[Inny] Spalony przełącznik gazu (centralka) |
Autor |
Wiadomość |
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 14:16 [Inny] Spalony przełącznik gazu (centralka)
|
|
|
Zacznę od tego ze kilka dni temu wywaliło mi bezpiecznik od gazu(10A), włożyłem drugi i działał dalej ale dojechałem do domu(15km) i znów wywaliło(pomyślałem ze stary był i dlatego) wsadziłem jeszcze jeden i działało to tak do dzisiaj.
Podczas jazdy a dodam ze miałem gaz do dechy, zrobiło się w aucie pełno dymu i smród niemiłosierny.
Przełącznik wygląda tak:
http://img534.imageshack....42/p2270005.jpg
http://img153.imageshack....32/p2270004.jpg
A i to moze wydać się wazne:
Ze mrugała mi od dość dawna lampka od rezerwy. Kabelek nigdzie nie masował.
miesiąca temu spalił mi sie emulator sondy lambda bo dostał wilgoci ale auto jezdziło dalej normalnie bez tego emulatora.
I czy jest możliwość ze to przełącznik robił problem i dlatego się spalił?
Sprawdziłem wszystkie kable i nie widzę nigdzie uszkodzonej izolacji.
Ma ktoś jakiś pomysł? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Kwi 2011, 14:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 16:11
|
|
|
Rozdłub ten niebieski kapturek z przekaźnika i jeśli sfajczyła sie cewka to mogło się tak stać gdyż, ponieważ jak to się mówi - czyli przekaźnik szlag trafił, bo tak. Jak upalone są styki czy kotwica to trzeba po ścieżkach sprawdzić jakie kabelki przełączał przekaźnik i na nich szukać zwarcia,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 16:27
|
|
|
Teraz mi sie przypomniało ze ten drugi bezpiecznik wywalilo podczas ruszania pod górkę, a dzisiaj spłoneło to jak jechałem na 4 110 podczas wyprzedania. Wiec problem może leżeć gdzieś w obrotach silnika.
Rozdłubałem przekaznik. Zraz dodam zdjęcie i opisze.
[ Dodano: Nie Lut 27, 2011 16:31 ]
http://img19.imageshack.us/img19/4569/p2270007.jpg
tak wyglada po sciagnięciu niebieskiej osłony.
Przełączał pomiędzy 2 od góry a 3 od dołu
http://img109.imageshack....07/p2270008.jpg
3 to był czerowny kabel + od skrzynki bezpieczników
a co jest ta "2" ide sprawdzić. z/w
[ Dodano: Nie Lut 27, 2011 16:35 ]
http://www.lecholpg.pl/download/wr_instrukcja.pdf
według instrukcji jest to kabel niebieski "REDUKTOR
I ELEKTROZAWÓR GAZU" |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 16:37
|
|
|
no ewidentnie widać ze zjarała się cewka włączająca elektrozawory. wiec sprawdź czy wszystkie elektrozawory mają podobne opory |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
Ostatnio zmieniony przez luki 27 Lut 2011, 16:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 16:38
|
|
|
U mnie jest tak samo Niebieski idzie do elektrozaworu, w butli i przy parowniku. .
ale kabelek żółty według schematu "ELEKTROZAWÓR benzyny" jedt odcienty przy kostce i kabel dalej nie idzie.
[ Dodano: Nie Lut 27, 2011 16:40 ]
luki86 napisał/a: | no ewidentnie widać ze zjarała się cewka włączająca elektrozawory |
A czy jesli kabel od wlaczanie elektro zaworu dotknął pod autem masy to to mogło być winą?
bo wiem ze raz juz ten kabel miałem przetarty ale to naprawiłem. Czy mozliwe ze znow sie przetarł i przez to centralka sie zapaliła? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 16:47
|
|
|
mogła sie centralka zapalić bo popłynął duzy prąd własnie przez zwarcie do masy
to ze nie masz elektrozawory benzyny( a raczej kabelka sterującego) to nic nie znaczy
jest najzwyczajnie właczany przekaznikiem zwierno- rozwiernym miedzy benzyną a gazem przelącza kabelek właczający elektrozawory na butli i parowniku |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 16:50
|
|
|
To zwarcie na odcinku centralka <--> butla jest chyba najbardziej prawdopodobne bo jak juz wyżej pisałem mrygała mi lampka od rezerwy, wiec musi byc przetarty kabelek i dotyka masy gdzies pod autem, i w tym samym miejscy musiał sie tez + od zaworu przetrzeć.
