Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lpg, mk3, regulacja lpg, spalanie, zuzycie paliwa

Otwarty przez: trzeci
30 Maj 2011, 22:47
[MK3] Duże spalanie LPG
Autor Wiadomość
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 23 Maj 2011, 18:05   

przyklad polskiego debilizmu polaczonego z druciarstwem jak ten samochod ma malo palic jak ktos mu zatkal powietrze na poczatku wlotu dolotu i zdjal rurke z kolektora wydechowego do dolotu, jestem w szoku, szkoda ze rurki od dlugopisu na koniec nie zalozyli, wtedy na pewno palilby mniej, tak nie moze byc, albo podlacz kolektor i zostaw oryginalnie ten dolot poustawiajcie wszystko jeszcze raz albo usun to cos z pocztku dolotu i zaslep go w miejscu gdzie zasysac powinien cieple, bo teraz to go nie zasywa i do tego wyjmijcie srodek (klapi i te gazdzety blokujace przeplyw w srodku) bo teraz to on nie ma powietrza ani z kolektora ani z dolotu, a U rurka to nie jest rozwiazanie problemu, dolot jest tak skonstruowany ze ma 2 dziury i nie mozna zaslepic jednej a druga odlaczyc calkiem, nic dziwnego ze tyle pali...dawka gazu na full pewnie a powietrze zamkniete... to tak jak jezdzic na ssaniu na gazie mocy tez nie bedzie, jak jest dobrze ustawiony gaz to nie bedzie gasl nawet przy jezdzie calkiem bez dolotu, skrec w prawo srube na wezu do pierwszyk oznak gasniecia i odkrec potem o 0,5 w lewo gorzej nie bedzie chodzil bo to od dawki na wezu bardzo nie zalezy, ma po prostu tylko wchodzic na obroty + 0,5

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 18:42 ]
wyciagnij ten dolot zeby byl dobry przeplyw powietrza do puszki, sprawdz czy filtr dobrze jest wsadzony i czyszczelnie ma, zloz do kupy bez dolotu i ustaw gaz, kable wymienialas po tym jak swiece szwankowaly "na 2 garach"? bo widze jakies stare sa
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Maj 2011, 19:21   

Czy Szanowni Uczestnicy Wątku zauważyli na przedstawionym wykazie elementów instalacji, że Koleżanka ma "Elektroniczna jednostka sterująca" i jednocześnie śrubę na wężu? To gdzie jest attuator/krokowiec gazu? Odwrócenie wlotu powietrza potwierdza tylko bezradność Pana Gazownika.
Ostatnio zmieniony przez bojarek 23 Maj 2011, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 23 Maj 2011, 19:23   

dokladnie ktos tu dal :tyłek: U na szybkiego odczepnego robili :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Maj 2011, 19:29   

Pawełos666, Wbrew pozorom odcięcie pobierania powietrza znad kolektora wydechowego ma wpływ na wzrost spalania podobnie, jak działania ze zmianą kierunku pobierania powietrza. Pobawiłem się trochę w tej kwestii z moją efką i wyszło mi niezbicie, że wlot powietrza fabryczny - czyli na wprost i znad kolektora wydechowego, świece Motorcraft AGSF 22 CM1. Dobrze jest włożyć filtr powietrza inny, niż Filtron, np Knecht - LX 332 lub MANN - C 3032/1. Zyskuje się na większej ilości powietrza przepływającego przez filtr.
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 23 Maj 2011, 19:44   

odciecie spod kolektora daje to ze nie jest zasysane (pali wiecej), jak dobrze ustawisz dawke mocno ogarniczajac zeby tylko wchodzil na obroty i cisnienie na parowniku odpowiednio sie ustawi to jak zaslepisz cieple od spodu a dasz mu maksymalnie z poczatku wlotu otwarte, to bedzie lepiej, tylko ze przy takim dolocie to on ma maly przekroj na poczatku tego wlotu,samo odczepianie dolotu od spodu nic nie daje, tylko daje mniej powietrza ktore moglo pojsc od kolektora, bo tam mechanizmy w srodku blokuja z tej drugiej mani, knechty dobre sa polecam firme, ja osobiscie mam tylko puszke sportowa z filtrem na wierzchu, pod gaz sie sprawdza
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 24 Maj 2011, 08:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Maj 2011, 19:46   

Bojarek mówisz o filtrze Knecht pasującym do obudowy filtra dla 1.1/1.3 ?

