Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lpg, mk3, regulacja lpg, spalanie, zuzycie paliwa

Otwarty przez: trzeci
30 Maj 2011, 22:47
[MK3] Duże spalanie LPG
Autor Wiadomość
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 24 Maj 2011, 06:18   

kamil wolski napisał/a:
black, myślisz, że ktoś poda Ci różnicę w mililitrach/litrach? Jak widzisz, wszystko zależy od nogi, trasy, stanu auta, stanu instalacji gazowej, jej regulacji itd. Założę się że wzrośnie, ale czy odczuwalnie, tego nie wiem. Wiem tylko, że wstawianie filtra sportowego do 1.3 LPG Powered to wydawanie zbędnej kasy, tym bardziej że dobre filtry to od 200zł za sztukę się zaczynają.



Kamil wiem, że nikt mi takiej różnicy nie poda, ale rozchodzi się o to żeby nie paliła nawet 3-4l więcej bo to bez sensu. No i filtr i obudowę dostałem za darmo, jedynie rurę sobie załatwiłem, więc przeróbkę prawie za darmo mam. Ale widzę, że może lepiej będzie kupić rzadszy po prostu filtr Knetch'a za 50zł i powinien dać radę w upalne dni.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Maj 2011, 08:25   

Trzymajcie kciuki :) za powodzenie w akcji :P ja contra bublarz gazor
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Maj 2011, 08:25   

Karol upalne dni? w sensie że wtedy mniej tlenu do silnika? że ogolnie do spalania? czy że slabo ciagnie przez seryjny filtr? jak bedzie wystarczajacy przeplyw to temp powietrza nie bedzie miala az tak duzego znaczenia, mozesz wsadzic cos rzadszego niz lx 332, mozna tez jakis gabkowy


wloski Kingdragon AL44 bawelniany zamiennik dla ar206
wys. 52 wew. 187 zew. 242




R093926 podchodzi jako zamiennik ae251
D1: 275 mm. D2: 160 mm. D3: 313 mm. D4: 198 mm. H: 48 mm

JR filtry


R185050 zamiennik dla ar206
czyli 185 x 50


R245048 zamiennik dla cvh 1.4 (filtron ae251)


K&N E-9090

średnica x wysokość [mm]: 245 x 48
filtr wysokoprzepływowy z czterema warstwami bawełny chirurgicznej i warstwą oleju
regenerowalny przy użyciu środka myjącego i oleju JR

ja mam cos takiego K&N:

to jest akurat dla seryjnego gaznika TLDM (ale mniejsza o to)
pisze o tym dlatego ze mitem jest ze na lpg bedzie gaslo przy dojezdzaniu do skrzyzowan i musi byc jakis dolot... i rurki "U" powywijane za samochodem, nic z tych rzeczy...powietrza mozna podać w chooy ale trzeba odpowiednio dac wiecej gazu, wpierdzielanie malych dolocikow, zatykanie ich i odwracanie a potem do tego skrecanie ile sie tylko da dawki lpg dla tak malej ilosci powietrza (zubozanie mieszanki) zeby nie gaslo to glupota, bo nie ma sily sie rozpedzac. jesli chodzi o sportowe filtry stozkowe i łaczenie tuningu z LPG to daruj sobie, stozki krotko mowiac to odlegla sprawa nie dla tego silnika i nie dla seryjnego silnika, jesli nie przerabiasz wydechu, nawet nie ma o czym mowic... powstaje temat "wiejskiej amatorszczyzny" :joint: jesli chcesz zeby fiesta warczała to zaloz jej cos na odme, bedziesz mial basowy pomruk dudnienie + 1,0-2KM (podobno tyle daja srednio wkladki K&N w tego typu silnikach) w calym zakresie z zadszej bawelnianej lub gabkowej wkladki sportowej, ale liczy sie poprawa elastyczności pracy silnika wymuszony wlot powietrza sie sprawdza wciaga gaz tylko ze trzeba ustawic troszke wiecej gazu cos za cos :) zakrecanie powietrza na gazniku tez ma swoje plusy przy lpg zawsze lepiej sie zbiera bez dodatkowego lewego poniewaz lpg potrzebuje ~2x mniej tlenu
CH3 CH2 CH2 CH2 CH2 CH2 CH2 CH3 + 8O2= 8 CO2 + 9H2 spalanie benzyny
CH3 CH2 CH2 CH3 + 4O2 = 4 CO2 + 5 H2 spalanie butanu
uproszczone troche wzory
prawda z lpg jest tylko jedna, najczesciej to ubogo ustawiony gaz, na dobrym ustawieniu lpg powinno dac sie zapiszczec spokojnie ruszajac na 2 biegu...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 24 Maj 2011, 12:30, w całości zmieniany 27 razy  
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Maj 2011, 08:28   

