Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 21:20
[MK2] dziura w blasze przy kielichu
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Maj 2011, 15:07   [MK2] dziura w blasze przy kielichu

Jest to kielich od strony pasażera

Zdjęcia:






Przy kielichu od kierowcy jest więcej blachy...
Czy odratowanie tego miejsca jest skomplikowane i warte zachodu?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Maj 2011, 15:29   

Jest możliwe odratowanie i warte to zachodu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Maj 2011, 15:39   

a skomplikowane? :P

Czy na zasadzie wyciąć kawałek i dopasować nowy kawał blachy, bez żadnej większej filozofii ?
 
 
ombre888 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: ok Tarnowa
Wysłany: 31 Maj 2011, 16:08   

Newralgiczny mankament fieściny. Proponuje wstawić blache grubości większej niż 1mm. Wytnij zgnite. Daj z 10 cm zakładki. nawierć sobie dziur fi 8 w miejscu gdzie będzie zakładka. Pspawaj z obu stron na zakładkach i w tych dziurach które nawiercisz wcześniej. Najlepiej ustaw przód na kobyłkach żeby nie było parcia na kielich. I jakaś rozpóra by sie potem przydała bo każdy zna polskie drogi i może znowu popękać koło spawów a rozpóra troche to odwlecze w czasie (chociażby made home). Raczej sobie tego nie odwlekaj bo (znowu pijąc do drogowców) szybko zgubisz geometrie
_________________
Escort MK3 xr3i 85r.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Maj 2011, 16:27   

Na zakładke? Kiedyś MikeB4 na forum capri pisał, że broń boże na zakładke ( tylko nie pamietam, jakiej częsci auta to dotyczylo :P )

A co do geometrii, to w sumie auto teraz nie jezdzi więc strachu nie ma. Inna sprawa, że tak bylo od dość dawna ( bo od zawsze pamiętam, ze fiesta miala tutaj trochje pognite ), a przez 15 lat geometria prawie sie nie zmieniła.
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Maj 2011, 17:20   

metoda na zakładkę też zda egzamin ale nie 10cm :fox: kolega się chyba pomylił i miał na myśli 1cm, blacha 1mm też zda egzamin jak to będzie zrobione z głową, elementami wizualnymi raczej bym się nie przejmował i raczej starał się mocno to obspawać bo to jednak element konstrukcyjny
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
tajmus 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 621
Skąd: KGR
Wysłany: 31 Maj 2011, 17:41   

na zakładke nie powinno sie robić, w ostateczności tylko :fox:
_________________
Ballada

and
XR2i 90r 1.6 104 KM <...w krainie wieczności>
 
 
 
ombre888 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: ok Tarnowa
Wysłany: 31 Maj 2011, 17:51   

van81 napisał/a:
raczej bym się nie przejmował i raczej starał się mocno to obspawać bo to jednak element konstrukcyjny

Obspawując mocno blache 1mm nagrzejesz ją w większym stopniu niż grubszą a co za tym idzie straci swoje właściwości i będzie bardziej podatna na pęknięcia
Jeśli chodzi o spawanie na zakładke
Na takich elementach jak drzwi, maski, błotniki gdzie elementy nie przenoszą wielkich sił spawa sie raczej na styk - ładnie wygląda i mniej szpachli wchodzi. Ale taki element konstrukcyjny powinno sie raczej na zakładke pospawać tym bardziej że spaw po obu stronach nie będzie w tym samym miejscu i blachy nie osłabisz.
W polonezach tak pękały fartuchy i nie jeden właściciel FSO to przezrabiał i na mniejszą łatke spawał większą. Sam miałem 2 fiesty w których ktoś spawał łatke na łatke pod którą była łatka właśnie koło kielichów. A zrobisz jak uznasz za słuszne :ok:
Nie wiem co MikeB4 miał na myśli. Może łatanie z zakładką punktowo- gdzie między blachy wpłynie woda i wiadomo jaki efekt
_________________
Escort MK3 xr3i 85r.
 
 
tajmus 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 621
Skąd: KGR
Wysłany: 31 Maj 2011, 19:34   

ombre888 napisał/a:
Może łatanie z zakładką punktowo- gdzie między blachy wpłynie woda i wiadomo jaki efekt


Mniej więcej to miałem na myśli.
_________________
Ballada

and
XR2i 90r 1.6 104 KM <...w krainie wieczności>
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Maj 2011, 21:03   

No to jak będe miał chwilke wolnego ( znajac zycie, to w polowie czerwca... ) to przejade fleksą z druciakiem, zrobie fotke i pokaże ile chce wyciąć, zeby ktoś ocenił czy dobrze mysle czy nie.

Bo w sumie mi sie chyba marzy jednak jakiś zetec... A bez dobrej blachy go nie będzie ;/
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Maj 2011, 21:17   

zetec w mk2 fajna sprawa

wycinaj tyle ile uznasz za stosowne, albo inaczej tyle ile widzisz rdzy, jak zedrzesz to co na wierzchu to dobrze będziesz widział gdzie ciachać.
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
ombre888 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: ok Tarnowa
Wysłany: 31 Maj 2011, 22:34   

W sumie fiesta z zetec-iem to lata :jupi: tak że nie ma sie co bać o dziury w jedni :hihihi:
_________________
Escort MK3 xr3i 85r.
 
