   

Ten taki jak pokazales bedzie pasowal ale on sie pewnie znowu zlamie za jakis czas wiec nie polecam ;) . Te plastikowe miarki sa g warte i to znany problem.
Tez to przerabialem i kupilem metalowy zamiennik do hdi:
http://allegro.pl/nowa-mi...2631391101.html

Mechanik mi poradzil zeby olac sprawe zlamanej koncowki w misce olejowej bo nic sie nie stanie od tego.
Ja na Twoim miejscu zrobilm bym podobnie, kupil metalowa miarke i olal ASO i wymiane prowadnicy(o ile ta stara nie jest zapchana) bo zgola Cie za to na pare ladnych stow a wg mnie szkoda kasy.
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Wrz 2012, 20:21   

O! rozwiązanie bardzo dobre. Mi w aso zaśpiewali 80zł za sam plastikowy bagnet jak się dowiadywałem. Złamana plastikowa końcówka nic nie może zrobić silnikowi- olej nie rozgrzewa się do tak wysokich temperatur, aby rozpuścić plastik, ponadto jest sitko na pompie oleju więc nie ma szans popłynąć gdziekolwiek.
Może kiedyś będziesz musiał wymienić uszczelkę pod misą to sobie wyłowisz wtedy.

A tą miarkę to chyba aż od razu zamówię :) Dzięki za podesłanie czegoś sensownego w sensownej cenie
 
 
lemon1616 

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 50
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Wrz 2012, 09:12   

nie dobrze ;/
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Wrz 2012, 09:55   

misiak napisał/a:
Złamana plastikowa końcówka nic nie może zrobić silnikowi- olej nie rozgrzewa się do tak wysokich temperatur, aby rozpuścić plastik, ponadto jest sitko na pompie oleju więc nie ma szans popłynąć gdziekolwiek.
Swatam piwo że jak silnik ci klapnie z jakiegokolwiek powodu, to jak znajdą takie coś wewnątrz to odmówią naprawy gwarancyjnej ze względu na błąd obsługi.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 28 Wrz 2012, 11:06   

jaka naprawa gwarancyjna? w 10 letnim aucie?? no chyba coś nie bardzo. Olej nie rozgrzewa się do takich temperatur aby stopić plastik. Nawet jak dojdzie do 120stopni przy ostrej jeździe to nie roztopi tego szajsu.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Wrz 2012, 11:14   

Ni chodzi mi o konkretnie ten przypadek, tylko o określenie - to nic takiego, można jeździć, a potem ewentualną naprawę,,, (niekoniecznie spowodowaną problemem nieprzeszkadzającym, ale świetnie się nadającym na zwalenie winy)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DanielFM 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28 Wrz 2012, 11:30   

jmac napisał/a:
Ten taki jak pokazales bedzie pasowal ale on sie pewnie znowu zlamie za jakis czas wiec nie polecam ;) . Te plastikowe miarki sa g warte i to znany problem.
Tez to przerabialem i kupilem metalowy zamiennik do hdi:
http://allegro.pl/nowa-mi...2631391101.html

Mechanik mi poradzil zeby olac sprawe zlamanej koncowki w misce olejowej bo nic sie nie stanie od tego.
Ja na Twoim miejscu zrobilm bym podobnie, kupil metalowa miarke i olal ASO i wymiane prowadnicy(o ile ta stara nie jest zapchana) bo zgola Cie za to na pare ladnych stow a wg mnie szkoda kasy.


Dzięki za podpowiedź, od razu zamówiłem ten metalowy zamiennik, mam nadzieje że na pewno podpasuje.
_________________
www.fabryka-mocy.com
chiptuning, modyfikacje, serwis, hamownia 4x4
Lublin, Rzeszów
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 28 Wrz 2012, 18:43   

Wiesz... To już czy ktoś da się naciągnąć czy nie to inna bajka. Jak coś jest do zrobienia dla mechanika to ja najpierw se obadam problem, ceny części hurtowe itp. I wtedy wiem na czym stoję.
Nie mówimy to o samochodach na gwarancji producenta bo tam jak wiadomo serwis będzie szukał dziurki po igiełce w całości i powiedzą, że olej uciekł bo był zarejestrowany błąd na przykład elektrycznego wspomagania kierownicy. Oni już historyjkę dla klienta wymyślą.
To tak jak kobietom zawsze takie bajery wciskają mechaniki że głowa mała... Bo ktoś się nie zna to okazję do skrojenia się szykuje... Dla mnie to chore...
Mi tam ten bagnet złamany w niczym nie przeszkadza. Może za mojego użytkowania będzie trzeba zmieniać uszczelkę misy to se zdejmę misę i wyjmę ten kawałeczek plastiku.
 
 
toffic 


Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 38
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: csw
Wysłany: 29 Mar 2013, 13:14   

Odświeżam troche temat. Czy ktoś mo może powiedzieć jaką dokładnie długość ma bagnet oleju do fiesty 1.4 tdci ???
 
 
mario11 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 1
Skąd: Wlkp
Wysłany: 20 Kwi 2018, 11:37   

Wie ktoś może jak zdemontować prowadnicę bagnetu?
Też złamał mi się plastikowy i wymieniłem na metalowy bagnet, ale bardzo ciężko go wcisnąć. Podejrzewam, że plastik siedzi gdzieś w prowadnicy. Tylko jak ją zdemontować?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.