Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Zmiana licznika
Autor Wiadomość
Wolek87 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: GDA
Wysłany: 17 Lis 2010, 14:23   [MK4] Zmiana licznika

Witam, przymierzam się do zmiany licznika na taki z obrotomierzem i tu pojawia się moje pytanie czy mogę kupić każdy rodzaj licznika z obrotkiem i będzie on pasował? Bo widziałem dwa rodzaje taki z gładką linią pod zegarami na której wyświetla się kontrolka oleju itd oraz drugi rodzaj, który w tym miejscu ma 6 kwadratowych pół w których prawdopodobnie także pojawiają się kontrolki.
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 17 Lis 2010, 14:38   

było było było...
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
Wolek87 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: GDA
Wysłany: 17 Lis 2010, 14:53   

Ok Ok Ok ale czy mógłbym dostać nakierowanie, gdzie dokładnie bo jakoś funkcja szukaj mi nie pomaga :/

Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie niestety :/ więc czy może mi ktoś w rzeczowy sposób odpowiedzieć?
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 19 Lis 2010, 20:11   

Zegary są podłączane w każdym modelu (mk3, mk4...) w inny sposób.
Jednakże w obrębie danego modelu możesz podłączać dowolne zegary i nie martw się wskaźnikami, bo ścieżki we wtyczkach są uniwersalne. To nie działa tak, że po zmianie zegarów nagle zamiast kierunkowskazów zacznie migać wskaźnik oleju, czy ładowania itp.

Zegary z obrotkiem trzeba jednak dobrać w odpowiedni sposób, żeby ten nie zaniżał ani nie zawyżał wartości. W zależności od rodzaju paliwa i pojemności silnika w różny sposób komputerki zapodają sygnał do obrotka.
Gdy ja wstawiałem zegary z obrotkiem upewniłem się jaką oporność mają rezystory, bo naczytałem się opowieści o pokazywaniu połowy obrotów.
Najlepiej szukaj bezpośrednio od 1,3. Taki będzie na pewno pasował.
Nie wiem jak w mk4, ale ja w mk3 nie miałem podłączenia obrotka w złączu i musiałem się wpinać bezpośrednio w komputerek i przeciągnąć kabel pod zegary.
_________________
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Lis 2010, 20:57   

Ja wymieniałem na taki z obrotkiem(i białe tarcze)-wsadziłem od Pumy i to angola(było 90 na godzine ale mil :-P )Potem wyorałem gdzieś prędkościomierz od Essiego podmianka i śmiga już 2 rok :ok:
Wszystko plug&play-kabelki były :radocha:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 19 Lis 2010, 21:11   

Tomas82 napisał/a:
Jednakże w obrębie danego modelu możesz podłączać dowolne zegary i nie martw się wskaźnikami, bo ścieżki we wtyczkach są uniwersalne. To nie działa tak, że po zmianie zegarów nagle zamiast kierunkowskazów zacznie migać wskaźnik oleju, czy ładowania itp.
Jesteś w wielkim błędzie... Może ładowanie nie będzie migało zamiast kierunków, ale kontrolka airbagu np kłoci się z SCSem... Było chyba z 5 rodzajów ścieżek w licznikach - zależnie od wyposażenia auta i rocznika.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wolek87 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: GDA
Wysłany: 21 Lis 2010, 19:52   

A czy istnieje jakiś sposób, żeby dobrać sobie odpowiedni licznik? Widzę, że kolega jackrzec ogrania temat w dużym stopniu. To może poprosiłbym Cię o jakieś podpowiedzi?
_________________
Była: Fiesta Mk4 Flair 96' 1.3 B+G
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 21 Lis 2010, 20:26   

Wolek87 napisał/a:
A czy istnieje jakiś sposób, żeby dobrać sobie odpowiedni licznik? Widzę, że kolega jackrzec ogrania temat w dużym stopniu. To może poprosiłbym Cię o jakieś podpowiedzi?

W sumie to dopiero teraz zaskoczyłem że Ty masz mk4... Ale to nic. Napisz co masz w aucie (abs czy inne dodatki np. obrotek) i powied co chcesz mieć, a powiem Ci jaki licznik będzie Ci pasował. Tak to Ci nie potrafię wytłumaczyć - muszę wiedzieć co i jak. Najlepiej podaj VIN, to sprawdzę w microcacie jaki masz licznik i co będzie tam pasowało.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wolek87 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: GDA
Wysłany: 21 Lis 2010, 22:08   

VIN to WF0BXXGAJBTS57436, a w wyposażeniu mam 2 jaśki, el. lustra, abs nie mam, obrotka też nie, a resztę i tak chyba zobaczysz po rozkodowaniu VIN

I czy np coś takiego u mnie by podpasowało?
http://allegro.pl/licznik...1316327622.html
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 22 Lis 2010, 10:31   

o ile dobrze pamiętam to różnica jest tylko w jednej kontrolce, czyli check engine/grzanie świec żarowych, akurat te kontrolki 1,3 nie dotyczą, więc każdy licznik z fiesty/pumy/escorta (oczywiście z analogowym licznikiem km, >99 trzeba trochę pobawić się kabelkami) będzie działał, jak opcja instalacji nie przewidywała obrotomierza to trzeba go podczepić jednym przewodem, są opisy jak to zrobić.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Zmiana licznika
Karamba2014 Elektryka ogólna 9 17 Sty 2019, 16:51
Karamba2014
Brak nowych postów [MK6] Zmiana podświetlenia licznika
czekam na cenne wskazówki
kajtek Elektryka 16 31 Sie 2010, 22:39
gutek2184


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.