Zamiast spawania mata szklana |
Autor |
Wiadomość |
Katra30
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Kamil
Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Maj 2011, 21:48 Zamiast spawania mata szklana
|
|
|
Co wy na to żeby zamiast spawania załatać próg matą szklaną żywicą i dobrze zabezpieczyć.Dodam,że długość rudej to jakieś 40 cm a szerokość ok 1.5cm.Nie wiem czy wygrzebywać dalej tą rudą ze środka przynajmniej część bo zaczyna mnie to wk......... za przeproszeniem |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 10:28
|
|
|
to ja odpowiem porównaniem ..rozumiem ze jak wypadnie Tobie zab to ulepisz sobie nowy z plasteliny i wstawisz w szczerbę ? wygladac bedzie prawie dobrze |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 11:34
|
|
|
Wszystko da się zrobić ale musisz mieć baczenie że będzie to miało charakter ozdobny, jak złapiesz gumę to o lewarku zapomnij bo wpadnie ci do środka, jedyne wyjście wtedy to lewarek-trójnóg albo łata w spraju przy niewielkich uszkodzeniach. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 13:35
|
|
|
Katra30, LOY Ci od odpisał idealnie,,,, jak masz rdze na progu to usuń, zabezpiecz, pomaluj - nie wiem po co mata, jak masz dziurę na wylot to mata Ci nie pomoże, tak jak TSRules pisze,,, lub na drodze Ci się autko na dziurze złamie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 15:36
|
|
|
Porównanie z plasteliną jest beznadziejne, bo o ile włókno szklane ma ogromne zastosowanie w motoryzacji, tak plastelina nie ma nic wspólnego z zabiegami dentystycznymi. Wszystko zależy od tego, na jaką skalę są pordzewiałe progi i czy miejsce jest dostępne itd. Jeśli jest mikrodziura w lipnym miejscu, to można włóknem - jeśli jest mała dziura w dostępnym miejscu to zrobić porządnie spawając, itd. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 16:07
|
|
|
Ja swoje progi trochę połatałem matą i żywicą jako rozwiązanie tymczasowe ale tylko po to, żeby nie lało się tam tyle wody i nie wchodziła ziemia. Uznałem, że do czasu wizyty u blacharza to będzie najlepsze rozwiązanie. |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 16:25
|
|
|
można tylko na jak długo ? Jak zamierzasz tym autem jeździć jeszcze kilka lat to blacharz, jak tylko przez rok to paćkaj mate i przynajmniej do środka się nie będzie lało i zbierało więcej wody. |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 19:58
|
|
|
moim zdeniem latanie calego progu zywica bedzie bardziej kosztowne od wymiany calego progu, a o wiele mniej roboty progi zewnetrzne nie maja za duzo wspulnego z sztywnoscia calego auta (jak sie teraz nie zlamalo to po lataniu zywica tez nie peknie) wiec nie ma co wymyslac glupot typu auto sie zlamie bo dopiero przy zgnitej kratownicy jest taka mozliwosc ostatnio sporo mam do czynienia z laminatami (syf i malaria) wiec troche teori i praktyki zdobylem jedyny plus... moja tez bedzie latana laminatem, ale nie epoksyda bo jest za slaba i szybko woda ja wyplukuje, ja stosowac bede zywice chemoodporne, o podwyzszonej przyczepnosci poliestrowa i na nadkolach, to najslabszy punkt Mk4 i 5 |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 20:06
|
|
|
ElGrey napisał/a: | przy zgnitej kratownicy | Chyba autobus masz na myśli, osobówki a w szczególności Fiesty, mają chyba jednak podłużnice... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 23:25
|
|
|
no nie, konstrukcja jest nastepujaca, prog wewnetrzny - popularnie nazywana kratownica (elemet pionowy w wewnatrz progow) - prog zewnetrzny, ta czesc ktora nam najszybciej gnije, a podluznice usztywniaja podloge, swoja droga sa z blachy 3 mm i gnija w miejscu zgrzewania |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 23:47
|
|
|
A moim zdaniem, to łatanie progów matą, to przysłowiowe "owijanie gówna w papierek"... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 10:34
|
|
|
