Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:39
[MK3] Nie odpala, problem z rozrządem - 1.8D
Autor Wiadomość
ziggyrozalski 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 30 Sty 2011, 02:37   [MK3] Nie odpala, problem z rozrządem - 1.8D

Witajcie.
Mechanik robi mnie przysłowiowo w konia. Wciąż mówi, że ma sporo klientów i nie ma czasu zajrzeć. Auto trzyma już ponad miesiąc i wciąż stoi w tym samym miejscu.
Kolega, który zajrzał mi pod maskę mówi, że mam luźny pasek i rolkę już troszeczkę wysłużoną. Auto mi nie pali w ogóle. Kręci, kręci i odpalić nie może. Wymieniłem świece żarowe, bo stare nie grzały już w ogóle jednak problem z odpalaniem pozostał. Jestem ciekaw, czy luźny pasek rozrządu może mieć coś z tym wspólnego skoro auto kręci, a nie może załapać ?
Wymienione zostało:
-akumulator
-świece żarowe
-filtry

Pomóżcie już sam nie wiem co robić. Mam dosłownie nerwy na tego mechanika jednak jest to taki znajomy znajomego, który nie skasuje mnie jakoś wybitnie dużo i to mnie trzyma przy nim. Nie chcę oddać samochodu gdzie indziej, bo nie mam grubego portfela, a wiem jak będzie, że wymienią listę podzespołów do wymiany, a nikt nie da mi gwarancji, że to akurat będzie to.

Napiszcie proszę swoje spostrzeżenia, bo mnie już ręce odpadają. Jestem 3 miesiąc bez samochodu, a nie trzeba tłumaczyć, że w tych czasach bez niego to jak bez ręki.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Sty 2011, 07:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 30 Sty 2011, 08:20   

no chlopie jak pasek luzny to sie mogl nawet rozrzad przestawic
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Sty 2011, 08:34   

Dokładnie, grubsza robota może być, grubsza kasa (nie chodzi o zarobek mechanika, tylko wydatek właściciela) - dlatego wcale mu się nie chce za to brać i nie dziwię się,,, skoro to znajomy znajomego to przyciśnij znajomego by pogadał ze znajomym,,, przynajmniej ja tak mam, naprawa odwleczona w czasie, ale pewna i tania, za to szybka diagnoza i wstępny kosztorys - i wiem co mnie czeka
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 30 Sty 2011, 09:45   

Pytanie tylko co oznacza "luźny pasek" - dla mnie luźny pasek to wtedy jak sprężyna jakimś cudem by spadła z napinającej rolki lub ją ktoś by wyciągnął - a wtedy przekręcenie rozrusznikiem równa się z rozwaloną głowicą, tłokami.

Napisz co znaczy w mniemaniu kolegi "luźny pasek" i skąd wie, że rolka wysłużona skoro nie zdjął paska??

Kiedy był wymieniany rozrząd??

Jaka kompresja silnika?

Jak wygląda układ paliwowy - czy się nie zapowietrza??

Czy wtryskiwacze nie leją??

Czy ktoś ostatnio coś majstrował przy silniku??
CO do nie odpalania mimo wymiany świec to może być bardzo dużo przyczyn opisanych już na forum - choćby na górze działu diesel w faqu ale wiem, że to za trudne żeby tam spojrzeć :|

Oczywiście mógł przeskoczyć pasek i się przestawił rozrząd - pół biedy jeśli przeskoczył o jeden ząbek, bo jeśli o kilka to próbując odpalić auto tylko pogarszasz sprawę waląc tłokami o zawory.

Każdy średnio rozgarnięty mechanik powinien to sprawdzić w godzinę czy rozrząd jest dobrze ustawiony.

Wystarczy, że będzie za późny zapłon to przy takich temperaturach jak teraz diesla forda nie odpalisz.

