Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
22 Lut 2014, 18:55
[MK3] McLfan Calypso
Autor Wiadomość
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 30 Kwi 2009, 19:56   [MK3] McLfan Calypso

1. NICK: McLfan
2. IMIĘ: Arkadiusz
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: Calypso
5. ROCZNIK: mk3 1992
6. SILNIK: 1299
7. OPIS AUTA: FoFik kupiony w komisie znajdującym się 100 metrów od mojej pracy, a jak się okazało z dowodu rejestracyjnego, jest od osoby, która mieszka 8km ode mnie.

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE:
a) wizualne: Autko zostało umyte.
b) mechaniczne: coś, co uważam za swoją porażkę, ale na razie jest to jedyne wyjście...

Klejenie pęknięć dachu dętką od roweru...
c) audio: sam nic nie wykonywałem, ale jest kilka głośników- z przodu w drzwiach i z tyłu na półce. Ogólnie daje radę. A teraz coś, z czego naprawdę się cieszę. Seryjne radio (przynajmniej tak myślę):

d) inne: Dolewka oleju, bo z wymianą nie dałem sobie rady. :ups: Czekam na weekend aż kolega będzie miał chwilę czasu.

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a) wizualne: nadkola i bak- poprzedni właściciel zalepił to prawdopodobnie szpachlą, zamiast wymienić. Reszta blach w bardzo dobrym stanie, nie wiem tylko jak przy dachu. ;] Wymiana kierownicy, bo poprzedni właściciel był amatorem wiejskiego tuningu. No i najważniejsze- polerka, bo wypłowiał lakier miejscami. No i jeszcze jedno- wymiana wkładu prawego lusterka, bo jest popękane i widać w nim wszystko i nic. :hahaha:
b) mechaniczne: Wymiana sprężyn (poprzedni właściciel prawdopodobnie je obciął...), wymiana pompki paliwa, bo zaciągnęła syfu i zaczyna szwankować. Ustawienie zawieszenia- geometrii. Wymiana krzyżaka, bo jest dość duży luz- głupio się mijać z TIRem na wąskiej drodze, gdzie po prawej stronie są wielkie drzewa, a na drodze mnóstwo nierówności i każda powoduje przestawienie się kół i skręcenie auta. ;] Uszczelnienie dachu, bo na przednich rogach przecieka (okazało się po myciu auta...). Coś by się jeszcze znalazło. Generalnie chcę, żeby było jak najbardziej seryjnie. Aha, w przyszłości, gdy większa kasa się uzbiera, remoncik silnika, bo żre ok 1l na 1000km. A nawet trochę więcej. ;-|
c) audio: nic nie będę zmieniał.
d) inne: ogólnie utrzymanie w jak najlepszym stanie. Zdrowa buda zachęca do inwestowania. :)

Ogólnie chcę, żeby to było auto jak najbardziej zbliżone do serii, więc na tym się skupię. :)






A oto i agro-kierownica ;]

A oto jak cieknie- spod tek uszczelki wycieka z obu stron:

A i silniczek- trochę zapocony. ;-|
 
 
 
Allmag 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 3 Maj 2009, 13:39   

Niezła furka...
Dobrze że chcesz ją zostawić w serii i nie bawić sie w tjuning :ok:
Wiesz każdy ma tu sporo pracy ze swoją Fiestką także nie ma sie co zniechęcać tylko działać, wiem po sobie :D .
Na pewno sie odwdzięczy <8>
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 3 Maj 2009, 17:13   

Mały up date:
Okazało się, że ten wiejski środek kierownicy jest zdejmowany. Tak oto wygląda ona bez niego. :-)

A tu widać sam środeczek, który jest gumowo-zamszowy i jest pokryty tym kolorowym czymś przypominającym skórę:

