Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk5, ogrzewanie, wspomaganie kierownicy

[MK5] Problem ze wspomaganiem i nagrzewaniem
Autor Wiadomość
ns8814 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Lis 2010, 13:08   [MK5] Problem ze wspomaganiem i nagrzewaniem

Witam
Mam problem mianowicie taki, że auto grzeje mi się dopiero po przejechaniu ok 7 km czyli bardzo długo, wcześniejszej zimy wystarczyło 2 km. Na co zwrócić uwagę ? Jeśli będzie mowa o filtrze kabinowym to prosiłbym o pzresłanie informacji na temat dostania się tam bo jestem troche zielony ...

Druga sprawa to od czasu kupienia auta kiepsko chodzi kierownica, i tu pytanie gdzie sprawdzić poziom płynu od wspomagania bo wkladałem głowe do okoła ale nie znalazłem zadnego poziomu.

Fiesta '00 1,8 td
Ostatnio zmieniony przez bidżej 27 Lis 2010, 22:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mk4_driver 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grześ
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 109
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26 Lis 2010, 13:39   

stojąc przed samochodem filtr kabinowy masz pod maską po lewej stornie pod szybą..
co do zbiorniczka wspomagania to powinien być po lewej stronie przy lampie (również stojąc przodem do autka) ale coś obiło mi sie o uczy że może być w innym miejscu
_________________
http://www.fiestaklubpols...ghlight=#513496
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 26 Lis 2010, 14:01   

Tu masz instrukcje wprawdzie mk4 ale to prawie to samo ;) będziesz juz wiedział gdzie co jest :)
http://www.filesonic.com/...6-1999%20PL.pdf
_________________

 
 
ns8814 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Lis 2010, 16:39   

gdzie co jest to ja wiem :) problem ze tam kompletnie nie wiadomo jaki jest poziom tego wspomagania

filtr kabinowy wymienilem bo był czarny ale wsadzilem nowy i przejechalem ok 3-4 km i ciagle dopiero sie nagrzewa
http://i56.tinypic.com/2928rcx.jpg

po prawej jest na dole ale nie ma tam znaku max /min
http://tinypic.com/r/33enc3l/7

odkręcony korek od wspomagania
http://i53.tinypic.com/vnjuie.jpg

mam pytanie gdzie spuszcza się ten stary płyn od wspomagania i czy samemu jest to bezpieczne (chodzi mi o czy sie cos nie zapowietrzy czy tam odpowietrzy) bo cięzko powiedzieć jaki tam jest plyn zeby dolać
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Lis 2010, 17:30   

Uuuu... kolega widzę ma kle-kle. Lepiej zalej (i to żwawo) Hipol ATF 2D lub inny "czerwony" płyn i módl się, żeby pomogło, bo jeśli nie, to przy tej pompie będziesz płakał.

ns8814 napisał/a:
mam pytanie gdzie spuszcza się ten stary płyn od wspomagania i czy samemu jest to bezpieczne (chodzi mi o czy sie cos nie zapowietrzy czy tam odpowietrzy) bo cięzko powiedzieć jaki tam jest plyn zeby dolać

Płynu się nie spuszcza - to nie olej silnikowy (no chyba, że wlejesz tam przypadkowo płynu do spryskiwaczy, bo i takie historie się słyszało). Przy dolewaniu nic się też nie zapowietrzy. A rodzaj/kolor masz podany wyżej.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Lis 2010, 17:37   

ns8814 napisał/a:
filtr kabinowy wymienilem bo był czarny ale wsadzilem nowy i przejechalem ok 3-4 km i ciagle dopiero sie nagrzewa

Filtr kabinowy nic nie ma do ogrzewania, radzę sprawdzić termostat. Swoją drogą nagrzać diesla w 7km to i tak dobry wynika a w 2 to cud.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Lis 2010, 17:44   

@up - minąłem to :D
Przy obecnych temperaturach (0°C +/- 2°C) to ja z domu do Gliwic jadę (~20km) i jak nie dam po drodze po garach, to wskazówkę na środku skali mam dopiero przed Gliwicami... :rotfl:
Z kolei jak się da w palnik, kiedy silnik się już odrobinę nagrzeje, to kilka km od domu mam już wskazówkę na połowie.

Reasumując - to, jak szybko się nagrzeje, zależy wyłącznie od tego jak operujesz pedałem gazu. Przy czym - co bardzo istotne - stojąc w miejscu i gazując nie wiadomo ile, nie nagrzejesz silnika nawet w połowie tak szybko jak choćby podczas toczenia się na pierwszym biegu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
ns8814 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Lis 2010, 19:41   

Pufcio napisał/a:
Uuuu... kolega widzę ma kle-kle. Lepiej zalej (i to żwawo) Hipol ATF 2D lub inny "czerwony" płyn i módl się, żeby pomogło, bo jeśli nie, to przy tej pompie będziesz płakał.

ns8814 napisał/a:
mam pytanie gdzie spuszcza się ten stary płyn od wspomagania i czy samemu jest to bezpieczne (chodzi mi o czy sie cos nie zapowietrzy czy tam odpowietrzy) bo cięzko powiedzieć jaki tam jest plyn zeby dolać

Płynu się nie spuszcza - to nie olej silnikowy (no chyba, że wlejesz tam przypadkowo płynu do spryskiwaczy, bo i takie historie się słyszało). Przy dolewaniu nic się też nie zapowietrzy. A rodzaj/kolor masz podany wyżej.


