Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Wskazówka od temp. silnika-temp silnika?
Autor Wiadomość
m_g 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Nadarzyn(wa-wa)
Wysłany: 6 Kwi 2011, 15:15   [MK4] Wskazówka od temp. silnika-temp silnika?

Witam wszystkich czyli Aloszka :ok:

Tak wiem! wiele tematów na ten temat było i dużo informacji ale wydaje mi się że u mnie jest coś specyficznego ot co i nie wiem czy tak może być czy nie. Z góry zakładam , że termostat wymieniony i nadal wskazówka zachowuje się tak jak zaraz wam to opisze na obrazkach bo innego już pomysłu nie miałem :greenpeace:
Dodam że mój silnik dość wolno się nagrzewa i tak dopiero po około 6-7km spokojniej jazdy wskazówka wychodzi po za białe pole , a w zimę po około 10 km.

Może zacznę od sytuacji w zimie czyli fot 1. wskazówka cały czas trzyma taki poziom i bez względu na to czy jadę trasie czy nie, ciepło w samochodzie mam ale nie powiem aby to był meeega upał czy coś ale jest ciepło, a w trasie jest cieplej znaczy lepsze cieplejsze powietrze dmucha :)


Teraz przechodzimy do cieplejszych dni czyli wiosna lato oraz miasto. Fot 2 przedstawia jazdę po mieście w temperaturach teraz zbliżonych oraz ciut większych dodam że ogrzewanie jest ciut cieplejsze niż w zimę/


Teraz przechodzimy także do cieplejszych dni czyli tak jak teraz oraz ciut więcej ,ale tym razem trasa fot. 3


No i teraz przechodzimy do najbardziej niepokojącej rzeczy,czyli korki(fot. 4) w obecnych temperaturach bo w zimę tak się nie nagrzewa. Tutaj dodam że jak dojdzie do literki L to wolę zjechać na pobocze aby go nie przegrzać bo nie nie włącza się wentylator i nie chce go dłużej trzymać na takim poziomie. Wiem że trochę poza L idzie ale i wtedy nadal wentylator się nie włącza. Mechanik mi mówił że że jak dochodzi do czerwonego pola to u niego wentylator się włącza ale mnie to nie pokoi dlaczego tak jest. Dodam że jak wyjadę z korka i jadę już normalną miejską jazdę wraca do sytuacji fot. 2


Dlaczego to opisuje i co mnie zastanawia:
-Czemu ta wskazówka tak zasuwa góra dół i ma aż takie wahania temperatur ?
-Około roku temu wskazówka trzymała połowę i jak tylko trochę przekroczył wskaźnik połowę to wentylator od razu się włączał i był ok ?
-Czy tak można można jeździć i nie bać że się przegrzeje silnik??
-BTW. Nawet jak wskazówka jest na L to płyn chłodniczy w zbiorniczku nie jest meega podwyższony tylko w miarę ten sam poziom trzyma, jak w przypadku jazdy miejskiej.

Termostat wymieniony na org. kupiony w ASO. Myślę jeszcze nad czujnikiem temperatury od wskaźnika albo w bloku silnika ??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Kwi 2011, 19:56   

Proste, musisz poczekać jak wskazówka wejdzie na czerwone pole,,, jak wtedy się wentylator nie załączy to ogrzewanie na max żeby trochę zbić i gasimy,,, i szukamy przyczyny czemu wentylator się nie włącza,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Kwi 2011, 20:12   

m_g - uchodzi ciśnienie ze zbiorniczka po odkręceniu korka?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
m_g 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Nadarzyn(wa-wa)
Wysłany: 7 Kwi 2011, 06:19   

jak odkręcę korek od zbiorniczka to słychać takie puuf(taki psssss):D... w sensie jak byś coś odkręcał co by by miało ciśnienie :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Kwi 2011, 07:43   