 
oski981 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Oskar
Wiek: 32
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 126
Skąd: Limanowa
Wysłany: 1 Cze 2011, 23:05   

heh u mnie to samo po obu stronach , uwierz mi ze jak do akcji wejdzie mlotek to wypadnie ci 4 razy większa dziura , widać ze pod konserwacją żre i blacha jest osłabione trzba bedzie ciąć , ja też sie nosze z zamiarem zrobienia tego w wakacje jak fundusze pozwolą na razie zabezpieczyłem to cortaninem i minią i zakleiłem taśmą dekarską :-P fuszera ale przegląd trzeba było zrobić :hihihi:
_________________
ESCORT MK6 1,8d KOMBI 1994
Była FIESTA MK2 1,4s 1987 RIP 16.01.12
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Cze 2011, 00:10   

oski981, No otóż to, przecież samej dziury nie będe łatał, bo po co? :P Trzeba uratować ciutke większy kawałek przy kielichu ( zreszta widać na fotkach, ze sie kawałki zgnitej blachy walają ), wraz z tą dziurą ;)
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 2 Cze 2011, 18:57   

Mała dziurka koło kielicha = się duży połać przeżadrtej blachy, który jak zaczniesz akcję śrubokrętem i młotkiem to wyjdzie na pewno.

Co do spawania na "zakładkę", "łatka na łatkę" czy coś w tym stylu to równie dobrze możesz to miejsce "naprawić żywicą i szpachlówką - efekt podobny po krótkim czasie :yes:

Takie praktyki wykonywali(kurde jak czytam to dalej wykonują :| ) szpece - czukiereczek, żeby szybko załatać dziórę i klient był zadowolony(przez pół roku aż mu się samochód nie złoży jak domek z kart)

Jak ma być porządnie to wycinasz tak daleko aż zdrowej blachy nie będzie(czyli dużo w przypadku przednich fartuchów w fieście) i wspawujesz nową blachę, która owszem może być grubsza - ja w PAsztecie mam zrekonstruowane nadkola przednie z pasków blachy szerokości 5cm i grubości 3mm.
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Cze 2011, 19:09   

Rkalitka napisał/a:
tak daleko aż zdrowej blachy nie będzie(czyli dużo w przypadku przednich fartuchów w fieście)


mialo być az zgnitej blachy nie będzie?


Rkalitka napisał/a:
wspawujesz nową blachę, która owszem może być grubsza


czołowo?
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 2 Cze 2011, 19:34   

Tak pomyliłem się - wycinasz cały zgnity element :yes:

Wycina się zgniliznę, szlifuje krawędzie wokół dziury, która powstanie(ok 1cm) i dopiero wtedy wycinasz i dopasowujesz nowy kawałek blachy, który ma być trochę większy niżż dziura, którą wytniesz(ok 0,5-1cm większa po obwodzie) i dopiero spawasz - najpierw punktowo dookoła, dopasowujesz jeszcze co trzeba młotkiem czy tam kombinerkami(zależy co i gdzie jest spawane) i obspawujesz wszystko ale tak żeby dziur nie porobić, na to masa uszczelniająca(na spawy) gruntowanie konserwacja i wsio.

A żeby blach nie przegrzać to trzeba mieć wprawę w spawaniu(dobry spawacz wie co i jak - nie to co ja :yes: )

[ Dodano: Czw Cze 02, 2011 19:38 ]
http://cento.p2a.pl/viewprintable.php?id=9728

Tutaj masz nawet nieźle pokazane jak coś takiego zrobić - nikt nie daje blachy z 10centymetrową zakładką czy łatę na dziurę - tylko daje nową blachę do tego co zdrowe na zakładkę ale kilkumilimetrową :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Cze 2011, 19:46   

Rkalitka napisał/a:
A żeby blach nie przegrzać to trzeba mieć wprawę w spawaniu(dobry spawacz wie co i jak - nie to co ja :yes: )


ups, to będzie bolało w takim razie, bo jedyne czym moge sie pochwalić, to z dwóch tłumików zrobiony jeden :rotfl:
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 2 Cze 2011, 20:46   

Zasadniczo , żeby to dobrze naprawić , trzeba by zdjąć błotnik .

Ja bym to później wyciął i dał dużą zakładkę ( pewnie wyjdzie od wysokości początku wewnętrznego słupka A do miejsca jakieś 15 cm przed kielichem ) i pospawał na 5 mm zakładkę zabezpieczając pastą z obu stron .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Intel 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Wiek: 39
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 79
Skąd: Tarnow
Wysłany: 7 Cze 2011, 00:34   

vegetagt napisał/a:
Rkalitka napisał/a:
A żeby blach nie przegrzać to trzeba mieć wprawę w spawaniu(dobry spawacz wie co i jak - nie to co ja :yes: )


ups, to będzie bolało w takim razie, bo jedyne czym moge sie pochwalić, to z dwóch tłumików zrobiony jeden :rotfl:


Lubie to forum ale wyjątkowo bym chcial uniknąc polemiki tylko poznac waszą wiedzę / podejście :) Pytam krótko i o taką odpowiedz bym prosił osób ktor sie tutaj wypowiadają z blacharki . Tak wiec , czy to auto a raczej łaty z linka powyzej jest pospawane według was ok ? z góry dzięki :)
_________________
Za duzo mocy ? Kto to powiedział :D
------------------------------------------
Fiesta mk1 xr2 83r (srebrna 1.6 )
Escort Rs turbo mk3 85r ( niebieski 1.6 )
Escort xr3i mk3 84r ( srebrny 1.6 )
Escort RS2000 96r ( srebrny 2.0 )
Mondeo ST220 (czarny 3.0 )
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.