Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:10
[MK2] zetec a mk2
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Cze 2011, 22:32   [MK2] zetec a mk2

Aby wstawić zeteca 1.6/1.8 do mk2, bazując na informacjach ze strony: http://www.quantums.info/zetecinMk2.htm musze:

1) Mieć alternator i jego łape od cvh. Od mk3 xr2i/escorta xr3i cvh podejdzie?

2)Silnik (1.6/1.8) generalnie powinien pasować - 3 łapy pasują, czwarta do kombinowania,
- Co powinno wchodzić w skład wiązki silnika, bym musial jedynie podciągnąć zasilanie z auta?
- Czy koła zamachowe są jakos podpisane, czy są pod skrzynie mtx, czy pod 'zwyklą' ? ( ib5 chyba )
Przy uzywaniu zeteca 2.0 z mondeo jest potrzebne więcej przeróbek. Czy silnik montowany w escortach rs2000, to też zetec i jak wygląda jego kompatybilność z mk2? ( tj, czy moge wg powyzszej instrukcji lecieć z jednostką od eśka rs2000 )

3) Chłodnica:
Czy mocowania chłodnic w fiestach mk2 i mk3 są p&p?

Laskosz mówił mi, że przydałaby się chłodnica zetecowa z wyjściami na bok ( tak chyba ma w swojej mk1 ). Czy w mk2 nie jest troche więcej miejsca i podeszłaby chłodnica od mk3 xr2i?

4) Skrzynia od 1.1 ohv podejdzie do zeteca, lecz ma krótkie przelozenia.
5) Pompa paliwa:
Wziąć od audi 80 ( np taką: http://allegro.pl/pompa-p...1623563251.html ). Prawdopodobnie trzeba zamontować surge tank ( chociaż wydaje mi się, że komuś mk1/2 jezdzi na wtrysku bez tego ). Surge tank wymaga chyba dwóch pomp ? Na jakiej zasadzie dobrać ciśnienie jednej i drugiej pompy?

6) duperele:
- linka gazu od eśka mk5 efi
- czujnik temp na deske od mk2 cvh.. od mk3 1.4 lub 1.6 ( bo to cvh )tez podejdzie?
- akumulator do bagażnika
- wyłącznik zasilania blisko klemy plusowej
- filtr powietrza albo sprobowac dopasowac standardowy, albo stożek

Coś pominałem, bądź coś ma słabe powiązanie z rzeczywistością? ( prócz zeteca w mk2 ;) )
uwagi sprowadzające na ziemie także mile widziane.
 
 
Maćko 


Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 135
Skąd: Bytom
Wysłany: 13 Cze 2011, 23:37   

1) Nie wiem ; )
2)Wiązka silnika czyli ta do której wpinany jest komp i do tego dwie małe wiązki jedna jest na dolocie a druga do jakichś tam czujników.
Mój zetec jeździł w escorcie z mtxiem a teraz jeździ z normalną skrzynią z mk3, rozrusznik jest z mk 1 więc najwidoczniej pasuje skoro nic się nie urwało i normalnie funkcjonuje.
Escorty RS 2000 to zupełnie inna jednostka niż zetec ; ) aczkolwiek daras wsadził ten silnik do mk2 więc się da. Instalacja elektryczna praktycznie taka sama jak w zetecu na kompie ecc4.
3) Nie wiem
4) Daj sobie spokój ze skrzynią z 1.1, do rozwinięcia sensownych prędkości będzie trzeba wysoko kręcić silnik ; )
5) Ja mam pompę z BMW e30, umiejscowioną pod maską i działa, jednak nie można dopuścić do zapowietrzenia układu. Najlepiej zastosować bak z mk 2 1.4 cvh na mono wtrysku, ona chyba miała chyba pompę w zbiorniku. Surge tank wymaga dwóch pomp, jedna pompuje paliwo do niego a druga pompuje już do silnika, ma to właśnie na celu zabezpieczenie przed zapowietrzeniem układu np na szybko pokonywanych łukach. Pierwsza pompa może być nisko ciśnieniowa, natomiast druga powinna mieć nieco wyższe ciśnienie niż zalecane. Regulator na listwie i tak odpuści nadmiar.
6) linkę gazu sam wyrzeźbiłem z tego co było pod ręką ; P Reszty nie wiem ; P
Pozdrawiam
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Cze 2011, 11:53   

Maćko napisał/a:
4) Daj sobie spokój ze skrzynią z 1.1, do rozwinięcia sensownych prędkości będzie trzeba wysoko kręcić silnik ; )


tez sie tego obawiam, ale jak coś okazyjnie bez skrzyni się znajdzie, to można przez jakiś czas przemęczyć się na 1.1


