[MK3] Nie odpala, nie otwiera się wtryskiwacz |
Autor |
Wiadomość |
roquo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 16 Skąd: zielona gora
|
Wysłany: 18 Gru 2010, 17:37 [MK3] Nie odpala, nie otwiera się wtryskiwacz
|
|
|
Witam.
Po ostatnich perypetiach z pompą paliwa która się nie włączała,znowu mam problem.
W moim ostatnim temacie http://www.fiestaklubpols...p=540629#540629 pisałem że nie włącza się pompa paliwa,przyczyną było zwarcie w potencjometrze przepustnicy,zaizolowałem to i pompa się włącza,auto odpaliło i chwilkę pochodziło ale kiepsko,dusiło się itp.w końcu zgasło i nie odpala.
iskra jest,paliwo jest,pompka się włącza,więc pozostaje wtryskiwacz,na jednym kablu do zasilania wtryskiwacza jest 12v na drugim 0 pewnie jest brak sterowania z ECU,co to może być?Potencjometr może mieć z tym coś wspólnego?
ps.po zalaniu bezpośrednio paliwa do gardzieli odzywa się no i wiadomo po chwili gaśnie |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Gru 2010, 20:21, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 18 Gru 2010, 17:40
|
|
|
wtryskiwacz jest sterowany masą (impulsy z komputera) weź zwykłą żaróweczkę i zepnij te 2 przewody przy wtryskiwaczu powinna migać przy rozruchu |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
roquo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 16 Skąd: zielona gora
|
Wysłany: 18 Gru 2010, 18:45
|
|
|
Zastanawia mnie to czy czujnik położenia przepustnicy może mieć z tym coś wspólnego,bo w sumie przez zwarcie na jego na kablach było przyczyną wszystkich problemów,no i przy sczytaniu kodów błędów wyskoczył mi tylko kod 25 czujnik położenia przepustnicy,zbyt wysokie napięcie. |
_________________ Był:Escort mk.IV '86r. 1.3+GAZ
Escort mk.VI '94r. 1.6 CVH+GAZ
Jest:Fiesta mk.III '93r. 1.1i Frankenstein 1.3i
BMW e39 '97 525 TDS |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 18 Gru 2010, 19:14
|
|
|
odłącz go i zobacz czy odpali |
|
|
|
|
roquo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 16 Skąd: zielona gora
|
Wysłany: 18 Gru 2010, 19:30
|
|
|
Odłączałem i nic musze zobaczyć czy zasilanie dochodzi |
_________________ Był:Escort mk.IV '86r. 1.3+GAZ
Escort mk.VI '94r. 1.6 CVH+GAZ
Jest:Fiesta mk.III '93r. 1.1i Frankenstein 1.3i
BMW e39 '97 525 TDS |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 18 Gru 2010, 19:35
|
|
|
na ścianie grodziowej obok map sensora edisa itp powinieneś mieć oporniczek który zbija napięcie dla wtrysku, sprawdź czy czasem się coś nie upaliło albo wtyczka l nie wysunęła jest to jak by porcelanowa rurka z dwoma kabelkami i wtyczką |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 18 Gru 2010, 19:46
|
|
|
luki86 napisał/a: | na ścianie grodziowej obok map sensora edisa itp powinieneś mieć oporniczek który zbija napięcie dla wtrysku, sprawdź czy czasem się coś nie upaliło albo wtyczka l nie wysunęła jest to jak by porcelanowa rurka z dwoma kabelkami i wtyczką |
a ja kuźwa nie wiedziałem do czego to cholerstwo tam było |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Gru 2010, 19:56
|
|
|
roquo, z tego co pamiętam, to o ile ECU jest ciężkie do spierniczenia, to zwarcie przewodów CPP prowadzi do jego uszkodzenia... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
roquo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 16 Skąd: zielona gora
|
Wysłany: 18 Gru 2010, 21:33
|
|
|
Jutro jeszcze sprawdze czy podaje napięcie na wtryskiwacz no i ten opornik,ale mam złe przeczucia |
_________________ Był:Escort mk.IV '86r. 1.3+GAZ
Escort mk.VI '94r. 1.6 CVH+GAZ
Jest:Fiesta mk.III '93r. 1.1i Frankenstein 1.3i
BMW e39 '97 525 TDS |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Gru 2010, 03:12
|
|
|
bidżej napisał/a: | to zwarcie przewodów CPP prowadzi do jego uszkodzenia...
_________________ |
nie prowadzi bo jest ograniczenie prądowe w sterowniku .
Zobacz czy na jednym bolcu wtryskiwacza masz +12V po przekręceniu stacyjki . |
|
|
|
|
roquo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 16 Skąd: zielona gora
|
Wysłany: 19 Gru 2010, 11:13
|
|
|
po przekręceniu stacyjki na jednym bolcu jest +12V,sprawdziłem oporniczek,no i zasilanie samego wtryskiwacza,na jednym bolcu jest cały czas +12V na drugim -12V powinno być przy kręceniu rozrusznikiem a niema czyli jest brak impulsu z eecIV,już mi brak pomysłów.........
[ Dodano: Nie Gru 19, 2010 13:34 ]
Wygląda na to że wszystkie problemy spowodowane są przez uszkodzony CPP,ruszyłem jego kablami i auto odpaliło,na wolnych chodziło dość ładnie ale na wysokich już nie,dusiło się itp,gdy auto chodziło specjalnie ruszyłem kablami i auto zgasło i znów nie chce odpalić,co ciekawe gdy próbuje odpalić na biegu(czyli auto porusza się)auto zaczyna łapać,ale nie utrzymuje obrotów,więc wszystko wskazuje na uszkodzony CPP. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 19 Gru 2010, 18:28
|
|
|
roquo napisał/a: | Wygląda na to że wszystkie problemy spowodowane są przez uszkodzony CPP,ruszyłem jego kablami i auto odpaliło | A kable od cpp i wtrysku idą jedną wiązką - może w wiązce jest walnięty przewód i jak ruszysz kablami to czasami łączy. Jeszcze niewidziałem żeby CPP powodował unieruchomienie silnika. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
roquo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 16 Skąd: zielona gora
|
Wysłany: 20 Gru 2010, 13:35
|
|
|
No właśnie dla mnie też to było dziwne,wymieniłem dziś CPP i du*a,może faktycznie któryś przewód w wiązce muszę sprawdzić
[ Dodano: Wto Gru 21, 2010 15:28 ]
problem rozwiązany,przyczyną był urwany kabel od zasilania wtryskiwacza,poprowadzenie drugiego od EECIV do wtryskiwacza rozwiązało sprawę,wszystkim dzięki za odpowiedzi |
_________________ Był:Escort mk.IV '86r. 1.3+GAZ
Escort mk.VI '94r. 1.6 CVH+GAZ
Jest:Fiesta mk.III '93r. 1.1i Frankenstein 1.3i
BMW e39 '97 525 TDS |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Gru 2010, 20:20
|
|
|
Muszę to powiedzieć: "A nie mówiłem?!"... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
|