Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
7 Kwi 2014, 13:38
[MK2] Prosze o pomoc, elektryka.
Autor Wiadomość
Gurney89 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 141
Skąd: Bytom
Wysłany: 8 Kwi 2011, 14:18   [MK2] Prosze o pomoc, elektryka.

Auto zgasło na środku skrzyżowania, w ogóle nie kręci, akumulator rozładowany, alternator zregenerowany. Co może być przyczyna rozładowanego akumulatora?
_________________
REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Kwi 2011, 15:06   

Brak ładowania, akumulator na noc na prostownik i wtedy do auta i próbuj zapalić.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Gurney89 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 141
Skąd: Bytom
Wysłany: 8 Kwi 2011, 16:50   

no ale co w kółko tak będę robił?

[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 18:09 ]
Dodatkowe info, jak zgasło mi auto to wszystko zaczęło wariować, wyświetlacz radia zaczął migać, a potem siłowniki w centralnym zaczęły wariować.
_________________
REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:30   

Jak będziesz miał naładowany akumulator i auto palące to napisz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Gurney89 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 141
Skąd: Bytom
Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:38   

no to jutro będę miał bo to nie jest pierwszy raz, myślałem ze to alternator i zregenerowałem go i dalej ten sam problem ;(
_________________
REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:52   

Gurney89, jaki to akumulator? nowy/stary? marka?

Jak auto będzie na chodzie, to sprawdzisz sobie pobór prądu na wyłaczonym silniku i ładowanie na wolnych oraz na 2000 obrotow.

Moze coś z klemami nie tak... Ostatnio miałem suzuki swifta, który nie palił jak kable się do klem przyczepialo, a załapał od strzala po podłączeniu między klemą a izolacją.

[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 18:53 ]
Gurney89 napisał/a:
Dodatkowe info, jak zgasło mi auto to wszystko zaczęło wariować, wyświetlacz radia zaczął migać, a potem siłowniki w centralnym zaczęły wariować.


Wariacja jak wariacja - bardziej zachowanie spowodowane brakiem/skokami napięcia.
 
 
Gurney89 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 141
Skąd: Bytom
Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:59   

Aku jest nowe zakupione miesiąc może dwa temu.
_________________
REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Kwi 2011, 18:01   

ale jakiejś normalnej firmy a nie np maxis? ( bodajze marka autolandowa )
Sam mam taki w fiescie... Kupa a nie akumulator. Nie wiele lepiej sie sprawuje niż 7 letni motorcraft. W zime jak auto było nie ruszane 2-3 dni to już można było zakładać, że nie odpali.
W kadecie mam boscha s3, po tygodniu w ujemnych temp normalnie palił.
 
 
Gurney89 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 141
Skąd: Bytom
Wysłany: 8 Kwi 2011, 18:07   

Z Centry
_________________
REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Kwi 2011, 18:32   

no to ładuj i zmierz, czy poprawnie jest ładowany i czy napięcie pobierane przy wyłaczonych urządzeniach elektrycznych jest w normie :ok:
 
 
Gurney89 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 141
Skąd: Bytom
Wysłany: 14 Kwi 2011, 07:27   

Aku naładowany. pomiar pierwszy ( niepodłączony aku ma 13,16V ), pomiar drugi ( podłączony na zapłonie 13,13V ), pomiar trzeci ( silnik na chodzie z włączonymi światłami 13,6V ), dodatkowe info takie ze gdy się gazuje silnikiem to światła się nie rozjaśniają. Przyczyną może być słaby styk ( taka fajka w alt ). czy to może być powodem słabego ładowania
_________________
REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
Profil Facebook
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 14 Kwi 2011, 13:33   

Światła będą się rozjaśniały tylko w przypadku słabego aku, jeśli masz słaby i napędzisz bardziej altek co wiąże się z większymi obrotami silnika to będą się rozjaśniać, ale tylko w przypadku słabego aku.

