Przesunięty przez: szynszyl 11 Lut 2013, 22:57 |
[MK4] Swap na 1.7 z Pumy |
Autor |
Wiadomość |
MatiMK4
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30 Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: Niedźwiadna
|
Wysłany: 11 Lut 2013, 20:26 [MK4] Swap na 1.7 z Pumy
|
|
|
Witam. Przejdę od razu do rzeczy. Mam kompletnie zatarty silnik od forda fiesty 1.25 z klimą. Otóż, znalazłem silnik od forda pumy 1.7. Czytałem na forum, pytałem się również kolegów (za co bardzo dziękuję), lecz jednak chciałbym się dopytać tak, bym zabrał wszystko co będzie mi potrzebne. Otóż, sprzedawca mówi mi, że skrzynia oraz sprzęgło z 1.25 75hp nie będzie pasowała do pumy 1.7 16v 125hp. Cóż, z tego co czytałem, skrzynia, sprzęgło, alternator i rozrusznik będą pasowały, lecz jednak, chciałbym się zapytać ekspertów, czyli was. W środę, jadę by wymontować serduszko z pumy i wiem, że niezbędne mi będzie silnik z kolektorami całym układem dolotowym (jest większy) oraz kompletną wiązkę elektryczną silnika wraz z komputerem przepływką. Z tego co mi wiadomo, pompa klimy i wspomagania tez będzie pasowała z 1.25 . Całe zawieszenie jest z mk4 więc, czy poza łapami silnika, jeszcze coś muszę wymieniać ? Jeżeli czegoś nie wypisałem, bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie. |
_________________ "Gdyby siła miała znaczenie to słoń a nie lew byłby królem dżungli ..." |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Lut 2013, 06:42, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 11 Lut 2013, 20:48
|
|
|
Liczysz się z tym, że 1.7 dostawało w dupę nieraz w swoim życiu i warto zajrzeć do silnika?
Puma ma takie samo zwieszenie, jak Sport mk5, czyli nieco sztywniejsze od mk4. Jedyna różnica o jakiej wiem to nieco krótsze/twardsze sprężyny. |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
MatiMK4
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30 Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: Niedźwiadna
|
Wysłany: 11 Lut 2013, 21:07
|
|
|
Tak, liczę się z tym. Lecz chodzi mi tu bardziej o osprzęt silnika. Co może zostać z mk4 a co muszę mieć z pumy by wszystko gadało. |
_________________ "Gdyby siła miała znaczenie to słoń a nie lew byłby królem dżungli ..." |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 11 Lut 2013, 22:14
|
|
|
MatiMK4, jeśli silnik z Pumy będzie miał koło zamachowe to sprzęgło z dociskiem 1.25 nie podejdą, a na kole zamachowym z 1.25 będzie Ci żarło sprzęgło niemal w oczach... Lepiej zainwestuj w kompletne sprzęgło z 1.7... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
|
MatiMK4
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30 Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: Niedźwiadna
|
Wysłany: 12 Lut 2013, 13:32
|
|
|
Rozumiem. O taką właśnie pomoc mi chodziło. Czyli mówiąc najprościej... Najlepiej kupić cały silnik z osprzętem + skrzynia i sprzęgło od puma 1.7 i nie zawracać sobie dupy ? Całe zawieszenie mam wymienione na gazowe, sprowadzałem sobie z niemiec ale nie zdradzę firmy, ponieważ jak wszystko wsadzę do fiesty to zrobię szczegółowy spis oraz opis auta na forum. Poza tym, całe hamulce zapobiegawczo przeszczepiłem z escorta. Zastanawiam się jedynie nad sprężynami, ponieważ dostałem oryginalne takie jakie są w mk4 a chciałbym ją posadzić troszkę przy ziemi, żeby nie latała jak szalona a żaden "german style" mnie nie interesuje. Cóż, zapowiada się dużo pracy przede mną, ale mam nadzieję, że będzie warto Jeszcze chciałbym się jedynie zapytać, czy ktoś może mi mniej więcej powiedzieć, co nadaje się z silnika mk4 1.25 do pumy 1.7 ? Bo jeżeli nic, to nie będę zawracał sobie głowy a części z mk4, znajdą się na giełdzie Pozdrawiam |
_________________ "Gdyby siła miała znaczenie to słoń a nie lew byłby królem dżungli ..." |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 12 Lut 2013, 13:38
|
|
|
Skrzynie sobie zostaw, nie potrzebujesz pumowej.
