Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 13:42 |
[MK2] Swap czy nie swap ? a może zabytek ? |
Autor |
Wiadomość |
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Gru 2010, 14:38
|
|
|
MikeB4 napisał/a: |
Jeśli auto jest historyczne i nie wprowadzamy go do ruchu na drodze publicznej (stoi cały rok w garażu, na placu itp) to nie musimy zawierać OC. Parę firm ubezpieczeniowych oferuje zniżki na pojazdy historyczne i np. pakiet polis na 3 , 6 lub 12 miesięcy w niezłych cenach. Jeśli interesuje nas używanie auta tylko późną wiosną , latem i kawałkiem jesieni - wystarczy spełnić któryś z warunków dla pojazdu historycznego W praktyce chodzi głównie o d) ......... jedynie trzeba się zwrócić do rzeczoznawcy samochodowego o wydanie stosownej opinii. Mam takich aut 8 , OC całoroczne płacę na 2, a kolejne 4 szt ubezpieczam na 3 lub 6 miesiecy. Pozostałych wcale skoro i tak nie jeżdżą.. Tutaj w definicji pojazdu historycznego jest jeszcze warunek "conajmniej 40 lat" -- ten nie pokrywa się z innymi ustawami gdzie jest definicja pojazdu historycznego - np. ustawy o recyklingu... |
Wytłumaczył byś mi to
Jeżeli mam samochód który posiada więcej niż 25lat i zgłoszę się do rzeczoznawcy o wydanie opinni,że jest to pojazd historyczny to będę mógł opłacać OC tylko wtedy kiedy go używam? Nie potrzebne są do tego żółte tablicę? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Gru 2010, 14:52
|
|
|
Pyros napisał/a: | Jeżeli mam samochód który posiada więcej niż 25lat i zgłoszę się do rzeczoznawcy o wydanie opinni,że jest to pojazd historyczny to będę mógł opłacać OC tylko wtedy kiedy go używam? | Tak, takie OC na weekend to jakieś 100PLN Pyros napisał/a: | Nie potrzebne są do tego żółte tablicę? | Ponoć nie, wystarczy jedynie opinia, choć u mnie w urzędzie powiedzieli mi ze sama opinia nic nie znaczy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Flonder
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30 Gru 2010, 19:01
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Tak, takie OC na weekend to jakieś 100PLN |
No może nie aż tak drastycznie, ale przy wykorzystywaniu auta zgodnie z jego przeznaczeniem ubezpieczenie czasowe staje się nieopłacalne,
nad wypowiedzeniem warto wszak się zastanowić w przypadku długotrwałego remontu.
Inna sprawa, że niektóre TU dodają sporą zniżkę przy "opinii".
Pyros napisał/a: | Jeżeli mam samochód który posiada więcej niż 25lat |
może mnieć i mniej, Mike o tym pisał, ważne, by był pojazdem mającym szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji |
_________________ Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
|
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 1 Sty 2011, 10:35
|
|
|
Byłem w ubezpieczalni i pan powiedział uświadomił mnie że zniżki na tzw "Zabytek" daje tylko jedna ubezpieczalnia tą ubezpieczalnią jest PZM ile w tym prawdy ? następny wątek jest taki iż musiałbym mieć w dowodzie rejestracyjnym wbite że jest to zabytek (czyli żółte rejestracje) sama opinia rzeczoznawcy nie wystarczy... to jak to w końcu jest ? |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Sty 2011, 11:15
|
|
|
szczepan522, Pan w ubezpieczalni pewnie nigdy się jeszcze z czymś takim nie spotkał. Mike już o tym pisał. Trzeba Pana uświadomić
Ja się spotkałem na stronie chyba Link4 że przy wypełnianiu kalkulacji można zaznaczyć opcję pojazdu historycznego/zabytku już nie pamiętam. Więc nie tylko PZM daje takie ubezpieczenie. |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 1 Sty 2011, 11:22
|
|
|
Czyli nie tylko PZM tak na marginesie to ten pan w ubezpieczalni powinien być przygotowany na tego typu przypadek jeśli jest niedoinformowany to jest lekko niekompetentny bo ma w swojej ofercie kilka ubezpieczalni... W moim przypadku ubezpieczenie OC będzie obowiązywało do końca roku na starej stawce... od 1.1.2011 do 31.12.2011 (już opłacone) niestety nie ma możliwości w połowie roku zejść na niższy pułap... |
|
|
|
|
Flonder
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 1 Sty 2011, 12:09
|
|
|
