Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Silnik XR2i 1.6 8V 105KM - na swap
Autor Wiadomość
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 14 Sty 2011, 22:17   [MK3] Silnik XR2i 1.6 8V 105KM - na swap

Cześć. Mam parę pytań odnośnie tych silników. Na wstępie po lekkich poszukiwaniach na allegro "cvh" pojawiła mi się garstka tych silników 1.6 8v 105km, mój problem a raczej pytanko brzmi. Czy te silniki były oryginalnie montowane we Fiestach xr2i ? Bo po allegro widać opisy typu "silnik escort,orion" itp. Zadaje takie pytanie z czystej ciekawości i chciałbym się dowiedzieć czy ten silnik będzie pasować bez żadnych modyfikacji pod względem mocowań czy tam nadwozia/komory silnikowej. Z góry dziękuje za odpowiedź/odpowiedzi.

Temat mógłby się nadawać do działu mechanika ale założyłem go tutaj bo swap to w umie tuning mechaniczny, a w dziale mechanika temat za chwile spadłby na dół a ja chciałbym trochę na ten temat się dowiedzieć/podyskutować.
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 14 Sty 2011, 22:27   

jesli cvh to bedzie pasowal w escorcie moze byc inna skrzynia warto zakupic cale auto- dawce
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 14 Sty 2011, 22:36   

Czyli oryginalnie fabrycznie silnik do xrki był inny? Nie cvh 1.6 8v 105km ? A co tam z montażem trzeba jakaś ingerencje ?
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 14 Sty 2011, 22:38   

skrzynia i silniki te same różnią sie trochę wiązkami i sposobem mocowania w nadwoziu ale da rade ogarnąć temat.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 14 Sty 2011, 22:42   

Aha czyli coś z kompem się mogą różnić ok. Jest gdzieś ogarnięty ten temat mocowania tych silników na forum ? Chodzi mi właśnie o to ogarnięcie w nadwoziu.
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 14 Sty 2011, 22:47   

kupujesz łape silnika z cvh z fiesty, łapy skrzyni zostawiasz ze swojej, półosie tak samo. Wiązkę kompa możesz zostawić z esioka, różnią sie położeniem osprzętu w komorze.
Ale na dobrą sprawę na forum kupisz kompletna wiązkę z kompem z xr2i, nie wiem jak z kolektorem wydechowym ale chyba w escorcie jest inny. Ssący możesz zostawić z esioka.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 14 Sty 2011, 23:20   

Silnik o którym mowa wygląda tak? Dla ścisłości :
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 14 Sty 2011, 23:32   

tak to CVH EFi
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 14 Sty 2011, 23:49   

No nic poczekamy może ktoś się jeszcze wypowie co trzeba by było zmieniać przy przekładce.
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Sty 2011, 23:49   

1.6 CVH na EFI w Escortach był na przełomie lat 1990 - 1992.

Ford jest na tyle sprytny że skrzyni biegów posiadają wiele dziur na śruby montażowe. Także do jednej skrzyni możesz przykręcić łapy od Escorta i od Fiesty. Łapy Escorta od 1992 są całkiem inne niż w Fieście. W Fieście skrzynia przykręcana jest do tej łychy od spodu, w Escorcie bezpośrednio do ramy. W Escortach Mk4 skrzynia jest tak samo przymocowana jak w Fieście tylko łapy nie pasują, bo Fiesta ma łychę bliżej osi (silnik przekoszony)

Śmiało możesz osadzić skrzynię na starych łapach Fiesty.

Co do Łapy silnika, to już kurde nie wiem, zależy całkowicie od rocznika, może być mocowana na jedną lub dwie śruby, ja mam dodatkową śrubę od boku. Zawsze można pokombinować i przerobić, możliwe że podejdzie P&P albo szukaj ori łapy Fiesty.

Fiesty XR2i jakoś do 1995 roku miały CVH, później zastąpili je Zetec'ami.