MatiMK4 napisał/a: | Całe zawieszenie mam wymienione na gazowe, sprowadzałem sobie z niemiec ale nie zdradzę firmy |
Hmmm a od innych oczekujesz pomocy, wiedzy i szczegolow |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
MatiMK4
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30 Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: Niedźwiadna
|
Wysłany: 12 Lut 2013, 13:41
|
|
|
Oj przepraszam Proszę mi wybaczyć, ale obiecuję, że do końca następnego tygodnia wszystko podam jak na srebrnej tacy Jestem młody to jeszcze mi trochę kultury brakuje, ale szybko się uczę i poprawie swoje zachowanie. Dobra, no i już parę stówek taniej. To znakiem tego, sprzęgło, silnik + osprzęt biorę a sprzęgło może zostać od 1.25, tak ? |
_________________ "Gdyby siła miała znaczenie to słoń a nie lew byłby królem dżungli ..." |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 12 Lut 2013, 13:46
|
|
|
Silnik, osprzet, sprzeglo, wiazka silnikowa i komputer - 1.7
Skrzynia - 1,25
Mocowania mozesz zostawic
polosie zostaja
Hamulce i zawias - masz.
Co do amorkow to spoko - tylko Ci zwrocilem uwage bo zaskoczyc to raczej nie zaskoczysz - albo kupiles odpowiedniki seryjnych gazowe, albo tuningowe albo rajdowe. Z kazdej opcji jest kilka firm i juz |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 12 Lut 2013, 14:09
|
|
|
MatiMK4 napisał/a: | a sprzęgło może zostać od 1.25, tak ? | Pisałem Ci już że nie może, docisk i sprzęgło z 1.25 nie pasują do zamachu 1.7... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 12 Lut 2013, 15:09
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Skrzynie sobie zostaw, nie potrzebujesz pumowej.
MatiMK4 napisał/a: | Całe zawieszenie mam wymienione na gazowe, sprowadzałem sobie z niemiec ale nie zdradzę firmy |
Hmmm a od innych oczekujesz pomocy, wiedzy i szczegolow |
Gwiazdor celebryta ?? Co tu nie zdradzać firmy albo pewnie masz bilsteina sasha koni albo jakieś inne to cyba nie zrobi wrażenia na nikim no chyba że będziesz miał airride mi takowe marzy się P |
|
|
|
|
MatiMK4
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30 Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: Niedźwiadna
|
Wysłany: 12 Lut 2013, 15:39
|
|
|
Airride to ja może sobie kupię w następnym wcieleniu Gwiazdor - celebryta :D:D:D:D:D :D:D:D:D:D:D to było boskie. Bardzo dziękuję. Nie, amortyzatory nie są jakiejś "gwiazdorskiej" firmy, ale naprawdę są dobre Cóż, jedni piszą weź skrzynie, inni zostaw. Dlatego bezpieczniej będzie, jak wezmę od pumy. A później napiszę, przymiarki każdej ze skrzyń, by rozwiać wątpliwości No dobra, to nie pozostaje mi nic innego, jak spakować narzędzia i jutro rozebrać pume i wpakować wszystko do mojej skorupy Dzięki wielkie za pomoc. |
_________________ "Gdyby siła miała znaczenie to słoń a nie lew byłby królem dżungli ..." |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 12 Lut 2013, 16:09
|
|
|
MatiMK4 napisał/a: | jedni piszą weź skrzynie, inni zostaw. | MatiMK4, tutaj nikt nie pisał że skrzynię masz brać z Pumy... SPRZĘGŁO ma być z Pumy... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Wisni@
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 12 Lut 2013, 16:15
|
|
|
MatiMK4, Masz wsszystko podane na tacy w tym temacie To czego tu jeszcze nie kminić |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
|
|
|
|
|
MatiMK4
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30 Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: Niedźwiadna
|
Wysłany: 12 Lut 2013, 16:26
|
|
|
Jest oki Już wszystko zrozumiałem. Co do skrzyni to niepotrzebnie wyrwałem, ponieważ o skrzynię pytałem się innych ludzi i bezsensu tu pisałem. Oki. wielkie dzięki za pomoc. Zabieram się do pracy. Odezwę się za tydzień/dwa. Pozdrawiam |
_________________ "Gdyby siła miała znaczenie to słoń a nie lew byłby królem dżungli ..." |
|
|
|
|
|