Proponuje poczytać, pomyśleć, napisać co było robione w silniku do tej pory co z tym paskiem - opisz więcej rzeczy to może coś ktoś doradzi
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
ziggyrozalski 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 30 Sty 2011, 17:49   

"Napisz co znaczy w mniemaniu kolegi "luźny pasek" i skąd wie, że rolka wysłużona skoro nie zdjął paska??"
Odp. W jego mniemaniu tyle co się od niego dowiedziałem to to, że pasek ma troszkę luzu. Nie ma go jakoś bardzo dużo, jednak trochę jest. Co do rolki nie mam pojęcia.
"Kiedy był wymieniany rozrząd??"
Odp. Samochód kupiłem na początku maja 2010 r. Poprzedni właściciel powiedział, że powoli zbliża się data wymiana jednak on sam nie wie ile już jest na nim przejechane. Sam samochód nie jest w rewelacyjnym stanie.
"Jaka kompresja silnika?
Odp. Nie sprawdzano u mnie kompresji, więc nie mam pojęcia.
"Jak wygląda układ paliwowy - czy się nie zapowietrza??"
Odp. Zapowietrza się często. 23 grudnia pamiętam tę datę, bo wtedy oddawałem auto do mechanika ostro działałem, żeby samochód zapalił. Świece zostały wymienione, akumulator naładowany samochód postał w ciepłym garażu i układ został odpowietrzony tam przy wtryskach i tą pompką dodatkowo. Po 2-3 próbach nie udanych odpalenia układ znów był zapowietrzony. Może to wina małej ilości paliwa- rezerwa ?Jednak przy odkręconych wtryskach i próbie odpalenia z węży leciało paliwo więc w baku coś jest.
"Czy wtryskiwacze nie leją??"
Odp. Nie leją.
Nie było majstrowane przy silniku. Ostatni koszt wymiany to były właśnie węże, bo były sparciałe - koszt 10 zł i przekaźnik świec żarowych z kablem masowym 30 zł u znajomego.
Teraz też kumpel odkrył, że przy próbie odpalenia traci się częściowo napięcie na świecach.
Mechanik mówił mi, że spróbuje zrobić jakiś "obejście na krótko dla paliwa" nie wiem co to znaczy - może jakiś zawór zwrotny ? No właśnie, ale kiedy on zajrzy - jestem tą sytuacją już mocno podirytowany od 23 grudnia auto stoi przed warsztatem obsypane śniegiem i niszczeje.
Do do FAQ to czytałem.
Odpowiem na te pytania.
Pytanie :1,2,5,10 eliminuję.
Pozostałe :
3. Problem opisałem ...
4. Niestety nie sprawdzone, warsztat dosyć mały, ale za to tani i nie posiadają takiego sprzętu.
6. Świece nówki.
7. Akumulator nowy.
8. Rozrusznik kręci żwawo i nie jednokrotnie już prawie łapie poczym minimalnie spowalnia.
9. Filtry nowe.


Pomóżcie proszę was. Na naprawę mam w tej chwili 300 zł tyle udało mi się odłożyć.
Czekam na kolejne odpowiedzi.
 
 
dieseluser 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 19
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Lut 2011, 12:37   

Witam,

Z mojej strony mogę Ci polecić, abyś koniecznie sprawdził kompresje bo to może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

Możesz tez zamontować zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym, aby zapobiec cofaniu się paliwa.

W moim przypadku sprawdzenie kompresji pomogło... po remoncie pali jak żyleta:)

pozdrawiam:)
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 1 Lut 2011, 14:02   

chłopie przywlecz sie do mnie bo przeca daleko nie masz
ja Cie też więcej niż czteropak Lecha nie skasuje
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 1 Lut 2011, 18:10   

No to tak:

1. Skoro kupiłeś przeszło pół roku temu auto i do tego forda z dieslem z nieznanym przebiegiem paska a nawet gość Ci powiedział żebyś pasek wymienił bo się zbliża wymiana to powinieneś to zrobić od razu. Gdyby Ci strzelił pasek w ogóle bym Cię nie żałował bo to znaczy, że o auto w ogóle nie dbasz i szkoda Ci 70zł choćby na sam pasek rozrządu(pomijam już rolki i napinacze oraz pompę wody - czasami da się na starych jeszcze śmigać tym bardziej, że cała fiesta jest warta 1500zł max więc na pewno 250zł za całość jest dla niektórych ciosem ;-| )

No ale masz szczęście, że nie pękł więc mógł przeskoczyć o jeden dwa ząbki ale wtedy chodziłby jak traktor gdybyś go odpalił. Nic na ten temat nie piszesz więc domniemam, że pasek jeszcze żyje na resztkach(być może) sił.