Te kolorki po ściągnięciu wkładki dalej mnie irytowały, więc próbowałem to zdjąć. Zdjąłem z dolnego ramienia, jak się okazało był tam zamsz, który był od nowości kierownicy, który tylko został pokryty tym materiałem. Dolne ruszyłem, resztę zostawię. Bo wygląda jeszcze gorzej. Ewentualnie czymś czarnym się psiknie. :-P

A przy okazji kierowajki poskręcałem do porządku obudowę kolumny kierownicy. Już nie lata i nie skrzypi. <8>

A tutaj coś, co mnie niepokoi i trzeba się będzie tym zająć. Nadkole w bagażniku:


Na poniższym zdjęciu widać efekty pewnej podblokowej przygody. Jak widać na jednym ze zdjęć w moim poprzednim poście, przed samochodem stoi głaz. Wczoraj po odkurzaniu odjeżdżam na parking i nagle łup. Zaparkowałem wcześniej tak blisko tego kamienia, że nie było go potem ze środka widać, a zapomniałem o nim... Pas się trochę posypał i ten spaw się "rozszczelnił", ale dalej trzyma.

Na drzwiach też kamyczek pozostawił ślady...


No a tutaj się upominam o radę. Jak zdjąć ten badziew z maski? A przy okazji i resztę naklejek z nadwozia?
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 3 Maj 2009, 21:19   

Dużo za nią dałeś? O ile mogę zapytać.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Maj 2009, 21:48   

McLfan napisał/a:
No a tutaj się upominam o radę. Jak zdjąć ten badziew z maski? A przy okazji i resztę naklejek z nadwozia?
najlepiej podgrzać, a potem zmyć resztki kleju.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 3 Maj 2009, 23:33   

ciekawa kierownica :-)
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 4 Maj 2009, 06:06   

odyniec, stała za 2250, kupiłem za 1700. :P Dach powyskakiwał z mocowań w czasie prezentacji, więc było pole do negocjacji. A potem sam to sobie zrobiłem. :)

freeman, dzięki. Będzie dzisiaj po południu chwila wolnego, to spróbuję.

tadzias, nie dobijaj. <8>
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 4 Maj 2009, 08:12   

bez rewelacji jak na ten stan - chyba, że miałeś blisko.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 4 Maj 2009, 14:48   

McLfan napisał/a:
7. OPIS AUTA: FoFik kupiony w komisie znajdującym się 100 metrów od mojej pracy, a jak się okazało z dowodu rejestracyjnego, jest od osoby, która mieszka 8km ode mnie.

:-P Rewelki nie ma, ale i tak się cieszę. Od kilku lat chciałem mieć Fiestę i w końcu ją mam. :-) Dzisiaj popróbuję odklejać te naklejki...
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 4 Maj 2009, 16:13   

no to powodzenia w drodze doprowadzania ją do stanu miłej używalności ;-)
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 4 Maj 2009, 18:52   

Kolejny cios po kupnie "nowego" auta... Z ciekawości odpaliłem silnik, zdjąłem korek wlewu oleju i aż mi się ma bujna czupryna w górę uniosła. ;] Ech, skarboneczka kochana. :hihihi:

Z ciekawości podjadę gdzieś sprawdzić kompresję, ale chyba nie będzie się czym chwalić. :głowąwmur:
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 4 Maj 2009, 23:17   

ten, powodzenia jak już mówiłem :-P
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 14 Cze 2009, 18:11   

Dzisiaj wymieniłem sprężyny u Marka w Gliwicach. Już się nie dało na tym jeździć. Co dziura, to zawieszenie dobijało... Byłem pewny, że tam były jakieś cięte seryjne. A tu niespodzianka. Po zdjęciu sprężyn (resztki niebieskiej farby) oczom ukazało się logo Ford RS. Dziwne, że były takie miękkie. Może z jakiegoś innego modelu były? Zresztą lewa tylna się po zdjęciu rozsypała- przy górnym mocowaniu była złamana. Teraz mam założone XRkowe i jest dość wyżej, a i sztywniej myślę. Tak to wygląda:



Wczoraj się pobawiłem i usunąłem te naklejki z nadwozia. Teraz trzeba tylko zdjąć resztki kleju, umyć i wypolerować. :) A przed zimą obowiązkowo remont blach, bo z baku jak i nadkoli już powoli niewiele zostaje... Lusterko również wymienione. Paletki zostają na długo. Podobają mi się, choć może kiedyś skuszę się na mk3,5.