bo chciałem właśnie u siebie rozwiązać problem lepszego dolotu powietrza przez danie stożka z obudową GM od Astry mk1 1.6, ale problem z jazdą na LPG jest (wychodzi że zbyt uboga dawka), gdyż w gorące dni, trochę muli. Dołożenie rury PCV z końcówki patelni do otworu pomiędzy "grill" a zderzak (tak by ciągnęło ładnie zimne powietrze) powoduje natychmiastowe gaśnięcie samochodu na LPG (zbyt duża dawka powietrza w stosunku do gazu na wolnych).
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Maj 2011, 19:48   

U mnie ta klapeczka wewnątrz, która miałaby odcinać na początku pracy silnika zimne powietrze, klapie sobie i nie jest przeszkodą; ten wewnętrzny mechanizm jest "martwy".
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Maj 2011, 19:50   

A możecie teraz tak po polskiemu:( Ja i mój chłopak dopiero zaczynamy "bawić się" fiestką i nie do końca rozumiem wszystkie sformułowania...:(




Rozumiem że 1. Mam zakleić żeby nie było takich dziur.. tzn to srebrne *tylko czym?
a 2. mam zdjąć to gumowe "coś" i zostawić to wolne tak jak było pierwotnie?

Co do przewodów wymieniałam je z niecałe rok półtora temu:)

Załamaliście mnie teraz tym co napisaliście!!

Jeśli ma ktoś z was czas niech mi napisze dokładnie co ja mam mu powiedzieć tzn że jest jakaś część wpisana w te papiery - a nie mam jakiegos krokowca od gazu tylko tą śrubę na wężu czyli jest pogmatwane z poplątanym;-/
żeby wiecie nie wyszło że skacze mu do oczu czy coś a potem wyjdzie że nie mam pojęcia o tym o czym mówię:( już normalnie nie mam na niego sił;-/ co za koleś nie spodziewałam się że aż tak robi mnie w JAJCO! nico a cholera dupek jeden mówił mi że spalanie 11l dla fiesty to normalne;-/ że może nawet 12 palić;-/ co za ..... kill2
Ostatnio zmieniony przez diablusia 23 Maj 2011, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Maj 2011, 19:52   

Blackknight88 napisał/a:
Bojarek mówisz o filtrze Knecht pasującym do obudowy filtra dla 1.1/1.3 ?

bo chciałem właśnie u siebie rozwiązać problem lepszego dolotu powietrza przez danie stożka z obudową GM od Astry mk1 1.6, ale problem z jazdą na LPG jest (wychodzi że zbyt uboga dawka), gdyż w gorące dni, trochę muli. Dołożenie rury PCV z końcówki patelni do otworu pomiędzy "grill" a zderzak (tak by ciągnęło ładnie zimne powietrze) powoduje natychmiastowe gaśnięcie samochodu na LPG (zbyt duża dawka powietrza w stosunku do gazu na wolnych).


Bo po zmianie zwykłego filtra na stożek, na 100% potrzebna jest regulacja od zera.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Maj 2011, 19:53   

Blackknight88:
Blackknight88 napisał/a:

Bojarek mówisz o filtrze Knecht pasującym do obudowy filtra dla 1.1/1.3 ?
Taki wkład mam włożony - Knecht LX 332. Kupowałem w Carsie. Od razu inne wkręcanie na obroty przy zmianie biegów i dalej w jeździe.
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Maj 2011, 19:57   

diablusia, tą srebrną rurkę możesz zakleić praktycznie czymkolwiek, ale najlepiej jakimś szerokim pałertejpem czy czymś podobnym ;)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Maj 2011, 19:57   

diablusia: ad1 - bierzesz pasek folii aluminiowej - w kwiaciarniach miewają - i owijasz, lekko przyciągając tak 3x dookoła. Ad2: tak, wyjmij to kolanko.
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Maj 2011, 20:00   

A WYJMĘ KOLANKO I ZNOWU BĘDZIE MI GASŁA PRZY DOJEŻDŻANIU DO SKRZYŻOWANIA;(((( :kaput: :kaput: :kaput: :kaput: jutro jak wróce ze szkoły toto zrobie bo nie chce ryzykować że stane gdzies na 80tce;)

