Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:41
[MK4] Słabe ciśnienie w cylindrach
Autor Wiadomość
konri 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Dębica
Wysłany: 21 Gru 2010, 21:09   [MK4] Słabe ciśnienie w cylindrach

Witam,
Jestem tu nowy, a to mój pierwszy temat więc proszę doświadczonych użytkowników forum o wyrozumiałość :)
Posiadam Forda Fiestę MK4 rocznik 99 z silnikiem diesla 1.8
Mój problem zaczął się już poprzedniej zimy, ale jakoś z nim przetrwałem ;)
Przy temperaturze koło 0stopni i niższej mam problemy z zapalaniem. W ostatnich dniach było na tyle źle, że nie odpalił, udałem się więc do mechanika. Po wymianie świec, sprawdzeniu akumulatora, założeniu zaworku przy pompie paliwa, sprawdzeniu czy nic nie cieknie zostałem poinformowany, że mogą być dwie przyczyny. Słaby rozrusznik, lub pompa paliwa. Rozrusznik dobrze kręci więc stwierdziłem że dobrze by było sprawdzić pompę paliwa. W mojej okolicy nikt się tego nie podejmuje więc musiałem udać się w okolice Tarnowa. Tam dowiedziałem się, że ciśnienie w cylindrach jest "bardzo niskie" czyli 25 na dwóch i 26 na kolejnych dwóch. Mechanik stwierdził, że pozostała wymiana silnika, lub wymiana tłoków i pierścieni.

Pytanie jest następujące. Co zrobili byście na moim miejscu? Może miał ktoś do czynienia z podobnym problemem? :bezradny:

Dzięki za przeczytanie i proszę radę :)
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Gru 2010, 06:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Gru 2010, 21:15   

szukaj silnika ale najlepiej jakbys miał mozliwosc sprawdzenia go ew musi miec gwaranję rozruchową
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 21 Gru 2010, 21:16   

No w takim stanie rzeczy, pozostaje tylko to co doradził mechanik. remont wyniesie pewnie ok. 2 tys złotych, a silnik w miarę w dobrej kondycji można nabyć taniej. ja osobiście szukałbym silnika, najlepiej z jakiegoś anglika, a swój schowałbym w garażu i miał na cześci :)
To taka moja osobista sugestia :)

Nie wiem, pewnie zostanę za to zbesztany ale może na początek spróbuj tej zimy poprawić sytuację i dolać jakiś doktor engine, albo regenerator z STP. Podobno poprawia kompresję, czy działa ... ? ;-( Kosztuje 25 zł chyba, a może akurat zadziała ... :)

przykładowy silnik :

http://moto.allegro.pl/si...1376913241.html
http://moto.allegro.pl/si...1375392650.html
http://moto.allegro.pl/fo...1360213233.html
<oki> <oki> <oki>
 
 
 
konri 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Dębica
Wysłany: 21 Gru 2010, 21:42   

Jestem miło zaskoczony tak szybką odpowiedzią:)
Byłbym za wymianą silnika jednak mam sporo obaw. Może źle myślę, ale wydaje mi się, że wymieniając silnik, nawet mając gwarancje rozruchową, nigdy nie mam pewności czy za pół roku nie będę miał tego samego problemu z ciśnieniem. W sytuacji kiedy jednak remontuje silnik wkładam w niego nowe części, które powinny pochodzić dłużej. Dlatego remontując silnik mam większą gwarancje, że będzie ok :)
Proszę o naprostowanie jeśli źle rozumuję ;)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Gru 2010, 21:49   

jesli juz chcesz remontowac silnik to kupuj częsci z jak najwyszej półki cenowej zadbaj o szlif cylindrow i wału korbowego daj takze nowe panewki warto od razu zajrzec do głowicy jak się zawory trzymają
tyle ze taka inwestycja jest nieopłacalna chyba ze chcesz fiestą jezdzic jeszcze kilka lat
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 21 Gru 2010, 21:49   

uderz do usera rapet miał 1,8 TD na sprzedaż :)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
konri 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Dębica
Wysłany: 21 Gru 2010, 21:56   

kuba87 chce to zrobić niższym kosztem jednak boje się, że kupię silnik w gorszym stanie niż mój..

luki86 moja fiesta jest bez turba, można do niej wrzucić silnik z turbem?
 
 
Bez 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 123
Skąd: Orzysz (NPI)
Wysłany: 21 Gru 2010, 22:01   

Poszukaj gdzie w twoich okolicach firmy która zajmuje się wymianą i szukaniem dla ciebie silnika. U mnie są tacy dają gwarancję na silnik i samochód zastępczy. Za 1.1 w benzynie krzyczeli ze 700zł i 3 miechy gwarancji na silnik.
_________________
Była Fiesta 1,1 HCS
Był Escort 1,6 16v zetec-e
Była Alfa Romeo 156 1.6 twin spark
Bylo Mondeo mk3 2.0 Duratec HE
Jest Ford Sierra 2.0 DOHC BITURBO
A4 B7 1.8T
 
 
 
konri 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Dębica
Wysłany: 21 Gru 2010, 22:20   

Bez 700zł z robocizną? To chyba bardzo dobra cena. Pojeżdżę po okolicy i sprawdzę ile zawołają.
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Gru 2010, 03:36   

to zalezy jak dlugo chesz jeździc autem. Z wymiana silnika, problem o tyle zeby znaleśc dobry. Remont dobry ale drogi. Ja bym pojechał jeszcze na sprawdzenie jakie cisnienie daje pompa wtryskowa, bo częsta bolączka tych silnikow jest uszkodzenie jej i paliwa niet wtedy.