jak masz mala dziure to mozna, ale jak wyzej, jesli ubytki sa duze, zakladac nowe progi. szybciej i taniej, wiec po co babrac sie w tym smrodzie |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 11:36
|
|
|
ja pamiętam jak zmieniałem opony to oponiarz "specjalista" mnie straszył "panie jak próg zniszczony to prędko auto pan zmieniaj" |
_________________
|
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 11:50
|
|
|
Ja miałem dziurkę w progu 30mm na 20mm. Wyciekłem Boszem równy prostokąt 35mm na 25mm tak by nie było rudej. Potem przejechałem papierem porysowałem dla lepszej przyczepności zakonserwowałem od środka farbą do podwozi. No i później wata szklana. Trzyma już 3 lata. Fakt faktem lewarka już tam nie podpieram. Morze i by wytrzymało ale nie chcę się przekonywać. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 22:36
|
|
|
TomeX500 napisał/a: | Porównanie z plasteliną jest beznadziejne, bo o ile włókno szklane ma ogromne zastosowanie w motoryzacji, tak plastelina nie ma nic wspólnego z zabiegami dentystycznymi. Wszystko zależy od tego, na jaką skalę są pordzewiałe progi i czy miejsce jest dostępne itd. Jeśli jest mikrodziura w lipnym miejscu, to można włóknem - jeśli jest mała dziura w dostępnym miejscu to zrobić porządnie spawając, itd. |
włókno ma ogromne zastosowanie w kajakach i kiblach toi toi ..i nie pisz mi proszę o nadwoziach samochodowych z laminatów bo pewnie zdazyłem wiecej o ich budowie zapomniec niz ty sie dowiedziałes..napisał ze jego mini dziura ma 40 cm ..przeczytaj najpierw ze zrozumieniem temat w którym MUSISZ cos napisac .
i srać na lewarek ..jesli rdza bedzie tu ,mata tam to pomysl jaka sztywnosc ma Twój samochód ,sztywnosc na zakretach ,sztywnosc w przypadku uderzenia czy dachowania . progi w samonosnym nadwoziu maja dosc powana funkcje usztywniajaca . |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 23:08
|
|
|
LOY napisał/a: | jesli rdza bedzie tu ,mata tam to pomysl jaka sztywnosc ma Twój samochód ,sztywnosc na zakretach ,sztywnosc w przypadku uderzenia czy dachowania |
Przecież próg zewnętrzny (bo o nim mowa) ma tyle do sztywności co pozostałe części blacharki np. maska, błotnik itp. nie straszmy ludzi |
_________________
|
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 16:17
|
|
|
LOY napisał/a: | włókno ma ogromne zastosowanie w kajakach i kiblach toi toi ..i nie pisz mi proszę o nadwoziach samochodowych z laminatów bo pewnie zdazyłem wiecej o ich budowie zapomniec niz ty sie dowiedziałes..napisał ze jego mini dziura ma 40 cm ..przeczytaj najpierw ze zrozumieniem temat w którym MUSISZ cos napisac .
i srać na lewarek ..jesli rdza bedzie tu ,mata tam to pomysl jaka sztywnosc ma Twój samochód ,sztywnosc na zakretach ,sztywnosc w przypadku uderzenia czy dachowania . progi w samonosnym nadwoziu maja dosc powana funkcje usztywniajaca . |
Ty dużo gadasz, a zawartość toitoia z tego jest. Co kogo obchodzi kiedy miałeś do czynienia z czymkolwiek? O mnie nic nie wiesz i niech tak zostanie. Napisałem plusy i minusy włókna, tak dla ogólnej informacji - wnioski należy wyciągnąć samemu. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 19:12
|
|
|
TomeX500, jak LOY robił przy autach, to ty jeszcze na stojąco pod stół wchodziłeś... Odpuść trochę. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 19:34
|
|
|
Hah. Dobre. Darujcie sobie docinki, nie wiecie wszystkiego i nigdy nie będziecie wiedzieli i nie zachowujcie się tak, jakbyście pozjadali wszystkie umysły. Trochę pokory. Pierwszy post Loya w tym temacie był maksymalnie nietrafiony i chyba uraziłem jego delikatną dumę, że się tak rzuca, bo inaczej się tego wytłumaczyć nie da. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 20:49
|
|
|
Już wystarczy Panowie tych wycieczek osobistych.
Jak i kiedy robimy to już prakycznie powiedziano.
Może na tej podstawie owner wybierze sobie sposób poradzenia z dziurawymi progami.
Trzymajmy się tematu
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
|