Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
13 Kwi 2014, 18:29
[MK4] Wymiania/wyjęcie licznika MK4/MK5
Autor Wiadomość
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 15 Lut 2011, 20:25   [MK4] Wymiania/wyjęcie licznika MK4/MK5

Opis i zdjęcia pochodzą z postu kolegi maras78 ja to jedynie znalazłem i trochę ogarnąłem :)


Właśnie jestem po wymianie licznika na taki z obrotomierzem i zrobiłem małą fotorelacje może komuś się przyda.

Zaczynamy od odkręcenia osłony licznika razem 3 śrubki.

Dwie przy liczniku




I jedna obok nawiewów



Odkręcamy 4 śrubki mocujące licznik



Potem odpinamy kostki i linke licznika można odkręcić przy skrzyni wtedy licznik więcej się wysunie trzeba nacisnąć taki biały zatrzask i odciągnąć.



Wyciągamy licznik, nie jest łatwo, jest kilka sposobów:

1. Odkręcić kierownice.
2. Rozdzielić licznik na dwie części (4 zatrzaski i oddziela się czarna część z szybką)
3. Wycinamy z kokpitu pionowy słupek i licznik można wyjąć przesuwając go w prawo.

Ja wybrałem destrukcyjny sposób 3

Otwieramy maskę ściągamy uszczelkę nad skrzynką bezpiecznikową potem osłonę skrzynki i ukazują się kostki szukamy zielonej i wpinamy się w przewód zaznaczony na zdjęciu.




Po wpięciu wygląda tak



Przeciągamy kabelek do kabiny, ja to zrobiłem w miejscu gdzie przechodzi linka licznika.

Do niebieskiej kostki podłączamy dwa przewody do pin 8 podłączamy kabelek który właśnie przeciągnęliśmy do pin 9 masa z białej wtyczki.




Tutaj w moim przypadku wpiąłem się do masy z białej wtyczki.



Izolujemy wszystkie przewody, przed włożeniem licznika polecam sprawdzić żaróweczki, u mnie nie sprawdziłem a spalona była od poduszek i musiałem ponownie wyciągać. Składamy wszystko do kupy i cieszymy się autem z obrotomierzem.

Oczywiście podczas pracy korzystałem z informacji znalezionych na forum :)




Osobiście korzystałem z tego opisu jak u siebie licznik zmieniałem. Mi to zajęło niecałą godzinę i również skorzystałem z 3 sposobu wyjęcia licznika <oki>

pozdro i powodzenia :zwyciężca:
_________________




Była Fiesta jest Focus
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Lut 2011, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 6 Kwi 2012, 14:34   

słuchaj a jak wyjąć zegary jak po odkręceniu tych 4 śrubek coś go trzyma (pewnie linka prędkościomierza i kostka z instalacją) jak odpiąć te rzeczy jak nie ma jak wcisnąć tam ręki (za zegary)...potrzebuje żarówki podmienić
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 6 Kwi 2012, 14:50   

Żarówki powinieneś spokojnie wyciągnąć od góry bez wyciągania wtyczki od licznika
 
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 6 Kwi 2012, 15:00   

kolego a jaki sposób je wymienić ?? potrzebuje wymienić żarówkę od poduszek , ale nie mam koncepcji jak tam rękę wsadzić a jeszcze wyjąć/włożyć żarówkę ...sam nie wiem
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 6 Kwi 2012, 17:08   

A Tobie chodzi o kontrolki, nie żarówki podświetlania. To diody od kontrolek są lutowane. Wiec musisz wyjąc cały licznik i rozkręcić go i wylutować diodę
 
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 6 Kwi 2012, 18:00   

chodzi mi o żarówki które są w kontrolkach ...one bodaj są wyjmowane ? chodzi mi o kontrolkę od poduszek......tylko jak odkręcę zegary to trzyma je pewnie linka prędkościomierza i nie mogę tam wsadzić ręki aby jej wyjąć
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 6 Kwi 2012, 19:52   

To w komorze silnika odepnij linkę to Ci popuści.
A u mnie kontrolki są diodami i są lutowane , wiec nie wiem czy mk4 też tak nie bedzie
 
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 6 Kwi 2012, 19:59   

właśnie , nie wiem gdzie jest ta linka w komoże silnika i czy od góry ją sięgnę i odkręcę bo kanału nie mam
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Kwi 2012, 23:26   

zabka35i napisał/a:
wiec nie wiem czy mk4 też tak nie bedzie

Nie będzie. A wcale w czystej mk4 z '96 roku. Tam są żarówki na wszystko.

