Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Zamknięty przez: van
21 Gru 2016, 21:16
mk1 "Czas kuć metal i krzesać iskry"
Autor Wiadomość
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Maj 2011, 20:54   

Roman.
Dokładnie mówiąc miejsce w którym masz teraz aku jest totalnie dodupy
Aku powinien być miedzy osiami i maksymalnie jak najniżej. Daj go od razu za fotelem pilota. Pamiętaj ze musi być obudowany itd ( jeśli będzie zwykły kwasiak )
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 3 Maj 2011, 20:55   

1.1 :) ogarnij najpierw TD , ten poczeka na Ciebie :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 3 Maj 2011, 21:00   

No masz rację Piter tak jak mam teraz jest chooojowo :yes:

PAsztet się nie spieszy - pewnie do następnego urlopu :|

Jeszcze może sie ktoś wypowie co do tej nieszczęsnej vacum pompy przez którą wiatrak nichuchu nie wchodzi??

PRzy samej pompie bez serva jest zbędna - z moich przemyśleń(nie jestem w tym zbyt dobry) wynika, że zaślepka i brak vacum powinien przejść. Ale nie rozbierałem tego nigdy i nie znam nikogo kto by wyrzucał ją??

[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 22:03 ]
A i czemu ja piszę w projektach??

Same "Kasztany" tutaj dumam nawet do nowo co kupionej fajnej brązowej już po tygodniu gnojowóz robię :|
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 3 Maj 2011, 21:05   

Szkorup napisał/a:
Pasy umyj w wodzie z mydłem ( ciepłej )
Według mnie lepiej w proszku "E"... :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Maj 2011, 22:58   

Romek pamietaj o tym ze VC jest napedzane walkiem rorzadu jest tam trzpien ktory trzeba wywalic... a za razem musisz zmienic odprowadzanie oleju... bo VC jest smarowane z glowicy... sama zaslepka to nic.... musisz miec blaszke dorobiona pod to, dalej wygrawerowane rowki pod oring lub inny uszczelniacz + sylikon.... bo w odmi przedniej jest splyw oleju...
Chlodnica oleju z skoda Rapid 130.... jest zjebiscie gruba i to samo zolwik mial u siebie jak dobrze pamietam .... :)
Gratulacjie dobrej budy a w sumie idealnej.... jednak na twoim miejscu maja taka bude terzeba bylo dzwonic bo bys dostal demnie 1.6 16V i dalsze isnrtrukcje co i jak... :)

Do zobaczyska nie dlugo w WLKP :yes:
_________________

 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 4 Maj 2011, 09:57   

Romek, bardzo sie ciesze, ze moglem Cie w koncu odwiedzic i fieste przekazac akurat Tobie ;)
A tutaj jeszcze mala pamiatka oraz oficjalne przekazanie:

Dzialaj chlopie ostro :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Maj 2011, 10:42   

spy foto z romana parkingu. :) Widzę na swapy to masz tam w tle z 3 auta. A ile pewnie jeszcze pochowanych w garażu heh.
Byle do przodu :]
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
kostek88wjcz 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 488
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 4 Maj 2011, 12:04   

Co ja moge powiedziec .. fajnie ze to własnie TY jestes teraz nowym jeździcem Qzynowej MK1 . Szkoda tylko projektu z silnikiem z motoru ale widze Qzyn zadowolony wiec jest luzik :) . Widze ze mocowanie silnika jest bardzo podobne jak w n7a przynajmniej tej łapy . Mam prośbę zrobiłbyś zdjecie jak masz ogarnietą chłodnice ??? Powodzenia przy dalszych pracach doping z mojej strony gwarantowany .
_________________
Fiesta Ruless :)

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 4 Maj 2011, 14:19   

Rkalitka napisał/a:
A i czemu ja piszę w projektach??...... już po tygodniu gnojowóz robię :|

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :rotfl: ...
Działaj Roman, działaj :ok:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 4 Maj 2011, 18:21   

Fordon napisał/a:
Romek pamietaj o tym ze VC jest napedzane walkiem rorzadu jest tam trzpien ktory trzeba wywalic.


Czy ten trzpień wyjmę po demontażu vacum czy muszę wałek rozrządu zwalać??
Fordon napisał/a:
rzeba wywalic... a za razem musisz zmienic odprowadzanie oleju


Nie bardzo rozumiem - odpowietrzenie idzie od pokrywy zaworów do bloku i rozdziela się trójnik który dochodzi do vacum(chyba spływ oleju z vc) nie wystarczy zaślepić tej rurki??