Blackknight88: Za wspomnianego Knechta zapłaciłem w kwietniu ubr 48zł; dziś masz nieco więcej o zwiększony VAT. Duża różnica wobec Filtrona.
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Maj 2011, 11:39   

bojarek napisał/a:
Duża różnica wobec Filtrona.

czuć roznice w zbieraniu sie auta? czy czujesz to? <8>
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Maj 2011, 13:07   

Black, zamiast kombinować kup jeden dobry filtr powietrza i wstaw. Jak będzie tanszy, to wymieniaj sobie częściej. Większa korzyść niż wrzucanie stożków, itd.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 24 Maj 2011, 13:28   

Dzięki Pawełos666 za te filtry.

Chodzi właśnie o to, że w gorętsze dni, fiesta trochę muli, natomiast w nocy, wieczorem (oczywiście gdy tego samego dnia w dzień jest upał) jest już całkowicie inaczej.

Wrzucę w takim razie rzadszy filtr, zaczynając od tego Knetcha LX 332, a kończąc to zobaczymy :) Cena nie jest wielka, a różnica mam nadzieję, że będzie znaczna (na plus oczywiście).

Chciałbym przypomnieć, że jeżdżę z obudową i filtrem pod 1.1i z tego względu, że w 1.3i pękło mi mocowanie kwadratowej rury wychodzącej z patelni.

Co do stożka to chciałem go dać, bo wtedy umieścił bym go zaraz za reflektorem od strony pasażera i łapał by zimne powietrze. Myślałem też by zamiast stożka dać jakiś gąbkowy filtr, ale skoro są inne do standardowej patelni to inna sprawa :)

Wiejski tuning mnie nie interesuje, czy w ogóle tuning takiego silnika.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Maj 2011, 13:43   

Black, chyba nie bierzesz pod uwagę następstw... Widzimy że instalacja nie reaguje na zmianę temperatur, nie dostosowuje się w żaden sposób. W chwili obecnej działa dobrze a w upałach przymula. Jeśli zmienisz filtr ustawisz ją "na upały" to znowu problem pojawi się gdy zimno. Pytanie czy więcej ejst upałów czy chłodnych dni w roku.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Maj 2011, 13:58   

Pawełos666: napisałem już, że na Knechcie od razu dało się odczuć żywsze zbieranie i lżejsze wkręcanie na obroty. Jazda na gazie po włożeniu Knechta nie wymagała żadnych korekt w regulacji.
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 24 Maj 2011, 14:35   

Kamil dając stożek myślałem tylko o lecie, natomiast jesień, zima, wiosna zakładać patelnię co by było ogrzewanie na początku od kolektora.

Ale teraz widzę, że zmiana filtra pomoże.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Maj 2011, 15:40   

