|
[MK4] Blokowanie kierownicy podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
ivoncja
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączyła: 25 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Lut 2011, 10:33 [MK4] Blokowanie kierownicy podczas jazdy
|
|
|
Dwa razy przydarzyło mi się ostatnio przyblokowanie kierownicy podczas skrętu w prawo- trwało to ułamek sekundy i puszczało, ale co się strachu najadłam to moje... Oczywiście auto stoi, bo boję się tak jeździć. Wczoraj byłam u mechanika i stwierdził, że winne jest łożysko amortyzatora- do wymiany. Przy okazji poprosiłam o zdiagnozowanie problemów ze zmianą biegów (2 i wsteczny)- okazało się że mam wybity krzyżak. Mechanik wycenił całość roboty z częściami na max. 500 zł w wariancie pesymistycznym. Byłabym wdzięczna, gdyby mi ktoś tak "na chłopski rozum" wyjaśnił, co ma łożysko amortyzatora do blokowania kierownicy i czy koszty podane przez mechanika są realistyczne. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 18 Lut 2011, 11:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 18 Lut 2011, 10:50
|
|
|
ivoncja napisał/a: | wycenił całość roboty z częściami na max. 500 zł |
Trochę sporo, ale może w Szczecinie jest taka drożyzna
Jeśli by wymieniał tylko łożysko i krzyżak to części koło 100zł no może 150zł robocizna to inna sprawa, w moich okolicach ze 150-200 max by wzieli, możesz jechać gdzie indziej na konsultację żeby się upewnić |
_________________
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Lut 2011, 10:57
|
|
|
w MK3 za blokowanie kierownicy w zakręcie odpowiada wytłuczony krzyżak kolumny kierowniczej. Masz może luz na kierownicy? tzn. czy występuje taki efekt, że możesz machać kierownicą lewo-prawo, a auto jedzie prosto. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
ivoncja
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączyła: 25 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Lut 2011, 11:34
|
|
|
bidżej napisał/a: | w MK3 za blokowanie kierownicy w zakręcie odpowiada wytłuczony krzyżak kolumny kierowniczej. Masz może luz na kierownicy? tzn. czy występuje taki efekt, że możesz machać kierownicą lewo-prawo, a auto jedzie prosto. |
Mam MK4. Luzów na kierownicy nie ma.
Dzwoniłam właśnie do warsztatu (tego samego, bo wczoraj było za późno na telefon do hurtowni i podany koszt był orientacyjny)- komplet łożysk to 90 zł, razem z robocizną 250, czyli chyba jednak nie zdzierają.:) Ponieważ rozmawiałam z innym mechanikiem, w sprawie krzyżaka się nie wypowiedział, zalecił żeby podjechać jeszcze raz, w celu weryfikacji. Dobrze że warsztat mam 300 m od domu. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Lut 2011, 00:39
|
|
|
Jeśli faktycznie masz coś z pałąkiem wybieraka, to mogę współczuć. Samego krzyżaka nie dostaniesz - jest specjalnie nitowany i niedostępny jako pojedyncza część, a jedynie jako cała rura z krzyżakiem. Poza serwisem tego nie znajdziesz (już samo to stwierdzenie boli...), a cena to okolice 200zł (nie wiem dokładnie ile, rok temu prawie kupowałem ustrojstwo). Z wymianą też jest trochę papraniny (na upartego we dwójkę można to zrobić na parkingu pod blokiem w godzinę). Gorzej z ustawianiem położenia neutralnego lewarka. Jeśli chcesz mieć "fabrykę", to samo ustawianie potrafi zająć drugie tyle co wymiana... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
maczeta
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Andrzej
Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: ze Śląska
|
Wysłany: 27 Mar 2011, 16:12
|
|
|
Uszanowanie ! Blokowała się maglownica przy wolnym skręcaniu na równej nawierzchni. Na drodze dziurawej - efekt blokowania sam sięeliminował
8 dni temu w 3 godziny w deszczu przed domem zamontowałem nową ( prawie )
maglownice. I znowu nic nie blokuje.
Co prawda - w tym tygodniu dodatkowo ponownie przemontowałem krzyżak i ( i ponowniewyregulowałem leżąc pod autem zbieżność) tak by kierownica była właściwie ustawiona.
ps
Z początku myślałem że zaciera się maglownica, lub może za duża rozbieżność ?
Na wszelki wypadek nie chcąc "zostać" bez "jadącego" auta zdecydowałem na kupno nowej maglownicy (Z ALLEGRO) i na wymianę jak się okazało niespodziewanie psującej się maglownicy. Jak bęę miał czas top wymontowana rozbiorę i ja opisze. |
_________________ Uczący się Fiesty MK3 z 1994.
Kolejne w życiu -
wspaniałe auto do naprawiania. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|