Maćko napisał/a:
5) Ja mam pompę z BMW e30, umiejscowioną pod maską i działa, jednak nie można dopuścić do zapowietrzenia układu. Najlepiej zastosować bak z mk 2 1.4 cvh na mono wtrysku, ona chyba miała chyba pompę w zbiorniku. Surge tank wymaga dwóch pomp, jedna pompuje paliwo do niego a druga pompuje już do silnika, ma to właśnie na celu zabezpieczenie przed zapowietrzeniem układu np na szybko pokonywanych łukach. Pierwsza pompa może być nisko ciśnieniowa, natomiast druga powinna mieć nieco wyższe ciśnienie niż zalecane. Regulator na listwie i tak odpuści nadmiar.


ile paliwa musisz mieć, by nie zapowietrzał się układ? I co trzeba zrobić, jeżeli już do zapowietrzenia dojdzie?
Nie było chyba mk2 na monowtrysku, wszystko chyba gazniki.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Cze 2011, 14:43   

vegetagt napisał/a:
Nie było chyba mk2 na monowtrysku, wszystko chyba gazniki.
Była,,,

Żeby nie było kombinacji trzeba zastosować pompę paliwa o odpowiednim ciśnieniu, ale zewnętrzną,,, i zamontować ją pod samochodem, właśnie tak jak miała mk2 na mono, bez problemu zaciąga ona paliwo ze zbiornika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Cze 2011, 14:47   

o, nie wiedziałem :)

Boje się, że przy zewn pompie i standardowym baku, będzie paliwo odpływało przy stanie mniejszym niż 1/3 zbiornika ( tak pisali anglicy )
 
 
Maćko 


Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 135
Skąd: Bytom
Wysłany: 14 Cze 2011, 14:48   

Skrzynia z 1.1 to męczarnia no ale sam się przekonasz i szybko wymienisz ; )

Prawdę mówiąc nie sprawdzałem dokładnie. Jak się zapowietrzy to znowu trzeba zaciągnąć paliwo z baku do pompy i przewodu. Można zastosować samą zewnętrzną i nie jeździć na rezerwie ; ) ale jak to się sprawdza to już muszą powiedzieć Ci co tak jeżdżą dłużej ode mnie.
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 14 Cze 2011, 17:53   

Ja mam zewnętrzną w mk3 (zbiornik od gaźnikowca), brat ma w mk1 też zewnętrzną i kupe czasu bezproblemów. Obie pompy Audikowe.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Cze 2011, 18:03   

Peedro, a w jakiej ( narazie na oko ) odległości od baku jest ona zamontowana?

W kadecie c20ne odłaczenie pompy paliwowej dawalo jeszcze pare sekund(ok 5?) ciągłej pracy silnika - a też wtrysk wielopunktowy.
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14 Cze 2011, 20:18   

ad5
vegetagt napisał/a:
edro, a w jakiej ( narazie na oko ) odległości od baku jest ona zamontowana?

ubrata chyba bedzie z metr :) a u mnie około 0.5

u mnie nawet na rezerwie sie da jechać ale nie szaleć :) a przy 1/4 paliwa w baku da sie jeszcze poszaleć w łukach...

ad1 altek możesz mieć z eśka czy fiesty z ziutkiem, tylko mocowanie jego od cvh i dorobienie napinacza

ad2 wiazke zrób jak ja czyli 2 przekaźniki i 5 bezpieczników bo jakoś plusy musisz rozdzielić

ad3 chłodnicy szukaj z mk2 xr2

ad4 skrzyni odrazu szukaj z 1.6 16v

ad6 czujnik powinno sie udać wkrecić twój z mk1 a linka czy fiesta czy esiek i tak podejdzie
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Cze 2011, 21:22   

rozrusznik 1.1 jest kompatybilny z 1.6 xr2 ?
Bo jak tak, to wnioskuje, ze od 1.1 podejdzie do zeteca
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 26 Cze 2011, 23:52   

vegetagt napisał/a:
Bo jak tak, to wnioskuje, ze od 1.1 podejdzie do zeteca

tak
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Cze 2011, 23:55   

a łapy silnika w fiestach mk2/mk3 były takie same i podejdą, tylko zetec miał cztery ( mk2 xr2 - 3, mk2 1.1 - 2. )?
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 27 Cze 2011, 00:01   

łapy poza tymi pod skrzynia są inne
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Cze 2011, 14:30   

hm, przyznaje, ze sie zaczynam powoli gubić z tymi łapami, bo na xrtwo wyczytalem, ze trzeba ciutke przerabiac jednak :)

edit, bo herezje sieje :|
Łapy pod skrzynią są dwie - one zostają od 1.1 i jest p&p, tak? Pod skrzynie z oznaczeniem BC podejdą?
mocowanie silnika a'ka trzecia łapa od mk2 cvh lub eśka mk3/4 cvh i do przeróbki, si ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.