2. jeśli się zapowietrza układ paliwowy po kilkunastu/dziesięciu minutach to nie ma co liczyć, że odpali Ci fiesta - tym bardziej zimą. Do sprawdzenia węże i opaski które powinny być wszędzie i to skręcane a nie jakieś gówna zaciskowe.
przy podstawce filtra paliwa lubi ssać powietrze więc do sprawdzenia, podgrzewacz paliwa jeśli jest to do wyrzucenia(nie pytaj co to tylko sobie znajdź na forum). zaworek zwrotny możesz dać ale i tak dużo nie da(ogólnie to one więcej dla ściemy są)

3. Jeśli nie znasz kompresji silnika to w sumie nie powinniśmy w ogóle dyskutować na temat czemu nie chce odpalać zimą :yes:
Ale - czy ma przdedmuchy silnik gdy odręcisz korek oleju na włączonym silniku?? czy bierze olej(to żart bo wiem, że bierze tylko ile??)

4. skąd wiesz czy wtryskiwacze nie leją - kto je sprawdzał i kiedy?? jeśli mówisz, że nie leją, bo poprzedni właściciel tak powiedział to znaczy, że je wykręć daj do sprawdzenia i przy okazji od razu zmierz kompresję.

5. MEchanik nie chce się wziąć za Twoją fiestę bo silniki 1.8 d forda jak przestają palić to zazwyczaj są mega zaniedbane przez swoich właścicieli i trzeba to wszystko sprawdzać i zazwyczaj wszystkie rzeczy wymieniać naprawiać - niestety ale jest sporo z tym roboty upierdliwej a kasy za dużo na tym nie zarobi.

Posprawdzaj to wszystko proponuje w kolejności - Wymiana paska z ustawieniem rozrządu, likwidacja zasysania powietrza do paliwa, sprawdzenie wtryskiwaczy i kompresji(jeśli ma słabą to silnik na złom) a i coś wspominałeś o tym, że na świece idzie nierówne napięcie - sprawdź to pierwsze.

Zanim zaczniesz się pytać co dalej to proponuję uzbierać kilka stówek na przegląd silnika i na mechanika, który siedzi choć trochę w fordzie i ogarnie temat szybko :)
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 1 Lut 2011, 18:48   

no i :gitarzysta:

:brawo: :brawo: :brawo:
 
 
 
ziggyrozalski 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 17 Lut 2011, 13:59   

15 lutego w końcu oddał mi samochód. Zapłaciłem 50 zł i nic nie zostało naprawione. Okazało się jednak, że silnik wymaga kapitalki. Nie stać mnie na taki wydatek więc będę musiał Fiestkę sprzedać w całości lub na części. Z racji tego, że jestem w gronie znawców i prosiłbym o podpowiedzenie ceny za jaką mogę wystawić samochód na portalu typu allegro, czy otomoto.

Ford Fiesta
1.8 D
1996 r.
Elektryczne szyby
Centralny zamek
Nowy akumulator
Nowe świece
Nowy filtr paliwa
Stan średni ( brak końcówki tłumika, podłoga do drobnej roboty, jak To fiesta trochę ją bierze ).
Komplet opon zimowych i letnich w dobrym stanie.

Auto oczywiście w całości bądź też na części.
Jak myślicie za ile można by ją wystawić - tak szczerze ?


Auto pali jedynie na hol, na ciepłym silniku nie ma problemu z paleniem. Idzie jak burza ... Silnik wystygnie auto trzeba ciągnąć, żeby odpaliło.

Ile taki remont w ogóle kosztuje ?
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Lut 2011, 22:18   

ziggyrozalski napisał/a:
15 lutego w końcu oddał mi samochód. Zapłaciłem 50 zł i nic nie zostało naprawione. Okazało się jednak, że silnik wymaga kapitalki. Nie stać mnie na taki wydatek więc będę musiał Fiestkę sprzedać w całości lub na części. Z racji tego, że jestem w gronie znawców i prosiłbym o podpowiedzenie ceny za jaką mogę wystawić samochód na portalu typu allegro, czy otomoto.


