Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
13 Kwi 2014, 17:29
[MK4] Wymiania/wyjęcie licznika MK4/MK5
Autor Wiadomość
rrobsonnn 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 2
Skąd: Włocławek
Wysłany: 20 Kwi 2014, 13:46   

Witam Forumowiczów. Mam problem w tym temacie, a mianowicie chciałbym zamontować u siebie w zegarach alu ramki. Miałem już jedno podejście, bez końcowego efektu. Z tego co zauważyłem, bez odkręcenia kierownicy, nie da się wymontować licznika, nawet po odpięciu linki prędkościomierza, jedynie jest lepszy dostęp do samego licznika. Natomiast plastikowa szybka jest klejona i przy próbie demontażu spowodowałem lekkie pęknięcia szybki i boję się dalej kombinować, żeby nie narobić pęknięć w widocznym miejscu.
Czy ktokolwiek majstrował w tej kwestii i podrzuci wskazówki ? tak abym bez szkód mógł zrealizować cel.
 
 
mikos011 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 20 Kwi 2014, 14:52   

Podłączam się do tematu.

Kolego jak wypiąłeś linkę? Ja nawet tam ręki nie wsadzę.. :)
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Kwi 2014, 15:09   

rrobsonnn napisał/a:
Z tego co zauważyłem, bez odkręcenia kierownicy, nie da się wymontować licznika

Ależ oczywiście, że się da :P

Poradnik od A do Z

mikos011 napisał/a:
Kolego jak wypiąłeś linkę?

Trzeba drobniejszej ręki - mając łapę jak bochen, jest to bardzo ciężkie. Można wypiąć linkę od strony skrzyni - wtedy jest dużo więcej miejsca na wypięcie :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
rrobsonnn 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 2
Skąd: Włocławek
Wysłany: 20 Kwi 2014, 15:14   

Linkę odpina się od strony komory silnika, czyli zaglądasz pod maskę, łapiesz linkę przy końcu i przekręcasz tak aby zabezpieczenie puściło. W którym to miejscu jest można na dwa sposoby ogarnąć. Albo zaczerpnąć informacji od osoby, która jest w temacie i wskaże tę linkę albo jedna osoba lekko szarpie licznik, a druga pod maską szuka, który to przewód :)
Też zamierzasz alu ramki sobie sprawić czy inny problem ?
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 20 Kwi 2014, 17:18   

Przecież linkę widać normalnie jak spojrzy na podszybie od strony kierowcy, więc nie wiem w czym problem....
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
mikos011 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 20 Kwi 2014, 20:37   

Nie świeci kontrolka ładowania, wcześniej działała. Tylko nie wiem czy to żarówka czy dioda do ew. wymiany
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Kwi 2014, 21:34   

Jeśli masz mk4, to masz żarówki. W mk5 są diody, które nie padają.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Kamiliano 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Puławy
Wysłany: 14 Kwi 2015, 16:28   

Podepnę się pod temat. Od jakiegoś czasu posiadam licznik od fiesty mk4 z końcówki produkcji
i chciałem powierzyć go w ręce elektryka samochodowego, który mi go zamieni. Jednak ku mojemu zdziwieniu żaden nie chce się tego podjąć bo "trzeba w skrzyni biegów instalować czujnik". Sam posiadam fiestę od niedawna, więc w temacie zielony jestem. Mimo umieszczanych tu poradników nie mogę z nich korzystać, ponieważ wyświetlają się jedynie miniatury z imageshack. Proszę o poradę :|
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 14 Kwi 2015, 19:57   

Kamiliano napisał/a:
trzeba w skrzyni biegów instalować czujnik

nie trzeba, sygnał bierze się z tego co tam jest (w niego jest wkręcona linka)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Kamiliano 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Puławy
Wysłany: 14 Kwi 2015, 20:25   

Tak na logikę to wg mnie licznik km ma iść z czujnika prędkości vss, choć głowy nie dam. Tylko czemu mechanicy twierdzą,że się nie da? czy przekładka jest taka trudna? Próbowałem sam wyciągnąć licznik i nie jest lekko. W obecnym mam 2 wtyczki a w nowym tylko jedną
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Kwi 2015, 20:27   

Kamiliano, bo w tym samym czasie, co będą przeglądać schematy liczników (i szukac, co nie dziala), zrobią 3-4 wymiany klockow hamulcowych i lepiej na tym wyjdą.

Tak, prędkość idzie z VSSa, ale w fordzie były vssy linkowe, elektroniczne, linkowo-elektroniczne. Chociaż wątpliwe, by w mk4 była wersja na samą linke... Także w najgorszym razie trzeba wymienić na pasujący i tyle
 
 
Kamiliano 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Puławy
Wysłany: 14 Kwi 2015, 20:32   

Dzięki wielkie za odpowiedź :) Ostatnie pytanie: jeśli sam będę musiał wymienić ten licznik to dostanę gdziekolwiek przejściówkę na te wtyczki czy trzeba zrobić "samoróbkę"?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Kwi 2015, 21:24   

Kamiliano napisał/a:
przejściówkę na te wtyczki

Co rozumiesz przez pojęcie "te wtyczki" ?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Kamiliano 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Puławy
Wysłany: 14 Kwi 2015, 21:41   

Wtyczki w moim obecnym liczniku są 2 a w nowym pojedynczy
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Kwi 2015, 22:46   

Na forum jest instrukcja swapowania licznika z mk4 na taki z mk5. Poszukaj. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Kamiliano 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Puławy
Wysłany: 14 Kwi 2015, 22:48   

Wiem, że jest :) Jednak zdjęć z poradnika mi nie wyświetla więc będzie utrudnienie ale jak zrobię w wolnym czasie to dam znać :hihihi:
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 15 Kwi 2015, 20:58   

Kamiliano - zobacz kto robił ten poradnik :fox:

wtyczki to nie problem, albo robi się przejściówki z płytek pcb, albo całość przerabia się na inną wtyczkę z gniazdem - za każdym razem jest trochę lutowania - przerabiałem obydwie opcje

co z czym połączyć jest dokładnie opisane

vegetagt napisał/a:
linkowo-elektroniczne

taki jest na pewno, bo sygnał vss dostaje ecu (chyba jeszcze gratisowo jest wyprowadzony do radia)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Kwi 2015, 03:08   

Marcin napisał/a:
taki jest na pewno, bo sygnał vss dostaje ecu (chyba jeszcze gratisowo jest wyprowadzony do radia)

Są wszystkie 3 rodzaje, u mnie pierwotnie był trzeci (impulsator typowo elektroniczny), ale po tym jak umarł, dorwałem hybrydę, zaizolowałem część "linkową" i, odpukać, do dziś działa bez zająknięcia.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 16 Kwi 2015, 17:13   

Dawid, ale Ty masz mk5 gdzie linka już nie była potrzebna, a ja pisałem o mk4, co nie zmienia faktu, że sygnał vss jest taki sam w obu przypadkach.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Kwi 2015, 17:36   

Marcin - ja tylko potwierdziłem, że są 3 rodzaje, a nie tylko 2. ;)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.