[MK3] Problem z gazem |
Autor |
Wiadomość |
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 14:18 [MK3] Problem z gazem
|
|
|
Zacznę może od tego że opiszę objawy:
-Podczas jazdy autko przystaje(traci moc) wygląda to całkiem jakby gaz się skończył albo jak po chwili jedzie nadal ale nie szybciej niz 80 bo jak wcisne pedał gazu to dalej staje.
Na sterowniku od LPG mam 4 diody czerwona żółta zielona i czerwona.
Czerwona pierwsza świeci sie gdy jedzie sie na benzyne zolta jak na gazie a zielona jest od tego gdy sam ma sie przelaczyc z benz na gaz.
Problemw tym ze od jakiegoś czasu zaczeła mrugać ta czwarta czerwona dioda i nie mam pojęcia od czego ona jest. Podobnie miałem gdy wjechałem w kauże to wtedy tez mrygała ale po chwili przestawała. A teraz mruga przez cały czas. Od czego ona jest?
Rozebrałem jakąś centralkę w ktorej była woda. Od czego ona jest dodaje zdjęcia. Czy to moze być przyczyną?
Dodam jeszcze ze nie słychać aby się zawór od buli załączał.
oto zdjęcia tej centralki.
Pierwsze
Drugie
[ Dodano: Nie Sty 23, 2011 14:19 ]
aha i jest jeszcze taki ale:
ze do zaworu w butli idą 3kable i tylko 2 są podlaczone a 3 jest luzem. On tez powinien byc gdzieś podlaczony?
bo nie widzę tam żadnego gniazda.
[ Dodano: Nie Sty 23, 2011 14:22 ]
co do tego sterownika to znalazłem coś takiego:
Kod: |
Zadaniem tego urządzenia jest zapobieganie zapisywania przez komputer benzynowy, błędów spowodownych otrzymaniem informacji z sondy lambda, której wartości za sprawą nieregulowanej mieszanki gazu odbiegają od normy.
Emulator ten podczas zasilania gazem odcina sygnał z sondy lambda i zastępuje go generowanym przez siebie sygnałem, który odpowiada sygnałowi pracy sondy w warunkach optymalnych. |
|
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 16:14
|
|
|
drzeniow napisał/a: | Problemw tym ze od jakiegoś czasu zaczeła mrugać ta czwarta czerwona dioda i nie mam pojęcia od czego ona jest. | Rezerwa gazu,,, drzeniow napisał/a: | ze do zaworu w butli idą 3kable i tylko 2 są podlaczone a 3 jest luzem. On tez powinien byc gdzieś podlaczony? | Na zawór to idą napewno 2 przewody, masa i zasilanie, ten 3-ci to pewnie od rezerwy, dynda i masuje dlatego Ci kontrolka w środku miga,,,
[ Dodano: Nie Sty 23, 2011 16:16 ]
Ta centralka to złom już jest,,, a zadanie jej to oszukiwanie komputera jeśli chodzi o sygnał z sondy, bo prawidłowy odczyt z gazu jest dalece inny od benzynowego,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 16:19
|
|
|
pewnie zdechła centralka jesli nie przełącza Ci na gaz bądz nie otrzymuje sygnału z silnika po ktorym wie ze silnik pracuje - takie zabezpieczenjije zeby gaz nie ulatniał się |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 17:01
|
|
|
Juz działa, odkrylem ze w miejsu gdzie powinna byc masa na kablu jest + musi byc gdzieś zwara, ale jako "mądry" polak podlaczylem mase z karoseri i juz sie zawór załącza i auto jedzie normalnie.
Co do tej centralki to zdaje sobie sprawe ze to złom. Znalazłem juz na allegro idnetyczną używkę za 50zł.
A co do tego 3 przewodu i tej czerwonej diody to mozesz mieć JoeMix, rację bo jak ten kabel podlaczam do masy to sie kontrolka świeci duzo mocniej.
Tylko poprostu zawór w butli nie ma opcji na to zeby go podłączyć.
czyli sprawa rozwiązana
dzieki. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 17:08
|
|
|
drzeniow napisał/a: | Tylko poprostu zawór w butli nie ma opcji na to zeby go podłączyć. | Przewód z kontrolki rezery podłącza się na dekielek wskazówki napełnienia butli
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 22:55
|
|
|
ja nie mam wskazówki napelnienia butli.
Nie ma tam miejsca na podlaczenie rezerwy, kupilem te auto z połroczną instalacją, skoro nie podlaczyli tego przy zakładaniu butli tzn ze chyba sie nie da ;> |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Sty 2011, 08:07
|
|
|
drzeniow, Zrób foto to podobne do tego wyżej i będzie wiadomo,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 11 Lut 2011, 17:28
|
|
|
Postawnoilem kupic nową centralkę,
http://allegro.pl/sterown...80.html#gallery
czy ti jest taka sama jak moja?
Niby wszystko sie zgadza poza symbolami po lewej stronie ja mam 48/05
a tam jest 14/04
moze to jest data produkcji ;>? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
|