Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
30 Mar 2014, 20:48
[MK6] Pukanie/stukanie przy ruszaniu/przyspieszaniu
Autor Wiadomość
wtyk 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Gru 2010, 20:41   [MK6] Pukanie/stukanie przy ruszaniu/przyspieszaniu

Witam zebranych

Problem dotyczy samochodu:
Ford Fiesta
rok. prod. 2002
silnik 1.4 16V
moc 80 KM
przebieg 90000 km
skrzynia ręczna


Mam następujący nietypowy problem:

występuje u mnie pojedyńcze, dość głośne pukanie gdzieś w okolicy prawego koła przy następujących czynnościach:
- podczas każdego ruszania od zera po każdym wysprzęgleniu skrzyni
- podczas każdego przyspieszania niezależnie od wybranego przełożenia ale tylko w przypadku gdy wcześniej samochód hamował silnikiem (czyli jade przykładowo 50km/h, puszczam gaz i gdy chce znów przyspieszyć słyszę puknięcie)
- podczas każdej próby ruszenia na hamulcu ręcznym również słychać
- czasem słychać to puknięcie na większych dziurach
- nie występuje na biegu wstecznym !!!
- dźwięk jest zbliżony do ręcznego ruszania zgaszonego samochodu na jedynce do przodu i do tyłu (tzw. bujanie) i gdy samochód odbija się na pierwszym biegu... tylko, że ten dźwięk jest
słyszany dwa lub trzy razy głośniej w środku auta
- bardziej go słychać wewnątrz pojazdu niż na zewnątrz

Co zostało sprawdzone/wymienione:
- wymieniona tylna poduszka skrzyni/silnika (nie była przyczyną, ale też już miała dosyć)
- sprawdzona górna poduszka silnika (silnik został podniesiony na dźwigu, przez co poduszka była odciążona, a pukanie i tak nie ustępowało)
- sprawdzone wszystkie elementy metalowo gumowe wahaczy (napinane breszką, odciążane itd)
- sprawdzone sworznie
- koła dokręcone
- elementy układu hamulcowego zostały również wykluczone
- amortyzator sprawdzony
- mocowanie na kielichu również sprawdzone
- śruby na kielichu oraz w zawieszeniu dokręcone
- samochód był przechylany i rozbujany w trzy osoby we wszystkie możliwe strony i ani razu się to nie odezwało
- koło nie ma żadnego luzu, no prawie żadnego. bo się jeszcze obraca
- sprężyna zawieszenia sprawdzona, nie pęknięta
- półosie mają prawidłowy, dopuszczalny luz
- dokręcenie piasty sprawdzone
- wykluczam również jakiś luźny element, w komorze silnika/pasażerskiej, wszystko jest zwarte i trzyma się całości
- olej w skrzyni sprawdzony

Panowie i panie, konia z rzędem dla tego/tej które rozwiąże problem. Z dwoma mechanikami spędziłem trzy godziny w warsztacie, sprawdzając element po elemencie, fakt faktem nie wyciągaliśmy jeszcze skrzyni oraz silnika i nie rozbieraliśmy na stole.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Maj 2011, 18:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Gru 2010, 23:44   

Ja bym generalnie olał temat, poczekał az cos sie posypie:].
 
 
 
wtyk 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Gru 2010, 12:35   

tak też właśnie robię, ale mój zmysł pedantyczny mi nie daje żyć :)
 
 
jery13 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 63
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 108
Skąd: Jawor / Legnica
Wysłany: 9 Gru 2010, 13:07   

Nie widzę w tej wyliczance stabilizatora i łączników stabilizatora .
_________________
Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4
 
 
wtyk 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Gru 2010, 15:13   

Kolego Jery

Stabilizatory i łączniki też sprawdzone, jednym słowem zawieszenie jest OK, problem leży gdzieś w układzie napędowym ale gdzie??? Bo objawy są bardzo dziwne...
 
 
rusin 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: zwoleń/wawa
Wysłany: 11 Gru 2010, 01:35   

objawy takie jak dla poduszki ale tej przedniej a nie tylnej. moze wygladac ze jest dobra ale mogla sie na srubach gdzie minimalnie poluzowac, albo wada fabryczna poduszki. w jakich okolicznosciach sie to stalo?
 
 
 
CzaRmaX 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Paweł
Wiek: 51
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 194
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Gru 2010, 01:56   

A mocowanie skrzyni biegów sprawdzałeś?
_________________
Każdy powinien mieć taki dupowóz z załącznikami. Życzę Wam tego pod choinką ja wraz z moją Fieściną :D
 
 
 
wtyk 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Gru 2010, 20:06   

Rusin, CzaRmaX, miałem podwieszony cały silnik na uchwycie do wyciągania poprzez dźwig do wyciągania silnika, wtedy ruszałem na ręcznym, mechanik nasłuchiwał, macał, podważał, napinał i też to ustrojstwo pukało

pukanie wyraźnie słychać z prawej strony pojazdu, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz, z tym, że w środku to zaczyna być przeraźliwe to pukanie bo takie głośne

stało się to prawdopodobnie po wpadnięciu w dziurę, na początku objaw słyszalny był tylko przy każdym ruszaniu, przyspieszaniu, coraz to głośniej, teraz ujawnia się również na nierównościach

połączenie skrzyni z silnikiem sprawdzone, wszystko trzyma się kupy, poza tym pukanie dochodzi z prawej strony a nie z lewej

proszę o dalsze rozwiązania i Wasze sugestie, dziękuję
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 12 Gru 2010, 20:29   

