Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:39
[MK3] Świeca Płomieniowa w Dieslu , recepta na nie palenie ?
Autor Wiadomość
Kujus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Bystrzyca Kł
Wysłany: 22 Gru 2010, 16:37   [MK3] Świeca Płomieniowa w Dieslu , recepta na nie palenie ?

Witam chciałem przedstawić relację z montażu jednej bardzo przydatnej rzeczy w dieslu zimą mianowicie świecy płomieniowej ,moja fieńka paliła do 10 * mrozu poniżej to już niekoniecznie ( jak większości niestety ) postanowiłem zaszczepić rozwiązanie z ciągników MTZ i MF do fordowskiego diesla:
1. Wymontowujemy górną część filtra powietrza , bierzemy rurę stalową 1 1/2'' ( 40 mm ) dł około 8 cm , wypalamy w niej dziurę palnikiem ( można wiertarką jak nie ma palnika na stanie ) i zataczamy końce żeby wchodziły w rozciętą wcześniej rurę od filtra do rury elastycznej

Następnie kupujemy nakrętkę pasującą do świecy ( w przypadku ruskich ciągników świeca ma metryczny gwint , ja do świecy z Massey Fergusona musiałem stoczyć trochę gwintu i zrobić nowy 7/8 '' 14 zwoi na cal ) i wspawujemy ją w uprzednio zatoczoną rurę

Jak mamy zaspawane to i obrobione mieszamy klej 2 składnikowy ( ja używam CX 80 do klejenia bloków cylindrowych i taki zastosowałem tu ) i wklejamy tuleję z gwintem w pokrywę filtra

Następnie wkładamy to do auta jedyne na co trzeba uważać to żeby nie dać pod za małym albo za dużym kątem ( albo zawadzi o maskę albo o osłonę rozrządu )

Następnie podłączamy przewodem od MF ropę ( mosiężny ) dalej wpinamy trójnik w przelew paliwa i podłączamy to wszystko do kupy

( Ta spirala na zdjęciu pełni rolę zbiorniczka ropy do świecy )
Dalej podłączamy prąd masę dałem od kolektora ssącego i przykręcona jest do tulei w filtrze , plus podłączamy pod świece żarowe .


Świece po montażu odpowietrzamy i robimy próbę jak zapala

Jak widać zapala :luzik: póki co po montażu doczekałem się tylko 8 stopni mrozu i już widać poprawę , grzeję ją 3 razy i wtedy kręcę i zapala . Poczekamy aż będzie więcej jak 15 stopni i wtedy napisze kolejne wnioski . Co do kosztów to świeca od MF 28 zł ( są też za 17 ale to wszyscy znamy jakość części za te pieniądze ) nakrętka 3 zł węże i opaski 12 zł tokarki spawarki nie liczę bo mam ale jak by nawet ktoś to miał dorobić to max 30 zł Zapraszam do komentowania chętnie zapoznam się z waszymi opiniami :)
_________________
XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 22 Gru 2010, 17:16   

no no bardzo ładnie :ok:
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 22 Gru 2010, 17:44   

Cytat:
póki co po montażu doczekałem się tylko 8 stopni mrozu i już widać poprawę , grzeję ją 3 razy i wtedy kręcę i zapala


Po co ty grzejesz 3 razy. bez sensu. 1 raz wystarczy i odpalaj.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Kujus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Bystrzyca Kł
Wysłany: 22 Gru 2010, 19:18   

Maki napisał/a:
Cytat:
póki co po montażu doczekałem się tylko 8 stopni mrozu i już widać poprawę , grzeję ją 3 razy i wtedy kręcę i zapala


Po co ty grzejesz 3 razy. bez sensu. 1 raz wystarczy i odpalaj.



Jak zagrzeje raz to nie odpali przy temperaturze poniżej 0 , na lato owszem grzeje raz ale w zimę 2-3 razy i to nie zawsze się uda po tych 3 razach , oby ta modyfikacja zrobiła co ma zrobić i będzie po 3 grzaniach odpalać przy minus 20 :)
_________________
XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
 
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 22 Gru 2010, 19:24   

pomysł prosty więc pewnie i dobry, tylko kurcze żeby wykonać to jest zabawy ...
 
 
 
SebeG 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Gru 2010, 19:26   

1. Może trzeba było najpierw świece żarowe wymienić?
2. Dolot jest z plastiku. Nie stopi się?
 
 
Kujus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Bystrzyca Kł
Wysłany: 22 Gru 2010, 19:42   

Świece są sprawne , po rozpięciu się rozrządu i zmianie głowicy wrzuciłem świece dotarłem zawory i nowe końcówki wtrysków i ich ustawienie także od strony silnika zrobione co się dało oczywiście bez ruszania bloku bo to już nie miało by sensu ( ekonomicznego ) , co do kolektora nie stopi się bo świeca jak nie kreci silnik nie zapala się za mało tlenu dopiero jak kręcisz to pojawia się płomień i podgrzewa , po minucie palenia się świecy na krotko podłączonej przy chodzącym silniku kolektor i rura był ledwo letni także o stopienie czy zapalenie się tego raczej się nie martwię :)
_________________
XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Gru 2010, 23:46   

