| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
			| [MK6] Zapalona kontrolka silnika, tryb diagnostyczny |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | asia [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2011,  17:14   [MK6] Zapalona kontrolka silnika, tryb diagnostyczny | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, mam pewien problem, jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka silnika, udałam się z tym do mechanika, który poprzez podłączenie auta do komputera usunął błędy i kontrolka już się nie świeciła. Niestety problem powrócił, ponieważ kontrolka znów się pali. Po przeczytaniu kilku tematów spróbowałam wejść w tryb diagnostyczny i na ekranie pojawiły mi się różne liczby i napisy (mam je zapisane więc jak będą ważne to podam). Jakim sposobem mogę sprawdzić co powoduje że kontrolka się świeci ? Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 12 Lut 2011,  17:48, w całości zmieniany 2 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2011,  17:24 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | asia napisał/a: |  	  | udałam się z tym do mechanika, który poprzez podłączenie auta do komputera usunął błędy i kontrolka już się nie świeciła. | 
  Auto wypadało by naprawić, a nie usunąć tylko błędy,,, co się dziwisz |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | asia [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2011,  17:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tylko, że chciałabym wiedzieć co mam naprawić konkretnie bo w serwisie za samo powiedzenie chcą 250 zł :/ Przez ten tryb można to sprawdzić albo jakoś inaczej ? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2011,  18:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pan mechanik który Ci kasował błędy powinien Ci powiedzieć,,, jak nie trzeba auto ponownie na komputer podłączyć - cóż, wiedza kosztuje, jest cała masa powodów przez które świeci się ta kontrolka, nikt Tu zgadywać raczej nie będzie,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Neo178   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Mariusz
 Wiek: 35
 Dołączył: 17 Maj 2008
 Posty: 322
 Skąd: Bełchatów/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2011,  21:26 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Tylko, że chciałabym wiedzieć co mam naprawić konkretnie bo w serwisie za samo powiedzenie chcą 250 zł :/ | 
 
 To Cie chcą w Uja zrobić
  Normalnie za podpięcie pod kompa i powiedzenie co i jak to zwykle biorą po 50-60 zeta. A odnośnie błędu to wszystko zależy jakie błędy zwraca - a to to zobaczysz na kompie jak sie podepnie. Jak Ciebie chcą tak złoić z kasy to daj auto jakiemuś facetowi i niech sam pojedzie i niech pogada z nimi co i jak. Niestety się utarło tak, że jak kobieta jedzie do mechanika to zaraz nawynajdują rzeczy do zrobienia i wyssają z kasy. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jurek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Techno
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: jurek
 Wiek: 84
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 190
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lut 2011,  13:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | [quote="asia"]akim sposobem mogę sprawdzić co powoduje że kontrolka się świeci ? 
 Jeżeli samochód robi wrażenie, iż jest sprawny, to zrób jeszcze 15-20 km i możliwe że kontrolka awarii silnika zgaśnie.
 
 Często w serwisie po diagnostyce komputerowej pracownicy nie są pewni problemu, lub wstawiają bajerkę. Nie odznacza to, że odradzam ci w każdym wypadku diagnostyki.
 Byłem raz na diagnostyce komputerowej i fachman sam przyznał iż błąd który wyszedł nie sprawdził się z rzeczywistością
 Kilka razy zaświeciła mi się ta kontrolka w czasie jazdy, zwalniałem oczywiście i pierwsze moje spojrzenie było na kontrolkę oleju  i kontrolowaniu prawidłowej pracy silnika. Po przejechaniu kilku kilometrów do garażu sprawdziłem poziom oleju, wszystkich płynów, zajrzałem pod spód samochodu. Następnie odczekałem studząc silnik, zapaliłem go i pojechałem(kontrolka dalej świeciła). Przejechałem z 15km kontrolując sterowność samochodu i pracę silnika i gdzieś na 10km kontrolka zgasła i później już nie zaświeciła. Świecenie kontrolki miałem także zaraz po zmianie świec na nowe. po przejechaniu kawałka trasy kontrolka zaczęła mrugać i po jakimś czasie zgasła.
 Wygląda, ze zaoszczędziłem trochę kasy, jednak nie jest moim zamiarem bagatelizowanie sprawy tylko podkreślenie faktu, że elektronika czasami miesza bez powodu
 |  
				| _________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
 Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
 W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lut 2011,  17:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | no to śmiało podawaj koleżanko, bo nikt ich Ci tu nie wywróży. 	  | asia napisał/a: |  	  | mam je zapisane więc jak będą ważne to podam | 
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | arkadiusz7600   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Arek
 Wiek: 34
 Dołączył: 05 Wrz 2010
 Posty: 11
 Skąd: Zawady
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2011,  21:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam mianowicie taki problem jak Asia. na poczatktu czek mi sie zaswiecal i gasl a teraz swieci mi caly czas pojechalem do znajomego, podpiol mi auto pod kompa i okazalo sie ze zawor EGR (zawor zwrotny spalin EGR) jest zapchany. i doradzil mi zeby go wyczyscic a jak problem bedzie sie powtazal to wymienic zawor. Oczywiscie przyczyn swiecacej kontrolki silnika jest wiecej wiec polecam zdjagnozowac usterke poprzez podpiecie do kompa a puzniej ja usunoc. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |