Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk4, spryskiwacz

[MK4] Spryskiwacze - nie działają
Autor Wiadomość
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 12 Paź 2011, 23:25   

ani przód ani tył nie działa? napięcie do wtyczki pompki dochodzi?
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Paź 2011, 23:37   

krystianzal napisał/a:
wycieraczki działają to chyba bezpieczniki dobre

Nie byłbym taki pewien czy pompka jest zasilana z tego samego obwodu co silnik... :)

Najpierw sprawdź bezpieczniki. Jak to nie pomoże, to dobieraj się do wtyczki nogach pasażera i sprawdzaj czy jest napięcie jak chcesz spryskiwać. Jeśli jest, będziesz musiał sprawdzić wtyczkę przy silniczku. Jeśli nie ma, a bezpieczniki na mur-beton są sprawne, to padł zespolony.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 29 Lis 2011, 18:27   

a ja sie podepne.. u mnie pompka do tylu działa jak najbardziej ale na przod nie idzie wydusic spryskiwacza. wczesniej sie dało a ostatnio jak probuej to nci nei elci, pompki tez nei slychac, tak jakby na przycisk nie reagowalo. jak rozebrac te manetke wyceiraczek zeby zobaczyc czy nie ma problemu ze stykiem ?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 29 Lis 2011, 19:04   

DewREW napisał/a:
jak rozebrac te manetke wyceiraczek zeby zobaczyc czy nie ma problemu ze stykiem ?
W gumy sobie lecisz? Tyle czasu tu jesteś że nie wiesz że jest FAQ? Lekceważysz w ten sposób tych co to pisali... http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=46855
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 1 Gru 2011, 18:41   

no dobrze, tam jest o przelacziku zespolonym ale moj problem bedzie tkwil w samym przycisku spryskiwacza, bo jak sie pod dobrym katem nacisnie to spryskiwacze dzialaja..
mowa o tym:

nie widze nigdzie jak rozebrac przycisk. a moze za bardzo przelatuje tematy miedzy wierszami..
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 4 Gru 2011, 23:43   

wystarczy go wyciągnąć. jest o tym napisane kolego.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 6 Gru 2011, 13:02   

chcialem zdjac te manetke ale po zdjeciu pokrywy kierownicy nigdzie nie moglem znalezc sposobu na odczepienie manetki, wygladalo to na jedna calosc.. oO sprobowaelm wiec zdjac sam przycisk spryskiwacyz, podwazylem srubokretem i niestety tez nie zszedl, a gial sie juz jak z gumy. ale.. zauwazylem poprawe w jego dzialaniu. tak jakby przy tym podwazaniu moze wskoczyl na wlasciwe miejsce, bo teraz nawet cichutko klika przy naciskaniu i spryskiwacze odzsykaly forme : ) zobaczymy na jak dlugo.
 
 
sprinterr 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Michał
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 3
Skąd: Rumia
Wysłany: 16 Lis 2012, 21:32   

Witam! Opiszę też tu swój problem.

Wiadomo - przestał działać spryskiwacz tył i przód.

MK4

1. Wycieraczki działają.
2. Bezpiecznik (wycieraczki+spryskiwacz, żółty 20A, pozycja 12) cały
3. Wymieniona pompka na nową
4. Rozebrałem przełącznik zespolony ale nic nie wyglądało na zaśniedziałe złożyłem ponownie
5. znowu dostałem się do pompki żeby sprawdzić napięcie i okazało się że na obu wtykach jest PLUS a po włączeniu spryskiwania z jednego z nich znika. -> czyli tak jak być powinno

Odnośnie punktu 5 wyczytałem na Forum, błędną informację że na obu wtykach powinna być masa a PLUS powinien pojawiać się na jednym lub drugim w zależności od tego czy włączamy na przód/tył przez co pompka kręci się w jedną lub drugą stronę podając płyn do odpowiedniego wężyka. W rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie na bolcach wtyczki powinny być dwa plusy czyli tak jak jest opisane w pkt.5 jest ok!!!!!!!!

Będę wdzięczny za pomoc.[/b]
Ostatnio zmieniony przez sprinterr 22 Lis 2012, 21:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 17 Lis 2012, 14:00   

rozumiem, że to właśnie pompka nie działa?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
sprinterr 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Michał
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 3
Skąd: Rumia
Wysłany: 17 Lis 2012, 20:36   

bidżej napisał/a:
rozumiem, że to właśnie pompka nie działa?


tak nie działa - po wymianie na nową też ta nowa nie działa :(((

ale w punktach od 1 do 5 opisałem co sprawdzałem po kolei.
Ostatnio zmieniony przez sprinterr 22 Lis 2012, 21:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sprinterr 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Michał
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 3
Skąd: Rumia
Wysłany: 22 Lis 2012, 21:08   

Witam! Problem został w końcu rozwiązany.

Zawiozłem do profesjonalnego serwisu przełącznik zespolony gdzie został zregenerowany, ale to nie przyniosło żadnego skutku, po podmianie na inny przełącznik też nic to nie dało.

Zaraz po tym pojechałem do elektryka i po dokopaniu się do wtyczki okazało się, że bolce które są w pompce są ZA KRÓTKIE i dlatego wymieniona nowa pompka nie działała po podłączeniu ;-( Nie powiem ale można się wk.......ić na maxa.

jeśli chodzi o moje poprzednie posty to był w nich błąd. Na końcówkach wtyczki było ok Czyli na OBU PLUS a masa pojawia się po włączeniu - czyli tak jak było było OK
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 25 Lis 2012, 16:51   

to niezłe jaja. dzięki, że podzieliłeś się rozwiązaniem!
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.