Nie znam dokładnie układu węży w benzynie, więc jeśli posiadasz wężyk odchodzący na wysokości termostatu, to sprawdź jego drożność, a potem wymień czujnik temp. płynu chłodniczego. Ja w swoim zrobiłem masę rzeczy (rozebranie chłodnicy na części pierwsze, płukanie układu chłodniczego, wymiana termostatu 3x, wymiana płynu chłodniczego, a nawet wymiana pompy wody) i dalej wskazówka potrafi mi wyjść poza skalę :) W nieco innej sytuacji co prawda, ale u podłoża problemu musi leżeć to samo.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
m_g 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Nadarzyn(wa-wa)
Wysłany: 7 Kwi 2011, 14:46   

Ten czujnik od płynu chłodniczego to on się znajduje przy ścianie grodziowej z tyłu silnika (jak patrzysz od przodu )??

Dwa mniemam że chodzi co o taki cienki wężyk który idzie od grubej rury? (gruba rura idzie do termostatu )
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Kwi 2011, 17:06   

m_g napisał/a:
Ten czujnik od płynu chłodniczego to on się znajduje przy ścianie grodziowej z tyłu silnika (jak patrzysz od przodu )??

Jest albo przy termostacie albo właśnie z "z tyłu" silnika. Gdzie - to już zależy od jednostki napędowej.

m_g napisał/a:
Dwa mniemam że chodzi co o taki cienki wężyk który idzie od grubej rury? (gruba rura idzie do termostatu )



U mnie od zbiorniczka wyrównawczego odchodzą 3 węże:
-górny prawy to ten wpięty pod termostat (o tym ja pisałem)
-dolny łączy się z wyjściem z nagrzewnicy i wężem dolnym z chłodnicy (o tym Ty piszesz)
-dolny lewy gdzieś tam włazi, nie pamiętam już gdzie, mało istotne :P
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
m_g 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Nadarzyn(wa-wa)
Wysłany: 7 Kwi 2011, 17:19   

Na razie zmienię ten czujnik i zobaczymy co się będzie dziać :joint:




Powie mi ktoś co to jest ?? Kable od tego czegoś idą do czujnika temperatury właśnie tego na wężu ??

Dodam że od czujnika idzie kabel który rozdziela się na dwa i jeden idzie do tego czegoś na obrazku a jeden idzie gdzieś sobie ?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 7 Kwi 2011, 17:52   

m_g napisał/a:
Powie mi ktoś co to jest ??
Elektrozawór pochłaniacza par paliwa.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
m_g 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Nadarzyn(wa-wa)
Wysłany: 7 Kwi 2011, 18:01   

A mam do was pytanko?
skoro ten czujunik rozpoznaje temperaturę płynu chłodniczego to co on ma do nagrzewania i do ciepła w samochodzie Jeżeli czujnik źle czyta to tylko na desce będzie źle a ciepło będzie leciało tak czy siak i to nie ma nic wspólnego? Dobrze rozumuje ?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 7 Kwi 2011, 18:30   

Czujnik temperatury na deskę w kosiarce jest wkręcony pod termostatem - to ten z przodu. Wymień go i wskaźnik przestanie wariować (koszt pewnie 18-20 zł). Musisz kupić taki sam kolor jak masz (zapewne zielony np. http://ford.sklep.pl/pl,p...ps,zielony.html , ale sprawdź, bo bywały też inne). Co do grzania, to ja bym obstawiał walnięty termostat albo elektrozawór nagrzewnicy (i to zapewne jego wina).
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
m_g 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Nadarzyn(wa-wa)
Wysłany: 7 Kwi 2011, 20:56   

Ale gdyby byl to elektrozawor, to byl wogole ciepla nie mial w samochodzie? Tak czy si? myle?

W zime mam cieple powietrze a po jakims dlugim czasie bardzo cieple ale sauny nie mam i dlugo samochod mi si? nagrzewa? Czy to aby na pewno ten zawor?