Czego się modlić ? Jeśli płyn nie pomoże to znaczy, że pompa od wspomagania siadła ?
A co do nagrzewania - była to wina filtra kabinowego jednak - stary był tak zaj..... a teraz 4 km i gorąco także jest ok. :)
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 26 Lis 2010, 20:02   

ns8814 napisał/a:
Czego się modlić ? Jeśli płyn nie pomoże to znaczy, że pompa od wspomagania siadła ?
Bo pompa w mk5 diesel to wyjątkowy wynalazek niespotykany w innych wersjach...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Lis 2010, 20:04   

ns8814 napisał/a:
Jeśli płyn nie pomoże to znaczy, że pompa od wspomagania siadła ?

W prostej linii tak, ale to akurat nie jest żadne odkrycie. Odkryciem jest to, że jest tylko kilka zakładów w całym kraju, które takie pompy (elektrohydrauliczne) regenerują...

...i nie kosztuje to 5zł. Za swoją dałem 600, dojazdu do zakładu nie liczę. Zawsze też możesz upolować nową, ale to już w serwisie koszta czterocyfrowe (rząd 1000-parę zł jeśli stara jest do naprawienia, jeśli nie, to dolicz do tego tego kaucję - 300-coś złotych).

A jeśli rozważasz "olanie" pompy, to uwierz mi - nie chcesz jeździć tym autem na dłuższą metę bez działającego wspomagania - ja mam trochę krzepy w łapach, ale jak przyszło czasami na parkingu kręcić, to przedramiona miałem jak terminator - twarde jak stal :)

Aaa... i byłbym zapomniał - przy braku wspomy, krzyżak strasznie dostaje po dupie. Oczywiście jest inny niż do wersji bez wspomagania, a nikt do wersji ze wspomaganiem nie robi zamienników. Oznacza to jedno. I tak - cena też nie jest niska. Jeśli dobrze pamiętam, kosztował jakoś niecałe 200zł.

jackrzec napisał/a:
Bo pompa w mk5 diesel to wyjątkowy wynalazek niespotykany w innych wersjach...

No, nie tyle "wynalazek", co konieczność, podyktowana brakiem miejsca, żeby wsadzić jeszcze jedno koło pasowe przy pasku osprzętu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Lis 2010, 22:17   

ns8814 napisał/a:
A co do nagrzewania - była to wina filtra kabinowego jednak - stary był tak zaj..... a teraz 4 km i gorąco także jest ok.

To chyba był tak zawalony, że powietrze Ci już z kratek wcale nie leciało :hihihi:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
ns8814 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Lis 2010, 04:17   

MARIUSZ.B napisał/a:
ns8814 napisał/a:
A co do nagrzewania - była to wina filtra kabinowego jednak - stary był tak zaj..... a teraz 4 km i gorąco także jest ok.

To chyba był tak zawalony, że powietrze Ci już z kratek wcale nie leciało :hihihi:



No niestety był zawalony ... liście i w ogóle czarny był a koszt to 20 zł za nowy ...

Pufcio\ dzieki za specyfikacje , pozdrawiam
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 27 Lis 2010, 13:40   

ns8814 napisał/a:
i w ogóle czarny był a koszt to 20 zł za nowy ...


łee to bez węgla aktywnego kupiłeś ... :-)
_________________

 
 
ns8814 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Lis 2010, 11:03   

Pufcio napisał/a:
Uuuu... kolega widzę ma kle-kle. Lepiej zalej (i to żwawo) Hipol ATF 2D lub inny "czerwony" płyn i módl się, żeby pomogło, bo jeśli nie, to przy tej pompie będziesz płakał


Ten plyn co podaleś jest na pewno dobry ? bo atf to chyba zwiazane z automatycznymi przekładniami
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Lis 2010, 14:56   

ns8814 napisał/a:
Ten plyn co podaleś jest na pewno dobry ?

Na pewno, na pewno :) Sam u siebie zalewałem, więc dobrze pamiętam ;)

ns8814 napisał/a:
bo atf to chyba zwiazane z automatycznymi przekładniami

Dokładnie ten sam.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK5] Problem ze wspomaganiem
Gość Mechanika 11 19 Wrz 2011, 09:35
bidżej
Brak nowych postów Problem z nagrzewaniem się silnika
bramkarz12 Mechanika silnika 3 8 Cze 2016, 21:59
Mizer 59
Brak nowych postów Problem ze wspomaganiem
Proti Mechanika ogólna 1 13 Cze 2019, 01:11
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.