Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:48
[MK6] 1.4 TDCi - problemy po napełnieniu klimy
Autor Wiadomość
holek6 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: radom
Wysłany: 11 Maj 2011, 21:35   [MK6] 1.4 TDCi - problemy po napełnieniu klimy

Witam,
Dzisiaj miałem przyjemność uzupełnić czynnik chłodzący w ukł. klimatyzacji w mojej fieście z 2002 r. Okazało się że autko zaczęło fajnie chłodzić,ale pojawiła się żeby nie było za dobrze nowa zagadka :) Po przejechaniu kilku km od napełnienia klimy musiłem zgasić i ponowie odpalić auto, ku mojemu zdziwieniu obrotu czy to przy załączonej AC czy bez na biegu jałowym wynosiły 1000-1100, wcześniej przy stanie czynnika chłodz.ok. 270 g problem nie wystepował. Dodam jeszcze że przy załączonej klimie przy postoju na luzie potrafi trochę telepać autem. Ma ktoś coś podobnego ???
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Maj 2011, 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Maj 2011, 22:01   

Może czujnik włączenia klimy coś szwankuje - sterownik nie potrafi określić kiedy klima pracuje, a kiedy nie - podaje różne ilości paliwa wg humoru. Raz to jest za dużo, raz za mało.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
holek6 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: radom
Wysłany: 11 Maj 2011, 22:21   

W jaki sposób można to zdiagnozować??? Po podpięciu kompa powinno wywalić jakiś błąd???
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Maj 2011, 22:43   

Nie tyle błąd, co winno wskazać, że np. klima jest włączona wtedy, kiedy nie jest. Nic innego mi do głowy nie przychodzi.

Dla porównania - u mnie działy się takie szopki, że obroty po wciśnięciu sprzęgła szły pod 3000 po wyłączeniu klimy. Po prostu coś w aucie zgłupiało. Jakoś 3 lata temu miałem ten przypadek, do dziś się nie powtórzył i do dziś nie wiem na 100% z czego to się wzięło - tylko domniemuję :)

Poza tym w mk6 to bez komputera się już niewiele zrobi...
Spróbuj póki co tryb diagnostyczny sobie odpalić i zobaczyć czy nie masz jakichś błędów :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
holek6 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: radom
Wysłany: 13 Maj 2011, 10:05   

Witam ponownie wczoraj po raz kolejny odwiedziłem punkt od serwisu klimy, Panowie pomierzyli ciśnienia i zalecili przepłukanie z zew. strony chłodnic, bo ponoć były za bardzo zabrudzone i mogło źle odprowadzać ciepło, czy coś takiego. Dodatkowo zmniejszyli trochę ilość gazu w układzie, także zobaczymy co dalej życie pokaże...
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Maj 2011, 11:52   

Zmniejszając ilość czynnika, zmniejsza się skuteczność klimy. Nie mam pojęcia po co to zrobili... Poza tym gdy czynnika jest za mało, to wentylator włącza się praktycznie co chwila, bo układ nie potrafi osiągnąć przewidzianych temperatur i musi być często chłodzony. Że nie ziębi (albo ziębi mniej) to już rzecz oczywista :) A jeśli do tego chłodnica nie ma przewiewu, to już w ogóle katastrofa :D Ciekaw jestem czy po takich zabiegach się coś poprawi. W końcu to Ford, tu wszystko jest możliwe...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
holek6 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: radom
Wysłany: 13 Maj 2011, 12:40   

Ano właśnie poczekamy na słońce, korki i się zobaczy... Dzięki za odpowiedź...
 
 
arkadiusz7600 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Arek
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Zawady
Wysłany: 19 Cze 2011, 22:16   

Mianowicie nie martw się porostu masz dobra ilość odczynnika w układzie i kompresor żeby stłoczyć go potrzebuje dużo siły wiec silnik podnosi automatycznie obroty i dlatego tez spalanie samochodu wzrasta. im mniejsza ilość odczynnika w układzie tym mniej chłodzi klima, a co do czujnika jest to czujnik ciśnieniowy, gdy ciśnienie wzrasta włącza on wentylatory po to by ciśnienie spadło.
 
 
 
holek6 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: radom
Wysłany: 22 Cze 2011, 14:28   

Witam ponownie, w kwestii mojego przypadku...dzisiaj byłem sprawdzić tą całą szczelność po kontraście i mam niestety plamę na pół chłodnicy... Także we wtorek czeka mnie wymiana chłodnicy... zamówiłem z firmy Behr (300 ,-) + 200 zł wymiana z napełnieniem...Oby to był, tzw. THE END... Pozdrawiam
 
 
holek6 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: radom
Wysłany: 14 Lip 2011, 14:48   

Witam,

Kontynuując wątek, klimka śmiga pięknie, ale żeby nie było za dobrze, mam cośnowego :) . W upały auto po przejechaniu na AC kilku km, na luzie ma obroty na poziomie 1000-1100. Nawet jeżeli chcę wychamowć silnikiem, to w momencie gdy obroty osiągają wartość ok. 1400 auto samo "przyspiesza" podtrzymując prędkość. Nawet gdy wyłącze AC sytaucja się nie zmienia i przy wyłączonej AC nie załącza się w ogóle wiatrak od chłodnicy. Ma ktoś coś podobnego ???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.