Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 26 Gru 2008, 18:38 |
Bledy po wymianie potencjometru przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
antichoice [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Sie 2005, 09:43 Bledy po wymianie potencjometru przepustnicy
|
|
|
Witam
Kupilem nowy potencjometr przepustnicy bo podejrzewam ze spadajace obroty sa przez niego.
Po wymienieniu okazalo sie ze silnik zacza dziwnie pracowac. Myslalem ze to przejdzie i tak jezdzilem kilka dni. Wreszcie wczoraj postanowilem sprawdzic co mu dolega i podlaczylem diode zeby sprawdzic czy sa bledy.
Wyszedl tylko jeden blad 48.
Odlaczylem akumulator na 10min i dalej 48. Wymianilem potencjometr na stary pokazalo blad 48. Odlaczylem akumulator i pokazalo 25 i 35. Co to sie dzieje?
Kiedys w starym potencjometrze mialem pozwierane kable bo popekala oslona na nich. Czy mogl wtedy uszkodzic sie komp |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Sie 2005, 10:00 Re: Bledy po wymianie potencjometru przepustnicy
|
|
|
Nie wiem czy to ci pomoze:
48 - stycznik regulacji biegu jalowego, a wiec krokowiec - zapodaj mu czyszczenie, ew. zamien na inny na chwile i sprawdz jak chodzi; powinien pracowac na 12V i przy zamknietej przepustnicy obwod elektryczny powinien byc otwarty
25, 35 - czujnik polozenia przepustnicy; tu nie wiem co jeszcze mozesz zrobic, moze przeczyscic styki - jesli chcesz moge Ci podac rezystancje miedzy stykami do diagnozy
O boze - chyba masz inny silnik bo te opisy sa do 1.1 i 1.3 ;( Sorki - poszukam czegos innego do Twojego modelu.
Poszukalem i nie mam nic innego wiec mozliwe ze te kody bledow odnosza sie do 1.4 - ja nie wiem bo nie widzialem takiego motorka jeszcze
Powodzenia! |
|
|
|
 |
coccolino [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Sie 2005, 11:24
|
|
|
To od początku pewnie była wina krokowca. Niepotrzebnie wywaliłeś parę złotych. W 90 % przypadków niesprawności czujnika poł. przepustnicy wina leży nie w samym czujniku tylko przewodach lub (najczęściej) w zlączu trzystykowym. Zanim wymienisz czujnik - wywal te zlącze, zlutuj przewody na stałe i dobrze zaizoluj koszulkami termokurczliwymi i izolacją. Pisałem już o tym chyba w trzech tematach i już mi się chyba nie chce
PS
Warsztaty naprawiające Fiesty mają na "ofiarach mitu CzujnikaPP" niezły zarobek. Wyjmą dobry, zrobią porządek z przewodami i wstawiają ten lub inny dla oka (też wymontowany dobry z samochodu innej ofiary ). Chyba otworzę taki warsztat
To taka praktyka (oglądacie program USTERKA). Fachowcy żerują na niewiedzy klijentów i doją ile się da, a da się, oj da. |
|
|
|
 |
antichoice [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Sie 2005, 06:56
|
|
|
Witam
Wina nie lezy po stronie silnika krokowego, ale podejzewam ze moze to byc potencjometr albo komputer "oszlal"
Okazuje sie ze po zalozeniu nowego potencjometru (czarnego) silnik krokowy nie pracuje poniewaz rezystancja potencjometra jest na tyke duza ze komputer mysli ze przepustnica jest otwarta.
Silnik krokowy nie otwiera przepustnicy nawet podczas uruchamiania.
Stary potencjometr (czerwony) dzialal na granicy dzialania silnika krokowego. Raz silnik krokowy dzialal a raz nie (a obroty silnika nieraz spadaly a nieraz bylo dobrze)
Pozatym silnik krokowy na starym potencjometrze tez nie zawsze otwieral przepustnice podczas uruchamiania (nieraz mialem problemy z uruchomieniem) a jak juz silnik sie uruchomil to przez chwile pracowal na wolnych obrotach (400obr/min) a po chwili przyspieszal (do 800obr/min)
Czy jest roznica miedzy potencjometrem czarnym i czerwonym?