P.S sory za brk polskich liter ale blackberry ich nie posiada :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Kwi 2011, 22:29   

Gdyby to był EZ to byłoby różnie. Gorąco lub zimno. Poza tym "długo" = ile? I jak jeździsz zanim się nagrzeje?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
m_g 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Nadarzyn(wa-wa)
Wysłany: 8 Kwi 2011, 05:48   

Po pierwsze ten czujnik co pokazał kolega to nie do mojego samochodu ale mniejsza o tu :ok:

Jak nagrzewam? Nie ciągnę go na obrotach , robię to spokojnie i powoli i staram się tych 70 nie przekraczać :)

ILE: W zimę dopiero po około 10 km zaczynam mieć ciepło w samochodzie , a w lato po około 4 km tzn wtedy dopiero wskazówka wychodzi poza białe pole :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Kwi 2011, 06:36   

Normalna temperatura silnika zaczyna się gdzieś od 60-70 stopni, ciepłe powietrze w nawiewie powinno być dużo wcześniej niż wskazówka w polu NORM.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 8 Kwi 2011, 07:18   

m_g napisał/a:
Po pierwsze ten czujnik co pokazał kolega to nie do mojego samochodu ale mniejsza o tu
dlaczego? Jest przeznaczony do kosiarek od 89 roku w górę i nie patrz na to że jest w katalogu w mk3 - w microcacie pokazuje ten sam. Sprawdź, a potem pisz.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
m_g 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Nadarzyn(wa-wa)
Wysłany: 8 Kwi 2011, 16:02   

Ciepłe powietrze nie mam tak szybko :) i naprawdę muszę trochę pojechać aby poczuć ciepło w samochodzie :D


A co do czujnika to przecież ja nie mam przy termostacie żadnego czujnika, ani pod termostatem(chyba że o czymś nie wiem),ale nic takiego nie korzajrze ?? Ja mam czujnik na wężu przy ścianie grodziowej. Zgadza się jest on zielony i to on odpowiada za wskazania temperatury na desce rozdzielczej,ale jest tam gdzie podałem ?? i kosztuje org. około 120 zł ?

http://ford.sklep.pl/pl,p...rd,zielony.html o taki mam czujnik :)
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 8 Kwi 2011, 18:59   

jackrzec napisał/a:
dlaczego? Jest przeznaczony do kosiarek od 89 roku w górę i nie patrz na to że jest w katalogu w mk3 - w microcacie pokazuje ten sam. Sprawdź, a potem pisz.


to w ogóle nie jest ten czujnik człowieku, masz mk3 więc to co innego gy

m_g napisał/a:
Ja mam czujnik na wężu przy ścianie grodziowej. Zgadza się jest on zielony i to on odpowiada za wskazania temperatury na desce rozdzielczej,ale jest tam gdzie podałem ?? i kosztuje org. około 120 zł ?


zgadza się, tylko zielony kosztuje hmn no kosztuje :-) ja kupiłem firmy FACET za 36 zł i śmiga :-)
_________________

 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 8 Kwi 2011, 19:06   

m_g, ten czujnik co pokazałeś jest do kompa a nie na deskę. Popatrz na zdjęcie - masz tam zaznaczony czujnik który odpowiada za wskaźnik na desce



TSRules napisał/a:
to w ogóle nie jest ten czujnik człowieku, masz mk3 więc to co innego gy
Mam też mk4... :2xf:

Chyba że były dwie wersje, to możecie mieć rację.

To wytłumacz mi co to jest na zdjęciu?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
m_g 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Nadarzyn(wa-wa)
Wysłany: 8 Kwi 2011, 20:00   




ja mam taki układ silnika i przy termostacie nie ma żadnego ale to żadnego czujnika, no nie ma bolca aby tam był jakiś czujnika :D , aż poszedłem i z latarką szukałem czujnika i tam nie ma nic takiego :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK3] czujniki temp. silnika, temp. oleju, ciśnienia oleju
Ktoś ma, wie jak założyć, jak podłączyć ?
konxx91 Tuning mechaniczny 5 4 Sie 2011, 21:41
Fordon
Brak nowych postów Wiatrak, temp. silnika
Gość Elektryka 9 16 Wrz 2005, 22:23
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.