I Jeśli ktoś ma czas i chęci to niech biednej kobiecie napisze... co mam mu jutro zarzucić za argumenty;-/ bo może się jeszcze okazać że policzył mi za części których nie mam;-/ o.... ludzie;(
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 23 Maj 2011, 20:10   

diablusia,
podałem Ci kom na priv
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 23 Maj 2011, 20:59   

diablusia napisał/a:
cholera dupek jeden mówił mi że spalanie 11l dla fiesty to normalne;-/ że może nawet 12 palić;-/ co za .....

to czemu mi pali mniej 1.4 ktorym robie ~250km na LPG przy ostrej jezdzie - krecac do 4 tys obr pierwsze 3 biegi (trasa nie schodzac ponizej 110-120) tankujac za 60zl? (nie mam zadnego dolotu, puszka sportowa i rzadki filtr) Twoj silnik powinien palic 7 litrow maksymalnie, a przy spokojnej jezdzie duzo mniej
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 23 Maj 2011, 22:03   

zrobione wyregulowane
nie gasnie przy dojazdach do skrzyzowania nie muli w miarę sie napędza
kolanko wyrzucone
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Maj 2011, 22:21   

kamil wolski napisał/a:
Bo po zmianie zwykłego filtra na stożek, na 100% potrzebna jest regulacja od zera.


Tak, tylko o ile może wzrosnąć spalanie na stożku w stosunku do normalnego dolotu ? Wydaje mi się, że dawka jest uboga w stosunku do powietrza (co by było normalne, bo dodając lekko gazu wkreca sie na obroty, ale deptajac to juz kaplica - cisza jakby silnik niepracowal :D ).

bojarek ile taki filtr sie ceni w carsie ?


Pawełos666 napisał/a:
to czemu mi pali mniej 1.4 ktorym robie ~250km na LPG przy ostrej jezdzie - krecac do 4 tys obr pierwsze 3 biegi (trasa nie schodzac ponizej 110-120) tankujac za 60zl? (nie mam zadnego dolotu, puszka sportowa i rzadki filtr) Twoj silnik powinien palic 7 litrow maksymalnie, a przy spokojnej jezdzie duzo mniej


mi przy 1.3i na skrzyni 1.1i (w sumie prędkość max taka sama bo skrzynie na końcowych biegach te same) tak samo jak Ty, pierwsze 3 biegi do załączania 4 ostro, 110-120km/h na trasie 70% i 30% miasto i pali zwykle 8-8,5l (zalezy jaka dokladnie jazda :D )
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Maj 2011, 22:44   

black, myślisz, że ktoś poda Ci różnicę w mililitrach/litrach? Jak widzisz, wszystko zależy od nogi, trasy, stanu auta, stanu instalacji gazowej, jej regulacji itd. Założę się że wzrośnie, ale czy odczuwalnie, tego nie wiem. Wiem tylko, że wstawianie filtra sportowego do 1.3 LPG Powered to wydawanie zbędnej kasy, tym bardziej że dobre filtry to od 200zł za sztukę się zaczynają.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Maj 2011, 22:58   

póki co mam wyregulowane chodzi jak powinno bez kolanka nie gaśnie:)
rano jade do szkoły do torunia później odwiedzam stacje kontroli pojazdów (bo okazało się że nie mam homologacji osobnej na butle tylko na instalacje)
okazało się również że mam zamontowane części innej marki niż podane w dokumentach, niektórych części w ogóle nie ma;)
Także jutro czeka mnie przeprawa z panem gazownikiem ale ogólnie jestem podkurzona trochę...;-/ a nawet bardzo! uważam że tak się z ludźmi nie postępuje.. nie powinno się żerować na cudzej niewiedzy! dobrze że w dobie XXI jest internet, są fora i są ludzie tacy jak Wy;)
będę informować was na bieżąco świeże newsy pewnie po 15;)))

a teraz dobranoc;) praca magisterska czeka;p

i Kuba jeszcze raz dzięki:) :hihihi:
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 23 Maj 2011, 23:00   

w przypadku tak jak ja mam na gazniku to nie zmienialem zbytnio dawki na wezu tylko cisnienie na parowniku, o odrobine, tylko zeby mieszanka byla bogatsza na nizszych obrotach,zeby sie mogl zbierac lepiej, przy maksymalnych decyduje dawka regulowana gazu na wezu. nie wiem moze z 1litr wiecej pali jak ma wieksze cisnienie ustawione na parowniku a moze i to nie
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 24 Maj 2011, 08:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.