Fordon napisał/a:
musisz miec blaszke dorobiona pod to, dalej wygrawerowane rowki pod oring lub inny uszczelniacz + sylikon.... bo w odmi przedniej jest splyw oleju.


Można uciąć vc 3-4cm od głowicy i przyspawać zaślepkę i wylatuje problem dorabiania zaślepki z oringiem??

Fordon napisał/a:
terzeba bylo dzwonic bo bys dostal demnie 1.6 16V i dalsze isnrtrukcje co i jak...


Dzięki ale plan od początku był z ropniakiem :yes:

Qzyn napisał/a:
omek, bardzo sie ciesze, ze moglem Cie w koncu odwiedzic i fieste przekazac akurat Tobie ;)
A tutaj jeszcze mala pamiatka oraz oficjalne przekazanie:


Też się cieszę, że mnie odwiedziłeś i jeszcze raz wielkie dzięki :yes:

Tommur napisał/a:
spy foto z romana parkingu. Widzę na swapy to masz tam w tle z 3 auta. A ile pewnie jeszcze pochowanych w garażu heh.



no Tomek masz trochę racji :V:


kostek88wjcz napisał/a:
Widze ze mocowanie silnika jest bardzo podobne jak w n7a przynajmniej tej łapy . Mam prośbę zrobiłbyś zdjecie jak masz ogarnietą chłodnice ??? Powodzenia przy dalszych pracach doping z mojej strony gwarantowany


Bo poduszkę mam z escorta więc może być bardzo podobnie :yes:
Jak będę w domu to mogę Ci porobić zdjęcia ale teraz niestety nie

DziDzia napisał/a:
Działaj Roman, działaj


Teraz działam merytorycznie....znaczy badam sprawę co i jak a jak wrócę do domu to będę miał zapał do pracy...chyba :rotfl:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
kostek88wjcz 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 488
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 5 Maj 2011, 22:49   

W takim razie czekam na foty :) zapału zycze :)
_________________
Fiesta Ruless :)

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 8 Maj 2011, 18:21   

Z braku laku i kit dobry...tak ponoć mawiają.
Dlatego i ja nie mając dostępu do auta i dłubania przy ważniejszych rzeczach zabrałem się za pierdoły i umyłem sobie pasy wczoraj.

Może nie jakoś super ale już się nie kleją od brudu :yes:







może za dwa tygodnie uda mi się na weekend wyrwać i trochę pomodzić dalej :)

PS: Szukam chłodnicy oleju z podstawką pod filtr i wężami. Czy ktoś ma na sprzedaż??
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Maj 2011, 18:54   

Rkalitka napisał/a:
Z braku laku i kit dobry...tak ponoć mawiają.


Jak się nie ma co się lubi , to się kradnie co popadnie :)

Pogadaj z Mafiosem i Elemelkiem , oni mieli takie cuda , albo z Piterem , a raczej z Sową

Jakby z łodzi , to Ci w następny weekend do Poznania zawiozę .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 8 Maj 2011, 20:16   

Sowcia ma ale nie odda choćby hoo hoo :yes:

No może chłopaki z Łodzi coś mają a jak nie to czeka mnie wyprawa na złomowisko chyba
:|
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Maj 2011, 20:24   

albo allegro - podstawka pod filtr nie powinna byk droga .

A chłodnica i węże to się wymyśli :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Maj 2011, 13:11   

Rkalitka napisał/a:
Sowcia ma ale nie odda choćby hoo hoo :yes:

hehe nie dziwię się :hihihi:

Roman, jadę na weekend do Boszkowa. Wyłaz z garażu i wpadaj na flaszkę :)
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 22 Maj 2011, 22:24   

Wczoraj i dzisiaj byłem w domku i udało się stworzyć kilka baboli w fieście, które być może kiedyś zadziałają(trudno w tym momencie powiedzieć czy na korzyść czy niekorzyść :| )


Nie zdążyłem ogarnąć Brązowej na YTP więc już mi się średnio spieszy, toteż mogę trochę spokojniej poogarniać kilka problemowych spraw.

