Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: swap

Przesunięty przez: szynszyl
11 Lut 2013, 22:57
[MK4] Swap na 1.7 z Pumy
Autor Wiadomość
MatiMK4 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Niedźwiadna
Wysłany: 11 Lut 2013, 20:26   [MK4] Swap na 1.7 z Pumy

Witam. Przejdę od razu do rzeczy. Mam kompletnie zatarty silnik od forda fiesty 1.25 z klimą. Otóż, znalazłem silnik od forda pumy 1.7. Czytałem na forum, pytałem się również kolegów (za co bardzo dziękuję), lecz jednak chciałbym się dopytać tak, bym zabrał wszystko co będzie mi potrzebne. Otóż, sprzedawca mówi mi, że skrzynia oraz sprzęgło z 1.25 75hp nie będzie pasowała do pumy 1.7 16v 125hp. Cóż, z tego co czytałem, skrzynia, sprzęgło, alternator i rozrusznik będą pasowały, lecz jednak, chciałbym się zapytać ekspertów, czyli was. W środę, jadę by wymontować serduszko z pumy i wiem, że niezbędne mi będzie silnik z kolektorami całym układem dolotowym (jest większy) oraz kompletną wiązkę elektryczną silnika wraz z komputerem przepływką. Z tego co mi wiadomo, pompa klimy i wspomagania tez będzie pasowała z 1.25 . Całe zawieszenie jest z mk4 więc, czy poza łapami silnika, jeszcze coś muszę wymieniać ? :bezradny: Jeżeli czegoś nie wypisałem, bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie. :gitarzysta:
_________________
"Gdyby siła miała znaczenie to słoń a nie lew byłby królem dżungli ..."
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Lut 2013, 06:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 11 Lut 2013, 20:48   

Liczysz się z tym, że 1.7 dostawało w dupę nieraz w swoim życiu i warto zajrzeć do silnika?
Puma ma takie samo zwieszenie, jak Sport mk5, czyli nieco sztywniejsze od mk4. Jedyna różnica o jakiej wiem to nieco krótsze/twardsze sprężyny.
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
MatiMK4 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Niedźwiadna
Wysłany: 11 Lut 2013, 21:07   

Tak, liczę się z tym. Lecz chodzi mi tu bardziej o osprzęt silnika. Co może zostać z mk4 a co muszę mieć z pumy by wszystko gadało.
_________________
"Gdyby siła miała znaczenie to słoń a nie lew byłby królem dżungli ..."
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 11 Lut 2013, 22:14   

MatiMK4, jeśli silnik z Pumy będzie miał koło zamachowe to sprzęgło z dociskiem 1.25 nie podejdą, a na kole zamachowym z 1.25 będzie Ci żarło sprzęgło niemal w oczach... Lepiej zainwestuj w kompletne sprzęgło z 1.7...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 12 Lut 2013, 06:40   

hmmm lepiej nie trac czasu na słabsze sprzęgło tylko zamontuj nowe seryjne
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
MatiMK4 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Niedźwiadna
Wysłany: 12 Lut 2013, 13:32   

Rozumiem. O taką właśnie pomoc mi chodziło. Czyli mówiąc najprościej... Najlepiej kupić cały silnik z osprzętem + skrzynia i sprzęgło od puma 1.7 i nie zawracać sobie dupy ? Całe zawieszenie mam wymienione na gazowe, sprowadzałem sobie z niemiec ale nie zdradzę firmy, ponieważ jak wszystko wsadzę do fiesty to zrobię szczegółowy spis oraz opis auta na forum. Poza tym, całe hamulce zapobiegawczo przeszczepiłem z escorta. Zastanawiam się jedynie nad sprężynami, ponieważ dostałem oryginalne takie jakie są w mk4 a chciałbym ją posadzić troszkę przy ziemi, żeby nie latała jak szalona a żaden "german style" mnie nie interesuje. Cóż, zapowiada się dużo pracy przede mną, ale mam nadzieję, że będzie warto ;) Jeszcze chciałbym się jedynie zapytać, czy ktoś może mi mniej więcej powiedzieć, co nadaje się z silnika mk4 1.25 do pumy 1.7 ? Bo jeżeli nic, to nie będę zawracał sobie głowy a części z mk4, znajdą się na giełdzie :) Pozdrawiam
_________________
"Gdyby siła miała znaczenie to słoń a nie lew byłby królem dżungli ..."
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 12 Lut 2013, 13:38   

