[MK3] Silnik XR2i 1.6 8V 105KM - na swap |
Autor |
Wiadomość |
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 18:12
|
|
|
Pele napisał/a: | W zasadzie CVH na EFI występowały w latach od 90 do 92 (w Escortach) i 94 (w Fiestach). |
Jak już pisałem, CVH EFI 1.6 było w Fiestach w latach 89-92(do maja). Później od 94 tylko 1.4 tutaj już więcej elektroniki, m.in. przepływomierz |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 18:55
|
|
|
Marek napisał/a: | Dlatego tez sugerowalem Zeteca, motor w ciul wytrzymalszy i bardziej idiotoodporny od CVH | WTF ??? o czym ty mowisz ? Zetec jest nowszy fakt bardziej zaawansowany technicznie ale NAPEWNO nie jest wytrzymalszy ( napewno blacktop jest lepszy od silvertop) od CVH i potwierdzi to wiekszosc osob... A pisząc o oleju syntetycznym miałem na mysli zalanie go do cvh po remoncie... |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 19:36
|
|
|
eeeeee... a któryś sprawdził to czy jeden od drugiego jest wytrzymalszy w takich samych warunkach przez jakiś tam okres czasu? czy tylko tak teoretycznie "bo mi się tak wydaję" |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 20:27
|
|
|
Prawda jest taka ze CVH zeby bylo zdrowe trzeba z reszta jak wszedzie utopic sporo kasy... zeteca zajechanego tez mozna kupi i zrobic, ale koszta sa wieksze... nie macie co porownywac zeteca i cvh bo sa to jednostki z roznych epok i roznych materialow...
Podstawa jest to ze kazdy silnik ktory bedzie odpowiednio dbany to wytrzyma podobne przebiegi... w zetecu najczesciej umiera dolna czesc silnika, w cvh glowica... no coz zycie cos za cos...
Jesli chcesz mocne cvh zacznij od kapitalnego remontu o ile cie stac na to... bo kazdy zaoszczedzony grosz na remoncie zemsci sie wczesniej czy pozniej...
Tez nie napisales czy chcesz to do jazdy na co dzien i do czego ma to sluzyc...
A stwierdzenie bo ja chce w serii 105KM minimum to bzdura, bo teoretycznie mozna wierzyc w to ze masz te 105KM czy 104... wjedziesz na rolki i placz bo masz 89... fajny 105KM silnik...
Sam wybieraj co chcesz... ale w cvh serii mozesz szukac tylko w prostektach forda z lat 90... |
_________________
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 20:30
|
|
|
Fordon napisał/a: | ale w cvh serii możesz szukać tylko w prospektach forda z lat 90... |
dobrze powiedziane !!!:) |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 21:07
|
|
|
Oczywiście że liczę się z kosztami. Kupno silnika to nawet nie połowa kasy. Remont będzie robiony jak najbardziej i nie "po łebkach" bo jak za coś się zabieram to przeważnie na poważnie. Co do kwestii jazdy, ma to być silnik na co dzień, co do 1.3 brak w nim kompletnie mocy.. Na miasto idealny ale na jakąś konkretniejszą jazdę odpada. Co do kolegi który mówi że jestem elektronikiem a boje się silników z elektroniką... TAK BOJE SIĘ tych silników ponieważ wiem że im więcej w silniku elektroniki - tym więcej może się zepsuć co więcej auto może się rozleźć na drodze z powodu jakiejś głupiej pierdoły... Dlatego mi zależy na tym starszym cvh i kompletnym remoncie/przywróceniu mu dawnej mocy bo wiadome że silnik z latami traci, jeżeli to będzie zrobione będę myślał dalej co z nim zrobić.
Nie chcę wywoływać wojny CVH vs Zetec, silnik został już wybrany. Dla rozluźnienia tematu kolejne pytanie, jaką skrzynie do tego silnika wybrać ? Widziałem że jest parę opcji, czy macie swojego faworyta pod tym względem ? |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 21:23
|
|
|
Ale... zetec i cvh ma prawie bilizniacze wiazki... co za tym idzie zeby silnik zrobil bleee na dordze trzeba urwac czujnik polozenia walu, albo wyrwac cewke
Skrzynia to z escorta mk3 mk4 na 1.6 gaznik, ma krotkie przelozenia, co za tym idzie bedzie sie ladnie nakrecac ale Vmax nie bedzie tu rewelacja... cos za cos...