szczepan522 napisał/a: | to ten pan w ubezpieczalni powinien być przygotowany na tego typu przypadek jeśli jest niedoinformowany to jest lekko niekompetentny |
standart, zniżki dla aut historycznych to chyba niezbyt często poruszana sprawa na szkoleniach dla agentów TU,
szczepan522 napisał/a: | Czyli nie tylko PZM |
zadzwoń do PTU, będziesz raczej zadowolony |
_________________ Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
|
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 1 Sty 2011, 22:12
|
|
|
Flonder napisał/a: | zadzwoń do PTU, będziesz raczej zadowolony |
ale to już raczej pod koniec 2011r na dzień dzisiejszy nowe ubezpieczenie wykupione wiec przez rok o zniżkach nie mam co myśleć
no nic tem myslę że jest już wyczerpany więc można go zamknąć |
|
|
|
|
tajmus
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 621 Skąd: KGR
|
Wysłany: 1 Sty 2011, 23:03
|
|
|
A jak wyglada sprawa tymczasowego wyrejestrowania, powiedzmy na czas dlugiego remontu?? |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 1 Sty 2011, 23:31
|
|
|
tajmus napisał/a: | A jak wyglada sprawa tymczasowego wyrejestrowania, powiedzmy na czas dlugiego remontu?? |
O ile mi wiadomo OC musi byś opłacone niezależnie od tego czy samochód będzie w garażu, czynnikach pierwszych czy całości... Nasze prawo nie przewiduje remontów samochodu (długich remontów) |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Sty 2011, 00:07
|
|
|
Cytat: | A jak wyglada sprawa tymczasowego wyrejestrowania | Nie istanieje coś takego,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Sty 2011, 12:37
|
|
|
Zarejestrować, wcześniej wyrejestrowane auto można ale jak mówisz tylko na zabytek, czasowego wyrejestrowania (takiego jak był naście lat temu) już nie ma,,, nie ma tez zwykłego wyrejestrowania auta, czyli nie wyrejestrujesz auta i nie zostawisz sobie go na podwórku - musisz zezłomować, a jak wypłyniesz z takim zezłomowanym autem do rejestracji to tylko dodatkowe kłopoty,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2 Sty 2011, 16:29
|
|
|
Rozwiewamy kolejne mity - zarejestrować poprzednio wyrejestrowane auto można - nie tylko na zabytek.... tu z kolei występuje definicja pojazdu unikatowego (blisko historycznego - ale nie do końca).
Art 79 Kodeksu Drogowego mówi :
Cytat: | 4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
1. odzyskanego po kradzieży;
2. zabytkowego;
3. mającego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;
4. ciągnika i przyczepy rolniczej. |
I tutaj bez zmian pozostała stara definicja pojazdu historycznego , która w Ustawie o OC i Recyklingu pojazdów uległa zmianie ...
Jak widzicie nie tylko na zabytkowy ...
Ogólnie sytuacja wygląda tak : kiedyś dało się wyrejestrować czasowo pojazd - obcinali róg dowodu rejestracyjnego i można było normalnie spowrotem zarejestrować - pojazdy tak wyrejestrowane da się zarejestrować ponownie bez większych trudności. Schody zaczynają się gdy pojazd ma wycięte pole numerowe i stoi na złomie ... też się da , był nawet taki przypadek opisywany w gazetach o klasykach - Automobilista bodajże ... natomiast jest to walka urzędowo-sądowa ...
Nie istnieje coś takiego jak wyrejestrowanie na chwilę.... zresztą po co to robić ? Głównym problemem jest OC które trzeba opłacać - trzymanie w szufladzie dowodu rejestracyjnego nic nie kosztuje -- tutaj nie zrobimy nic - aby ubezpieczenia nie płacić auto musi mieć co najmniej 25 lat ... chyba, że jest zabytkowe lub muzealne - wtedy mogą się załapać troszkę młodsze.
Jest coś takiego jak czasowe wycofanie z ruchu :
Cytat: | Art. 78a.
1. Czasowego wycofania pojazdu z ruchu dokonuje, na wniosek właściciela pojazdu lub podmiotu, któremu powierzono pojazd w trybie przepisu art. 73 ust. 5, starosta właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, wydając decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
2. Wycofaniu czasowemu, na wniosek podmiotów, o których mowa w ust. 1, podlegają zarejestrowane:
1. samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t;
2. ciągniki samochodowe;
3. pojazdy specjalne;
4. autobusy.
3. Decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu wydaje za opłatą organ, o którym mowa w ust. 1, po złożeniu przez właściciela pojazdu lub podmiot, któremu powierzono pojazd w trybie przepisu art. 73 ust. 5, do depozytu w tym organie dowodu rejestracyjnego i tablic rejestracyjnych.
4. Pojazd może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 2 do 6 miesięcy. Okres ten może być jednorazowo przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 9 miesięcy w roku, licząc od dnia jego wycofania z ruchu.
5. Właściciel pojazdu lub podmiot, któremu powierzono pojazd w trybie przepisu art. 73 ust. 5, jest obowiązany zapewnić wycofanemu z ruchu pojazdowi postój poza drogą publiczną i strefą zamieszkania. Przepisy art. 46 ust. 5 stosuje się odpowiednio. |
A więc o czasowym wycofaniu z ruchu osobówki nie ma mowy ...
[ Dodano: Nie Sty 02, 2011 16:58 ]
Pyros napisał/a: |
Wytłumaczył byś mi to
Jeżeli mam samochód który posiada więcej niż 25lat i zgłoszę się do rzeczoznawcy o wydanie opinni,że jest to pojazd historyczny to będę mógł opłacać OC tylko wtedy kiedy go używam? Nie potrzebne są do tego żółte tablicę? |
Tak -- do czasowego opłacania OC nie są potrzebne żółte tablice tylko status pojazdu historycznego... Pojęcie historyczny według USTAWY która reguluje prawa dotyczące ubezpieczeń OC - historyczny to : Muzealny lub Zabytkowy lub co najmniej 25 lat + opinia rzeczoznawcy lub ponad 40 lat - bez warunków.
JOE
Jeśli ktoś mówi , że opinia nic nie znaczy, to może oznaczać tylko jedno: że nie zna prawa ...... Poproś o tą wspaniałą bezprawnie i niezgodnie z prawdą wygłaszaną sentencję na piśmie to zobaczymy czy agent ubezpieczeniowy będzie takim przemądrzałym chojrakiem
A teraz coś co troche zburzy całą iluzję - owszem można zawierać OC na krótszy termin niż rok. Ale firmy ubezpieczeniowe nie są głupie - to dużo wypisywania papierków za każdym razem, było to bardzo tanie (ok 20-50zł) i ciągle przychodzili im z autami na tablicach tymczasowych sprowadzonymi z krajów UE więc skoro można zarobić - to wymyślili tak , że przy krótkoterminowym OC nie uwzględniają nabytych zniżek - w praktyce miesiąc ubezpieczenia auta kosztuje od 55 do 120 zł ... więc jeśli ktoś jeździ miesiąc czy dwa w roku - to może się opłacać (np. zabytkowy kamper) ... jak 6 czy 7 to taniej wyjdzie na rok lub w pakietach 3-6 miesiecy o ile ubezpieczyciel takowe posiada. Jedynie tutaj można zamieszać ze zniżką 70% w PZU dla aut na żółtych tablicach i członkostwem w automobilklubie by płacić 30 zł na miesiąc ;-) Ale i tak dla użytkowania przez 6 miesięcy taniej wyjdzie roczne niż osobne miesiące zsumowane razem.
szczepan522 napisał/a: | Byłem w ubezpieczalni i pan powiedział uświadomił mnie że zniżki na tzw "Zabytek" daje tylko jedna ubezpieczalnia |
A ja mam/miałem w trzech - PZU (daje tylko na zabytek , zniżka wynosi 70% i schodzi poniżej minimalnej podstawy), PTU (daje na każde historyczne 50% też połowę z kwoty po zniżkach) oraz Link4 (opcja nazywa się Oldtimer24 i tu są specjalnie obniżone stawki - na 90, 180 dni + całoroczna). Jesli chodzi o Link4 to 90 dni od sierpnia 2008 do listopada 2008 kosztowało mnie 174 zł a 180 dni od 26 kwietnia do 22 pazdziernika 2010 kosztowało mnie 214 zł ;-) Przyznam , że jest to trochę za krótki okres tak o miesiąc albo nawet dwa jak na cały sezon - ale cóż ;-) Co do zniżek w PZM - nie mam informacji ...
szczepan522 napisał/a: |
następny wątek jest taki iż musiałbym mieć w dowodzie rejestracyjnym wbite że jest to zabytek (czyli żółte rejestracje) sama opinia rzeczoznawcy nie wystarczy... to jak to w końcu jest ? |
To jest nieprawda - zapytaj się czy ma Ustawę o OC pod ręką a następnie poproś aby zajrzał na Art 23; 27 oraz 29 i Art 2 punkt 11 ... jak to przeczyta to spytaj czy już rozumie jaką głupotę właśnie palnął....