Znaczy czemu kapitalka? Co jest nie tak, że wymagana jest kapitalka?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 17 Lut 2011, 23:02   

Moze byc nastawnik kata wtrysku pizniety, albo samo ustawienie kata wtrysku skoro auta lata na cieplym i zapala z holu... dla ulatwienia rozruchu mozesz psiknac gnojowi plaka w dolot odpali od kopa, jesli tak sie stanie to albo powietrze w ukladzie albo nastawnik.....
Nic skomplikowanego :yes:
_________________

 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 17 Lut 2011, 23:26   

taki silnik kupisz za 400zl nawet ktoś na forum ostatnio sprzedawał.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 17 Lut 2011, 23:45   

drzeniow, ale tu z opisu wlasciciela zauwaz ze wynika jasno ze auto nie odpala z zimnego bez holu... lecz na cieplym silnku lata az milo... przy zajechanym motorze to nawet na cieplym zabardzo by nie chcial odpalac i jezdzic...
_________________

 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 18 Lut 2011, 00:14   

Ja mu tylko doradziłem po co sprzedać za grosze skoro można dołożyć tyle co by za nią dostał i jeździć dalej.
Trzeba sprawdzić kompresję jesli jest git to trzeba szukać problemu z paleniem.
To moze być wina kompresji jak się silnik rozgrzeje ma lepsze uszczelnienie i dlatego pali.
Na zimnym nie idzie rozgrzać mieszanki bo ciśnienia brak, dlatego trzeba szybko ciągać.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Lut 2011, 00:32   

Przede wszystkim FAKTY, a nie "co mechanik powiedział". Świece grzeją, kabelki i przekaźniki całe? Rozrząd cały i wszystkie blokady wchodzą? Kompresja? Jaka? Przecież skoro mechanik powiedział że kapitalka, to znaczy że mierzył - na pewno... To auto to albo faktycznie mega szrot i silnik nie ma w ogóle kompresji, albo mechanik jest totalnym pajacem. 1.8D przy w miarę sprawnych świecach i w miarę dobrze ustawionym rozrządzie ODPALA przy -10 spokojnie. Tu na prawdę, nie ma wielu elementów które mogą nie działać, a większość możesz sprawdzić nawet sam.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
ziggyrozalski 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 18 Lut 2011, 11:06   

Dzięki za zainteresowanie. Według mnie to mechanik nie ma pojęcia tak na prawdę. Wątpię, żeby mieli na warsztacie przyrząd do zmierzenia kompresji, bo nie podał mi wyniku. Powiedział tak : "Kolego silnik nie ma kompresji, a tym autem dojedziesz już jedynie na złom. Przykro mi, ale taka jest prawda, jutro samochód Ci nie odpali, chyba, że będziesz go na lince ciągnął".
Tak mi powiedział. Stwierdził też, że mam przedmuchy z silnika, bo wypaliło mi dziurę w filtrze powietrza, ale w to akurat nie chce mi się wierzyć, bo sami przyznali, że reanimowali mi tą fiestkę dmuchając do dolotu gorące powietrze - pewnie przypadkiem dmuchnęli w filter.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Lut 2011, 11:25   

Odpal to linką, albo zaciągnij do mechanika, do mechanika, a nie do garażu z panem w dresie. Tak żeby mieli podstawowe narzędzia. Niech zmierzą Ci kompresję i sprawdzą rozrząd i świece i podadzą wyniki. Owe wyniki podasz na forum, i wiedział będziesz wszystko.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
ziggyrozalski 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 18 Lut 2011, 12:56   

Kolego te czynności jakie wymieniłeś to ile mogą kosztować ?
I jeszcze jedno pytanie na dzień dzisiejszy za auto w tym stanie ile mogę za niego żądać ?
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Lut 2011, 13:37   

500zł za trupa. A te czynności co wypisałem - groszowe sprawy.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.