Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, obroty, odma, rs1800, szarpanie

[MK3] RS1800 - szarpanie, falowanie obrotów. Lambda?
Autor Wiadomość
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 16 Lut 2011, 11:40   [MK3] RS1800 - szarpanie, falowanie obrotów. Lambda?

Witam, po założeniu kolektorka z RS2000 jest dziwna akcja. Wygląda to tak:

Przejeżdżam 10 km normalnie, stanę sobie gdzieś np na światłach, albo na poboczu, silnik chodzi i w pewnym momencie zafaluje do 600 rpm, 1200, 300, 1500, 0. Gaśnie, ale można go bez problemu odpalić. Pochodzi 3 minuty i sytuacja się powtarza. Podczas jazdy da się to wyczuć jak np jadę na 3 biegu bez gazu, auto się toczy i zaczyna szarpać. Jak stanę, to zafaluje i zgaśnie, jak będę jechał kawałek dalej to mija.

Aha, jest to jedyny objaw, większego spalania nie odczułem, moc w normie, a nawet większa niż zazwyczaj, tylko przez te kilka sekund jak faluje to jest kaszana. Jak mu dodam gazu to nie przestaje falować. Żeby nie zgasł stojąc, muszę trzymać go na obrotach ok. 1200, albo przejechać kawałek.

Tak jakby przy jakiejś konkretnej temperaturze mu się coś pierniczyło, a jak ominie tą temp to jest ok. Ostatnio zrobiłem sobie testerek i na zgaszonym silniku wyszedł błąd 33 - czyli bodajże czujnik temp cieczy chłodzącej. To byłby mój kandydat, ale oprócz tego myślę, że podczas szarpania się z kolektorem mogłem uwalić sondę lambda, no bo w sumie to jedyna rzecz którą ruszałem. No i po tych rurkach z EGR'u(?) ze starego kolektora został mi jeden przewód podciśnieniowy i nie za bardzo wiem co z nim zrobić.

Na zapalonym silniku nie umiem użyć testerka bo jest moment, w którym 2 piknięcia są normalne a tuż po nich idzie kilka szybszych i nie wiem jak je policzyć :/
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
Ostatnio zmieniony przez bidżej 17 Lut 2011, 14:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 16 Lut 2011, 16:30   

może być lambda, może też być przepływka.

Też mi falowały obroty jak miałem walniętą przepływkę, ale odpiętą, po podpięciu gasł na wolnych.
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Lut 2011, 19:05   

Przepływka, krokowiec, ccp tak. Sonda lambda na pewno nie.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 16 Lut 2011, 20:00   

ja nawet mam jedno i drugie (krokowiec i CPP) bo wymieniałem, ale nie potrzebnie. Tylko że nie chciało mi się demontować to już zostało.

Wymieniałem, ale z powodu innych problemów :)

Freeman, powiem Ci, że u mnie na serwis przyjeżdzały też samochody z podobnymi objawami jak u TomeX500 a po podpięciu komputera wychodziła sonda. Po wymianie wszystko OK.
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 16 Lut 2011, 20:21   

sprawdź zaworek w odmie z przodu silnika. Ściągnij wężyk i zaślep paluchem rurkę idącą do kolektora ssącego i sprawdź różnicę.
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 16 Lut 2011, 23:52   

Arkadius napisał/a:
sprawdź zaworek w odmie z przodu silnika. Ściągnij wężyk i zaślep paluchem rurkę idącą do kolektora ssącego i sprawdź różnicę.


Chodzi o to pod kolektorem wydechowym? Czyściłem ten zaworek rozpuszczalnikiem :/

Jeśli chodzi o krokowy, to chyba falowałby cały czas. I tylko by się wahało, a nie raz dwa i gaśnie.

CPP... no niby też, ale jakoś nie jestem przekonany, bo to powinno przerywać albo dusić w jakimś położeniu przepustnicy. Chciałem sprawdzić dzisiaj miernikiem te parę rzeczy, ale jak mi pokazał 17V na aku to sobie darowałem...

Co ciekawe: wjechałem dzisiaj do garażu, odpaliłem i czekałem aż zgaśnie. Chodził dość długo, wentylator zdążył się załączyć parę razy, ale nie zgasł. Dopiero jak wyjechałem to poczułem objawy - wrzuciłem drugi bieg, puściłem gaz i szarpało.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 17 Lut 2011, 07:22   

no właśnie o ten zaworek chodzi. Zaślep rurkę w stronę kolektora ssącego na chwilę i sprawdź różnicę bo objaw mi pasuje.
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 17 Lut 2011, 10:52   

Co Ty gadasz :) Jeśli to to, masz u mnie piwo. Tylko mam to zaślepić na stałe? Bo zanim on się nagrzeje to mi ten paluch tam wciągnie :P
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 17 Lut 2011, 12:04   

spróbuj. wkręć w to kolanko śrubkę albo coś i się przejedź tylko uważaj bo może olej ze skrzyni korbowej chlapać. Jak będzie poprawa to wymień ten zaworek
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 17 Lut 2011, 13:31   

Nałożyłem na ten metalowy króciec rurkę, zaślepiłem śrubą, na to kolanko od zaworku też śrubkę i jest podobnie, tylko faluje w mniejszym zakresie i nie gaśnie :) Ile taki zaworek może kosztować? Szczerze mówiąc planowałem wywalić tą całą puszkę i tylko na uszczelkę dać blaszkę, ale ta puszka jest przymocowana tuż pod termostatem i bez jego zdejmowania nie da się tego odkręcić.

I czy ktoś może mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie to działa?
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 17 Lut 2011, 14:36   

http://ford.sklep.pl/pl,p...lnika,ford.html
mowisz o takim zaworze ?
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 17 Lut 2011, 16:22   

no mówię o takim zaworze właśnie. Jak to średnio pomogło to chyba warto wymrugać błedy :)
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 17 Lut 2011, 22:32   

No wypiskało czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ale nie umiem zrobić diagnozy na chodzącym silniku, nie kumam tego co on tam pika.

Po tych modach jadąc do pracy zgasł mi... ale teraz jak wracałem to nic, aczkolwiek pod koniec podrózy nie stawałem na żadnych światłach. Jutro sprawdzę lambdę miernikiem.

Sprawdzałem dzisiaj cpp i wyszły mi dziwne wartości, dwukrotnie wyższe niż w książce. I zauważyłem, że moje cpp jest inne niż w redfordzie. Krokowy niby ma wzorową oporność.

[ Dodano: Pią Lut 18, 2011 17:59 ]
Wywaliłem zaślepki z tego zaworku i podłączyłem tak jak ma być, po czym wykręciłem sondę i wkręciłem odpowiednik z RS2000. Póki co wygląda że jest ok, ale jutro zobaczymy.

Potrząsając moją sondą słychać, że w środku coś lata. Tak ma być? :P
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22 Lut 2011, 23:59   

jak cos lata w srodku to sie chyba juz spaprala
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.