Skrzynie sobie zostaw, nie potrzebujesz pumowej.
MatiMK4 napisał/a:
Całe zawieszenie mam wymienione na gazowe, sprowadzałem sobie z niemiec ale nie zdradzę firmy

Hmmm a od innych oczekujesz pomocy, wiedzy i szczegolow :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
MatiMK4 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Niedźwiadna
Wysłany: 12 Lut 2013, 13:41   

Oj przepraszam :) Proszę mi wybaczyć, ale obiecuję, że do końca następnego tygodnia wszystko podam jak na srebrnej tacy :) Jestem młody to jeszcze mi trochę kultury brakuje, ale szybko się uczę i poprawie swoje zachowanie. Dobra, no i już parę stówek taniej. To znakiem tego, sprzęgło, silnik + osprzęt biorę a sprzęgło może zostać od 1.25, tak ?
_________________
"Gdyby siła miała znaczenie to słoń a nie lew byłby królem dżungli ..."
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 12 Lut 2013, 13:46   

Silnik, osprzet, sprzeglo, wiazka silnikowa i komputer - 1.7
Skrzynia - 1,25
Mocowania mozesz zostawic
polosie zostaja
Hamulce i zawias - masz.
Co do amorkow to spoko - tylko Ci zwrocilem uwage bo zaskoczyc to raczej nie zaskoczysz - albo kupiles odpowiedniki seryjnych gazowe, albo tuningowe albo rajdowe. Z kazdej opcji jest kilka firm i juz :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 12 Lut 2013, 14:09   

MatiMK4 napisał/a:
a sprzęgło może zostać od 1.25, tak ?
Pisałem Ci już że nie może, docisk i sprzęgło z 1.25 nie pasują do zamachu 1.7... :fox:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 12 Lut 2013, 15:09   

Qzyn napisał/a:
Skrzynie sobie zostaw, nie potrzebujesz pumowej.
MatiMK4 napisał/a:
Całe zawieszenie mam wymienione na gazowe, sprowadzałem sobie z niemiec ale nie zdradzę firmy

Hmmm a od innych oczekujesz pomocy, wiedzy i szczegolow :)


Gwiazdor celebryta :D ?? Co tu nie zdradzać firmy albo pewnie masz bilsteina sasha koni albo jakieś inne to cyba nie zrobi wrażenia na nikim no chyba że będziesz miał airride :D mi takowe marzy się :P P
Profil Facebook
 
 
 
MatiMK4 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Niedźwiadna
Wysłany: 12 Lut 2013, 15:39   

Airride to ja może sobie kupię w następnym wcieleniu :) Gwiazdor - celebryta :D :D:D:D:D:D :hahaha: :D :D:D:D:D:D:D to było boskie. Bardzo dziękuję. Nie, amortyzatory nie są jakiejś "gwiazdorskiej" firmy, ale naprawdę są dobre :) Cóż, jedni piszą weź skrzynie, inni zostaw. Dlatego bezpieczniej będzie, jak wezmę od pumy. A później napiszę, przymiarki każdej ze skrzyń, by rozwiać wątpliwości :) No dobra, to nie pozostaje mi nic innego, jak spakować narzędzia i jutro rozebrać pume i wpakować wszystko do mojej skorupy :) Dzięki wielkie za pomoc. <8>
_________________
"Gdyby siła miała znaczenie to słoń a nie lew byłby królem dżungli ..."
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 12 Lut 2013, 16:09   

MatiMK4 napisał/a:
jedni piszą weź skrzynie, inni zostaw.
MatiMK4, tutaj nikt nie pisał że skrzynię masz brać z Pumy... SPRZĘGŁO ma być z Pumy...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 12 Lut 2013, 16:15   

MatiMK4, Masz wsszystko podane na tacy w tym temacie To czego tu jeszcze nie kminić
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
MatiMK4 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Niedźwiadna
Wysłany: 12 Lut 2013, 16:26   

Jest oki :) Już wszystko zrozumiałem. Co do skrzyni to niepotrzebnie wyrwałem, ponieważ o skrzynię pytałem się innych ludzi i bezsensu tu pisałem. Oki. wielkie dzięki za pomoc. Zabieram się do pracy. Odezwę się za tydzień/dwa. Pozdrawiam :)
_________________
"Gdyby siła miała znaczenie to słoń a nie lew byłby królem dżungli ..."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Swap hamulców do fiesta mk4 z włożonym silnikiem od pumy
Joefreq Mechanika ogólna 4 10 Sie 2018, 20:27
Parzych


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.