A swoja droga wyczyscic rozrusznik i przewody zeby dorze krecił + swiece dobre.
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 22 Gru 2010, 10:00   

konri napisał/a:
Mój problem zaczął się już poprzedniej zimy, ale jakoś z nim przetrwałem ;)
Przy temperaturze koło 0stopni i niższej mam problemy z zapalaniem


to znaczy że problem nie zależy od pompy, tylko chłopak ma faktycznie słabą kompresję ...

rafantek napisał/a:
częsta bolączka tych silnikow jest uszkodzenie jej i paliwa niet wtedy.


jak pompa pada to każdy silnik ma problemy, to raz a dwa częstą bolączką silników tych jest źle ustawiony kąt wtrysku po wymianach rozrządu ... niestety nasi mechanicy wymieniają te rozrządy, zakładają bez blokad i potem są efekty .... ahhh :(


konri napisał/a:
dowiedziałem się, że ciśnienie w cylindrach jest "bardzo niskie" czyli 25 na dwóch i 26 na kolejnych dwóch.


niestety kompresja ...

p.s
a jaki masz przebieg w na tym silniku zrobiony ?
 
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Gru 2010, 10:30   

moj escort przy podobnej kompresji jeszcze palił :)
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
konri 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Dębica
Wysłany: 22 Gru 2010, 13:07   

rafantek dzisiaj jadę do mechanika po auto, miał też sprawdzić stan pompy paliwa więc będę wiedział dokładnie. Co do silnika, macie może jakieś rady, na co powinienem zwrócić uwagę przy kupnie takiego silnika?

ramses123 ja go mam od 2 i pół roku i jeżdżę nim bardzo mało, ile faktycznie przejechał pewnie nigdy się nie dowiem przy kupnie powiedzieli mi że 230 tys

rafantek w zimie też palił bez problemu?
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 22 Gru 2010, 19:29   

konri napisał/a:
Co do silnika, macie może jakieś rady, na co powinienem zwrócić uwagę przy kupnie takiego silnika


tani silnik najprawdopodobniej lata świetności ma już za sobą, ale nie koniecznie. jeśli się na tym znasz to obejrzyj z grubsza ... może jakiś zaufany mechanik by z Tobą pojechał ...
ile chcesz przeznaczyć na remont/silnik ? i wtedy odpowiemy sobie co lepsze za te pieniądze :)
 
 
 
konri 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Dębica
Wysłany: 22 Gru 2010, 22:28   

Po wizycie u mechanika dowiedziałem się, że skoro ciśnienie w cylindrach jest takie słabe to nawet nie sprawdzał pompy bo to by tylko się wiązało z kosztami. Powiedział że aby ten silnik palił przy -10 stopniach ciśnienie powinno wynosić minimum 30, nowy silnik ma 34.
Stwierdził, że można wymienić silnik, lub sprzedać auto. Co myślicie o sprzedaniu auta? Może właśnie to by było jakieś rozwiązanie ;)

Co do kwoty jaką chce włożyć w to auto to trudno powiedzieć. Chciałem, żeby jeszcze ze 2-3 lata pojeździło :sad:
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 22 Gru 2010, 22:40   

to zmieniaj silnik chłopaku ... i śmigaj fiestą dalej, nieś sztandar chwały na przedniej atrapie !!!! :)
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Gru 2010, 14:39   

Wywalaj ten silnik i kup 1.8TD. Spalanie będzie takie samo, odpalał będzie dobrze, a przy okazji zapas mocy wzrośnie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Gru 2010, 17:12   

konri napisał/a:
rafantek w zimie też palił bez problemu?

nie bez problemu, 2-3 razy grzanie świec, i troche krecenia. tyle ze to był TD

Co do kupowania uzywki, tylko taka z auta, co to mozna sprawdzic czy zimy odpali przy - 10 :)
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 23 Gru 2010, 22:25   

nio szukasz sprzedawcy który ma silnik do sprzedania (najlepiej TD :ok: ) ale taki który jest jeszcze w samochodzie i można go odpalić i koniecznie zmierzyć kompresje
 
 
konri 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Dębica
Wysłany: 23 Gru 2010, 23:10   

mechanik powiedział mi, że wkładając silnik TDI do mojej fiesty może być sporo problemów to prawda?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Ciśnienie na cylindrach - 1.3 Endura
mateusz22081987 Mechanika 3 20 Sty 2011, 18:44
luki
Brak nowych postów [MK6] Nie pali - słabe ciśnienie pompy wtryskowej?
Michlis Silniki diesla 9 17 Mar 2012, 17:42
kuba87


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.