[ Dodano: Czw Kwi 14, 2011 14:34 ]
Posprawdzaj wszystkie kable, zmierz ładowanie na altku.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Maćko 


Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 135
Skąd: Bytom
Wysłany: 14 Kwi 2011, 13:52   

Aku w spoczynku nie powinien mieć nieco powyżej 12V ? Ładowanie jak na Fiestę ok ale po zapłonie na niewłączonym silniku właściwie niewiele się zmieniło ?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Kwi 2011, 14:50   

Gurney89 napisał/a:
niepodłączony aku ma 13,16V
12,6v napięcie naładowanego na full akumulatora,,,

Jeśli w aucie masz ładowanie na poziomie 12V to czego się spodziewałeś jak akumulator w sam w sobie ma powyżej 13,,, :| coś mi tu nie pasuje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Gurney89 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 141
Skąd: Bytom
Wysłany: 23 Lis 2012, 14:22   

kochani nadal problem nie rozwiązany, gdyż aku rozładowuje się po 3 dniach jazdy... gdy oddawałem do mechanika powiedział mi ze auto nie ma ładowania i wynosi 11 z czymś, powiedział mi tez ze jest to spowodowane tym iż brakuje masy... Oki czy ktoś podpowie mi jak mam to wymienić?? ktoś już to robił :P ja jestem słaby z elektryki ;P
Pozdrawiam
_________________
REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Lis 2012, 14:44   

Zaczyna się od wymiany regulatora napięcia,,, na nowy o wartości 14V4 czy też 14V czy 14,4V - to jest trąbione za każdym razem, tak samo jak pomiar napięcia jakie masz,,, bez tego ani rusz, "11 z czymś" to nie jest wiarygodna informacja,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lis 2012, 17:56   

Gurney89, popraw masy tak jak mówi mechanik jest to najtańszy, najszybszy i najczęściej spotykany problem z ładowaniem itp.
Czyścisz klemy akumulatora, czyścisz i poprawiasz klemy od kabli|(jak są pordzewiałe śruby itp. wymieniasz)posmarować to wszystko wazeliną, nie będzie się utleniać.
I z "-" doprowadzasz dwa albo trzy na tyle grube jakie się da przewody na karoserię(musi być w miejscu przykręcenia goła blacha), do silnika(też wszystko oczyszczone), do alternatora do masy. Jak ktoś ma problemy z rozrusznikiem to jeszcze do niego też się spotykałem.
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Lis 2012, 16:16   

Przed tym jak cokolwiek zrobisz trzeba wiedzieć co masz zrobić. Fascynuje mnie postawa ludzi na forum którzy kochają pracować.
Przede wszystkim musisz mieć multimetr. Możesz go zakupić w markecie za 15 zł.
Jak się dorobisz takiego cudu trzeba dokonać kilku pomiarów.

1. Pomiar pierwszy. Zacisk B+ na alternatorze i masa alternatora, pomiar przed rozruchem dokonany na zakresie 20VDC powinien dawać odczyt ok 12,2V. Uruchamiasz silnik i sprawdzasz co dzieje się po odpaleniu. Ważne aby badać wszystko na alternatorze. B+ to wejście 2 grubych przewodów . Najlepiej wbić sondę w kostkę. i po odpaleniu nie wkładać już tam łap. Jeśli pomiar wykaże 13,8V lub więcej , następny pomiar.
2. Pomiaru dokonujesz na klemach akumulatora. Przed i po rozruchu. Jeśli napięcie będzie o 0,1-0,2 V niższe niż to zmierzone na alternatorze, wszystko jest ok.
 
 
 
markos2101 


Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 106
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 24 Lis 2012, 18:08   

7 miesięcy na poprawienie ładowania... Trzeba mieć zdrowie :-P
_________________
 
 
Gurney89 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 141
Skąd: Bytom
Wysłany: 30 Lis 2012, 14:52   

Dobra nie miałem cierpliwości i oddałem do mechanika, jest nowy altek i śmiga bez zarzutu. mam rok gwarancji na niego... troszkę mnie to kosztowało bo wydałem, na ta operacje 400 zł... no cóż ale jest ;)
_________________
REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: PYTANIA, UWAGI I POMOC W DZIALE ZLOTY/SPOTY
maerik Zloty / Spoty 1 9 Gru 2006, 22:29
Piter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ELEKTRYKA FAQ - lista zebranych instrukcji i fotorelacji
ZAJRZYJ TUTAJ ZANIM ZAPYTASZ
bidżej Porady eksploatacyjne 0 20 Mar 2010, 20:43
bidżej
Brak nowych postów Przyklejony: ELEKTRYKA FAQ - lista zebranych instrukcji i fotorelacji
-- ZAJRZYJ TUTAJ ZANIM ZAPYTASZ --
trzeci Porady eksploatacyjne 0 13 Lis 2011, 12:59
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Pierwsza Pomoc
w Wypadkach na drodze
jaco11 Ubezpieczenia i rejestracja aut 8 20 Cze 2016, 09:52
selena238


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.