|
[MK3] Brak napięcia na cewce. |
Autor |
Wiadomość |
minimal [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Gru 2010, 20:40 [MK3] Brak napięcia na cewce.
|
|
|
Witam.
Jestem tu nowy więc na początku sie przywitam
Liczę żę znajdę tu rozwiązanie mojego problemu z fiestą albo przynajmniej jakąś podpowiedż.
Model fiesty jak w opisie.
We wrześniu kupiłem auto dla żony, jest świeżo upieczonym kierowcą więc na początek coś małego i taniego jej wystarczy. A raczej wystarczało do wczoraj, bo do wczoraj autko spisywało się bez zarzutu, silnik po remoncie, palił na dotyk, bajka.
Aż przyszła zima. Wczoraj po odpaleniu i przejechaniu około 2-3km silnik nagle zgasł, bez przyczyny, bez żadnych wcześniejszych objawów nieprawidłowej pracy
Po kilku (kilkunastu) próbach odpalenia padł akumulator.
Podjechałem drugim autkiem, kable, 10 minut i aku był ok ale silnik dalej nie odpalał.
Po kilkunastu próbach załapał ale chodził przez około pół minuty i znowu zgasł. I tak już zostało.
Dzisiaj miałem trochę czasu i do niego zajrzałem. Ku mojemu zdziwieniu okazało się że niema iskry na świecach. Długo się nie zastanawiałem, wymieniłem kable i przy okazji świece (Bosch + Ford). I tu następne zdziwienie, dalej niema iskry. Wyrok - cewka. Nowa jest dość droga więc do znajomego mechanika dorwałem sprawną używke (pomiary rezystancji wskazują że jest ok). Wymiana cewki dalej nie przyniosła żądanego efektu. Zabrałem się więc za instalacje el. I teraz najciekawsze. Na złączu cewki (po stronie pierwotnej) są trzy przewody, jeden z nich jest czarny co sugeruje że jest to masa, przy pomiarze między tą własnie masą a pozostałymi dwoma przewodami jest napięcie 1,65V (przy włączonym zapłonie) ?!?! Czy nie powinno być 12V "po stacyjce" na jednym a na drugim sygnał z czujnika położenia wału??
Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem proszę o pomoc ewentualnie o jakieś namiary na schematy elektryczne.
Silnik jest z gaźnikiem i ręcznym ssaniem.
Sorki za przydługi post ale chciałem jak najlepiej opisać problem.
Dzięki z góry. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 3 Gru 2010, 21:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Gru 2010, 21:12
|
|
|
minimal napisał/a: | Na złączu cewki (po stronie pierwotnej) są trzy przewody, jeden z nich jest czarny co sugeruje że jest to masa | Źle Ci się sugeruje,,, na środkowym przewodzie (względem masy pojazdu) powinno być stale 12V po włączeniu zapłonu, a pomiar napięcie między wewnętrznym, a zewnętrznym przewodzie ma dawać skoki napięcie, reasumując, na środkowym jest 12V na zewnętrznych masa - cewka się ładuje, komputer na zmianę raz na jednym zewnętrznym raz na drugim, odcina masę co powoduje przerwę w dostawie prądu, zanik pola magnetycznego na danej cewce, co powoduje przeskok iskry na odpowiednich dwóch cylindrach,,,
Sprawdź czujnik położenia wału (w okolicach kolektora wydechowego, na łączeni silnika ze skrzynią) oraz czarne pudełeczko z czerwonym prostokątem na ścianie grodziowej silnika (wchodzi wtyczka z chyba 11 przewodami oraz wężyk)
BTW, masa we Fieście ma kolor brązowy.
[ Dodano: Sro Gru 01, 2010 21:17 ]
* masz gaźnik więc komputer = sterownik zapłonu |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 18:59
|
|
|
JoeMix dobrze gada... Czarny (środkowy) to + po zapłonie, a na zielone idzie masa ze sterownika. http://jackrzec.republika..._mod_gaznik.jpg |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|