Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:48 |
[MK6] 1.4 TDCi - problemy po napełnieniu klimy |
Autor |
Wiadomość |
holek6
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2010 Posty: 10 Skąd: radom
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 21:35 [MK6] 1.4 TDCi - problemy po napełnieniu klimy
|
|
|
Witam,
Dzisiaj miałem przyjemność uzupełnić czynnik chłodzący w ukł. klimatyzacji w mojej fieście z 2002 r. Okazało się że autko zaczęło fajnie chłodzić,ale pojawiła się żeby nie było za dobrze nowa zagadka Po przejechaniu kilku km od napełnienia klimy musiłem zgasić i ponowie odpalić auto, ku mojemu zdziwieniu obrotu czy to przy załączonej AC czy bez na biegu jałowym wynosiły 1000-1100, wcześniej przy stanie czynnika chłodz.ok. 270 g problem nie wystepował. Dodam jeszcze że przy załączonej klimie przy postoju na luzie potrafi trochę telepać autem. Ma ktoś coś podobnego ??? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Maj 2011, 10:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 22:01
|
|
|
Może czujnik włączenia klimy coś szwankuje - sterownik nie potrafi określić kiedy klima pracuje, a kiedy nie - podaje różne ilości paliwa wg humoru. Raz to jest za dużo, raz za mało. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
holek6
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2010 Posty: 10 Skąd: radom
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 22:21
|
|
|
W jaki sposób można to zdiagnozować??? Po podpięciu kompa powinno wywalić jakiś błąd??? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 22:43
|
|
|
Nie tyle błąd, co winno wskazać, że np. klima jest włączona wtedy, kiedy nie jest. Nic innego mi do głowy nie przychodzi.
Dla porównania - u mnie działy się takie szopki, że obroty po wciśnięciu sprzęgła szły pod 3000 po wyłączeniu klimy. Po prostu coś w aucie zgłupiało. Jakoś 3 lata temu miałem ten przypadek, do dziś się nie powtórzył i do dziś nie wiem na 100% z czego to się wzięło - tylko domniemuję
Poza tym w mk6 to bez komputera się już niewiele zrobi...
Spróbuj póki co tryb diagnostyczny sobie odpalić i zobaczyć czy nie masz jakichś błędów |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
holek6
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2010 Posty: 10 Skąd: radom
|
Wysłany: 13 Maj 2011, 10:05
|
|
|
Witam ponownie wczoraj po raz kolejny odwiedziłem punkt od serwisu klimy, Panowie pomierzyli ciśnienia i zalecili przepłukanie z zew. strony chłodnic, bo ponoć były za bardzo zabrudzone i mogło źle odprowadzać ciepło, czy coś takiego. Dodatkowo zmniejszyli trochę ilość gazu w układzie, także zobaczymy co dalej życie pokaże... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Maj 2011, 11:52
|
|
|
Zmniejszając ilość czynnika, zmniejsza się skuteczność klimy. Nie mam pojęcia po co to zrobili... Poza tym gdy czynnika jest za mało, to wentylator włącza się praktycznie co chwila, bo układ nie potrafi osiągnąć przewidzianych temperatur i musi być często chłodzony. Że nie ziębi (albo ziębi mniej) to już rzecz oczywista A jeśli do tego chłodnica nie ma przewiewu, to już w ogóle katastrofa Ciekaw jestem czy po takich zabiegach się coś poprawi. W końcu to Ford, tu wszystko jest możliwe... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
holek6
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2010 Posty: 10 Skąd: radom
|
Wysłany: 13 Maj 2011, 12:40
|
|
|
Ano właśnie poczekamy na słońce, korki i się zobaczy... Dzięki za odpowiedź... |
|
|
|
|
arkadiusz7600
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Arek
Wiek: 33 Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 11 Skąd: Zawady
|
Wysłany: 19 Cze 2011, 22:16
|
|
|
Mianowicie nie martw się porostu masz dobra ilość odczynnika w układzie i kompresor żeby stłoczyć go potrzebuje dużo siły wiec silnik podnosi automatycznie obroty i dlatego tez spalanie samochodu wzrasta. im mniejsza ilość odczynnika w układzie tym mniej chłodzi klima, a co do czujnika jest to czujnik ciśnieniowy, gdy ciśnienie wzrasta włącza on wentylatory po to by ciśnienie spadło. |
|
|
|
|
holek6
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2010 Posty: 10 Skąd: radom
|
Wysłany: 22 Cze 2011, 14:28
|
|
|
Witam ponownie, w kwestii mojego przypadku...dzisiaj byłem sprawdzić tą całą szczelność po kontraście i mam niestety plamę na pół chłodnicy... Także we wtorek czeka mnie wymiana chłodnicy... zamówiłem z firmy Behr (300 ,-) + 200 zł wymiana z napełnieniem...Oby to był, tzw. THE END... Pozdrawiam |
|
|
|
|
holek6
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2010 Posty: 10 Skąd: radom
|
Wysłany: 14 Lip 2011, 14:48
|
|
|
Witam,
Kontynuując wątek, klimka śmiga pięknie, ale żeby nie było za dobrze, mam cośnowego . W upały auto po przejechaniu na AC kilku km, na luzie ma obroty na poziomie 1000-1100. Nawet jeżeli chcę wychamowć silnikiem, to w momencie gdy obroty osiągają wartość ok. 1400 auto samo "przyspiesza" podtrzymując prędkość. Nawet gdy wyłącze AC sytaucja się nie zmienia i przy wyłączonej AC nie załącza się w ogóle wiatrak od chłodnicy. Ma ktoś coś podobnego ??? |
|
|
|
|
|