| Przesunięty przez: szynszyl 17 Maj 2011,  19:37
 | FAQ - Przeniesienie napędu  wymiana osłony gumowej przegubu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Bodo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2005,  21:40   FAQ - Przeniesienie napędu  wymiana osłony gumowej przegubu |   
 |  
               | 
 |  
               | Jako że dzisiaj wymieniałem to myśle że moje wskazówki się komuś przydadzą w przyszłości. 
 Napisze krok po kroku co robiłem więc się proszę nie śmiać za głupie teksty.
 Czas wymiany w 2 osoby razem z uzupełnieniem oleju w skrzyni ok 1h 45 min
 1.Samochód postawiłem na kanale, wstawiłem pod koła kliny aby sobie nie odjechał i na lewara i na kołek. Koło out.
 2. Odkręciłem sworzeń wachacza od zwrotnicy. Klucz 17 i jakiś torx zastąpiony kluczem nastawnym. Zwrotnica out z wachacza.
 3.Koło na maxa skręcone w prawo.
 4.Przygotowałem sobie w kanale czysty pojemnik na olej wyciekający ze skrzyni.
 5.Meselkiem i wkrętakiem wysunołem przegub ze skrzyni(na rysunku niżej). Pojemnik już wyłapuje cieknący olej.
 
   6.Zdjołem starą osłone gumową i przegub, który powędrował sobie w czyste miejsce.
 7.Za pomocą 2 szpikulców zdjołem pierścień zabezpieczający poczym zdjołem te 3 śmieszne łożyska.
 8.Olej sobie cały czas powoli cieknie
  . 9.Pólośke wyczyściłem do czysta, poczym nałożyłem nową osłone i łożyska i nawaliłem połowe smaru który był w komlecie do osłony.
 10.Drugą część smaru nawaliłem do przegubu.
 11. Założyłem przegub na półośke i zapiołem obie obejmy.
 12.Olej już sobie cały ściekł więc skompletowaną półośke z przegubem mogłem wtyknąć do skrzyni.
 13.Do włożenia do końca trzeba było użyć troche siły ale od czego ma się kolege.
 14.Zwrotnice można założyć na sworzeń i skręcić.
 15.Koło na swoje miejsce i samochód na ziemie.
 
 Uzupełnienie oleju zrobiłem domową robotą gdyż nie mam takie strzykawki.
 1.Odciołem około 1 metra węża ogrodowego 1/2 cala.
 2.Na jednym końcu założyłem połowe butelki 0.5 litra i przykleiłem taśmą izolacyjną, drugi koniec na długości około 1 cm lekko naciołem nożykiem.
 3.Odkręciłem korek kontrolny w skrzyni biegów kluczem ampulowym nr 8(na rysunku niżej)
 
   4.Od góry silnika włożyłem wolny koniec węża i wtyknołem go do środka skrzyni przez otwór po wcześniej wykręconym korku.
 5.Wlałem do odciętej butelki na górze silnika 1,2 litra oleju MOBIL, aż zaczoł się wylewać tym otworem.
 6.Zakręciłem korek i koniec.
 7.Jazda próbna i do domu
 
