Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Silnik XR2i 1.6 8V 105KM - na swap
Autor Wiadomość
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15 Sty 2011, 18:12   

Pele napisał/a:
W zasadzie CVH na EFI występowały w latach od 90 do 92 (w Escortach) i 94 (w Fiestach).

Jak już pisałem, CVH EFI 1.6 było w Fiestach w latach 89-92(do maja). Później od 94 tylko 1.4 tutaj już więcej elektroniki, m.in. przepływomierz
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Sty 2011, 18:55   

Marek napisał/a:
Dlatego tez sugerowalem Zeteca, motor w ciul wytrzymalszy i bardziej idiotoodporny od CVH
WTF ??? o czym ty mowisz ? Zetec jest nowszy fakt bardziej zaawansowany technicznie ale NAPEWNO nie jest wytrzymalszy ( napewno blacktop jest lepszy od silvertop) od CVH i potwierdzi to wiekszosc osob... A pisząc o oleju syntetycznym miałem na mysli zalanie go do cvh po remoncie...
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 15 Sty 2011, 19:36   

eeeeee... a któryś sprawdził to czy jeden od drugiego jest wytrzymalszy w takich samych warunkach przez jakiś tam okres czasu? czy tylko tak teoretycznie "bo mi się tak wydaję" :fox:
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 15 Sty 2011, 20:27   

Prawda jest taka ze CVH zeby bylo zdrowe trzeba z reszta jak wszedzie utopic sporo kasy... zeteca zajechanego tez mozna kupi i zrobic, ale koszta sa wieksze... nie macie co porownywac zeteca i cvh bo sa to jednostki z roznych epok i roznych materialow...
Podstawa jest to ze kazdy silnik ktory bedzie odpowiednio dbany to wytrzyma podobne przebiegi... w zetecu najczesciej umiera dolna czesc silnika, w cvh glowica... no coz zycie cos za cos...
Jesli chcesz mocne cvh zacznij od kapitalnego remontu o ile cie stac na to... bo kazdy zaoszczedzony grosz na remoncie zemsci sie wczesniej czy pozniej...
Tez nie napisales czy chcesz to do jazdy na co dzien i do czego ma to sluzyc...
A stwierdzenie bo ja chce w serii 105KM minimum to bzdura, bo teoretycznie mozna wierzyc w to ze masz te 105KM czy 104... wjedziesz na rolki i placz bo masz 89... fajny 105KM silnik...
Sam wybieraj co chcesz... ale w cvh serii mozesz szukac tylko w prostektach forda z lat 90...
_________________

 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 15 Sty 2011, 20:30   

Fordon napisał/a:
ale w cvh serii możesz szukać tylko w prospektach forda z lat 90...

dobrze powiedziane !!!:)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 15 Sty 2011, 21:07   

Oczywiście że liczę się z kosztami. Kupno silnika to nawet nie połowa kasy. Remont będzie robiony jak najbardziej i nie "po łebkach" bo jak za coś się zabieram to przeważnie na poważnie. Co do kwestii jazdy, ma to być silnik na co dzień, co do 1.3 brak w nim kompletnie mocy.. Na miasto idealny ale na jakąś konkretniejszą jazdę odpada. Co do kolegi który mówi że jestem elektronikiem a boje się silników z elektroniką... TAK BOJE SIĘ tych silników ponieważ wiem że im więcej w silniku elektroniki - tym więcej może się zepsuć co więcej auto może się rozleźć na drodze z powodu jakiejś głupiej pierdoły... Dlatego mi zależy na tym starszym cvh i kompletnym remoncie/przywróceniu mu dawnej mocy bo wiadome że silnik z latami traci, jeżeli to będzie zrobione będę myślał dalej co z nim zrobić.
Nie chcę wywoływać wojny CVH vs Zetec, silnik został już wybrany. Dla rozluźnienia tematu kolejne pytanie, jaką skrzynie do tego silnika wybrać ? Widziałem że jest parę opcji, czy macie swojego faworyta pod tym względem ?
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 15 Sty 2011, 21:23   

Ale... zetec i cvh ma prawie bilizniacze wiazki... co za tym idzie zeby silnik zrobil bleee na dordze trzeba urwac czujnik polozenia walu, albo wyrwac cewke :)
Skrzynia to z escorta mk3 mk4 na 1.6 gaznik, ma krotkie przelozenia, co za tym idzie bedzie sie ladnie nakrecac ale Vmax nie bedzie tu rewelacja... cos za cos...
Zeby zdlubac CVH ale bez LPG i zwezek w dolotach to uderzaj do zolwia :) on ma w glowie te silniki jak baby :)
Ogolnie na CVH jest sposob ale trzeba sporo pracy zeby cos wystrugac z N/a, tym bardziej zeby to jezdzilo na co dzien...
_________________

