Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cewka, mk3, zaplon

[MK3] Brak napięcia na cewce.
Autor Wiadomość
minimal
[Usunięty]

Wysłany: 1 Gru 2010, 20:40   [MK3] Brak napięcia na cewce.

Witam.
Jestem tu nowy więc na początku sie przywitam :D
Liczę żę znajdę tu rozwiązanie mojego problemu z fiestą albo przynajmniej jakąś podpowiedż.
Model fiesty jak w opisie.
We wrześniu kupiłem auto dla żony, jest świeżo upieczonym kierowcą więc na początek coś małego i taniego jej wystarczy. A raczej wystarczało do wczoraj, bo do wczoraj autko spisywało się bez zarzutu, silnik po remoncie, palił na dotyk, bajka.
Aż przyszła zima. Wczoraj po odpaleniu i przejechaniu około 2-3km silnik nagle zgasł, bez przyczyny, bez żadnych wcześniejszych objawów nieprawidłowej pracy ;-(
Po kilku (kilkunastu) próbach odpalenia padł akumulator.
Podjechałem drugim autkiem, kable, 10 minut i aku był ok ale silnik dalej nie odpalał.
Po kilkunastu próbach załapał ale chodził przez około pół minuty i znowu zgasł. I tak już zostało.
Dzisiaj miałem trochę czasu i do niego zajrzałem. Ku mojemu zdziwieniu okazało się że niema iskry na świecach. Długo się nie zastanawiałem, wymieniłem kable i przy okazji świece (Bosch + Ford). I tu następne zdziwienie, dalej niema iskry. Wyrok - cewka. Nowa jest dość droga więc do znajomego mechanika dorwałem sprawną używke (pomiary rezystancji wskazują że jest ok). Wymiana cewki dalej nie przyniosła żądanego efektu. Zabrałem się więc za instalacje el. I teraz najciekawsze. Na złączu cewki (po stronie pierwotnej) są trzy przewody, jeden z nich jest czarny co sugeruje że jest to masa, przy pomiarze między tą własnie masą a pozostałymi dwoma przewodami jest napięcie 1,65V (przy włączonym zapłonie) ?!?! Czy nie powinno być 12V "po stacyjce" na jednym a na drugim sygnał z czujnika położenia wału??
Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem proszę o pomoc ewentualnie o jakieś namiary na schematy elektryczne.
Silnik jest z gaźnikiem i ręcznym ssaniem.
Sorki za przydługi post ale chciałem jak najlepiej opisać problem.
Dzięki z góry.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 3 Gru 2010, 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Gru 2010, 21:12   

minimal napisał/a:
Na złączu cewki (po stronie pierwotnej) są trzy przewody, jeden z nich jest czarny co sugeruje że jest to masa
Źle Ci się sugeruje,,, na środkowym przewodzie (względem masy pojazdu) powinno być stale 12V po włączeniu zapłonu, a pomiar napięcie między wewnętrznym, a zewnętrznym przewodzie ma dawać skoki napięcie, reasumując, na środkowym jest 12V na zewnętrznych masa - cewka się ładuje, komputer na zmianę raz na jednym zewnętrznym raz na drugim, odcina masę co powoduje przerwę w dostawie prądu, zanik pola magnetycznego na danej cewce, co powoduje przeskok iskry na odpowiednich dwóch cylindrach,,,

Sprawdź czujnik położenia wału (w okolicach kolektora wydechowego, na łączeni silnika ze skrzynią) oraz czarne pudełeczko z czerwonym prostokątem na ścianie grodziowej silnika (wchodzi wtyczka z chyba 11 przewodami oraz wężyk)

BTW, masa we Fieście ma kolor brązowy.

[ Dodano: Sro Gru 01, 2010 21:17 ]
* masz gaźnik więc komputer = sterownik zapłonu :-P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 2 Gru 2010, 18:59   

JoeMix dobrze gada... Czarny (środkowy) to + po zapłonie, a na zielone idzie masa ze sterownika. http://jackrzec.republika..._mod_gaznik.jpg
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.