A dla mnie to glupota. Zadbac o silnik, zlozenie rozrzadu i swiece zarowe, a nie bedzie trzeba takich patentow.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 23 Gru 2010, 13:24   

Sorrki za może głupawe pytanie, ale czy fordowskie diesle mają jakieś problemy z rozruchem w niskich temperaturach? Konstruktorzy coś poknocili czy jak?
10 lat jeździłem Golfem TDI i nie było sytuacji, w której nie zapalił na strzał, a bywały mrozy ponad 25*C. Owszem im większy mróz tym dłużej grzały świece żarowe, ale to niczego nie zmieniało. Zawsze palił po max jednym obrocie wału.
Czy w Fordach jest inaczej, że potrzeba instalować świece płomieniowe?
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Gru 2010, 14:23   

TomQ napisał/a:
Sorrki za może głupawe pytanie, ale czy fordowskie diesle mają jakieś problemy z rozruchem w niskich temperaturach? Konstruktorzy coś poknocili czy jak?
10 lat jeździłem Golfem TDI i nie było sytuacji, w której nie zapalił na strzał, a bywały mrozy ponad 25*C. Owszem im większy mróz tym dłużej grzały świece żarowe, ale to niczego nie zmieniało. Zawsze palił po max jednym obrocie wału.
Czy w Fordach jest inaczej, że potrzeba instalować świece płomieniowe?


Tak, ludzie mają w d... te samochody i jeżdżą aż zajeżdżą. Potem kupuje je młody gniewny i mu auto nie pali w mrozy. Za drogo by było wymienić olej, świece, ewentualnie akumulator czy rozrusznik, więc wkłada patenty z ciągników... W końcu taniej, a że drut, a że jak coś nie wyjdzie to się auto zapali, to już są szczegóły. W MIARE zadbany, powtarzam, w miarę, Ford, odpala przy -25.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 23 Gru 2010, 14:30   

kamil wolski napisał/a:
W MIARE zadbany, powtarzam, w miarę, Ford, odpala przy -25.

Tak też myślałem i zdziwiło mnie montowanie tej świecy.
Wyżej wspomnianym Golfem dziś jeździ mój syn. Autko ma dobrze ponad 300 kkm i pali nadal na dotyk bez względu na temperaturę. Zawsze miało najlepszy olej, filtry i terminowy, porządny serwis. A skoro "Szmelcwagenowi" to wystarcza, to Fordowi też powinno.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Sztandi 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 350
Skąd: Katowice
Wysłany: 26 Gru 2010, 00:09   

kamil wolski napisał/a:
W MIARE zadbany, powtarzam, w miarę, Ford, odpala przy -25.

Coś w tym jest, moja narazie testowana do -20 i troche nią trzepało (coś jak stare merce w dieslu ponagrywane na filmikach z YT), ale jeszcze nie było, żeby nie zagadało :) A silnik igła nie jest, wtryski już sie żegnają, generalnie po odpaleniu przez pare sekund sobie poklepie na pół osiedla, ale jeździ :P Więć mnie również dziwi montowanie takich poronionych wynalazków, jak dobrze sie orientuje to takie świece płomieniowe miały Transity wolnossaki w wersjach na szwecje itp... A gdzie polsce do szwecji? :D
_________________
Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana"
Profil Facebook
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Gru 2010, 00:43   

Ja tam póki co całą zimę śmigam ze spaloną jedną świecą żarową, ale po prostu nie chce mi się wkładać łap pod maskę.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 26 Gru 2010, 11:09   

Cytat:
Jak zagrzeje raz to nie odpali przy temperaturze poniżej 0 , na lato owszem grzeje raz ale w zimę 2-3 razy i to nie zawsze się uda po tych 3 razach , oby ta modyfikacja zrobiła co ma zrobić i będzie po 3 grzaniach odpalać przy minus 20


Jak byś grzał raz i po zgaszeniu kontrolki odczekał 5-6 s to również byś odpalił. Bo to cy robisz to bez sensu 3 razy grzać.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 26 Gru 2010, 11:15   

widze najbardziej krytykują osoby które same nic nie robią
gratulacje pyskocze, kolega coś samemu zrobił i to działa więc w czym problem? może takie rozwiązanie jest dla niego tańsze? może nie stać go na remont klekota który i tak sie nie opłaca? brak słów
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Gru 2010, 11:56   

Stunt_Man napisał/a:
może takie rozwiązanie jest dla niego tańsze? może nie stać go na remont klekota który i tak sie nie opłaca?
Moze przy odrobinie szczęścia nie zjara mu się auto,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 26 Gru 2010, 12:00   

właśnie temu zamontował to w kawałku stalowej rury
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 26 Gru 2010, 12:59   

i po raz kolejny zacytuję bardzo mądrą radę Żółwia:

Cytat:
Jeżeli coś jest głupie i działa - to głupie nie jest


Gratuluję ciekawego pomysłu... tylko mam jedno pytanie - czy świeca cały czas się pali? bo nie mogę doczytać... jak nie to co ją rozłącza?
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 26 Gru 2010, 13:41   

Miły - pali sie razem z żarowymi :)
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 26 Gru 2010, 14:14   

a faktycznie ;] muszę nad takim patentem pomyśleć ;]
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.