I tak po kolei udało mi się wczoraj wyrzeźbić nową pompę hamulcową, wyrzucić Vacum pompę, zamontować chłodnicę i wentylator na właściwym miejscu :jupi:

Pompa hamulcowa z mk1 wraz ze serwem nie dość, że już nie była zbyt wydajna to jeszcze strasznie dużo miejsca zajmowała dlatego ustąpiła miejsce pompie 22mm z golfa mk3 1.9TDI
Bez serwa :V:

Wzmocnienie ściany grodziowej może nie jest zbyt rozległe ale z blachy chyba 3 czy 4mm dodatkowo pozaginanej przykręconej w czterech punktach i obspawanej do budy :)

Nie zdążyłem odpowietrzyć to też nie wiem czy ściana będzie mocno pracowała przy deptaniu...

Vacum po odkręceniu okazało się, że popychacz wyjdzie tylko górą dlatego z braku ochoty rozkrecania właka rozrządu i połowy silnika wyrżnąłem wystający popychacz z głowicy i zaślepiłem słusznej rozmiarów zaślepką(6-7mm) z potrójną warstwą bristolu za uszczelniacz(pocieknie to się poprawi)

Spływ oleju zaślepiony a w zamian sporo miejsca na chłodnicę i wentylator peace

kilka fotosów:

Zaślepka wycięta z kątownika z zetora :fajka:



pompa z gofra już na swoim miejscu



Tutaj widać wzmocnienie, które dałem, część śrub i mój spaw.....kurcze coraz mniej gilowaty :jupi:


Ścięty popychacz - zobaczymy w praktyce ale krzywka do niego nie będzie dochodziła, on sam nie powinien się "cofać" ale to się w praktyce okaże...



Tutaj fota mojego trójnika olejenia turbiny i ciśnienia oleju - uff jak to dobrze, że zostało kilka elementów po ostatnim remoncie hydrauliki w domu :V:



No i pompa od frontu....widać redukcję, którą musiałem zastosować( wmk1 3 otwory m10x1 i jeden m12x1 a w gofrze 4 otwory m10x1). Jest to też największy żal jak tokarz z 30letnim doświadczeniem spiermandolił głupią redukcję i zrobił mi dwugwint wewnątrz(wkręciłem rurkę i zobaczymy czy uszczelni, gwint się przeciągnął ale trzyma mocno). Do tego głupi Pulek nie chciał się przyznać do błędu i mi kit wciskał :krzesłemgo: Jak widać chałtura dopada nas zewsząd old



Tyle się udało zrobić wczoraj i troszkę dzisiaj. Nie próbowałem go odpalać, bo i po co. NA spokojnie następnym razem do poskładania intercooler, dolot, odpowietrzenie, tłumik, zbieżność, akumulator, pasy.......dużo pierdół :bezradny:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23 Maj 2011, 09:18   

Rkalitka napisał/a:
(wkręciłem rurkę i zobaczymy czy uszczelni, gwint się przeciągnął ale trzyma mocno)
to jak zostaly ci czesci po hydrauliku to i moze troche pakul zostawil :) owiniesz i bedzie :ok:
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
mefis_radom 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Radom
Wysłany: 23 Maj 2011, 12:00   

Hmmm a tak sie zastanawiam, czemu nie dałes po prostu oryginalnej pompy oleju z td z chłodnicą i wyjściem na olejenie turbiny.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Maj 2011, 15:29   

mefis_radom, - bo nie miał takowej ? ( a ta od mondeo wychodziła w przekładni kierowniczej )

Roman - jestem z Ciebie dumny :)

Co do popychacza - sprawdzaj czy nie wybije dziury w uszczelnieniu ( zaślepce ) miałem tak z niewyjętym popychaczem od pompy paliwa w CVH )

Trójnik wygląda solidnie i skąś znam ten patent :cojest:

Jeżlei chodzi o pompę hamulcową - zobaczysz , czy będzie lepiej , ale moim zdaniem powinno .

Część ludzi pewnie dostanie zawału czytając posty Romana i oglądając foty , ale ja widzę i wiem , że jest wszystko oki :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 22:23
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 01:02
fiestaRS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Przyklejony: Baza noclegowa na czas zlotu
Informacje i rezerwacje miejsc
trzeci V Wiosenny Zlot FiestaKlubPolska - Ułęż 2009 / 29-31.05.09 99 29 Maj 2009, 10:17
a1topgear
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.