Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: glowica, uszczelka glowicy

[Inny] wymiana uszczelki głowicy renault 19 1.4
Autor Wiadomość
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Maj 2011, 12:41   [Inny] wymiana uszczelki głowicy renault 19 1.4

Wiem, to nie Fiesta, ale nie mam gdzie zapytać więc pytam tu.

Chce pomóc koledze wymienić uszczelkę pod głowicą, on jest po zawce mechanicznej ale nigdy tego nie robił. Ja wymieniałem w silniku 1.3i.

Tylko naszły mnie wątpliwości bo 1.3 ma wałek rozrządu w kadłubie a Renówka ma chyba w głowicy.
Czy ktoś może zna ten silnik i może mi potwierdzić czy trzeba rozbierać rozrząd?

[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 12:43 ]
renówka silnik 1.4 rok 1990 :D
Allegro podaje rózne głowice na jednej jest wałek na innej nie ma ;/
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Maj 2011, 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 3 Maj 2011, 18:13   

Zależy czy będzie dawał głowicę do szlifu czy nie. Jeśli nie będzie dawał do szlifu to wystarczy ściągnąć tylko pasek rozrządu. Jeśli zaś będzie dawał do szlifu to będzie musiał ściągnąć wałek rozrządu no chyba że zakład gdzie będzie szlifował głowicę powie że nie trzeba ściągać.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Maj 2011, 18:18   

do 19 dawali stare OHV ki i nowsze OHC na dzwigienkach wałka wyjmowac nie musisz ale nie jest to jakis duzy problem rozrzad rozpiac musisz daj nowy pasek rozrzadu i zrob sobie znaki na kołach zebys szukac nie musiał oczywiscie zrob sobie zdjecia co i gdzie było załozone
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Maj 2011, 18:27   

kuba87,
Tam jest łańcuch i zamierzamy zostawić stary, głowica prawdopodobnie pójdzie do szlifu, ale kolega uparł się aby zostawić stare śruby od głowicy i nie dawać nowych, dla mnie to głupota..
Zobacze po zdjęciach silnika, bo wydaje mi sie ze tam nie ma wałka w głowicy
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Maj 2011, 18:34   

jak jest aparat zapłonowy na głowicy to masz OHC i jest pasek a jak aparat masz na silniku
to jest OHV i wałek zostaje
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Maj 2011, 18:37   



to jest ta głowica



a to jest silnik.

Nie mam go teraz pod domem. Wiec nie wiem w czym jest aparat, zobacz po zdjęciu :P
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Maj 2011, 18:38   

OHV sciagasz samą głowice wałek jest w bloku
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Maj 2011, 18:40   

kuba87 napisał/a:
OHV sciagasz samą głowice wałek jest w bloku

no to fajnie, dużo roboty nie będzie. :D

[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 18:59 ]
aha a tylko jedno pytanie czy głowica jest żeliwna czy aluminiowa?
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 3 Maj 2011, 22:45   

Cytat:
ale kolega uparł się aby zostawić stare śruby od głowicy i nie dawać nowych, dla mnie to głupota..


A niby czemu nie dawać starych. Jak w dobrym stanie to śmiało można zostać.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 3 Maj 2011, 22:48   

zawsze daje sie nowe śruby
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:04   

Podaj powód.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:06   

Maki napisał/a:
Podaj powód.

stare po dociągnięciu wydłużają się, i przy ponownym przykręcaniu mogą się zerwać.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:11   

Śruby które są próby co najmniej 10,9 mają się wydłużyć. Nie chce mi się wierzyć. Zresztą na tą ilość głowic co miałem do czynienia zawsze dawane były stare śruby.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:16   

Maki napisał/a:
Zresztą na tą ilość głowic co miałem do czynienia zawsze dawane były stare śruby.

to są jakieś fuszerki,
Śruby dokręca się z dużą siłą, są one długie i stosunkowo cienkie, zostają one poddane dużej siły skręcającej.
Powiedz mi że o zmęczeniu materiału też nie słyszałeś?
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:16   

Maki napisał/a:
Śruby które są próby co najmniej 10,9 mają się wydłużyć. Nie chce mi się wierzyć. Zresztą na tą ilość głowic co miałem do czynienia zawsze dawane były stare śruby.

w zetecu nie wymieniłem śrub i jedna pękła . a po porównaniu reszty do nowych, były dłuższe o ok.2mm
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:36   

Niech ci będzie. Jakiś tam powód wymiany tych śrub na nowe jest. Więc dobrze jest sprawdzić ile stare śruby się wydłużyły.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:41   

Maki napisał/a:
Więc dobrze jest sprawdzić ile stare śruby się wydłużyły.

tak dobrze mówisz, ale trzeba mieć do czego porównać długość śrub.
Wiec jesli nie kupisz nowych to nie porównasz :P
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 4 Maj 2011, 19:45   

A od czego masz dane producenta.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 4 Maj 2011, 19:59   

a skąd wiesz kto wyprodukował sruby aktualnie zamontowane w silniku?
producent fabrycznie mogł zrobić np o 1mm dłuzsze sruby zeby nie podpadało o plagiat ?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 4 Maj 2011, 20:16   

Niby tak. Dobra niech będzie po części mnie przekonaliście że lepiej dać nowe śruby (choć nigdy nie dawałem)
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Brak nowych postów [MK3] Wymiana uszczelki głowicy - szpilki
sawcio1234 Mechanika 4 28 Mar 2007, 07:10
sawcio1234


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.