Treść ustawy jest ogólnodostępna w internecie - wystarczy wbić w google ...
np. tutaj
http://www.junak.riders.pl/BIBLO/PRAW/du1152m.htm |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 4 Sty 2011, 13:55
|
|
|
Teraz kilka szczegółów... Jeśli samochód ma być oryginalny to czy jak pojadę do diagnosty i powiedzmy zrobię moją fiestę na wersję C (czyli golas) a będę miał halogeny (okrągłe) krótką deskę a na niej dodatkowo włącznik od tychże halogenów, zegarek, zapalniczkę, dodatkowo w samochodzie będą zamontowane felgi od XR2, rozumiem że wyposażenie wnętrza nie robi zbytniej różnicy ale felgi zmieniają już wygląd samego samochodu... dodatkowo mam tylną lotkę RS niestety tylko lotkę bo resztę pakietu ktoś wcześniej ściągnął i tyle go widziałem... Rozumiem że z takimi detalami to już nie jest oryginalna fiesta w wersji C... czyli muszę pojechać do rzeczoznawcy na stalowych felgach bez przednich halogenów, wnętrza mogę nie ruszać bo nikt tego nie może udowodnić że tego w wyposażeniu nie było dobrze mówię ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Sty 2011, 14:19
|
|
|
Oryginał to jest oryginał,,, Youngtimerowskie środowisko potrafi wyśmiać naklejkę na aucie, albo obszycie kierownicy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
ombre888
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 35 Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: ok Tarnowa
|
Wysłany: 4 Sty 2011, 16:32
|
|
|
Po mojej okolicy jeździ skoda 120 na żołtych blachach. W tamte wakacje jechał kolo nią przez moją wioske i shaltowalem go aby zamienic kilka zdań z właścicielem. Chodziło mi głownie o wymagania i przywileje jazdy na "żóltych". Opowiedział mi wszystko o tej skodzinie, jakie dokumenty gdzie pisać i tak dalej. Nie mam niestety zdjęcia tej skody ale zapewniam że większość społeczności tego forum uznała by ją za profanacje a nie orginał. Wnętrze wyglądalo jak kokpit w samolocie- zegarki (z 4 sztuki co najmniej) Panterka na fotelach. Fotele nie wiadomo z jakiego samochodu nakladki na pedały aluminiowe itd w dwóch słowach - Halo wieś. Z zewnątrz miał dwa rarytasy z tego co mi mowił- felgi i atrape. Oczywiście nakladki na progi (wątpie że to oryginał). Komora silnika pomalowana bitexem. Na moje pytanie czy to przeszło przeglad odpowiedział że tak tylko wtedy miał ori fotele. Mówił że musi być samochód w 80% ori. Jak widać pojecie wzgladne |
_________________ Escort MK3 xr3i 85r. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Sty 2011, 16:54
|
|
|
Widziałem hotroada (tak to się pisze?) na zółtych blachach - można, tylko po co? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 4 Sty 2011, 17:30
|
|
|
Hot rod --- hot to gorący , a rod to drążek , pręt .... Drążek Stewart taki piosenkarz - nie znacie ?
Można dostać żółte na Corvette pickup .... kwestia jak do tego podejdzie konserwator i diagnosta .... a wiadomo jak u nas z przeglądami. U mnie jeździł swego czasu różowy i zgnity na wylot Mercedes W114/115 oczywiście na żółtych blachach i może teraz poszedł na remont albo zgnił do reszty bo dawno nie widziałem...
Jak już mówiłem nikt nie wie co to jest Fiesta C a w dowodzie nigdzie nie napisano Xr2 więc teoretycznie przy użyciu całej zgnitej Xr2 można sobie zrobić replikę na bazie zdrowego 1.1... ważne aby obracać się w częściach stosowanych w danym modelu. Auto na murzyńskich felgach 20 cali raczej nie przejdzie Ale na alusach z Fiesty spokojnie ... |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
|