Ile ma silnik uchylic przepustnicy podczas uruchamiania?
A moze zle zlozylem potencjometr?
Prosze o porady bo nie wiem co z tym zrobic
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Sie 2005, 08:27
|
|
|
Chłopie gdzie masz problem.... skoro miałęś czerwony a wsadziłeś czarny? Kolory nie są dla ozdoby ale dla odróżnienia... to jest tak jakbyś w swiatłą wsadziłą zółte żarówki zamiast białych, i miał problem ze kurde swiecą na zółto... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
antichoice [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Sie 2005, 09:35
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Chłopie gdzie masz problem.... skoro miałęś czerwony a wsadziłeś czarny? Kolory nie są dla ozdoby ale dla odróżnienia... to jest tak jakbyś w swiatłą wsadziłą zółte żarówki zamiast białych, i miał problem ze kurde swiecą na zółto... |
Bo po zmierzeniu czarny ma o ok. 1kOhm wieksza rezystancje od czerwonego starego |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Sie 2005, 09:56
|
|
|
Ustalmy fakty: Wiesz że masz włożony nie taki czujnik jak potrzaba (ma inny kolor i zmierzyłeś ze ma inną rezystancje) i na forum się pytasz "co się dzieje?" - to ja odpowiadam: masz zamontowany ZŁY podzespól w silniku... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
antichoice [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Sie 2005, 10:07
|
|
|
No i o taka odpowiedz mi chodzilo |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Sie 2005, 11:15
|
|
|
antichoice napisał/a: | No i o taka odpowiedz mi chodzilo |
Hej antichoice, a moglbys opisac jak dokladnie zachowuje Ci sie auto (obroty). Moze mamy podobny problem? |
|
|
|
 |
magmike

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 19 Mar 2005 Posty: 18 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 13 Sie 2005, 11:22
|
|
|
Z mojego testera wynika że kod 48 to Regulator biegu jałowego/czujnik położenia przepustnicy. Sprawdź jaką masz rezystancję na tym nowym CPP; kiedyś ktoś na forum pisał, że ma być 1,2 - 5,2 kilooma, ja mam 1,53 - 5,34 i jest OK.
[ Dodano: Sob Sie 13, 2005 12:26 pm ]
Też miałem problemy z czujnikiem (wykazał mi to test) i wymieniłem na taki stary bez izolacji, gołe druty, gościu na giełdzie sprzedał za 20 zł(!), zaizolowany spełnia swoje zadanie. Później przeczyść krokowiec i sprawdź rezultaty, bo coś masz z tymi dwoma podzespołami. |
_________________ Fiesta 1,1 KAT. GFJ 1994 mk3 |
|
|
|
 |
coccolino [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Sie 2005, 12:16
|
|
|
magmike napisał/a: |
Też miałem problemy z czujnikiem (wykazał mi to test) ... |
Jak byś miał funkiel nówka 100 % sprawny czujnik PP, a byłoby coś nie tak z przewodami (zaolejone, kiepska izolacja, brudne lub nadkruszone styki w złączce), to test Ci wykryje problem z czujnikiem. Kupisz nowy, czy zrobisz porządek z przewodami???
Tester nie potrafi "powiedzieć", że przewody do d... . Wykrywa nieprawidłową rezystancję i zgłasza awarię czujnik PP.
PS
Jaki jest kod niesprawnych przewodów ? |
|
|
|
 |
magmike

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 19 Mar 2005 Posty: 18 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 13 Sie 2005, 14:25
|
|
|
coccolino napisał/a: |
Jak byś miał funkiel nówka 100 % sprawny czujnik PP, a byłoby coś nie tak z przewodami (zaolejone, kiepska izolacja, brudne lub nadkruszone styki w złączce), to test Ci wykryje problem z czujnikiem. Kupisz nowy, czy zrobisz porządek z przewodami??? |
Oczywiście robiłem ze starym co mogłem, ale nic nie dało, izolacje miał OK, jak sie później okazało (po otwarciu CPP), wykruszył się w środku grafit. |
_________________ Fiesta 1,1 KAT. GFJ 1994 mk3 |
|
|
|
 |
|