Kamil ma racje. dasz za zimne to zima beda problemy. jesli chodzi o te przerobki to dolot przerabiają partacze, tak jak widzielismy na zdjeciach, tacy ktorzy nie potrafia wyregulowac to raz. dwa jesli kiedy ma goraco i gorzej chodzi to nie jest to takie proste. zasysane do spalania powietrze nie powinno być za zimne ani za ciepłe. jest podgrzewane przy niższej temperaturze mieszanka spala się lepiej (z mniejszą emisją trujących substancji), gdy zasysane powietrze doprowadzane jest do silnika w stanie podgrzanym. podgrzane powietrze przy wysokiej wilgotności powietrza przeciwdzialania oblodzeniu. przy wyższej temperaturze zewnętrznej silnik nie powinien „otrzymywać" podgrzanego powietrza, gdyż ciepłe powietrze ma większą objętość niż ta sama ilość powietrza chłodnego, silnik może zasysać jedynie określoną ilość powietrza, przy włączonym układzie podgrzewania powietrza będzie go otrzymywał trochę mniej, przez co mieszanka stanie się bogatsza i wzrośnie zużycie paliwa!!!! dla niektorych niedowiarków...ktorzy tu pisali bzdury ze wtedy mniej pali bo cos tam... i gdzies sprawdzali... seryjnie przy zam­kniętej lub lekko otwartej przepustnicy podciśnienie w kolektorze ssącym pod przepustnicą jest wysokie pod­ciśnienie to działa na przeponę przesłony regulacyjnej, która otwiera dopływ ciepłego powietrza, jednocześnie zmniejszając dopływ zimnego, taka klapka może tez być sterowana termicznie
przy dodawaniu gazu ciśnienie w kolektorze ssącym maleje i przysłona zamyka dopływ ciepłego powietrza lub odbywa sie to na zasadzie zmian temp
przez ogrzewanie kolektora ssącego można doprowadzić do tego, że kropelki paliwa przechodzą w postać gazową i stają się łatwiej zapalne, na Twoim miejscu Karol nie modzil bym z przerobkami na lato i zime tylko odetkalbym ta patelnie konkretnie, sciemniajac dalej masz przy bogata mieszanke dla obecniej ilosci powietrza ktore rozrzedzone nie daje predkiej strzale turbo w postaci dodatkowych atomów tlenu na lpg takiego jakie masz podczas nocnych wyscigow po Starachowicach
ja troche grzebalem w fiestach z gazem i wg mnie najlepiej sie jezdzi gdy powietrze jest wpychane silą wlot wymuszony, zwiekszalo sie (ilosc lpg) cisnienie gazu zeby te propocje byly zachowane i troche wzbogacalo (ciut wzbogacona mieszanka) az zaczynaly schodzic z obrotow na odpalonym i bylo super, zbieraly sie i nie ma opcji zeby gasly
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 24 Maj 2011, 17:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 24 Maj 2011, 16:51   

Wy to kombinujecie. Ja cały rok jeżdżę na filtronie za 15zł i mi nic nie muli. Źle zestrojona instalacja i tyle co tu dużo mówić.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Maj 2011, 16:56   

Maki napisał/a:
Wy to kombinujecie. Ja cały rok jeżdżę na filtronie za 15zł i mi nic nie muli. Źle zestrojona instalacja i tyle co tu dużo mówić.


W sumie krótko, zwięźle i mądrze powiedziane.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Maj 2011, 17:04   

widzialem po 12zl (w sklepach) coś wspaniałego :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 24 Maj 2011, 17:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Maj 2011, 17:09   

No więc... pozwolę się wciąć w waszą dyskusje FILTROWĄ;)
dziś byłam u mojego drutowatego gazownika... był mega zaskoczony wiedza jaką posiadałam... nooo i stanęło na tym że w sobotę jadę na wymienienie części pan założy mi.. wszystko to czego nie mam;) :V: :V:
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Maj 2011, 17:25   

A czego nie masz?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Maj 2011, 17:31   

1.ATTUATOR
2. Centrala sterująca
3.emulator sondy lambda
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Maj 2011, 17:54   

co z tymi rzadkimi filtrami ze to cos daje? wzrost elastycznosci i kucyk, 2 wiecej
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 24 Maj 2011, 17:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Maj 2011, 09:19   

Pawełos666: Wyrażam uznanie i chylę czoła przed wątkiem (którego wcześniej w takiej treści nie było) z 24 maja br; nareszcie czytam to, co też mogę potwierdzić pracami wokół zmian kierunku wlotu powietrza - tylko "fabryczny" wlot powietrza dla zdecydowanej większości naszych fiestek jest poprawny i odpowiedni. Wyraziłeś też właściwy pogląd o temperaturze zasysanego powietrza, co popierając, byłem przez Niektórych uważany za niedouka, mimo stosownego wykształcenia (technik-chemik).
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Cze 2011, 15:28   

Dochodząc do konsensusu tematu który założyłam:) - auto po zmianie instalacji na odpowiednia pali mi około 9litrów gazu na 100km:)

i jeszcze mam pytanie muszę wymienić klocki hamulcowe przednie.... może ktoś coś polecić dobrego i nie za drogiego:)??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.