Linkę łatwo można wypiąć ściskając plastikowy element kawałek za licznikiem - schodzi sama.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 7 Kwi 2012, 11:22   

łatwo zdjąć tą linkę ??? jak tam ręki nie można wsadzić ..... wczoraj już drugi dzień z rzędu rozebrałem wszystko i .........dupa :sad:
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Kwi 2012, 11:26   

Wydaje mi się że już pisałem, jak jest za mały luz na lince i się nie mieścisz to odepnij ja przy silniku od skrzyni,,, wtedy będziesz miał większe pole manewru,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Kwi 2012, 15:26   

wytnij kawałek plastiku na środku deski - pomiędzy nawiewami a licznikiem i wtedy robi się miejsce na rękę i swobodniej idzie wyjąć licznik w całości a nie w kawałkach.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 7 Kwi 2012, 15:58   

od silnika ..juz o tym myślalem ale od góry nic nie widać , tak na ćkane...... a kanału nie mam ...z tym wycięciem ...hmmmmm, ciekawa opcja , a ten nawiew to plastik czy metal bo nie pamiętam ?? no co po wycięciu dziura zostanie ??
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Kwi 2012, 16:11   

Roni71 napisał/a:
no co po wycięciu dziura zostanie ??
Nie, zniknie w magiczny sposób,,,

Ludzie święta tak na niektórych działają? Jeden nie wie gdzie linka przy silniku jest, bo tak trudno poruszać licznikiem w kabinie i popatrzeć co się rusza pod maską,,, albo zrobić zdjęcie i poprosić pokażcie mi gdzie ta linka? Drugi robi zwarcie, bo mi na jednym kablu napięcie zniknęło to podał z innego,,, jak tak dalej będzie to ktoś w poniedziałek pomimo lania wody chałupę se spali,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 7 Kwi 2012, 16:37   

widzisz kolego , ja jestem sam i nie ma fizycznej możliwości ruszać licznikiem i patrzeć pod masą ....proste...... nie wszyscy są obeznani z tematem dlatego pytamy ...pozdro....
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Kwi 2012, 17:32   

Roni71 napisał/a:
hmmmmm, ciekawa opcja , a ten nawiew to plastik czy metal bo nie pamiętam ?? no co po wycięciu dziura zostanie ??

on jest pod osłoną którą się na początku zdejmuje... chyba nie proponowałbym robienia dziury w tapicerce :fox: sam tak zrobiłem i niczemu to nie przeszkadza.

linka idzie do skrzyni poprzez vss... ja nie wiem czy to taki duży problem ją zlokalizować... dziesiątki razy było o tym pisane.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 7 Kwi 2012, 18:04   

Roni71, linka prędkościomierza to chyba to czarne na tej aukcji: http://allegro.pl/skrzyni...2214285839.html ;)
 
 
jajcek 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Courier
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 1
Skąd: Giżycko
Wysłany: 28 Maj 2013, 22:19   Wymiana zegarów (CAN) z benzyniaka GT do 1,8 TDi

Fiesta Courier MK-5 z szyną CAN tzn: licznik odległości elektroniczny - wymiana zespołu zegarów z benzyniaka GT (białe tarcze ) do mojego 1,8TD bez żadnych zmian wszystko działa ok.
Było :
- prędkościomierz
- wskaźnik poziomu paliwa
- kontrolki
JEST:
- prędkościomierz
- wskaźnik poziomu paliwa
- wskaźnik temperatury silnika - wskazania prawidłowe
- obrotomierz (wskazania prawidłowe - bez przeróbek)
- kontrolki prawidłowe : grzanie świec - ok, ham.ręczny, rezerwa paliwa, reflekt. długie itp

- występuje ciągłe świecenie niskiego poziomu płynu w spryskiwaczu - brak jest właściwego czujnika

Wyjęcie/montaż liczników bez żadnego wycinania.
3 wkręty maskownicy z nawiewem - jeden z nich zamaskowany zaslepką
1 śruba klucz 15 mocująca kierownicę - łatwizna
4 wkręty mocujące zegary
i liczniki wyjęte.
 
 
andrzej25 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 3
Skąd: Włc
Wysłany: 3 Paź 2013, 20:01   [MK4]

Zrobiłem tak jak w opisie lecz obrotomierz nadal nie działa, poza tym w kostce niebieskiej nie miałem tych złączek w środku i musiałem poprzeciągać kable na krótko,


A wiem małe informacje, licznik okazał się od forda escorta, na kablu przeciągniętym od zielonej wtyczki jest napięcie 6-7 V. jakis pomysł jak to podączyc czy szukac licznika od fiesty?
 
 
andrzej25 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 3
Skąd: Włc
Wysłany: 3 Lis 2013, 15:20   

Edit.
Wszystko działa jak powinno, lecz warto wspomnieć,że trzeba dobierać licznik do wersji silnika, Do silnika 1.3 Efi (endura) musimy zakupić taki oto licznik z "płytką" z tyłu,chodzi o ta zółtą,
zdj:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.