 Mam nadzieje że komuś to pomoże
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010,  09:14, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2005,  07:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | qrcze bajer   
 tylka ja #%$$ nie mam kanału :(
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2005,  07:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie matrw się szynszyl.. kanał nie jest potrzebny, ja ,manżete wymienieałem unosząc auto podnośnikiem, i stawiając na klocku.... a co do wyminay oleju, to jakie było założenie tej operacji, skoro i tak cały syf został w skrzyni? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Garfield [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2005,  10:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | no i znowu sie zaczyna!  ;-) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hooday [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2005,  10:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | no to zamiast marudzić po prostu wywalcie mój wątek i tyle. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bodo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2005,  14:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy można by jakoś ten post przykleić albo wrzucić jako artykuł. Wiem że komuś się może przydać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Cze 2010,  11:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dotyczy przeguby ZEWNĘTRZNEGO: Nie zbijajcie go z półosi, ponieważ jak się dobrze przyjrzycie to jest tam taki pierścionek z wystającymi bolcami. Rozszerzyć to wąskimi kombinerkami i przegub sam zejdzie. To dla tych co nie wiedzą
   |  
				| _________________ Był:
 Fiat 126p Elegant 1998 r.
 Była:
 Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
 http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karino   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 09 Lip 2009
 Posty: 24
 Skąd: Wałbrzych
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Maj 2011,  20:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja oszczedzajac ,przy peknietej oslonie gumowej po stronie zwrotnicy okleilem ja Patex'em.Po odpieciu metalowej obejmy tej wiekszej nakleilem waski pasek tasmy i krecac kolem nawjala sie ona na oslone laczac dwa uszkodzone elementy. Nawijalem tasme tylko na uszkodzenie-rozerwanie.Nastepnie zalozylem w miejsce opaski stalowej zwykla opaske plastikowa i jest git.     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Maj 2011,  15:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | karino, Będziesz miał git jak Ci się przegub wysypie,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | burdzyk2   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 03 Lut 2011
 Posty: 80
 Skąd: Podkarpacie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Maj 2011,  16:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na jakiś czas dojazdowo może być, przynajmniej mniej wody i luźlego piasku bedzie się dostawać  , ale to raczej nie może być traktowane jako naprawa na stałe rozwiązująca problem "pękniętej gumy"   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Maj 2011,  17:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak pękła osłona to piasek jest w środku, czy zakleisz dziurę czy nie, każdy obrót koła go dobija,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | burdzyk2   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 03 Lut 2011
 Posty: 80
 Skąd: Podkarpacie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Maj 2011,  20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Święta racja, dlatego to tylko naprawa doraźna... Piasek już jest, ale nie będzie go przynajmniej więcej... Ot, troszkę spowolnimy niszczenie przegubu, ale jeśli przegub nie puka to szkoda tak się bawić tylko wydać te 30 złotych na nową osłonę... A jeśli puka i zamierzamy go wymienić tak czy siak to i tak lepsze niż nieosłonięty przegub w ogóle...   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Morphinus8   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6/84KM
 Imię: Konrad
 Wiek: 44
 Dołączył: 11 Lis 2010
 Posty: 153
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Maj 2011,  20:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej! Ja tez się podepnę. Ostatnio przy wymianie zewnętrznych przegubów półośka lewa wypadła mi z wewnętrznego przegubu. Na końcu były te trzy magiczne łożyska. Nie mając dostępu do neta czy instrukcji włożyłem go powrotem i osłonkę zacisnąłem nową opaskę (stara była przerwana).
 Od tego czasu lewe koło "straciło moc" tzn. przy ostrym ruszaniu piszczy mi jedynie prawe koło. Przyspieszając nie ściąga, ale mam wrażenie, że coś jest nie tak.
 
 Pomożecie ?
 |  
				| _________________ 
   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Maj 2011,  20:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak złe włozyłeś półos to tak się moze dziać myslę ze podkładkę dałeś pod nakretkę centralną a nie pod przegub
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Morphinus8   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6/84KM
 Imię: Konrad
 Wiek: 44
 Dołączył: 11 Lis 2010
 Posty: 153
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Maj 2011,  08:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podkładki dałem tak jak były pod nakrętkami więc to na pewno nie ta przyczyna. |  
				| _________________ 
   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Maj 2011,  16:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | A po co wyciągałeś pół oś ze skrzyni. Nie potrzebnie. Wystarczy zdjąć osłonę i łożysko potrójne ze środka przegubu samo wyjdzie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Maj 2011,  16:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | wyciągnął bo moze przegub nie chciał zejsc z połosi |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Maj 2011,  17:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nawet jak nie chciał zejść z pół osi to nie trzeba wyciągać przegubu ze skrzyni. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Morphinus8   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6/84KM
 Imię: Konrad
 Wiek: 44
 Dołączył: 11 Lis 2010
 Posty: 153
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Maj 2011,  18:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | właśnie o to mi chodzi, że rozwaliła mi się guma przy skrzyni i to potrójne łożysko samo wypadło, więc nie wyciągałem całego przegubu ze skrzyni. Dobrze, że miałem dodatkowe gumy, ale czemu nawet na piachu przy ruszaniu "szoruje" tylko prawe koło ? |  
				| _________________ 
   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |