| [MK3] Wiszące obroty - XR2i CVH | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Gru 2010,  11:54   [MK3] Wiszące obroty - XR2i CVH | 
 |  
               | 
 |  
               | Po przeszukaniu forum i po zastosowaniu zawartych na nim porad i wskazówek, z zerowym niestety efektem, muszę poprosić o pomoc i jakieś nowe wskazówki. 
 Obroty w Spadku na biegu jałowym nie chcą opaść tylko wiszą sobie beztrosko (doprowadzając mnie do szału na każdym skrzyżowaniu) na 1500 obr/min
 
 Wczoraj pół dnia (kierując się tym co o obrotach w XR-kach przeczytałem na forum) poświęciłem na:
 - wymiana filtra powietrza
 - dokładnie mycie i płukanie zaworu bocznikowego powietrza ( mam ich 3 szt. - używane ale po gruntownym SPA)
 - podmiany CCP (też 3 szt. używane ale potraktowane kontaktem do styków)
 - czyszczenie czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym
 - przepłukanie odmy
 - sprawdzenie połączeń i styków przy silniku
 
 Po zrobieniu tego wszystkiego, reset kompa i wsio było OK.
 Obroty spadały tak jak powinny do 1100 obr / min i nic się nie zmieniło aż do wjazdu do garażu.
 Dziś rano stara śpiewka, dojazd do świateł i Spadek wyje sobie na tysiąc pincet obrotów i ma mnie w d....
   
 Jakieś inne sugestie ?
 Map Sensor ? Serwo ?
 Na pewno jak uzbiera się kaski to odżałuje i kupię nówkę bocznikowy i CPP, ale może przyczyna tkwi gdzie indziej.
 Pozdro ...
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 5 Gru 2010,  12:21, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TomQ   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 63
 Dołączył: 19 Lis 2010
 Posty: 245
 Skąd: RZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Gru 2010,  12:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dziura w dolocie, czyli ssanie lewego powietrza. |  
				| _________________ Pozdrawiam,
 TomQ
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DUCHU77   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: S
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 48
 Dołączył: 25 Lis 2010
 Posty: 11
 Skąd: Brzeg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Gru 2010,  12:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | tak jest ja też stawiam na lewe powietrze, przeglądnij wszystkie połączenia rurek, serwo   |  
				| _________________ NIEMA TO JAK DOBRA FESTIWALA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Gru 2010,  12:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | czujnik temperatury silnika? ewentualnie przetrzepałbym kompa testerkiem.
 
 lewe powietrze - jak dla mnie niebardzo, skoro po resecie było ok. potem komp z powrotem przyjął dane z czujników i ześwirował na nowo...
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TomQ   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 63
 Dołączył: 19 Lis 2010
 Posty: 245
 Skąd: RZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Gru 2010,  12:48 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bidżej napisał/a: |  	  | lewe powietrze - jak dla mnie niebardzo, skoro po resecie było ok. potem komp z powrotem przyjął dane z czujników i ześwirował na nowo... | 
 Pewnie masz rację, choć raz miałem przypadek nieszczelności na styku głowica - kolektor ssący.
 Rozszczelniała się franca dopiero po nagrzaniu.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam,
 TomQ
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Dołączył: 15 Sie 2007
 Posty: 493
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Gru 2010,  17:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Trzeci, wez spr czy przypadkiem modulow w tych zaworach bocznikowych nie masz uwalonych, u brata bylo to samo na 2 bocznikowych z cvh, nie domykaly sie do konca, po odkreceniu modulu zamykal sie poprawnie, problem rozwiazany przelozeniem sprawnego modulu z bocznikowego z zeteca |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Gru 2010,  21:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | troche mnie pamięć zawodzi, bo nie pamietam już czy mi fiestolot wył wysokimi obrotami czy mi gasł.. ale ... ten dupny zaworek prawie jednokierunkowy między dolotem a mapsensorem załatwiał mi sens życia w sposób negatywny. zaworek prawie jednokierunkowy zastąp na chwilę jakimś całkiem jednokierunkowym (do paliwa do diesla za ok. 5 zł) - jak na początku będzie OK to jest to. |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Gru 2010,  22:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | trzeci, spróbuj jeszcze jeden reset i jak będą obroty jak trzeba zdejmij wtyczkę z zaworu i zobacz co będzie się ziało (najlepiej na ciepłym silniku by to było, wtedy na zimnym będzie mieć pewnie tendencje do gaśnięcia i trzeba będzie go na gazie lekko trzymać puki się na zagrzeje) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Gru 2010,  07:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za wszystkie sugestie   
 Dolot jest szczelny.
 
