Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  21:07		 | 
	
			[MK7] Dymi na niebiesko-szaro. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 rs_mlody  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 55 Skąd: Z Brzydgoszczy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lip 2011,  19:08   [MK7] Dymi na niebiesko-szaro.
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Od pewnego czasu Escort 1.8TD zaczął mi dymić na niebiesko-szaro. Diagnoza - pali olej. Na bagnecie ubywa i to dość sporo. Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły. Po dłużej trasie troche mniej dymi, ale najgorzej jest po wciśnienięciu gazu. I teraz proszę o rozwianie moich wątpliwości i porady jak się tego pozbyć.
 
 
Wcześniej nic takiego się nie działo, ale zauważyłem że cieknie olej z wężyka smarowania turbo. Był pęknięty. Kupiłem nowy. Z racji tego, że turbo jest od mondeo, to weżyk też założyłem od mondeo (większa średnica, więc większy przepływ i lepsze smarowanie a wcześniej miałem od escorta o mniejszej średnicy) I w tym momencie zaczął mi dymić. Czy to może mieć wpływ na spalanie oleju bo np. uszczelnienie turbo nie daje rady większej ilości oleju czy poprostu turbina nadaje się do regeneracji ????
 
 
 Jest sens zakładać z powrotem wężyk od escorta o mniejszej średnicy ? | 
             
						
				_________________ Dobrze Pan jeździ ?
 
Nie, ale szybko ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 artax  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Darek 
                  Wiek: 60  Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lip 2011,  19:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a ja myslalem ,ze chodzi o Fieste mk7 ...?Cos nie teges z dzialem
 
pzdr | 
             
						
				_________________ Jest 115 KM i 256 Nm    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lip 2011,  20:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               turbo do regeneracji
 
uszczelnienia puszczają
 
a z tego co pamiętam ten silniczek był bardzo mocno kręcony    
 
i dawał rade    | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rs_mlody  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 55 Skąd: Z Brzydgoszczy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lip 2011,  20:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mocy nie stracił     
 
 
Tylko dziwi mnie to, że nagle po wymianie wężyka to się stało...
 
 
No i zadziwia mnie to że turbo padło.. Zawsze przed deptaniem na gaz silnik dobrze rozgrzany, po jeździe zawsze 2-3 minuty na schłodzenie... 
 
 
Chyba, że nie było dobrego smarowania na tym pękniętym wężyku.
 
 
Aaa i jeszcze jeden drobny szczegół. Już od samego początku jak kupiłem Fiestę od Kamila W. to przy mocniejszym depnięciu i w silniku Fiesty i Escorta było słychać dzwonienie.. Czy to były luzy na turbinie ?? | 
             
						
				_________________ Dobrze Pan jeździ ?
 
Nie, ale szybko ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lip 2011,  20:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | mozliwe | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2011,  18:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zlap za wirnik i zobaczy czy wystepuja luzy na osi lewo-prawo bo gora, dol to pol biedy bo cisnienie kasuje ten luz ale jak mam poprzeczny luz to juz gorzej... 
 
Srednica splywu ma znaczenie bo jak masz duze zwezenie to olej zalega na splywie a on nie jest fabrycznie puszczony idealnie w dol tylko zakreca lewo, prawo i w strone silnika po czym waz i kruciec na bloku silnika, do tego nieszczelnosc i moze sie okazac ze zbraklo gdzies oliwy na turbo... jak zrobi sie kremowa zaslona dymna to mozesz gasic motor i wyciagac turbine. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.