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 00:02 ]
Aha, jak szukasz na allegro to nie wpisuj CVH bo mało kto tego oznaczenia używa :-P

http://allegro.pl/silnik-...1379716919.html

http://allegro.pl/silnik-...1402832724.html

Tu masz dwa z Fiesty P&P
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:17   

Aha ok no dzięki co do oznaczenia cvh w allegro już się skapnąłem. Czyli zależy od rocznika, no nic zależy jaka sztuka mi się trafi a jak już będę miał ją w garażu wtedy będę kombinował z mocowaniami. Jakbym miał jakieś problemy będę zasięgał tu porady :) Aha pytanie. Przeglądałem te wszystkie silniki 1.6 efi 8v i rzadko prawie wcale nie piszą jaką silnik operuje mocą. Czy są różne wersje 1.6 efi 8v pod względem mocy ? Interesuje mnie jednostka 105-110 koni, nie chciałbym trafić na taki silnik który będzie miał te 90 koni jak w przypadku 16-nasto zaworowego zeteca.
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:18   

kwestia komputera, escorty były 90 i 105 koni fiesty 104 i 110 koni, słupki te same
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:21   

No właśnie chciałbym mieć minimum 105 kucy w serii bo i tak moc będzie znacznie podnoszona. Są jakieś oznaczenia na silniku jaka to wersja pod względem mocy ? Chcę uniknąć sytuacji że koleś będzie mi próbował wcisnąć jednostkę 90 koni a będzie mówił że to bankowo 105 czy 110. Jednym słowem po modyfikacjach nie chcę się zdziwić na hamowni. Da się to jakoś odróżnić ?
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:27   

czy ja pisze nie wyraźnie?? słupki te same (blok z głowicą tłokami...) różnią się osprzętem ja poskładałem z xr2 czyli gaźnikowca 96 koni na efi 104 konie i też goniło aż się popsuło :cojest:
A jak uda ci się znaleźć "dobrą" serie która bez remontu będzie trzymać fabryczną moc ponad 1xx koni to szacunek dla ciebie...
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:30   

Wybacz moją niewiedze zaczynam się z tym bawić. Osprzęt masz na myśli tą wiązkę z kompem z xr2i ? Mnie by interesował wtrysk nie gaźnik oczywiście 1.6 efi 8v w takiej wersji występuje z wtryskiem ?
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:34   

Tak wiązka komp
EFi oznacza Electronic Fuel Injection a wiec wtrysk i to wielopunktowy. Po 92 roku ze względu na normy emisji spalin zrezygnowano z gaźników.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:38   

Fiesty były 104KM i 110KM.

W Escortach Mk4 z 1990 EFI miały 102KM, w Escortach 1990 - 1992 było 105KM (dziwne bo to te same silniki z tym samym osprzętem)

Escorty do 1990 były również 1.6 o mocy 90KM oraz 105KM (K-Jetronic) ale dolot znacząco różni się od EFI i na pewno się nie pomylisz.

Każdy następny Escort miał już Zetec'a
Ostatnio zmieniony przez Pele 15 Sty 2011, 00:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:39   

Jak już się bawić to nie lepiej Zetec? Co prawda charakterystyka zupełnie inna, ale silnik nowocześniejszy i kultura pracy dużo wyższa.

Btw. CVH było w Fiestach w latach 89-92(do maja). Później od 94 tylko 1.4.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:41   

:hihihi:

Wiedziałem że zaraz ktoś wyskoczy z tekstem "a nie lepiej Zetec'a ??" :rotfl:
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:51   

Moje założenie jest proste chcę jak najlepszy silnik do tego auta z jak najmniejszym udziałem elektroniki. Wiem coś o tym bo z wykształcenia jestem elektronikiem.
Pele Czyli mówisz że najprościej jest to rozróżniać po roczniku ? Czyli po dolotku się różnią też te stare wyrypatory 90km. Czyli celować w silniki powyżej 90 rocznika.

Odnośnie dolotu chodzi Ci o tą różnice :

stary - http://moto.allegro.pl/si...1380015450.html

ten nowszy - http://moto.allegro.pl/si...1406886239.html

Chodzi konkretnie o tą plastikową patelnie w tym starszym silniku tak ?
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.