Zeby zdlubac CVH ale bez LPG i zwezek w dolotach to uderzaj do zolwia on ma w glowie te silniki jak baby
Ogolnie na CVH jest sposob ale trzeba sporo pracy zeby cos wystrugac z N/a, tym bardziej zeby to jezdzilo na co dzien... |
_________________
|
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 21:30
|
|
|
Silnik będzie na bank na wtrysku efi nie chcę gaźnikowca, i w dodatku ani mi się śni brać gazowca a co dopiero gaz zakładać... Właśnie sam się nie mogę zdecydować krótkie czy długie przełożenia. Skrzynka ma być tylko i wyłącznie z eśka ? Co do dłubania przy cvh to być będzie ale najpierw trzeba znaleźć jak najmniej wyoraną jednostkę i brać się za remont. |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:40
|
|
|
Intense napisał/a: | Silnik będzie na bank na wtrysku efi nie chcę gaźnikowca |
Fordon napisał że skrzynia od Escorta gaźnikowego jest najkrótsza.
Intense napisał/a: | Skrzynka ma być tylko i wyłącznie z eśka ? |
Nie. Obojętnie od czego (Escort, Fiesta, Sierra), pasuje od każdego silnika, różnią się tylko przełożeniami. A różnica też nie jest aż taka drastyczna żeby przez kolejne 10 stron zastanawiać się nad przełożeniami bo w codziennej jeździe nawet tego nie odczujesz. Możesz zostawić tą co masz teraz w 1.3
PS. Wojna CVH - Zetec zawsze wybucha przy okazji swapa także to nie Twoja wina |
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:44
|
|
|
Ok czyli mówisz że nawet moja skrzynia z HCS'a pociągnie razem z tym CVH. Rozumiem że ze sprzęgłem podobnie ? |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:49
|
|
|
sprzęgło jest takie same w 1,1 1,3 1,4i średnica wynosi 190 natomiast 1,6 ma średnice 220 tak jak w ziutkach a skrzynie mają takie same dzwony różnią się przełożeniami. po 98 roku w IB5 przenieśli rozrusznik za silnik? |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:50
|
|
|
pociągnać pociągnie, ale nie wiadomo jak będzie z przełożeniami, co może przenieść na spalanie, kulture pracy przy pewnych specyficznych prędkościach itd |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:53
|
|
|
Czyli sprzęgło przydałoby się z essiaka. Prawdopodobnie będę kupywał komplet na swapa skrzynia sprzęgło silnik z kolektorami, zostanie wymieniona tylko wiązka z kompem. Myślę że to tyle pytań ode mnie do was, gdy będę wybierać silnik możliwe że wykorzystam ten temat czy nawet przy montażu. Dziękuje oczywiście wszystkim za pomoc w ugryzieniu swapa |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:55
|
|
|
sprzęgło przy takim swapie przydało by nowe koszt tarczy z dociskiem i łożyskiem coś kolo 300 zł |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 16 Sty 2011, 14:01
|
|
|
Pele napisał/a: | Nie. Obojętnie od czego (Escort, Fiesta, Sierra), pasuje od każdego silnika, różnią się tylko przełożeniami. |
Ze ścierki to na pewno pasuje |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Sty 2011, 18:05
|
|
|
madek napisał/a: | Jak już pisałem, CVH EFI 1.6 było w Fiestach w latach 89-92(do maja) |
No ok, przeoczyłem
Peedro, a co, Ford zaprojektował całkiem nową gamę skrzyń tylko po to żeby osadzić je wzdłużnie ?? |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 16 Sty 2011, 19:20
|
|
|
Pele napisał/a: | Peedro, a co, Ford zaprojektował całkiem nową gamę skrzyń tylko po to żeby osadzić je wzdłużnie ?? |
hmmm... tak
autorze wątku
wyobraź sobie że jeśli kupisz jakiegokolwiek zeteca 2.0 albo 1.8 130km w zestawie na swapa to nawet jeśli będzie już wymęczony to da więcej frajdy i mniej będzie kosztował niż kupno i remont CVH |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 16 Sty 2011, 20:10
|
|
|
Pele, http://moto.allegro.pl/fo...1404124533.html
Co do tematu jeszcze - co zrobi Intense to jego sprawa, ale ja też bym swapował zeteca |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
|