Może pękł jakiś element.
Nie wiem, podłużnica, wahacz, kielich amora ...... ?????
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Gru 2010, 21:19   

To male badziewie nie ma przypadkiem kola pasowego jak w przypadku reszty PSA (francuzow) ze kolo pasowe w srodku ma gume i to ona laczy 2 elementy kola pasowego, tzn ta ktora prowadzi pasek klinowy i druga ktora jest na wale ?? bo tak sie dzieje z kolami posiadajacymi dlumik drgan skretnych... sprawdzcie kolo pasowe walu skoro tlucze cos przy prawej stronie.
_________________

 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 13 Gru 2010, 11:48   

Fordon napisał/a:
To male badziewie nie ma przypadkiem kola pasowego jak w przypadku reszty PSA (francuzow) ze kolo pasowe w srodku ma gume i to ona laczy 2 elementy kola pasowego, tzn ta ktora prowadzi pasek klinowy i druga ktora jest na wale ?? bo tak sie dzieje z kolami posiadajacymi dlumik drgan skretnych... sprawdzcie kolo pasowe walu skoro tlucze cos przy prawej stronie.


Ma


A ja bym się przyjrzał jeszcze łożysku i całej podporze prawej półosi
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
wtyk 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Gru 2010, 22:36   

Fordon, koło pasowe raczej odpada, faktycznie, wszystkie tamte elementy o których piszesz znajdują się po prawej stronie lecz dlaczego nie pukały by podczas normalnej pracy, tylko podczas ruszania, przyspieszania po hamowaniu silnikiem oraz teraz już na większych dziurach, nadal bym przystawał przy tym, że coś się dzieje w przeniesieniu napędu, ponieważ samochód naprawdę był bardzo dokładnie oglądany, bujany, sprawdzany...

TomQ, myślę, że po trzech godzinach oględzin w warsztacie coś by wykryli, cokolwiek...



Wypowiadam wojnę temu ustrojstwu, zakupię stetoskop, położę się pod samochodem, jedna osoba będzie mi ruszać na ręcznym z jedynki a ja będę element po elemencie sprawdzał bo już nie mam na to sił, a o efektach poinformuje po pracy. Nie ma mocnych, jak puka to coś musi być na rzeczy.
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 14 Gru 2010, 08:53   

ale właśnie koło pasowe odzywa się pod obciążeniem a nie w momencie kiedy silnik kręci się na jałowych bez obciążenia
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
wtyk 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Lut 2011, 22:29   

Witam po długim czasie, problem został rozwiązany, była to pierdoła ale jednak denerwująca...
Kupiłem wspomniany stetoskop, osłuchałem zawieszenie, amortyzator, itd
odgłos wyraźnie zwiększał moc na stetoskopie na kielichu amortyzatora/nadkolu.
Pojechałem do mechanika no i pokazałem, że mają tam szukać, ew. rozebrać całą kolumnę bo może to być łożysko lub guma mocowania amortyzatora...
Jak się okazało była to poluźniona śruba poduszki silnika(prawa), która jest mocowana do nadkola.
Nie mam pojęcia jakim cudem się to odkręciło, ale tak się niestety stało, po dokręceniu wreszcie przestało pukać przy każdym ruszaniu i zmianie biegów.

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc i pomysły
 
 
szyszunia1514 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 22
Skąd: Duszniki
Wysłany: 2 Sty 2014, 17:14   

Trochę odgrzeje kotleta.
Tydzień temu wystąpiły w mojej fieście identyczne objawy. Pierwsza myśl- skrzynia się sypie, wpisałem jednak w google " stukanie w prawym kole" i jakież było moje zdziwienie, gdy pod drugim linkiem przeniosło mnie na forum do tego tematu. :) Nagrałem krótki filmik z owymi stukami, może następna osoba będzie miała jeszcze łatwiej w odnalezieniu tej usterki.
http://www.youtube.com/watch?v=44hkJhKoObE
Pozdrawiam.
 
 
 
Arek74 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 3
Skąd: Duszniki
Wysłany: 8 Cze 2015, 10:07   

Witam,
Jestem świeżym posiadaczem mk6 z silnikiem 1,4 16V w którym zaobserwowałem podobne objawy jak powyżej - głośne stuki w okolicach prawego nadkola (mocno niosą się wewnątrz kabiny) tylko podczas przyśpieszania i hamowania silnikiem.

Potrzebował bym jakiś schemat, zdjęcie jak wygląda ta poduszka i gdzie jest mocowana. Można się do niej dostać bez podnośnika/kanału ?

Arek
 
 
_KRis_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Cze 2015, 22:18   

Popieram prośbę kolegi Arka. Koledzy zróbcie fotki.
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 10 Cze 2015, 22:45   

Proszszsz:

Siedzi pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
_KRis_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Cze 2015, 18:26   

Bardzo dziękuję. Czyli żeby to sprawdzić trzeba odkręcić zbiornik płynu chłodzącego?
Czy mogę to zrobić bez odpinania przewodów i spuszczania płynu?
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 12 Cze 2015, 19:34   

_KRis_ napisał/a:
Czyli żeby to sprawdzić trzeba odkręcić zbiornik płynu chłodzącego?
Czy mogę to zrobić bez odpinania przewodów i spuszczania płynu?
2x tak, ale bez "żaby" pod silnikiem się nie obejdzie...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.