 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 15 Sty 2011, 21:30   

Silnik będzie na bank na wtrysku efi nie chcę gaźnikowca, i w dodatku ani mi się śni brać gazowca a co dopiero gaz zakładać... Właśnie sam się nie mogę zdecydować krótkie czy długie przełożenia. Skrzynka ma być tylko i wyłącznie z eśka ? Co do dłubania przy cvh to być będzie ale najpierw trzeba znaleźć jak najmniej wyoraną jednostkę i brać się za remont.
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:40   

Intense napisał/a:
Silnik będzie na bank na wtrysku efi nie chcę gaźnikowca


Fordon napisał że skrzynia od Escorta gaźnikowego jest najkrótsza.

Intense napisał/a:
Skrzynka ma być tylko i wyłącznie z eśka ?


Nie. Obojętnie od czego (Escort, Fiesta, Sierra), pasuje od każdego silnika, różnią się tylko przełożeniami. A różnica też nie jest aż taka drastyczna żeby przez kolejne 10 stron zastanawiać się nad przełożeniami bo w codziennej jeździe nawet tego nie odczujesz. Możesz zostawić tą co masz teraz w 1.3

PS. Wojna CVH - Zetec zawsze wybucha przy okazji swapa także to nie Twoja wina :rotfl:
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:44   

Ok czyli mówisz że nawet moja skrzynia z HCS'a pociągnie razem z tym CVH. Rozumiem że ze sprzęgłem podobnie ?
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:49   

sprzęgło jest takie same w 1,1 1,3 1,4i średnica wynosi 190 natomiast 1,6 ma średnice 220 tak jak w ziutkach a skrzynie mają takie same dzwony różnią się przełożeniami. po 98 roku w IB5 przenieśli rozrusznik za silnik?
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:50   

pociągnać pociągnie, ale nie wiadomo jak będzie z przełożeniami, co może przenieść na spalanie, kulture pracy przy pewnych specyficznych prędkościach itd
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:53   

Czyli sprzęgło przydałoby się z essiaka. Prawdopodobnie będę kupywał komplet na swapa skrzynia sprzęgło silnik z kolektorami, zostanie wymieniona tylko wiązka z kompem. Myślę że to tyle pytań ode mnie do was, gdy będę wybierać silnik możliwe że wykorzystam ten temat czy nawet przy montażu. Dziękuje oczywiście wszystkim za pomoc w ugryzieniu swapa <oki>
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:55   

sprzęgło przy takim swapie przydało by nowe koszt tarczy z dociskiem i łożyskiem coś kolo 300 zł
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 16 Sty 2011, 14:01   

Pele napisał/a:
Nie. Obojętnie od czego (Escort, Fiesta, Sierra), pasuje od każdego silnika, różnią się tylko przełożeniami.


Ze ścierki to na pewno pasuje :rotfl:
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Sty 2011, 18:05   

madek napisał/a:
Jak już pisałem, CVH EFI 1.6 było w Fiestach w latach 89-92(do maja)


No ok, przeoczyłem :-P

Peedro, a co, Ford zaprojektował całkiem nową gamę skrzyń tylko po to żeby osadzić je wzdłużnie ??
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 16 Sty 2011, 19:20   

Pele napisał/a:
Peedro, a co, Ford zaprojektował całkiem nową gamę skrzyń tylko po to żeby osadzić je wzdłużnie ??

hmmm... tak

autorze wątku
wyobraź sobie że jeśli kupisz jakiegokolwiek zeteca 2.0 albo 1.8 130km w zestawie na swapa to nawet jeśli będzie już wymęczony to da więcej frajdy i mniej będzie kosztował niż kupno i remont CVH
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Sty 2011, 19:30   

dokładnie.
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 16 Sty 2011, 20:10   

Pele, http://moto.allegro.pl/fo...1404124533.html

Co do tematu jeszcze - co zrobi Intense to jego sprawa, ale ja też bym swapował zeteca :-P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Sty 2011, 20:37   

http://moto.allegro.pl/si...1413806323.html

znalezione, ale ja też wolałbym zeteca :rotfl:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.