 Jeśli chodzi o bocznikowy, to na ciepłym silniku, po zdjęciu wtyczki obroty schodzą do prawidłowej wartości.
 Więc coś takiego wskazywałoby na niego jako winowajcę.
 
 Zajmę się tym w następną sobotę.
 - podmienię same elektromagnesy
 - wstawię zawór zwrotny pomiędzy dolotem a MapSensorem
 - sprawdzę czujnik temperatury silnika który daje sygnał do kompa
 - sprawdzę też VSS
 W kolejności od góry w dół.
 Mam nadzieję, że pkt. 1 załatwi sprawę
   
 Do przepustnicy zaglądać, czy zamyka się do końca ?
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Gru 2010,  08:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | No właśnie nie jestem pewien, zazwyczaj silniczek krokowy po odłączeniu zasilania pozostaje w swojej pozycji, ale nigdy tego zaworu w ręku nie maiłem i nie znam dokładnej budowy,,, 	  | trzeci napisał/a: |  	  | Jeśli chodzi o bocznikowy, to na ciepłym silniku, po zdjęciu wtyczki obroty schodzą do prawidłowej wartości. Więc coś takiego wskazywałoby na niego jako winowajcę.
 | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Gru 2010,  08:47 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | trzeci napisał/a: |  	  | sprawdzę też VSS | 
 podczas postoju nie ma nic do rzeczy
 
 
  	  | trzeci napisał/a: |  	  | Jeśli chodzi o bocznikowy, to na ciepłym silniku, po zdjęciu wtyczki obroty schodzą do prawidłowej wartości. Więc coś takiego wskazywałoby na niego jako winowajcę.
 
 | 
 sprawdź czy jak podważysz ten zawór w środku czy wraca bez problemu do pozycji zamkniętej, jeśli tak to spróbuj go wewnątrz poobracać, bo często tam są nieszczelności
 
 ja bym obstawiał gdzieś małą nieszczelność
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Gru 2010,  08:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | On tak ma że się sam zamyka? 	  | Marcin napisał/a: |  	  | jak podważysz ten zawór w środku czy wraca bez problemu do pozycji zamkniętej | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Gru 2010,  09:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | Joe. Tam jest sprężyna która go dociska, a elektromagnes tylko wyciąga jakby grzybek zaworu i otwiera przepływ. |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2010,  12:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czyli jeśli po zdjęciu przewodów obroty robią się jak trzeba (czyli sprężyna domyka zawór) stawiam ze to nie zawór, tylko są wysokie obroty bo jest tak sterowany - musi być coś innego jak tak. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2010,  12:07 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Czyli jeśli po zdjęciu przewodów obroty robią się jak trzeba (czyli sprężyna domyka zawór) stawiam ze to nie zawór, tylko są wysokie obroty bo jest tak sterowany - musi być coś innego jak tak. | 
 
 Ale jak krokowy się zamknie to silnik chyba powinien zgasnąć bo zamyka mu dopływ powietrza ?? Jeśli tak to wychodziłoby na łapanie lewego powietrza ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2010,  12:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pele, niech ktoś sprawdzi na sprawnym silniku   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2010,  13:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | No właśnie ja u siebie mam tak, że jak odepnę CPP lub krokowy to gaśnie od razu, ale czy mój silnik jest na 100% sprawny to nie wiem i nie dam sobie głowy za to uciąć     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2010,  13:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | w XR nie ma  silnika krokowego. ja sprawdzałem na prostowniku czy zawór jest wciągany/czy wypychany (dawno to było)
 mój nie reagował to zakupiłem na allegero
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2010,  13:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak to tylko kwestia nazewnictwa. Zamiast powiedzieć zawór bocznikowy powietrza, czy też regulator biegu jałowego (wg. WKŁ) łatwiej powiedzieć krokowiec
   |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |