Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: brak mocy, hcs, mk3, szarpanie

[MK3] Traci moc, odgłosy w silniku
Autor Wiadomość
zygmuncik 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 66
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 5 Lut 2011, 12:01   [MK3] Traci moc, odgłosy w silniku

Witam wszystkich ponownie, mam problem z fiestą. jest to pierwszy problem odkąd ją kupiłem. otóż wczoraj jadąc ( jakieś 5-10 min) zaczęło mi trochę żabkować, tracić moc, na obciążonym (tj na biegu), a na luzie nieco przerywało jakby nie było paliwa. jako że miałem rezerwę to sru na stacje i zatankowałem. problemu więcej nie było do dzisiaj rano. odwiozłem mamę na dworzec ( jakieś 5 min jazdy). no i znowu to samo, spadek mocy, miałem problem z wzniesieniami. ktoś ma może jakikolwiek pomysł?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 10 Lut 2011, 20:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 5 Lut 2011, 12:20   

zygmuncik napisał/a:
ktoś ma może jakikolwiek pomysł?


Tak... na początek popraw swój profil 1.3/66KM i daj znać czy masz mono-wtrysk czy gaźnik http://www.fiestaklubpols...p=472678#472678

...i co znaczy tytułowe traci obroty?
 
 
 
zygmuncik 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 66
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 5 Lut 2011, 13:24   

monowtrysk. traci obroty.. no słychać że silnik chodzi nierówno, i słuchać jak coś tam "wali"
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 5 Lut 2011, 13:43   

Jeżeli monowtrysk to zmień w profilu na Silnik: 1.3i/60KM żeby na przyszłość było wiadomo od razu co masz. Co do 'walenia' to pomysłu nie mam trzeba by chyba to usłyszeć.
Co do obrotów to na początek bym sprawdził filtry i przewody podciśnienia. Potem jeżeli wszystko będzie ok to bym odczytał błędy ze sterownika.
 
 
 
zygmuncik 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 66
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 5 Lut 2011, 14:32   

ale ciekawe czemu na zimnym tqak nie robi. dopiero jak się rozgrzeje trochę :sad:
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 5 Lut 2011, 15:43   

zygmuncik napisał/a:
ale ciekawe czemu na zimnym tqak nie robi. dopiero jak się rozgrzeje trochę :sad:


Trzeba trochę ruszyć głową... i pomyśleć co się zmienia gdy silnik się rozgrzeje. Sprawdź błędy. Jak będzie czysto to będzie się myśleć dalej. Dodatkowo możesz sprawdzić multimetrem sondę.
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Lut 2011, 16:06   

zygmuncik napisał/a:
słuchać jak coś tam "wali"

Ale sprecyzuj jak wali-metaliczny stuk ,czy głuchy stuk,wali jak obciążony silnik czy jak ma lekko,na postoju?
Na jakim paliwie jeździsz(z tej samej stacji),masz zatankowane troche,czy pod korek :fox: ?
Filtry masz powymieniane-olej,powietrze benzyna?
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 5 Lut 2011, 16:15   

Może filtr paliwa sie zasyfił, pisałeś że to na rezerwie sie zaczeło i teraz nie jest do końca drożny, po postoju troche zaciągnie beny a potem może słabo przez niego przepływa? ale to tylko moja sugestia.
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 5 Lut 2011, 19:32   

jutro 8-14 jestem w domu
decyduj czy chcesz diagnozować :V:
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Lut 2011, 23:26   

Cewka pewnie siada i nie pali na jednym garnku jak się nagrzeje.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
zygmuncik 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 66
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 6 Lut 2011, 12:13   

dobra panowie, nie było u mnie wczoraj internetu, więc nie pisałem. sąsiad mechanik postawił mi diagnozę nawet nie patrząc na auto- "całą zimę jeździłeś na rezerwie, zebrała się woda w baku, musisz zalać do pełna i dolać denaturatu, woda się rozejdzie". jak na razie auto stoi w garażu bo robiłem nadkola, i regulowałem skrzynię, ale zauważyłem wczoraj że pow 2k obrotów zaczyna chodzić płynnie. olej w skrzyni- w normie, w silniku w normie, chłodniczy na minimum, zaraz po niego skoczę. pompa paliwa działa dobrze. tankowane tylko na BP ( takie moje zboczenie-nigdy nie tankuje na innych :devil: :devil: )
filtr powietrza i paliwa wymieniany w czerwcu, wtedy tez czyściłem korek oleju- ale chyba to jeszcze raz zrobię. i jeszcze jedno, nie wiem czy to ma związek z sprawą- jak przytkam ręką rurę wydechową ( na zapalonym silniku) i odetkam to strasznie pluje wodą. wydzielina ma posmak słony :rotfl: . wracając do głównego wątku, możliwe że woda się tam zebrała? dodam że mam strasznie ujowy korek ( taki z bp uniwersalny, bo zgubiłem orginalny^^)
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Lut 2011, 14:05   

Chyba uszczelka pod głowicą puszcza (albo masz blok uszkodzony i któryś gar puszcza), Stąd mniej płynu i woda z rury. I cyrki z pracą silnika - gdy się rozgrzeje, to wszystko się rozszerza i wtedy widocznie przecieka. Ale to tylko moje domysły. W wodę w paliwie nie wierzę, bo zimnej byś w ogóle nie odpalił.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
zygmuncik 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 66
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 6 Lut 2011, 14:55   

ja bym chciał uwierzyć w wodę w paliwie:) ciekawe ile kosztuje wymiana uszczelki głowicy...
a co do wycieku oleju... od zawsze silnik w niektórych miejscach był uwalany olejem, ostatnio zdawało mi się że kapie olej z niego, ale okazało się że to błoto się zebrało na zaczepie, i jak topniało to kapało z niego. jak wjechałem do garażu, wyczyściłem to, to nie kapie już nic tam.
brudna od oleju jest obudowa silnika pod świecami i naokoło świec. ale było tak od samego początku i wszystko grało...
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Lut 2011, 16:24   

Dolej denaturat, dolej :D Chcę zobaczyć ten temat "auto nie pali" :D Jedź na analizator i niech Ci zdiagnozują czy nie ma spalin tam gdzie ich być nie ma, wody w oleju, itd.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
zygmuncik 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 66
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 6 Lut 2011, 18:33   

najpierw sobie zaleje do pełna, i zobaczę czy to coś dało.

Edit.
hmm. chodził sobie teraz z 10 minut na minimalnie zwiększonych obrotach i nic. silnik gadał normalnie.
filtr paliwa zmienię jutro, kupię jakiś uszlachetniacz do beny ( taki co czyści układ, itp), doleje płynu chłodniczego (jak mam niebieski to każdy niebieski będzie dobry?

EDIT.
okej, nie ogarniam mojej fiestynki. dzisiaj z 2 godziny jeździłem i nic. raz mi się wydawało że coś szarpie, ale w sumie nie wiem czy nie byłem za bardzo wyczulony. ale totalnie nic, a grzałem i po 10 min na wolnych obrotach i OS'y 100-120km/h.
jak auto było mega zgrzane to zauważyłem że parę kropel oleju kapnęło z miejsca paska klinowego.
w ogóle coś popierzyłem, zamiast elfa dolałem lotosu do oleju, a w sumie nie wiem czy tak może być. oba 15w40 mineralne.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.