Jutro bede tego szukać, jak znajde to napisze jak nie to będziemy dalej dumać. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 17:27
|
|
|
drzeniow napisał/a: | ale kabelek żółty według schematu "ELEKTROZAWÓR benzyny" jedt odcienty przy kostce i kabel dalej nie idzie. | W autach z wtryskiem zaworek benzyny nie jest tak bardzo potrzebny, wystarczy ze wtryskiwacz nie będzie otwierany i paliwo nie będzie się lało,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 28 Lut 2011, 17:47
|
|
|
No i Panowie znalazłem zwarcie, wydaję mi się że to wina partaczy którzy zakładali gaz.
http://img40.imageshack.us/img40/5826/p2280013.jpg
Kabel wisiał na rurze wydechowej i się po propstu przepalił.
Kupiłem nowy przelacznik i nowy emulator sondy lambda.
http://allegro.pl/lecho-m...1461446757.html
Nich mi ktoś powie czy ja to muszę teraz regulować i ustawiać testerem?
http://www.lecholpg.pl/?act=produkty&pid=tsl
Czy wystarczy ze to zrobię tak jak do tej pory(regulacja).
Chodzi mi o to czy bez podłączenia tego czegoś(tester TSL), komputerek od gazu w ogóle ruszy. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 28 Lut 2011, 17:51
|
|
|
skoro zmieniasz cały układ to musisz mu adaptacje zrobić |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 28 Lut 2011, 17:53
|
|
|
wymieniam emulator i przelacznik, bo emulator miesiac temu dostal wilgoci a wczoraj spalił się przełącznik. Adaptację?
Co masz na myśli |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 28 Lut 2011, 17:54
|
|
|
ze stron którą podałeś Kod: | Strojenie sterownika MINI LAMBDA przy pomocy testera TSL:
Należy ustawić próg TPS tak aby wskaźnik nie świecił na wolnych obrotach i po lekkim dotknięciu pedału gazu - zaświecał się. Następnie trzeba odczekać do momentu osiągnięcia przez silnik samochodu temperatury pracy. Potem należy przełączyć zasilanie na gaz. Po ustabilizowaniu się wolnych obrotów należy przełączyć tester w pozycję test (świeci dolny wskaźnik - czerwony) i tak regulować reduktor oraz śrubę regulacyjną przy silniku krokowym (rys.) aby mieszanka była lekko za bogata (czerwony wskaźnik w TSL). Po osiągnięcia takiego stanu należy ustawić tester w pozycji PRACA i sprawdzić balansowanie sondy lambda (powinna następować cykliczna zmiana stanu mieszanki z ubogiej na bogatą). Następnie należy zwiększać obroty i obserwować balansowanie sondy. Jeśli w całym zakresie obrotów silnika następuje balansowanie, to można odłączyć tester i uznać samochód za poprawnie zestrojony. |
|
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 28 Lut 2011, 18:00
|
|
|
z tego co mi sie wydaje to jest tylko regulacja dawki paliwa.
A mi dręczy to czy bez podłączenia tego testera komputerek(sterownik) się w ogóle włączy i będzie działać.
Bo jakoś bym juz to sobie wyregulował. Do tej pory mi to dość dobrze wychodziło.
Autko nie paliło wiecej niż 8litrów gazu a jazda była dość ekonomiczna i energiczna. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 28 Lut 2011, 18:09
|
|
|
tak, tak wiem wszystko to czytałem. W moim silniku lambda to 5V tak ;>?
Mam straszny dylemat, bo nie mam skąd wziąć taki tester.
W Zielonej Górze nie ma dobrego warsztatu LPG, są tacy "magicy" na ul Dworcowej.
A szkoda mi wydawać 70zł i kupować go żeby go tylko raz użyć...
Może że ktoś ma taki z forumowiczów? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
|