Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: 2.0, faq, przeplywka, rs1800

Zamknięty przez: PumaRST
12 Lip 2011, 07:55
FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
Autor Wiadomość
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Cze 2011, 11:54   FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8

Przepływomierz Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8: kompletne FAQ

Krótko o modyfikacji:
Celem jest założenie przepływki o większej średnicy wewnętrznej, żeby zapewnić lepszy przepływ powietrza. Na zdjęciu porównawczym można zaobserwować jak niezwykle mała jest średnica przepływki z RS1800 w porównaniu z mdo 2.0. Jest to jedna z modyfikacji typu bolt-on, do których nie trzeba specjalnych narzędzi, czy rozbierania silnika. Zacznijmy więc od paru pytań.

1) Jakie są średnice przepływki RS1800 i Mdo 2.0?
Odp: Na poniższym zdjęciu widać wizualną różnicę, obydwie mają wloty 75mm, więc ta z mdo2.0 PASUJE DO ORYGINALNEJ PUSZKI FILTRA POWIETRZA. Natomiast średnica wylotu RS1800 to ???, Mdo2.0 - 60mm. Najbardziej żałosna w tym wszystkim jest zwężka w środku przepływki RS1800, ale właśnie dlatego wsadzamy mdo2.0!

[zdjecie z zaznaczonymi wymiarami]



2) Czy elektronika może zostać z Mdo2.0?
Odp: Nie. Chodzą legendy, że RS1800 na elektronice 2.0 wariuje, osobiście tego nie próbowałem i nie polecam, bo po co? Bez problemu można przełożyć czujkę z jednej obudowy na drugą, sa dokładnie identyczne z wyglądu. Tylko uważać na delikatne druciki i oring!

3) Jakiej przepływki szukać?
Odp: Generalnie szukamy przepływki z Mondeo MK1, Zetec 2.0. Ostatnio ze Scoooterem odkryliśmy, że w Mondziaku MK2 z silnikiem RS2000 jest identyczna przepływka. Przepływka ta została z powodzeniem zainstalowana w RedFordzie, więc zarówno Mdo2.0, jak i Scorpio RS2.0 podpasi. I jeszcze taki mały tip - skoro elektronikę przekładamy, to można szukać samej obudowy przepływki, ale rzadko kiedy ktoś chce tak sprzedać. Ewentualnie, żeby było taniej, można patrzeć za przepływką z wadliwą elektroniką, byle obudowa nie była uszkodzona.



4) Jaki jest koszt takiej przeróbki?
Odp: Przepływki chodzą średnio po 100 zł, swoją wyrwałem za 60 zł z przesyłką, niektórzy dostali za darmo od znajomego, ktoś wyrwał z jakiegoś zeszrociałego mondka itd. Dodatkowym kosztem jest albo rura dolotowa, albo redukcja, ale o tym za chwilę.


Przygotowanie:
Jak już zdobyliśmy przepływkę mdo2.0, możemy ją nieco oczyścić z syfu, jeśli jest brudna. Odkręcamy 2 śrubki torxem z wpustami, zdejmujemy czarne coś z wtyczką, zdejmujemy oring jeśli się przyczepił do obudowy. To samo powtarzamy z naszą starą przepływką, przekładamy czarne pudełeczko uważając na wystające druciki, bo jak je uwalimy to kaplica, pamiętamy też o uszczelce.


Od tego momentu mamy różne sposoby rozegrania batalii. Musimy założyć rurę dolotową, na wylot przepływki mdo2.0. Opiszę te techniki, z którymi dotychczas się spotkałem.

Na seryjnej rurze dolotowej:

Technika jutsu "cztery śrubokręty" by adamus - jak w nazwie, wymagane dwie osoby, choć sadomasochista michaus twierdzi, że nie trzeba aż tylu.

Technika "szampanowa masakra" by stunt_man - przytoczę tu cytata samego twórcy techniki: "Butelka po tanim szampanie, opalarka i 15 minut roboty... czemu butelka po szampanie? A bo można na nią naciągać gume jednocześnie to podgrzewając opalarką (dobrze też nasmarować)"

[zdjecia butli itd]



Technika kitsune "ominięcia problemu" by madek - redukcja od gazu pod blos, 2 obejmy ślimakowe. "Co prawda ta guma oryginalna wchodzi do srodka, lepsze by było żeby łapało dookoła. Ja dodatkowo skleiłem klejem wulkanizującym i ścisnąlem opaską"

[zdjęcie tegoż wynalazku]


Jednym dodatkowym ułatwieniem byłoby przetoczenie wylotu przepływku z zewnątrz o 1-2mm, jak ktoś ma dostęp do tokarza/tokarki to polecam. Ja u siebie próbowałem techniki "na jana" - naciągania palcami, ale w końcu pękła mi guma i tyle było z r...oboty.

Techniki nieseryjnej rury dolotowej:

Tutaj trzeba mieć farta, dojścia, albo jakąś wiedzę. W moim przypadku sfrustrowany pękniętą gumą, poleciałem do domu podumać chwilę co zrobić. Postanowiłem odwiedzić sklep motoryzacyjny, w nadziei, że będą mieć akurat dokładnie rurę 75/60. Myliłem się i sfrustrowany jeszcze bardziej, zaryzykowałem wypad na nieodległy szrot i po chwili miałem idealną rurę dolotową z Renault 21. Oczywiście była za długa, więc trzeba było ją o połowę skrócić i przyciąć pod odpowiednim kątem.

Użytkownik kenczorf rozwiązał problem, zdobywając "większy średnicowo wąż". Więc jak się poszuka, to się znajdzie.

Osobiście polecam ten mod w połączeniu z kolkiem rs2000, rozwolnionym wydechem i gąbkowym filtrem powietrza.

W razie pytań, sugestii, pisać!
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Lis 2012, 20:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Cze 2011, 12:11   

dobre :)

rozumiem, że samo stoczenie obudowy z mondka o ten 1-2mm jeszcze nie rozwiązuje sprawy?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Cze 2011, 12:21   

Nie rozwiązuje, ale ułatwia założenie seryjnej gumy na tyle, że pewnie nie rozerwałbym jej :/
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Cze 2011, 12:59   

Dodaję to co Mi było potrzebne i co znalazłem w necie podczas sprawdzania, przedłużania i lutowania wiązki.

Opis pinów kostki MAF'u i gdzie idą

pin kolor gdzie leci przewód
1 Czarny - 8 pin w złączu EDIS( moduł zapłonowy)
2 wolne miejsce
3 Brązowy - masa
4 Brązowo czerwony - 50 pin w złączu ECU
5 Brązowo czerwony - 9 pin w złączu ECU

Myślę, że może komuś to kiedyś zaoszczędzi szukania, Pozdro :)
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
Ostatnio zmieniony przez luk-90 11 Lip 2011, 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 12 Lip 2011, 07:55   

Temat zamykam i zostawiam powieszony, jak by ktoś miał coś do dodania proszę pisać PW do mnie lub do innych Modów a otworzymy.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.