Jeszcze co do wymiany sprężyn. Auto biega raz lewo, raz prawo. Nie da się jechać prosto. Zrobiło się to po wymianie sprężyn. Chyba się skuszę i, za radą Marka, wymienię wahacze z przodu, a potem ustawi się zbieżność. To chyba powinno pomóc...
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
Ostatnio zmieniony przez McLfan 15 Cze 2009, 16:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 14 Cze 2009, 18:14   

Zmień te gumy na wahaczach tak jak mówiłem lub całe wahacze, zrób zbieżność i bedzie OK :)
_________________
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Cze 2009, 18:26   

Marek napisał/a:
Zmień te gumy na wahaczach tak jak mówiłem lub całe wahacze, zrób zbieżność i bedzie OK :)


i dobrze zakręć old

a nie tak jak ja ;-(
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 14 Cze 2009, 19:13   

A to Ci ciekawostka... Zajrzałem teraz na zawieszenie z przodu zwracając uwagę na sworznie. Z prawej strony jest wahacz z trzema otworami, tworzącymi trójkąt, z lewej jest wahacz starszego typu na dwie śruby. <8> Może to jest przyczyna tego, że przed wymianą sprężyn auto czasem lubiło trochę ściągać w prawo. Więc teraz pytanie. Jakie wahacze teraz kupować? Na dwie, czy trzy śruby?
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
Ostatnio zmieniony przez McLfan 15 Cze 2009, 16:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Cze 2009, 19:20   

masz MK3 - więc teoretycznie powinieneś mieć na dwie śruby...
najlepiej to by było jakbyś kupił dwa wahacze na dwie śruby - koniecznie takie same

ale jak z kasą krucho to dokup drugi wahacz na dwie śruby...
tylko weź ten swój na przymiarkę czy otwory są tak samo umiejscowione ;]
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 14 Cze 2009, 19:25   

szogoon napisał/a:
ale jak z kasą krucho to dokup drugi wahacz na dwie śruby...

Właśnie guma jest zniszczona na wahaczu dwu otworowym. ;] Więc raczej dwa wchodzą w grę. Teraz mniej kasy na paliwko będzie szło, bo sesja się kończy, więc można w auto wkładać. Tylko pytanie- jak kupie wahacze, to będą już w zestawie sworznie i inne końcówki, czy to się dodatkowo kupuje? Sorry za ignorancję mechaniczną, ale żółtodziób raczej mechaniczny jestem. :P
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
Ostatnio zmieniony przez McLfan 15 Cze 2009, 16:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Cze 2009, 19:26   

jak kupujesz wahacz to on jest razem ze sworzniem i tulejami
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 15 Cze 2009, 14:48   

Parę fantów przybyło i czeka na montarz. :-P

Czarna deska rozdzielcza i lotka nad szybę z RSki po dachu- stąd rysy na niej, które jakoś trzeba będzie usunąć.


A żeby podłoga do deseczki pasowała, trzeba ją wymienić na czarną. :) Skubana moja psina ją dosiadła. :hihihi:


Białe kieruneczki też wpadną w wolnej chwili.


A co do wczorajszego tematu- wahaczy. Byłem dzisiaj w sklepie zajmującym się częściami tylko do Fordów. Pytałem o kompleciki i sprzedawca proponował mi niemieckie firmy Adler. Ktoś wie coś na ten temat? Lub poleci jakieś inne? Za Adlery sobie życzą 120zł sztuka.
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
Ostatnio zmieniony przez McLfan 15 Cze 2009, 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 14:26
rufffio
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.