| 
		[MK3] Filtr powietrza i podłączone przewody | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Blackknight88  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 36  Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Maj 2011,  19:59   [MK3] Filtr powietrza i podłączone przewody
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
 
chciałem zapytać o 2 małe doprowadzenia przewodów do obudowy filtra powietrza w 1.3i mono mk3.
 
 
Mianowicie to na dole zdjęcia to rurka od korka wlewu oleju, to wiem no i po co to jest. 
 
 
Ale do czego jest to wejście "wyżej" na zdjęciu, gdzie rurka idzie chyba do kolektora dolotowego (zauważyłem pod maską). Czemu ona służy ? Czy można ją zatkać, odczepić od filtra ? Albo czy można walnąć trójnik przy wężu od korka wlewu oleju i pod niego podpiąć tą rurkę od kolektora dolotowego a potem z trójnika do tego wejścia oryginalnego na korek wlewu oleju ?
 
 
 
Dzięki bardzo za odpowiedzi.
 
 
Pozdrawiam
 
 
Zdjęcie : Link | 
             
						
				_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
 
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
 
.:Programowanie sterowników PLC:.
 
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
 
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Blackknight88 13 Maj 2011,  20:10, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trzeci  		  
		 
         Moderator
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: Artur 
                  Wiek: 55  Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Maj 2011,  20:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Uzupełnij post o zdjęcie    | 
             
						
				_________________ Verba volant, scripta manent | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Blackknight88  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 36  Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Maj 2011,  20:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Fakt, o tym już zapomniałem. Dzięki za przypomnienie    | 
             
						
				_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
 
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
 
.:Programowanie sterowników PLC:.
 
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
 
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Maj 2011,  20:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ale po co chcesz zaślepiać?
 
fabryka tak to wykombinowała węzyk od korka idzie do filtra ia tam jest trójnik i z trójnika idzie jeszcze jeden węzyk do kolektora | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Blackknight88  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 36  Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Maj 2011,  20:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dlatego, że chcę założyć to : http://www.fiestaguides.c..._induction.html
 
 
Już wszystko skompletowane leży w domu, tylko zastanawiam się co zrobić z tym przewodem. Co prawda w tym artykule chłopak napisał, że to zaślepił i nie zauważył różnicy w działaniu, ale chciałem zapytać czemu ten przewód służy. | 
             
						
				_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
 
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
 
.:Programowanie sterowników PLC:.
 
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
 
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Maj 2011,  20:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zaciąga olej ktory gromadzi się w trójniku pod patelnią
 
podłącz podobnie jak było w oryginale i po sprawie zaslepienie chyba nie zaszkodzi | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Blackknight88  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 36  Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Maj 2011,  20:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli to jest zwykły trójnik ? Myślałem, że jakiś zawór tam jest zwrotny czy dławiący.
 
 
Ale skoro tak, to dzięki. Pójdzie trójnik jeśli znajdę o odpowiednich średnicach. | 
             
						
				_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
 
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
 
.:Programowanie sterowników PLC:.
 
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
 
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Maj 2011,  06:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Blackknight88 napisał/a: | 	 		  | Ale do czego jest to wejście "wyżej" na zdjęciu, gdzie rurka idzie chyba do kolektora dolotowego (zauważyłem pod maską). Czemu ona służy ? | 	  To od układu przewietrzania, tam jest dodatkowo zwężka która jest dość ważna więc 	  | Blackknight88 napisał/a: | 	 		  | Czy można ją zatkać, odczepić od filtra ? | 	  Nie można bo nie będzie wolnych obrotów, odpal sobie silnik i zdejmij ten wąż to zobaczysz co się będzie działo,,, 	  | Blackknight88 napisał/a: | 	 		  | zaciąga olej ktory gromadzi się w trójniku pod patelnią  | 	  Nie, tam nie ma być oleju, olej ma się odkładać we wkładzie na korku i spływać na dół... tam ma być przelot, silnik tamtędy ciągnie powietrze na wolne obroty + to co mu komputer uchyli przepustnica,,, 
 
 
[ Dodano: Sob Maj 14, 2011 07:47 ]
 
 	  | Cytat: | 	 		  
 
Czyli to jest zwykły trójnik ? Myślałem, że jakiś zawór tam jest zwrotny czy dławiący.  | 	  Tak, to zawór, jest u góry w filtrze taki gumowy grzybek jak pamiętam,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Blackknight88  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 36  Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Maj 2011,  08:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli jakby można to rozwiązać by śmigało wszystko  ?
 
 
 
Właśnie wyjąłem ten trójnik (grzybek) z oryginału i z tego co widzę to jest to zwykły trójnik. Żaden zaworek itd.
 
 
Moje pytanie brzmi, czy mogę zaadaptować owy grzybek z oryginału (pomijając wewnętrzną część "lejka" oraz tej "gumowej kopułki") do nowej obudowy filtra ? jakoś wyciąć dziurę, doczepić, dokleić a rurkę do odmy w tej innej obudowie zaślepić ? 
 
 
Zda to egzamin ? Czy jednak ten lejek i ta gumowa kopułka muszą być. | 
             
						
				_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
 
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
 
.:Programowanie sterowników PLC:.
 
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
 
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Blackknight88 14 Maj 2011,  08:56, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Maj 2011,  08:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na fotce widać ze ta nakładka ma króciec do podłączenia węża, ja bym podłączył rurkę do trójnika, z trójnika do korka, a trzecie wyjście z trójnika pod kolektor, z zachowaniem tej zwężki co teraz jest tam wciśnięta (widać ją nawet na tej fotce co dałeś) - czyli dokładnie tak samo jak jest obecnie,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Blackknight88  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 36  Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Maj 2011,  08:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No tak, średnice obu przewodów są całkiem różne. Przewód od kolektora ma chyba dwukrotnie mniejszą wewnętrzną średnicę od przewodu idącego do korka. | 
             
						
				_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
 
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
 
.:Programowanie sterowników PLC:.
 
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
 
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Maj 2011,  09:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ten to kolektora jest najważniejszy, jak tamtędy będzie szło za mało powietrza to w przypadku mono komp będzie bardziej uchylał przepustnice główną i podawał więcej paliwa, choć możliwe ze wolne będzie trzymał, w przypadku za dużego przelotu na wolnych silnik będzie chodził "na powietrzu" wiec może gasnąć,,, popróbuj, zdejmij wąż zatkaj palcem i zobacz jak się zachowuje przy jakim prześwicie,,, jak się okaże że mono (gaźnik nie chce) będzie pracował dobrze z zatkanym tym wężem to zaślep, a króciec z nakładki połącz wężem z korkiem i tyle,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Blackknight88  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 36  Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Maj 2011,  09:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A jakbym zrobił tak jak napisałem wyżej :
 
 
"Moje pytanie brzmi, czy mogę zaadaptować owy grzybek z oryginału (pomijając wewnętrzną część "lejka" oraz tej "gumowej kopułki") do nowej obudowy filtra ? jakoś wyciąć dziurę, doczepić, dokleić a rurkę do odmy w tej innej obudowie zaślepić ? 
 
 
Zda to egzamin ? Czy jednak ten lejek i ta gumowa kopułka muszą być."  
 
 
będzie to dobre ? w sumie wtedy owa zwężka na przewodzie do kolektora zostanie nieruszona. 
 
 
[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 10:16 ]
 
Witam,
 
 
rozwiązałem problem tego trójnika poprzez wywiercenie otworu w obudowie nowego filtra (a raczej obudowa wtrysku) i wklejenie tam tego trójnika. Wkleiłem, zabezpieczyłem klejem montażowym dookoła, dałem kilka uszczelek z grubszej gumy na około mocowania obudowy, ale mam problem z jazdą na LPG. Na benzynie jest w sumie ok, ale na LPG jest lipa.
 
 
Mianowicie gdy dodam gwałtownie gazu to cisza... dosłownie cisza, tak jakby albo go zalewało, albo w ogóle paliwo nie dochodziło :/... ale przecież nie może to być wtedy za dużo powietrza skoro dzieje się tak nawet jak stoję w miejscu. Dodając powolutku gaz problem nie występuje. Jak rytmicznie naciskam gaz (nie do deski, ale gdzieś do 1/4-1/3 całkowitego wejścia pedału) to czasem słychać z filtra takie puste "chrapnięcie".
 
 
W sumie na stronie angielskiej pewnie na PB śmigał ten chłopak, a na PB problemów z tym nie mam. Tylko LPG.
 
 
 
Może ktoś wie co to może być ? 
 
 
Dzieje się tak tylko na tym nowym rozwiązaniu z układem powietrza. | 
             
						
				_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
 
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
 
.:Programowanie sterowników PLC:.
 
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
 
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 matrix-1990  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Maciek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2011,  09:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | up | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2011,  09:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               do auta z LPG to wieczko włożyłeś? Gdzie masz mixer? 
 
 
[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 10:25 ]
 
najlepiej zdejmij górę i zrób foto | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2011,  09:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | mikser w mono w fordzie powinien być pomiędzy wtryskiem a przepustnicą | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2011,  10:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               luki,     Ze jak? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Blackknight88  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 36  Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2011,  20:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tak to u mnie chyba wygląda, bo do starej obudowy filtra tylko odma idzie z wężami : kolektor dolotowy i korek wlewu. Poza tym nic innego nie ma. Całkowita seria.
 
 
Nie przyglądałem się, ale pewnie u mnie jest tak jak Luki mówi. | 
             
						
				_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
 
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
 
.:Programowanie sterowników PLC:.
 
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
 
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |